Olemme avopuolison kanssa ostamassa omakotitaloa.
Meillä on entinen asunto kerrostalo-osake. Osakkeen omistaja on avopuolisoni ja hänen nimissään on myös asuntolaina, koska hän oli jo ostanut osakkeen ennen kuin tunsimmekaan toisiamme. Mutta olemme asuneet tässä yhdessä jo yli kymmenen vuotta ja olen maksanut asunnon lainasta ja ym. kuluista puolet. Joten, kun myymme entisen asunnon, puolisoni haluaa antaa minulle sen osuuden asunnon myynti hinnasta, jonka olen asuessani maksanut, joka on n.33%. Tämän jälkeen ostaisimme omakotitalon puoliksi ja omistus suhde tulisi olemaan 50% ja 50%. Haluaisin kysyäkin miten verottaja suhtautuu siihen , jos tililleni ilmestyy 33% kerrostalo-osakkeen hinnasta, jota en ole papereiden mukaan omistanut. Meillä ei ole mitään kuitteja siitä että olisin suoraan maksanut asuntolainaa, vaan avopuolisoni on hoitanut ne omalta tililtään ja minä olen sitten maksanut muita maksuja. että tämmönen tapaus tällä kertaa....
Avopari ja asuntokaupat
susipari
2
1518
Vastaukset
- avioon
mene naimisiin. on helpompaa.
- fbdfb
voisin kuvitella että verottaja näkee sen lahjana ja vaatii lahjaveroa.. Mutta yksinkertaista on jos maksatte ok-talon miten maksatte, ja otatte siihen omistukset ja lainhuudot 50/50%, mutta soita verottajan lahjaveroneuvontapuhelimeen ja kysy suoraan. Tai sitten menette naimisiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770