Herra opetti...

tero-tapio_timonen

Tässä, Herra kertoo, miten ihminen löytää elämän ja saa siululleen rauhan, kuten minäkin olen saanut, kun uskoon tulin ja annoin elämäni Herran Jeesuksen nimiin, ja sain hänen verensä sovituksen kautta, kaikki syntini anteeksi, ja tein mielen ja sydämen muutoksen, jonka Herra vaikuttaa uskoontulleessa ihmisessä, jotta hän ei enää rakastaisi maailmaa ja sen syntejä, vaan vihaisi niitä ja sen sijaan rakastaisi Herraa ja jokaista ihmistä ja kaikkea mikä hyvää ja totista on.

>>>Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?" Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'". Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?" Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua". Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?" Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

31

1017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaisuutesi

ja annoitko rahat köyhille?

Tekojen tiellä on Tero-Tapio! Oi Herra armahda TT:tä ja osoita armo! Osoita, että Teron täytyy tuoda sinulle kaikki syntinsä eikä mitään tekoja. Osoita mitä on armo ja pelastuminen uskon kautta
      sinun nimeesi! Osoita, että parhainkin elämämme ja vanhurkautemme on kuin saatainen tahrainen vaate sinun pyhien kasvojesi edessä. Pese pois kaikki omat teot, koska ne ovat syntisaastaa joka ikinen ja anna täydellisen armosi kirkastua Tero-Tapiolle! Nimesi kirkastukseksi ja Isän Jumalan kunniaksi Jeesuksessa Kristuksessa! Amen!

• tero-tapio_timonen

Oletteko noin sokeita?.

>>ihminen löytää elämän ja saa siululleen rauhan, kuten minäkin olen saanut, kun uskoon tulin ja annoin elämäni Herran Jeesuksen nimiin, ja sain hänen verensä sovituksen kautta, kaikki syntini anteeksi, ja tein mielen ja sydämen muutoksen, jonka Herra vaikuttaa uskoontulleessa ihmisessä, jotta hän ei enää rakastaisi maailmaa ja sen syntejä, vaan vihaisi niitä ja sen sijaan rakastaisi Herraa ja jokaista ihmistä ja kaikkea mikä hyvää ja totista on.

• yrittää
        tero-tapio_timonen kirjoitti:

Oletteko noin sokeita?.

>>ihminen löytää elämän ja saa siululleen rauhan, kuten minäkin olen saanut, kun uskoon tulin ja annoin elämäni Herran Jeesuksen nimiin, ja sain hänen verensä sovituksen kautta, kaikki syntini anteeksi, ja tein mielen ja sydämen muutoksen, jonka Herra vaikuttaa uskoontulleessa ihmisessä, jotta hän ei enää rakastaisi maailmaa ja sen syntejä, vaan vihaisi niitä ja sen sijaan rakastaisi Herraa ja jokaista ihmistä ja kaikkea mikä hyvää ja totista on.

sitä pelastumista tukkimalla palstoja. Oletkos ajatellut, että jumalasi (= oma nuppisi) ajattelisi sinusta ihan yhtä hyvää, vaikka pitäisitkin mölyt ihan omassa mahassasi?

• Jeesuksen opetusta

Oletteko noin sokeita?.

myydä kaikki ja antaa rahat köyhille!

Alkuseurakunnassa myytiin ja annettiin seurakunnalle! Joko sinä olet tehnyt niin!

• tero-tapio_timonen
        Jeesuksen opetusta kirjoitti:

myydä kaikki ja antaa rahat köyhille!

Alkuseurakunnassa myytiin ja annettiin seurakunnalle! Joko sinä olet tehnyt niin!

Minulla ei ole monia päällys vaatteita, vaan lahjoitin ne niille, jotka niiden puutteessa ovat.

Ja rahaa minulla ei ole, jos olisi, niin antaisin niille jotka tarvitsevat; koska maalliset seurakunnat, ovat rikkaita, eivätkä tarvitse edes Jumalaa, kun ovat niin maallistuneita ja materialistisia mammonan ja hyvän olon palvojia.

• alkup.raimo

Minulla ei ole monia päällys vaatteita, vaan lahjoitin ne niille, jotka niiden puutteessa ovat.

Ja rahaa minulla ei ole, jos olisi, niin antaisin niille jotka tarvitsevat; koska maalliset seurakunnat, ovat rikkaita, eivätkä tarvitse edes Jumalaa, kun ovat niin maallistuneita ja materialistisia mammonan ja hyvän olon palvojia.

ainakin elämämme muistuttaa toisiamme!

