Halloween?

Pieni gallup hellareille (ja miksei muillekin vastaamaan kiinnostuneille):

1. Onko Halloween saatanasta vai ei?

2. Jos Halloween on paholaisesta, niin millä perusteella?

3. Onko Pyhäinmiestenpäivän muuttaminen amerikkalaisperuiseksi Halloweeniksi jossa leikitellään kummituksilla ja muilla yliluonnollisilla pelottavilla asioilla, paholaisen työtä vai ei?

4. Jos ei ole (viittaan ed. kysymykseen) niin miksi ei?

8

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi uskova

Tällaisen provokatiivisen "gallupin" tarkoituksen ymmärtää jopa vähän tyhmempikin ihminen..

Mutta koska aina jotain pitää vastata niin heitetääs samalla mitalla sitten.

1. Ei, vaan halloween on amerikan ihmemaasta

2. -

3. Ei, vaan se on markkinamiesten työtä. Perinteinen Pyhäinpäivä ei tuota markkinamiehille kuin pieniä tuloja kynttilä/kukkamyynnin osalta. Sen sijaan halloween-hässäkän "maahantuonti" on avannut aivan uudet markkinat krääsälle.. ja ajoituskin näin syksyllä jolloin kaupankäynti ei ole vilkkaimmillaan sopii markkinamiehille kuin nenä päähän! Jouluun on vielä "liikaa" aikaa ja joku sesonkihan on hyvä aina kehittää, että saadaan lähes ilmaista Kiinasta laivalasteittain tuotavaa romua myytyä valtavilla katteilla.

4. -

...

Ja kysymys Sinulle PakanaF -mitä tyydytystä saisit, jos tähän "galluppiin" tulisi vastauksia joihin provollasi pyrit?

Osoittaisiko se Sinulle, että olet sentään viisas ja järjellä ajatteleva ihminen ja saisit sitten pyöritellä päätäsi asettuen mielessäsi toisten yläpuolelle?

Suosittelen ettet jatkossa yritä laskea leikkiä asioista joita et ymmärrä. Jo nimimerkkisi osoittaa millä asialla olet. Henkimaailma on harvinaisen todellinen, eikä sen kustannuksella kannata leikitellä.

• Millä tavalla tuo on provokatiivinen galluppi?

Kun itse olin lapsi, jopa pääsiäisnoitana olemista pidettiin kyseenalaisena, ja sinne lapset päästettiin pitkin hampain.
        Joten halusin vain tiedustella miten nykypäivän helluntailaiset kokevat nämä samantyyliset asiat, kuten Halloweenin, ja miten he perustelevat kantojaan.

Monet kristilliset tahot pitävät kaikkea yliluonnollliseen viittaavaa selkeästi paholaisen työnä. Harry Potteriakin vastaan on käyty kampanjoita, Siskoni on noita- sarjaa on pidetty kyseenalaisena yms.

...

"Ja kysymys Sinulle PakanaF -mitä tyydytystä saisit, jos tähän "galluppiin" tulisi vastauksia joihin provollasi pyrit?"

...

Mihin minä mielestäsi tällä gallupilla pyrin? Jos pyrin tuomaan esille ristiriitoja, joita näen joissakin vastauksissa, niin siinä olet oikeassa: monet asiat joita täällä kyselen, ovat asioita joiden olen nähnyt olevan uskovaisten kompastuskiviä, asioita joita en ole koskaan kuullut uskovaisten tahojen perustelevan järkeenkäypästi.

Tällä palstalla on nähty paljon typerämpiäkin aloituksia. Jos todella jo pelkkä _nimimerkkini_ aiheuttaa sinulle noin suuria ennakkoluuloja ettet kykene enää näkemään metsää puilta viestejäni lukiessasi, etkä pysty vähimmässäkään määrin suhtautumaan niihin neutraalisti, niin kukaanhan ei pakota sinnuu viesteihini vastaamaan. Ole hyvä ja tee itse järkeviä ja rakentavia aloituksia.

---

Vastauksesi oli ristiriitainen. Ensin sanot, että Halloween EI ole paholaisesta (ja kaikenlisäksi perustelet sitä sillä, että se ei ole paholaisesta koska se on amerikasta 8-/ Miten se amerikkalaisperäisyys siihen liittyy onko se paholaisesta vai ei?) mutta lopuksi sanot että: "Henkimaailma on harvinaisen todellinen, eikä sen kustannuksella kannata leikitellä."

Eikös Halloweenina juuri leikitellä henkimaailmalla? Miten niin se ei siis ole paholaisesta?

"Suosittelen ettet jatkossa yritä laskea leikkiä asioista joita et ymmärrä."

