Ruokaa vs.öljyä ohjelmassa on paljastunut presidentti Halosen osuus kansallisen öljy-yhtiö Fortumin kautta.
Asiasta raportoi eilen YK:n asettaman puolueettoman tutkinnan pääjohtaja Paul Walker.
Fortum havitteli halpaa öljyä Irakista, vaikka maa oli kauppasaarrossa.
Kaupan arvo oli 170 milj. dollaria, ja lahjuksiin käytettiin Fortumin osalta n. 13 milj. USD.
Rahat menivät jordanialaisen bulvaanin kautta Saddamille aseiden ostoon.
Suomen lisäksi tähän Saddamin avustamiseen, YK:n kauppasaaron kiertämiseen ja korruptioon osallistui vain Saudi-Arabia, Arabiemiraatit ja Oman.
Kenen os vastuu? Oliko Halosen hyväksymä Fortumin optio samalla maksu siitä, että asia jäisi saliseksi?
Valtiovalta ja etenkin presidentti ovat vastuussa näistä väärinkäytöksistä.
Halonen vastuuseen teoistaan, ja heti !
Myös Kone ja Mercantil ovat epäiltyjen listalla, mutta nämä yhtiöt eivät ole valtiovallan omistuksessa, eikä valvollannassa.
Halonen, miksi Suomi lahjoitti Fortumin kautta rahaa Saddamille ?
HALONEN tuki SADDAMIA
15
554
Vastaukset
- taitaa
olla pian kuumat paikat?? Vihdoinkin!
- p**kele!
Surkeata sakkia olette!
Selkäänpuukottajia, ja vielä vääriä selkiä!
Menkää huuhaapalstalle!
Kannanotoissanne ei ole totuutta edes siteeksi!
Teidän surkea poliitikointinne on pelkkää paskanheittoa!
- työmies ..
Halonen ja Tuomioja vastuuseen rikoksistaan.
Maan Äiti onkin muuta kuin ystävällisesti virnuileva kokokansan presidentti. Hän on RIKOLLINEN.
Juuri uutisissa kerrottiin miten valtio ja UM junaili Saddamille rahaa aseisiin Fortumin kautta.
Halonen ei ole voinut olla tietämättä asiasta, päinvastoin, oli hyväksymässä rikollista toimintaa. - hahah
Kyllä nyt SDP llä menee huonosti: Lipposen kähminnät USa ssa tulevat ilmi!!!!
Vihdoikin rosvot jäävät kiinni! - ironmikes
Pelle hei! Mitä ihmeen tekemistä Halosella oli asiassa. Aika epätoivoinen yritys pojuseni. Etsi syyllisiä Fortumista älä Halosesta, sillä Halonen ei ole millään tavalla mukana Fortumin toiminnassa.
Olet niin hemmetin tyhmä, että voit joutua vastaamaan höpinöistäsi, sillä juttusi täyttää rikoksen tunnusmerkistöt. Koita siis pitää pienempää ääntä, ettei häkki heilahda.- metelöitse
Kylläpä nyt nahkaa kiukuttaa :)
- ironmikes
metelöitse kirjoitti:
Kylläpä nyt nahkaa kiukuttaa :)
Typerykset kiukuttavat muitakin kuin minua, olet lähes oikeassa. Toisaalta minua naurattaa kun ääliömaallikot näyttävät netissä, ettei järkikulta oikien juokse. Oletko sinäkin siis ääliö ja samaa mieltä avaajan kanssa?
- ihan varmasti
asiasta sillä Tuomioja on Fortumissa itse. Tämän tason asiat tietää maan äiskä aina.
Se hyökkäys Irakiin- taitaa tulla nyt lähtö rosvoille viimein. - tarkoitat
ironmikes kirjoitti:
Typerykset kiukuttavat muitakin kuin minua, olet lähes oikeassa. Toisaalta minua naurattaa kun ääliömaallikot näyttävät netissä, ettei järkikulta oikien juokse. Oletko sinäkin siis ääliö ja samaa mieltä avaajan kanssa?
Luin muutamia vanhempia viestejäsi ja huomasin, ettei kanssasi voi keskustella. Viestisi sisältävät lähinnä henkilöön käyvää, typerää haukkumista ja kelvotonta kielenkäyttöä, joten en vaivaudu laajemmin vastailemaan viesteihisi.
Kiukuttele sinä vain :) - ironmikes
ihan varmasti kirjoitti:
asiasta sillä Tuomioja on Fortumissa itse. Tämän tason asiat tietää maan äiskä aina.
Se hyökkäys Irakiin- taitaa tulla nyt lähtö rosvoille viimein.Turhaa porua pojuseni, eikä mitään hyötyä, sillä ensin pitää esittää näytöt Tuomiojan ja Halosen tietoisuudesta asiassa ja sitten vasta turvat auki.
- oletko tyhmä
ironmikes kirjoitti:
Turhaa porua pojuseni, eikä mitään hyötyä, sillä ensin pitää esittää näytöt Tuomiojan ja Halosen tietoisuudesta asiassa ja sitten vasta turvat auki.
Fortum on Valtionyhtiö. Revippä siitä.
- ironmikes
tarkoitat kirjoitti:
Luin muutamia vanhempia viestejäsi ja huomasin, ettei kanssasi voi keskustella. Viestisi sisältävät lähinnä henkilöön käyvää, typerää haukkumista ja kelvotonta kielenkäyttöä, joten en vaivaudu laajemmin vastailemaan viesteihisi.
Kiukuttele sinä vain :)En viitsi jankuttaa typerysten kanssa, jotka vaihtelevat nikejään jokaisessa jutussaan ja sinä kuulut siihen luuserijoukoon, jolla ei ole varaa rekattuun nikkiin. Varaa ei sinulla ei ole siksi, , että jälkikäteen voisit muutella juttujaan toisella nikillä, jos on tullut huuleltua ohi suunsa. Minä seison juttujeni takana aina ja vastaan niistä.
- ironmikes
oletko tyhmä kirjoitti:
Fortum on Valtionyhtiö. Revippä siitä.
Omistaako valtio siis Fortumin yksin ääliö? Valtiolla on niukka osake-enemmistö, mutta Fortumia omistavat monet muutkin, esim. minä. Fortum on siis tarkalleen valtioenemmistöinen yhtiö. Paina tämä kaaliisi.
- valehtele paremmin
ironmikes kirjoitti:
Omistaako valtio siis Fortumin yksin ääliö? Valtiolla on niukka osake-enemmistö, mutta Fortumia omistavat monet muutkin, esim. minä. Fortum on siis tarkalleen valtioenemmistöinen yhtiö. Paina tämä kaaliisi.
Fortum oli 100% valtionyhtiö ja on valtion määräysvallassa edelleen, paina tämä kaaliisi...
Koko yksityistäminen oli pelkkää hämäystä, että saadaan hyvä tekosyy laittaa pomoille isot optiot joista tulee demareille taas isot verotulot. Kaikki ovat tyytyäväisiä niin optioiden saajat kuin optioverotulojen saajat, ainoa joka ei ole tyytyväinen on tavallinen kansalainen joka joutuu sähkölaskussaan kustantamaan koko lystin... - kaikki kotona
tarkoitat kirjoitti:
Kiukuttele sinä vain :)parempi jättää umpityhymän jutut sikseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060