Minullakaan ei ole mitään ylimääräistä..niin on Herra johdattanut...se mitä tulee, se menee, mutta silti Jumala kantaa ja vie eteenpäin päivä kerrallaan...siitä Jeesukselle kiitos!

• uuden hengen?

vastaa rehellisesti.
      oletko kastettu lapsena nimeen Isän Pojan ja Pyhän Hengen?
      oletko saanut sen jälkeen epäraamatullisen uudestikasteen?
      vastaa rehellisesti.

• tero-tapio_timonen

En ole lapsikastettu, koska se ei ole uskovan kaste, vaan se on ymmärtämättömän ja tiedosta vajaan sielun kastamista, ilman että hän itse sitä valintaa tekee; ja lapsi, on niin kauan armon alla, kunnes hän saa ymmärryksen hyvästä ja pahasta, ja valitsee toisen.

Yksi kaste, ja sen otin, koska uskoin evankeliumin ja otin vastaan vapahtajakseni ja pelastajakseni Herran Jeesuksen Kristuksen; kasteen hänen nimeensä, ja näin ollen, olen hänen opetuslapsensa, Jumalan lapseksi tullut uskon ja todistuksen kautta.

• uudestaan

En ole lapsikastettu, koska se ei ole uskovan kaste, vaan se on ymmärtämättömän ja tiedosta vajaan sielun kastamista, ilman että hän itse sitä valintaa tekee; ja lapsi, on niin kauan armon alla, kunnes hän saa ymmärryksen hyvästä ja pahasta, ja valitsee toisen.

Yksi kaste, ja sen otin, koska uskoin evankeliumin ja otin vastaan vapahtajakseni ja pelastajakseni Herran Jeesuksen Kristuksen; kasteen hänen nimeensä, ja näin ollen, olen hänen opetuslapsensa, Jumalan lapseksi tullut uskon ja todistuksen kautta.

Ovatko vanhempasi vieneet sinut lapsena tero tapio kastettavaksi ev.lut.kirkon piirissä kastettavaksi nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen?

VAstaa ainoastaan KYllä tai Ei.

• tero-tapio_timonen
        uudestaan kirjoitti:

Ovatko vanhempasi vieneet sinut lapsena tero tapio kastettavaksi ev.lut.kirkon piirissä kastettavaksi nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen?

VAstaa ainoastaan KYllä tai Ei.

En, onneksi. Sinä olet jo niin sokea, ettet näe, vaikka vastaus on sinun silmiesi edessä; mutta tässä vielä varmistukseksi.

Ei. En ole lapsikastettu. Jumala on siunannut ja varjellut minua, kaikelta vääryydeltä ja petollisilta uskonnoilta; jotta kun on sen aika, niin hän lähettää sanan ja saan uskon ja kuolen pois kasteessa syntisestä elämästä, ja en elä enää itselleni, vaan Jumalalle.

Minun vanhempani, ovat kastettuja pienenä, mutta uskoontullessaan he ovat ottaneet uskon-kasteen ja vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen vapahtajakseen ja Herrakseen; ja tämän tähden, he saivat myös ymmärryksen, ettei lapsikaste, ole todellinen ja totuudenmukainen kaste, vaan se että ihminen itse valinnan tekee, koska on parannuksen tarpeessa. Koska eihän vauva tai pieni lapsi tarvitse parannuksen tekoa, koska hänen sydämensä on vielä autuaan tietämätön pahasta, eikä näin ollen hänen sydämensä häntä syytä Herran edessä, vaikka sanan kuulisikin.

• näkijä

En, onneksi. Sinä olet jo niin sokea, ettet näe, vaikka vastaus on sinun silmiesi edessä; mutta tässä vielä varmistukseksi.

Ei. En ole lapsikastettu. Jumala on siunannut ja varjellut minua, kaikelta vääryydeltä ja petollisilta uskonnoilta; jotta kun on sen aika, niin hän lähettää sanan ja saan uskon ja kuolen pois kasteessa syntisestä elämästä, ja en elä enää itselleni, vaan Jumalalle.

Minun vanhempani, ovat kastettuja pienenä, mutta uskoontullessaan he ovat ottaneet uskon-kasteen ja vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen vapahtajakseen ja Herrakseen; ja tämän tähden, he saivat myös ymmärryksen, ettei lapsikaste, ole todellinen ja totuudenmukainen kaste, vaan se että ihminen itse valinnan tekee, koska on parannuksen tarpeessa. Koska eihän vauva tai pieni lapsi tarvitse parannuksen tekoa, koska hänen sydämensä on vielä autuaan tietämätön pahasta, eikä näin ollen hänen sydämensä häntä syytä Herran edessä, vaikka sanan kuulisikin.

