Onko se Joki vailla rantoja?
Kai siirsit kellosi
Mitä Aika on?
21
851
Vastaukset
- Setä Carillo
Kellojen siirtelystä sain tarpeekseni. Selkä meni jo kaappikellosta.
- multiNikkix
kunnon naurut! Minä taas kiersin kuin aropupu että sain kerrankin kaikki huushollini kellot, videoita, ajastimia myöten, johonkin järjestykseen, kaikkiin taisi tulla eri aika;))
- sally
multiNikkix kirjoitti:
kunnon naurut! Minä taas kiersin kuin aropupu että sain kerrankin kaikki huushollini kellot, videoita, ajastimia myöten, johonkin järjestykseen, kaikkiin taisi tulla eri aika;))
tarvinnut aikaisemmin siirtää videoiden kelloa, siihen on tullut aina automaattisesti oikea aika. Tänä aamuna hieraisin silmiäni kun olikin vielä kesäaika. Oli jäänyt videot päälle yöksi. Onko näin että jos ei ole sulkenut videoita niin kellonaika ei vaihdu silloin kun se virallisesti vaihtuu kesä- tai talviaikaan? Tää on hyvää dementian torjuntaa kun kaivoin ohjeet esiin ja kaikenmaailma menujen kautta sitten piti siirtää se aika:( Kyllähän se onnistui ja ajattelin että vielä se vanha koirakin oppii uusia temppuja:)
- Blondi
sally kirjoitti:
tarvinnut aikaisemmin siirtää videoiden kelloa, siihen on tullut aina automaattisesti oikea aika. Tänä aamuna hieraisin silmiäni kun olikin vielä kesäaika. Oli jäänyt videot päälle yöksi. Onko näin että jos ei ole sulkenut videoita niin kellonaika ei vaihdu silloin kun se virallisesti vaihtuu kesä- tai talviaikaan? Tää on hyvää dementian torjuntaa kun kaivoin ohjeet esiin ja kaikenmaailma menujen kautta sitten piti siirtää se aika:( Kyllähän se onnistui ja ajattelin että vielä se vanha koirakin oppii uusia temppuja:)
kellonaika siirtyi automaattisesti jostain syystä vähän myöhempään eli kesäajan mukaan 5:ltä, ainakin meillä. Voi olla jotain alueellisia eroja myös. Jaaha, jos joutuisi manuaalisesti korjaamaan kellonaikaa, niin saa jäädä tekemät, ei taida olla tallessa manuaalia. Meillä ei ollut videot päällä yöllä.
- Blondi
seinäkellon kylppärin seinälle, joten aamusuihkussa käyntiin on enemmän aikaa. Hyvää sunnuntaita!
- Pirre*
suurin vihollisemme, mutta myös armollisin ystävämme.
- puskapaska
mutta sisäinen kello jäi raksuttamaan kesä-aikaa:)
Heräsin jo neljltä sen tavallisen viiden sijasta.
Mutta ei se mitään, tuli tehtyä monta tuntia töitä ennenkuin muut heräsivät (osa porukasta nukkuu vieläkin)
Nuoriso tarvitsee paljon unta, kun heillä viime yö venähti aamun puolelle.- Isä Camillo
Kun herää aamulla varhain ja hiljaisuus rikkumaton seuranasi on.Ja kun ikää tulee saa aamukahvitkin juoda kahteen kertaan.
- puskapaska
Isä Camillo kirjoitti:
Kun herää aamulla varhain ja hiljaisuus rikkumaton seuranasi on.Ja kun ikää tulee saa aamukahvitkin juoda kahteen kertaan.
aamut ovat parasta aikaa päivästä, ihan näin syksylläkin.
Kun aamuisin laittaa kahvit ja istuu terassille ihailemaan syksyn pimeyttä, niin on kiva rauhallinen tunnelma, kahvi saattaa jäähtyä, mutta ainakin herää kun hetken hytisee ulkoilmassa.
Ja se ihana hiljaisuus, vaikka lopetin tupakanpolton jokin aika sitten, menen silti aamuisin hetkeksi ulos sitä kahviani juomaan:)
- viisareiden
siirron! Olen usein siirtänyt kelloa eteen- tai taaksepäin tunnin siten että 24 tuntia on tullut täyteen! MIKSI minä niin teen?
on tapa panna eri tapahtumat järjestykseen.
- TiaLiinu*
Opetus; älä koskaan osta 10 viikon lottoa alkukesästä!
- Pirre*
muuttunut, sitä on yhä vähemmän..
- Nanni
ole kumma kun aikaa on vähän, mihin se oikeastaan katoaa, enää ei saa niin paljon "aikaiseksi".
Vaatteet kutistuvat "ajan" myötä
Täytyy mennä aikasin nukkumaan
Pitää nousta aikaisin ylös
Nyt ei ole "aikaa"
Aika rientää
Mennyt´aika ei tule takaisin
Hyvän sään "aikana"
Kummallinen käsite koko aika, sana istuu melkein
joka lauseeseen.
Taitaa aika olla samanlainen käsite kuin "ikiliikkuja" - Pirre*
Nanni kirjoitti:
ole kumma kun aikaa on vähän, mihin se oikeastaan katoaa, enää ei saa niin paljon "aikaiseksi".
Vaatteet kutistuvat "ajan" myötä
Täytyy mennä aikasin nukkumaan
Pitää nousta aikaisin ylös
Nyt ei ole "aikaa"
Aika rientää
Mennyt´aika ei tule takaisin
Hyvän sään "aikana"
Kummallinen käsite koko aika, sana istuu melkein
joka lauseeseen.
Taitaa aika olla samanlainen käsite kuin "ikiliikkuja"äitinä minulla oli aikaa ommella..
Oli aikaa lukea...
Oli aikaa leipoa..
Oli aikaa passata vieraita..
Oli aikaa järjestää kesäsukujuhlia...
Oli aikaa kuntoilla....
Mihin hemmettiin se aika on kutistunu, sitä on kellon mukaan, tasan tarkkaan samanverran tänä päivänä, kuin "eilenkin"...:(
Kaikesta ei kai voi syyttää tätä tietokone aikaakaan...
ps. tänä aamuna sain lisäaikaa, olin unohtanut autuaasti koko kellojen siirron ja oh mikä helpotu s, kello ei ollutkaan vielä yhdeksää, eikä niin kiirettä ruoan laittoon..:)
Pitäisiköhän tuota kelloa manipuloida muulloinkin..:)
- moinen
kysymys!
Ajan voi ( ihminen) määritellä vain suhteessa johonkin.
Ajalle annetut adjektiivit toteutuvat suhteessa johonkin...
Aikaa ei voi hallita...
Me voimme vain lipua ajan virrassa...- Isä Camillo
Suuri opettaja, mutta valitettavasti se tapaa kaikki oppilaansa.
- Isä Camillo
Isä Camillo kirjoitti:
Suuri opettaja, mutta valitettavasti se tapaa kaikki oppilaansa.
sanoa että aika tappaa kaikki oppilaansa.
- Pirre*
Isä Camillo kirjoitti:
sannoo.
- tappaa aikaa
Isä Camillo kirjoitti:
en usko tuota...
oppilas vain muuttaa muotoaan ajan virrassa
- Loistava.polku
Jos joskus törmäät Martin Amisin teokseen "Ajan suunta", lue ehdottomasti. Aivan hulvatonta tekstiä, jossa kysymys on nimenomaan ajasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293075- 1191255
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61087- 58971
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26907Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38881Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu163858Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65844Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784