Tuohon sisältyy väite, jonka mukaan _sinä_ ymmärrät henkimaailmaa jotenkin paremmin kuin minä. Eikös se ole hiukan itseriittoista ja ylemmyydentuntoista ajatella noin, kun on kysymys asiasta, josta _kukaan_ ei tiedä yhtään mitään? Sorrut siis itse siihen josta minua syytät; nostat itsesi muiden yläpuolelle.

Ja missä kohtia minä lasken leikkiä? Käsittääkseni en missään kohtia.

• Muistuttaja
        PakanaF kirjoitti:

Millä tavalla tuo on provokatiivinen galluppi?

Kun itse olin lapsi, jopa pääsiäisnoitana olemista pidettiin kyseenalaisena, ja sinne lapset päästettiin pitkin hampain.
        Joten halusin vain tiedustella miten nykypäivän helluntailaiset kokevat nämä samantyyliset asiat, kuten Halloweenin, ja miten he perustelevat kantojaan.

Monet kristilliset tahot pitävät kaikkea yliluonnollliseen viittaavaa selkeästi paholaisen työnä. Harry Potteriakin vastaan on käyty kampanjoita, Siskoni on noita- sarjaa on pidetty kyseenalaisena yms.

...

"Ja kysymys Sinulle PakanaF -mitä tyydytystä saisit, jos tähän "galluppiin" tulisi vastauksia joihin provollasi pyrit?"

...

Mihin minä mielestäsi tällä gallupilla pyrin? Jos pyrin tuomaan esille ristiriitoja, joita näen joissakin vastauksissa, niin siinä olet oikeassa: monet asiat joita täällä kyselen, ovat asioita joiden olen nähnyt olevan uskovaisten kompastuskiviä, asioita joita en ole koskaan kuullut uskovaisten tahojen perustelevan järkeenkäypästi.

Tällä palstalla on nähty paljon typerämpiäkin aloituksia. Jos todella jo pelkkä _nimimerkkini_ aiheuttaa sinulle noin suuria ennakkoluuloja ettet kykene enää näkemään metsää puilta viestejäni lukiessasi, etkä pysty vähimmässäkään määrin suhtautumaan niihin neutraalisti, niin kukaanhan ei pakota sinnuu viesteihini vastaamaan. Ole hyvä ja tee itse järkeviä ja rakentavia aloituksia.

---

Vastauksesi oli ristiriitainen. Ensin sanot, että Halloween EI ole paholaisesta (ja kaikenlisäksi perustelet sitä sillä, että se ei ole paholaisesta koska se on amerikasta 8-/ Miten se amerikkalaisperäisyys siihen liittyy onko se paholaisesta vai ei?) mutta lopuksi sanot että: "Henkimaailma on harvinaisen todellinen, eikä sen kustannuksella kannata leikitellä."

Eikös Halloweenina juuri leikitellä henkimaailmalla? Miten niin se ei siis ole paholaisesta?

"Suosittelen ettet jatkossa yritä laskea leikkiä asioista joita et ymmärrä."

Tuohon sisältyy väite, jonka mukaan _sinä_ ymmärrät henkimaailmaa jotenkin paremmin kuin minä. Eikös se ole hiukan itseriittoista ja ylemmyydentuntoista ajatella noin, kun on kysymys asiasta, josta _kukaan_ ei tiedä yhtään mitään? Sorrut siis itse siihen josta minua syytät; nostat itsesi muiden yläpuolelle.

Ja missä kohtia minä lasken leikkiä? Käsittääkseni en missään kohtia.

Nämä mörköjuhlien viettäjät pukeutuvat rehellisesti kaikenlaisiin kummitusasuihin
        ja kuka minkinlaiseen pääkalloon.
        mitä pelottavampi näöltään, sitä parempi!

Oikeastaan ihan sama juttu, kuin äärikasmaattisten touhut, mitkä ovat yhtä lailla pakanallinen tapa harrastaa uskontoa, kuin halloween juhla, pakanoilla.

Äärikarismaatikot pelaavat piruilla ja demooneilla ja riivaajilla, ja kaikki pimeydenvaltojen touhuilu on pääasia.

Ei sii muuta eroa, kuin että halloween juhlaa viettävät ovat ainakin ihan rehellisiä, kun taas äärikarismaatikot ovat itse susia lammasten vaatteissa.

• Jeesus on herra
        Muistuttaja kirjoitti:

Nämä mörköjuhlien viettäjät pukeutuvat rehellisesti kaikenlaisiin kummitusasuihin
        ja kuka minkinlaiseen pääkalloon.
        mitä pelottavampi näöltään, sitä parempi!

Oikeastaan ihan sama juttu, kuin äärikasmaattisten touhut, mitkä ovat yhtä lailla pakanallinen tapa harrastaa uskontoa, kuin halloween juhla, pakanoilla.

Äärikarismaatikot pelaavat piruilla ja demooneilla ja riivaajilla, ja kaikki pimeydenvaltojen touhuilu on pääasia.