Olet vanhempiesi kautta saanut väärän uskonopin ja olet pahasti harhaisen uskonkäsityksen varassa. Et ymmärrä ollenkaan juutalaisuuteen liittyvää syntikäsitystä ja kasteen hengellistä merkitystä. Olet pahasti hakoteilla viattomuusoppeinesi. Viattomuuden vaippa ja opinkaapu ei kelpaa lapselle hääpukeeksi.

• tero-tapio_timonen
        näkijä kirjoitti:

Olet vanhempiesi kautta saanut väärän uskonopin ja olet pahasti harhaisen uskonkäsityksen varassa. Et ymmärrä ollenkaan juutalaisuuteen liittyvää syntikäsitystä ja kasteen hengellistä merkitystä. Olet pahasti hakoteilla viattomuusoppeinesi. Viattomuuden vaippa ja opinkaapu ei kelpaa lapselle hääpukeeksi.

En minä vanhemmiltani oppia ole saanut, vaan taivaalliselta Isältäni.

Sinulla on ihmisopit käsissäsi, etkä niistä luovu; mutta minua on Isä Henkensä kautta opettanut kaikkeen totuuteen.

• näkijä

En minä vanhemmiltani oppia ole saanut, vaan taivaalliselta Isältäni.

Sinulla on ihmisopit käsissäsi, etkä niistä luovu; mutta minua on Isä Henkensä kautta opettanut kaikkeen totuuteen.

valitettavasti, olet yksi eksyttäjä muiden monien joukossa
        ei kannattaisi esiintyä Jumalan nimissä

• tero-tapio_timonen
        näkijä kirjoitti:

valitettavasti, olet yksi eksyttäjä muiden monien joukossa
        ei kannattaisi esiintyä Jumalan nimissä

Minä en ole 'Jumalan nimissä', esiintynyt. Olen ihan maallisessa nimessäni esiintynyt, ja tuonut julki sen, minkä hyväksi olen nähnyt.

• alk.raimo

oikein...kiitos Jeesukselle...nyt olet jo oikeilla jäjillä:

" kuolen pois kasteessa syntisestä elämästä, ja en elä enää itselleni, vaan Jumalalle."

Juuri siitä pitää todistaa...juuri siihen meidät on kastettu...alathan sinäkin jo oppia pyhityksen evankeliumia!

P.S. Älä soimaa toista sokeaksi...et vastannut ensin suoraan, vaan väheksyit lapsikastetta ja minullakin tuli ensimmäistä vastaustasi lukiessani epäselväksi olitko lapsena kastettu vai et!

Minut on kastettu viisiviikkoisena ja Jumala hyväksyy sen kristilliseksi kasteeksi. Siinä vesikasteessa, jossa päähäni valeltiin vettä ja mainittiin: "Minä kastan sinut Raimo K...Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen..." siinä ja sillä hetkellä minut liitettiin seurakunnan jäseneksi..ja samalla tulin Jeesuksen opetuslapseksi...Mitä Jumala henkensä kautta sitten teki, sen hän itse tietää, mutta itse tiedän, että seurakunnassa ja kodissani minulle opetettiin Jumalasta ja Jumalan käskyistä, mutta vasta 25-vuotiaana tulin synnintuntoon ja tein parannuksen,,,vasta siis aikuisena pukeuduin uskon kautta siihen lahjapukuun..Jeesuksen vanhurkauteen, joka minulle jo kasteessa Jumalan armosta annettiin...vasta aikuisena sain kasvaa yhteen siihen jaloon viinipuuhun, Jeesukseen Kristukseen, johon minut jo lapsena oksastettiin!

Jumalalle ei merkitse mitään 25 vuotta kasteen ja kasteessa saadun syntien anteeksiantamuksen omakohtainen uskominen Pyhän Hengen kautta...mutta minulle se oli kasvua..meidäthän on varjeltu lain alle, kunnes usko ilmestyy!

• taas höräjää

Minä en ole 'Jumalan nimissä', esiintynyt. Olen ihan maallisessa nimessäni esiintynyt, ja tuonut julki sen, minkä hyväksi olen nähnyt.

äNäin sanoo Henki: Ottakaa vaari näistä ajoista, ja hyljätkää väärät tienne (ääääääätero-tapio_timonen 15.10.2005 klo 19.49)

äääääää   Näin sanoo Herra..... Kirjoittanut: toret 1.10.2005 klo 19.02    

Pese sydämesi puhtaaksi pahuudestsa, että pelastuisit.   

Siis taasko alat peruuttamaan kirjoituksiasi kun kirjoitat:Minä en ole 'Jumalan nimissä', esiintynyt. Olen ihan maallisessa nimessäni esiintynyt, ja tuonut julki sen, minkä hyväksi olen nähnyt.

Taas joku kyllä mättää...dementia vai!'
        'Toiset ovat napisijoita, tyhmiä jne...mutta Tero se latelee omiaan! Niinkö!

• tero-tapio_timonen
        alk.raimo kirjoitti:

" kuolen pois kasteessa syntisestä elämästä, ja en elä enää itselleni, vaan Jumalalle."

Juuri siitä pitää todistaa...juuri siihen meidät on kastettu...alathan sinäkin jo oppia pyhityksen evankeliumia!

P.S. Älä soimaa toista sokeaksi...et vastannut ensin suoraan, vaan väheksyit lapsikastetta ja minullakin tuli ensimmäistä vastaustasi lukiessani epäselväksi olitko lapsena kastettu vai et!

Minut on kastettu viisiviikkoisena ja Jumala hyväksyy sen kristilliseksi kasteeksi. Siinä vesikasteessa, jossa päähäni valeltiin vettä ja mainittiin: "Minä kastan sinut Raimo K...Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen..." siinä ja sillä hetkellä minut liitettiin seurakunnan jäseneksi..ja samalla tulin Jeesuksen opetuslapseksi...Mitä Jumala henkensä kautta sitten teki, sen hän itse tietää, mutta itse tiedän, että seurakunnassa ja kodissani minulle opetettiin Jumalasta ja Jumalan käskyistä, mutta vasta 25-vuotiaana tulin synnintuntoon ja tein parannuksen,,,vasta siis aikuisena pukeuduin uskon kautta siihen lahjapukuun..Jeesuksen vanhurkauteen, joka minulle jo kasteessa Jumalan armosta annettiin...vasta aikuisena sain kasvaa yhteen siihen jaloon viinipuuhun, Jeesukseen Kristukseen, johon minut jo lapsena oksastettiin!

Jumalalle ei merkitse mitään 25 vuotta kasteen ja kasteessa saadun syntien anteeksiantamuksen omakohtainen uskominen Pyhän Hengen kautta...mutta minulle se oli kasvua..meidäthän on varjeltu lain alle, kunnes usko ilmestyy!

>>oikein...kiitos Jeesukselle...nyt olet jo oikeilla jäjillä: " kuolen pois kasteessa syntisestä elämästä, ja en elä enää itselleni, vaan Jumalalle." Juuri siitä pitää todistaa...juuri siihen meidät on kastettu...alathan sinäkin jo oppia pyhityksen evankeliumia!

• tero-tapio_timonen
        taas höräjää kirjoitti:

äNäin sanoo Henki: Ottakaa vaari näistä ajoista, ja hyljätkää väärät tienne (ääääääätero-tapio_timonen 15.10.2005 klo 19.49)

äääääää   Näin sanoo Herra..... Kirjoittanut: toret 1.10.2005 klo 19.02    

Pese sydämesi puhtaaksi pahuudestsa, että pelastuisit.   

Siis taasko alat peruuttamaan kirjoituksiasi kun kirjoitat:Minä en ole 'Jumalan nimissä', esiintynyt. Olen ihan maallisessa nimessäni esiintynyt, ja tuonut julki sen, minkä hyväksi olen nähnyt.

Taas joku kyllä mättää...dementia vai!'
        'Toiset ovat napisijoita, tyhmiä jne...mutta Tero se latelee omiaan! Niinkö!

Olet menettänyt lopullisesti otteen järjestäsi....

• merim.raimo
        alk.raimo kirjoitti:

En ymmärrä?Sinut oksastettiin,riipuitko kuivana oksana jossain elävässä oksassa takertuneena?Sinulle ne 25 kuivaa vuotta olivat siis kasvua?Sinut oksastettiin Jeesukseen Kristukseen,Olit siis elottomana kuivana oksana Kristuksessa,et tuottanut mitään hedelmää,kunnes siis itse huomasit ettei ole hyvä olla kuiva oksa jalossa viinipuussa?