Ei sii muuta eroa, kuin että halloween juhlaa viettävät ovat ainakin ihan rehellisiä, kun taas äärikarismaatikot ovat itse susia lammasten vaatteissa.

Haluan sanoa sinulle asian joka laskettiin sydämmelleni sanoa sinulle.Ja se kuuluu näin.Nämä äärikarismaattiset uskovat joksi sinä heitä nimität ovat Herran Jumalan palvelijoita ja omia.He ovat myöskin sinun uskonveljiäsi ja sisariasi.Jos sinulla on moitetta ja kannetta heitä vastaan, sinun tulee Kristuksen opetuksen mukaan antaa anteeksi heille heidän puutteensa ja vikansa ja rukoilla heidän puolestaan..JOS SINÄ ET SIIHEN SUOSTU EI MYÖSKÄÄN HERRA ANNA SINULLE ANTEEKSI SINUN VELKAASI.LUE VAKAVASTI MATTEUS 18:21-35 .Anteeksiantamattomuus johtaa hengelliseen vankeuteen ja sieltä ei pääse pois kun tekemällä parannuksen.

• harrat

Satanismi sivuilla joku kyseli miten muut aikoo viettää kyseistä juhlaa.Ja hän sanoi että onhan se satanismin suurimpi juhlia.Ilmeisesti hänellä on parempaa tietoa juhlan perimmäisestä luonteesta.Minä vastaan omasta puolestani, että se on Halloween on OKKULTISTINEN JUHLA ja sen symbolit ovat pimeyden voimia kuvaavia.Raamattu varoittaa jokaista tosi-kristittyä joka haluaa puhtaana pysyä varomaan NOITUUTTA koska se vie asallisuuteen riivaajista.Ja myös siitä että ei kukaan joka harjoittaa noituutta voi periä iankaikkista elämää Gal5:20.MINÄ SANON :ALAS HALLOWEEN. ALAS KAIKENLAINEN OKKULTISMI.ALAS KAIKKI NOITUUS KAIKISSA MUODOISSA.ME VIHAAMME NIITÄ.HEITÄÄMME KAIKKI TÄLLÄISET JUTUT ROVIOLLE JA POLTAMME NE TULESSA TUHKAKSI LUSIFERIN KIUSAKSI.

• jaina

Noituus on taito, eikä sillä ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Periaatteessahan minkä tahansa uskonnon harjoittaja voi opetella noituutta vrt. lentopallonpeluu. Tosin joissain kulttuureissahan voidaan pitää rienaavana taivaalla lentelevää palloa, jota ihmiset pitävät käsivoimin ponnistellen itse ylhäällä.

• Jeesus on herra

Minusta nämä on aika selviä symboleja jotka liittyvät paholaiseen..Kopsasin nämä eräästä myynti-ilmoituksesta.HIRVEÄTÄ NÄITÄ LAPSILLE VOI TÄTÄ MAAILMAA
      HALLOWEEN-VIITAT LAPSILLE JA AIKUISILLE Hinta
      euro: Tilaus-
      koodi:
      Paholaisviitta lapsille
      Musta, suora helma, pituus 90 cm 9,20 3580N
      Paholaisviitta lapsille
      Punainen, suora helma, pituus 90 cm 9,20 3581R
      Paholaisviitta aikuisille
      Musta, suora helma, pituus 115 cm 11,00 3583I
      Punainen, suora helma, pituus 115 cm 11,00 3584S
      Huppuviitta aikuisille
      Musta, suora helma, pitkä, pituus 142 cm 16,00 3585C
      Vampyyrinviitta 1 lapsille ja aikuisille
      Musta, ylösnostettu, sahalaitainen kaulus,

• Jeesus on herra

Minusta nämä on aika selviä symboleja jotka liittyvät paholaiseen..Kopsasin nämä eräästä myynti-ilmoituksesta.HIRVEÄTÄ NÄITÄ LAPSILLE VOI TÄTÄ MAAILMAA
      HALLOWEEN-VIITAT LAPSILLE JA AIKUISILLE Hinta
      euro: Tilaus-
      koodi:
      Paholaisviitta lapsille
      Musta, suora helma, pituus 90 cm 9,20 3580N
      Paholaisviitta lapsille
      Punainen, suora helma, pituus 90 cm 9,20 3581R
      Musta, suora helma, pituus 115 cm 11,00 3583I
      Punainen, suora helma, pituus 115 cm 11,00 3584S
      Huppuviitta aikuisille
      Musta, suora helma, pitkä, pituus 142 cm 16,00 3585C
      Vampyyrinviitta 1 lapsille ja aikuisille
      Musta, ylösnostettu, sahalaitainen kaulus,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4331
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      68
      4261
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2937
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      60
      2810
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2069
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      110
      1358
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      182
      1286
    Aihe