• alkup.raimo

>>oikein...kiitos Jeesukselle...nyt olet jo oikeilla jäjillä: " kuolen pois kasteessa syntisestä elämästä, ja en elä enää itselleni, vaan Jumalalle." Juuri siitä pitää todistaa...juuri siihen meidät on kastettu...alathan sinäkin jo oppia pyhityksen evankeliumia!

koetukset kestää!

Kyllä myrsky laantuu ja pursi käy kohti kotirantaa!

Mielestäni kuitenkin kasteessa saatu yhteenkasvaminen Jeesuksen kanssa ja todistus juuri sen vaikuttavasta voimasta synnin vallasta poiskuolemisesta on puuttunut kirjoituksistasi!

Jos siihen olen puuttunut jo useasti, se ei merkitse sitä, että silti monissa muissa asioissa, joita tuot esille olisit väärässä!

Jumalan pyhyyden pelossa voimme saattaa pyhityksemme täydelliseksi...armosta!

Ottakaamme aseeksemme sama...joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä...rakkaus peittää syntien paljouden...Jumalan Henki johtakoon puhtauteen ja pyhyyteen Herran Jeesuksen tuntemisen kautta!

Jospa murtunut seinä voidaan korjata...lujaa tekoa olikin ennenkuin murtui...mutta emmehän me omissa voimissa olekaan kiivailleet!

Samoin rauhaa sinulle Jeesuksen nimessä ja veressä!

• alkup.raimo
        merim.raimo kirjoitti:

En ymmärrä?Sinut oksastettiin,riipuitko kuivana oksana jossain elävässä oksassa takertuneena?Sinulle ne 25 kuivaa vuotta olivat siis kasvua?Sinut oksastettiin Jeesukseen Kristukseen,Olit siis elottomana kuivana oksana Kristuksessa,et tuottanut mitään hedelmää,kunnes siis itse huomasit ettei ole hyvä olla kuiva oksa jalossa viinipuussa?

opetetaan, että Jumala, Isä on viinitarhuri ja Jeesus on jalo viinipuu...jokaisen oksan Isä puhdistaa, jotta se kantaisi hedelmää, mutta jos oksa ei ala kantaa hedelmää, se leikataan pois ja heitetään tuleen!

Lapsikasteen arvostelijoille olen selittänyt, että kasteessa ihminen tehdään Jeesuksen opetuslapseksi, jolle opetetaan Jumalan käskyt ja sen kautta tulee synnintunto...Jumala sen tekee,,,ei ihminen,,,Jumala vaikuttaa lain kuulemisen kautta synnintunnon, katumuksen ja parannuksen...ei ihminen itse!

Kyseinen Raamatun vertaus viinitarhurista ja Jeesuksesta jalona viiniköynnöksenä käy hyvin
        vertauksena myös kasteesta, jossa meidätr oksastetaan Jeesukseen...Oikeassa varttamisessakin
        oksa voi kasvaa yhteen rungon kanssa...jäädä kasvamatta...olla "hiljaiselossa"...tai kasvu voi vaihdella...pahimmassa tapauksessa oksa kuivettuu!
        Usein oksaa täytyy jalostaa...versoja leikata..siis puutarhuri "puhdistaa", että kasvu johtaisi toivottuun tulokseen...oikeaan hedelmään..

Syksyllä tehty varttaminen ei merkitse vielä kasvua, vaan rungon elämää kasntavat nesteet alkavat virrata oksassa vasta kun se on kasvanut yhteen kunnolla rungon kanssa...

Näinhän Jeesuksen opetuslapseksi kastettu ihminenkin on varjeltu lain alle, kunnes usko ilmestyy...Kyllä sinä ymmärrät, jos haluat!

En riippunut tarketuneena, vaan kasteen kautta Herran opetuslapsena...Jumalan puolelta kaikki oli täydellistä ja valmista,,,,mutta se, mitä ymmärryksellä huomasin 25-vuotiaana eli että ilman Jumalan armoa olen kadotettu, oli Pyhän Hengen kautta saatua armoa...katumusta,,synnin hätää..parannuksen tekoa...Jumala veti parannukseen..

Sivutoimisena tanssimuusikkona rukoilin: Jos Jumala olet olemassa ja sinulla on minua varten muita suunnitelmia, johdata! Pian menin Puolangalla kirjakauppaan. Vanha lämminhenkinen naismyyjä katsoi syvälle silmiin, purskahti itkuun ja sanoi: Tule tänne takahuoneeseen. Tässä on Iso Raamatun Tietosanakirja. Se maksaa 500 mk, mutta saat sen ilmaiseksi. se on odottanut sinua jo monta vuotta. Kun tulit vaimosi kanssa tuohon ikkunan ääreen, tiesin, että Jumala on sinut lähettänyt. Lue tätä kirjaa, tulet tarvitsemaan sitä vielä. Jonkin ajan kuluttua tein asuntomme ikkunan alle kukkapenkin, johon hain luonnonkasveja ja kivet ympärille. Siihen tuli tämä tunnettu rehtori IP ja sanoi: Nämä erilaiset kasvit tässä tarkoittavat sitä, että sinä tulet puhumaan Jumalasta erilaisille ihmisille ja nämä kivet tässä ympärillä tarkoittavat, että kohdallasi tulee kerran käymään toteen se, mitä Jeesus sanoi: Se on täytetty...Jonin ajan kuluttua olin IP:n kanssa soutelemassa..tunnustin kaikki syntini, jotka minua painaa ja oli kuin suuri kivireppu olisi pudonnut selästä kun hän julisti syntini anteeksi Jeesuksen veressä!

Silloin Pyhä Henki antoi todellisen yhteenkasvamisen Herran kanssa...Jeesuksen veri ja vesi ja Hengen virta alkoivat uudistaa kuivahtunutta oksaa...sellaista Jumala tekee armossaan! Huom! Jumala teki ja tekee!

• alkup.raimo

Olet menettänyt lopullisesti otteen järjestäsi....

Välillä kirjoitat:´Näin sanoo Herra!

välillä kirjoitat, että olet kirjoittanut omassa nimessäsi!

Minä siis järjetön!

• tero-tapio_timonen
        alkup.raimo kirjoitti:

Välillä kirjoitat:´Näin sanoo Herra!

välillä kirjoitat, että olet kirjoittanut omassa nimessäsi!

Minä siis järjetön!

Vain silloin, olen kirjoittanut, näin sanoo Herra, kun olen tuonut julki vanhoja, entisiä profetioita.

• Jooseppi

Ei sylivauvat noormaalisesti eli varmasti muisa että heitä on valeltu vedellä. Kai tiedät että oikea kaste on upotus veden alle, silloin kun henkiö itse ymmärtää sen merkityksen

• merim.raimo
        alkup.raimo kirjoitti:

opetetaan, että Jumala, Isä on viinitarhuri ja Jeesus on jalo viinipuu...jokaisen oksan Isä puhdistaa, jotta se kantaisi hedelmää, mutta jos oksa ei ala kantaa hedelmää, se leikataan pois ja heitetään tuleen!

Lapsikasteen arvostelijoille olen selittänyt, että kasteessa ihminen tehdään Jeesuksen opetuslapseksi, jolle opetetaan Jumalan käskyt ja sen kautta tulee synnintunto...Jumala sen tekee,,,ei ihminen,,,Jumala vaikuttaa lain kuulemisen kautta synnintunnon, katumuksen ja parannuksen...ei ihminen itse!

Kyseinen Raamatun vertaus viinitarhurista ja Jeesuksesta jalona viiniköynnöksenä käy hyvin
        vertauksena myös kasteesta, jossa meidätr oksastetaan Jeesukseen...Oikeassa varttamisessakin
        oksa voi kasvaa yhteen rungon kanssa...jäädä kasvamatta...olla "hiljaiselossa"...tai kasvu voi vaihdella...pahimmassa tapauksessa oksa kuivettuu!
        Usein oksaa täytyy jalostaa...versoja leikata..siis puutarhuri "puhdistaa", että kasvu johtaisi toivottuun tulokseen...oikeaan hedelmään..

Syksyllä tehty varttaminen ei merkitse vielä kasvua, vaan rungon elämää kasntavat nesteet alkavat virrata oksassa vasta kun se on kasvanut yhteen kunnolla rungon kanssa...

Näinhän Jeesuksen opetuslapseksi kastettu ihminenkin on varjeltu lain alle, kunnes usko ilmestyy...Kyllä sinä ymmärrät, jos haluat!

En riippunut tarketuneena, vaan kasteen kautta Herran opetuslapsena...Jumalan puolelta kaikki oli täydellistä ja valmista,,,,mutta se, mitä ymmärryksellä huomasin 25-vuotiaana eli että ilman Jumalan armoa olen kadotettu, oli Pyhän Hengen kautta saatua armoa...katumusta,,synnin hätää..parannuksen tekoa...Jumala veti parannukseen..

Sivutoimisena tanssimuusikkona rukoilin: Jos Jumala olet olemassa ja sinulla on minua varten muita suunnitelmia, johdata! Pian menin Puolangalla kirjakauppaan. Vanha lämminhenkinen naismyyjä katsoi syvälle silmiin, purskahti itkuun ja sanoi: Tule tänne takahuoneeseen. Tässä on Iso Raamatun Tietosanakirja. Se maksaa 500 mk, mutta saat sen ilmaiseksi. se on odottanut sinua jo monta vuotta. Kun tulit vaimosi kanssa tuohon ikkunan ääreen, tiesin, että Jumala on sinut lähettänyt. Lue tätä kirjaa, tulet tarvitsemaan sitä vielä. Jonkin ajan kuluttua tein asuntomme ikkunan alle kukkapenkin, johon hain luonnonkasveja ja kivet ympärille. Siihen tuli tämä tunnettu rehtori IP ja sanoi: Nämä erilaiset kasvit tässä tarkoittavat sitä, että sinä tulet puhumaan Jumalasta erilaisille ihmisille ja nämä kivet tässä ympärillä tarkoittavat, että kohdallasi tulee kerran käymään toteen se, mitä Jeesus sanoi: Se on täytetty...Jonin ajan kuluttua olin IP:n kanssa soutelemassa..tunnustin kaikki syntini, jotka minua painaa ja oli kuin suuri kivireppu olisi pudonnut selästä kun hän julisti syntini anteeksi Jeesuksen veressä!

Silloin Pyhä Henki antoi todellisen yhteenkasvamisen Herran kanssa...Jeesuksen veri ja vesi ja Hengen virta alkoivat uudistaa kuivahtunutta oksaa...sellaista Jumala tekee armossaan! Huom! Jumala teki ja tekee!

"hiljaiselossa" tai koomassa,kuiva ja kuollut ilman mitään elämää itsessään.Ajattelin totista viinipuuta,johonka harakat häääystakeissaan (eräs ammattikunta)kuivista risuista rakentavat pesiään.Mitenkä surkea näky onkaan se totinen viinipuu,vähintään 70% kuivia ja kuolleita risuja joita siihen on oksastettu.

• ei enää ihmisen kaltainen
        merim.raimo kirjoitti:

"hiljaiselossa" tai koomassa,kuiva ja kuollut ilman mitään elämää itsessään.Ajattelin totista viinipuuta,johonka harakat häääystakeissaan (eräs ammattikunta)kuivista risuista rakentavat pesiään.Mitenkä surkea näky onkaan se totinen viinipuu,vähintään 70% kuivia ja kuolleita risuja joita siihen on oksastettu.

...jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät...päässään outo pesäke..orjantappuroista väännetty...mutta silti
        meidän puolestamme kärsinyt ja haavoitettu...lopulta aivan yksin ja hyljätty ja
        pimeyden keskellä

• merim.raimo
        ei enää ihmisen kaltainen kirjoitti:

...jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät...päässään outo pesäke..orjantappuroista väännetty...mutta silti
        meidän puolestamme kärsinyt ja haavoitettu...lopulta aivan yksin ja hyljätty ja
        pimeyden keskellä

Ja häntä julki häpäisevät..Yrittävät väkisin oksastaa jaloonviinipuuhun kuolleita oksia.Kuollut oksa joka elää synnissä,ei voi saada ravintoa Kristuksesta. Heb.6:6

• alkup.raimo
        merim.raimo kirjoitti:

Ja häntä julki häpäisevät..Yrittävät väkisin oksastaa jaloonviinipuuhun kuolleita oksia.Kuollut oksa joka elää synnissä,ei voi saada ravintoa Kristuksesta. Heb.6:6

yhdistää lapsikaste pelkäksi kirkkoon liittymiseksi...jos ajattelet kastetta vain ulkonaiseen, nimelliseen seurakuntaa liittymisenä, mitä kaste tietenkin samalla myös on, heität monen luterilaisen uskoontulleen Hengenmiehen ulos taivaasta!

On totta, että kirkko on paljolti paatunut, mutta silti vika ei ole kasteessa,,,vaan antinomistisessa ja tekopyhässä opetuksessa!

Aivan samoin voisi ryhtyä arvoistelemaan monia baptistiseurakuntia...amerikoista kuului 1970-luvulla terveisiä, että siellä oli ongelma, kun kääntymättömiä kastettiin...suun tunnustuksen perusteella kastettiin parannuksen tekemättömiä...siis kasteen ehdoksi ei enää tullutkaan "uskoontulo" vaan riitti, että oli aikuinen,,,ymmärtäväinen, joka vain ilmoitti uskovansa--ja lapsilta kaste evättiin, mutta kääntymättömiä kastettiin!

Ei lapsikaste ole pelkästään kirkon muodolliseen, nimelliseen seurakuntaa liittymistä...itse ainakaan henkilökohtaisesti en lainkaan arvosta sitä, että kuulun E....;n va.lut.seurakuntaan...minä katson Hengessä kuuluvani pelkästään E:n seurakuntaan...näkymättömään pyhien yhteisöön..oikeaan "kirkkoon"...ekklesiaan...kävin hiljattain keskustelemassa kirkkoherran kanssa omakohtaisita ahdistuksista ja parikin kertaa hän paljasti oman herransa sanonen: no voi perhana...mutta silti kirkon antama kaste ja ehtoollinen ovat pyhiä...ja niissä Jumala toimii...ei ole kauan siitä kun messussa koin valtavan siunauksen...ehtoollisella...en ole koskaan tuntenut itseäni niin siunatuksi...rukoilen tämän maallisen seurakunnan puolesta, että jumal antaisi herätystä....eilen tuli puhelinsoitto ja V-:n kylälle pyydettiin pitämään seuroja...yksi uskovainen pappi ja paikkakunnalle tullut d:ssa lähtivät mukaan..pidimme seurat...Yksai noituuden harjoittaja lähti uusin eväin seuroista...

Kaste, jolla minut kastettiin 5-viikkoisena on kaste jeesuksen kuolemaan...ristiinnaulitsemiseen,,kuolemaan,,hautaamiseen..ylösnousemiseen...se on myös kaste syntien anteeksiantamiseksi...pyhitykseksi..puhtaudeksi...kristuksen päällenipukemiseksi...armoksi ja autuudeksi...siinä minut Jeesuksen opetuslapseksi jo tehtiin...uudestisyntymisen pesossa ja 25-vuotiaana Hengen todellisessa uudistumisessa Jumala kirkasti kasteen sisällön...ei kastetta tarvitse uusia! Voi niitä, jotka hihhuloivat sellaisen asian puolesta...monta tapausta tunnen..hurmahenkisyyttä se on!

Kaste on kaikkia kansoja varten...kaikkia luotuja...ei vain uskovia...eihän Jeesus tullut kutsumaan pyhiä ja vanhurkaita vaan syntisiä parannukseen ja pelastukseen...Ei paavalillekaan olisi sanottu,,huuda avuksi herran nimeä..anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi, jos hän olisi ollut jo pelastettu ja syntinsä Jeesuksen veressä anteeksi uskonut...

Emmehän me mene lääkärille parannuttuamme, vaan parantuaksemme!

Babptistit, hellarit jne...eivät ymmärrä lainkaan kasteen merkitystä...sen sisältöä...vaan he tekevät kasteesta ihmisen kuuliaisuuden teon!

Kaste on Jeesuksen kosketus, kastessa ihminen liitetään herraan..yhdistetään Jumalaan!

• alkup.raimo
        merim.raimo kirjoitti:

...ei ole ketään vanhurkasta...ei ainoatakaan...kukaan ei tee Hengen hedelmiä, ennenkuin Jumala puhdistaa...juuri kuivia, nääntyneitä,,,synnin paahtamia oksia Jumala virvoittaa...Jumala on kaikkivaltias...terveille ja vanhurkaille ei tarvita oksastusta!

• ihmeessä
        alkup.raimo kirjoitti:

...ei ole ketään vanhurkasta...ei ainoatakaan...kukaan ei tee Hengen hedelmiä, ennenkuin Jumala puhdistaa...juuri kuivia, nääntyneitä,,,synnin paahtamia oksia Jumala virvoittaa...Jumala on kaikkivaltias...terveille ja vanhurkaille ei tarvita oksastusta!

tähän aikaan netissä notkuvat jaksavat aamulla töihin?

• merim.raimo
        alkup.raimo kirjoitti:

terveet ja omavanhurskaat eivät tarvitse Kristusta.Näin Herrakin sanoo,eivät terveet tarvitse parantajaa.Kirjoitit näin,...terveille ja vanhuskaille ei tarvita oksastusta! Minä taas uskon että jos en ole oksastettu Kristukseen ,niin ei minulla ole elämääkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      50
      3395
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      3045
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      42
      2503
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1955
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1599
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1080
    Aihe