Miten tehdään virtausmittaus ja kystoskopia?
Joutuuko virtausmittauksessa pissaamaan normaalisti vai jonkun putken kautta vai miten? Entä kystoskopiassa? Kyselen, kun pissaaminen ei niin vain onnistu!
Virtsan virtausmittaus ja kystoskopia
4
8361
Vastaukset
- Striktura
Virtausmittauksessa pissataan seisaaaltaan eräänlaiseen suppiloon, jonka alla hurisee mittarihyrrä. VOi olla hankalaa jos on ujo pissa, mulla on kerran yritetty eikä tulosta saatu. Tosin vessan ovi ei mennyt lukkoon ja joku kurkki oven raosta yhtä mittaa.
Kystoskopia tehdään selkäpuudutuksessa selinmakuulla gynekologisessa asennossa. Tähystin viedään kikkelin päästä sisään virtsarakkoon asti. ITse ei tarvi tehdä muutakun maata ja yrittää miettiä mukavia...- Millaista?
Pitääkö kystoskopiaan mennä pissaamaatta täydellä rakolla? Pitääkö tutkimushuoneessa sitten pissata ennen toimenpidettä vai miten siellä toimitaan? Eikö
virtsatiet vain puuduteta geelillä? Pelottaa vähän!!
- tosi ujo
mitä tehdä,jos pissa on niin ujo,että ei voi pissata,vaikka on lukitussa vessassa,ja saa rauhassa tehdä toimensa,mutta kumminkin muita ihmisiä on oven takana odottamassa vessaan?pissa tulee vain sillon kun tietää että kukaan ei ole talossa kotona,ja saa rauhassa pissata.
- Striktura 2
Virtausmittaus meni mullakin ensin käsille, kun koeolosuhteet olivat juuri sellaiset, että ovea ei saanut lukkoon ja varattu-kyltistä huolimatta joku kävi koko ajan ovenraossa. Jäi mittaus tekemättä, mutta diagnoosi saatiin muuten.
Toinen "vaikea" testi oli virtsateiden varjoainekuvaus, jossa rakko täytetään katetrin kautta röntgenvarjoaineliuoksella ja sitten pystyyn nostetulla röntgenpöydällä otetaan liikkuvaa kuvaa samalla kun virtsaat pulloon. Vieressä seisoo röntgenlääkäri lyijyessussaan valmiina painamaan nappulaa.
Itse sain sentään tilanteessa työvoiton. Muu henkilökunta poistui tilasta, valot himmennettiin ja vesihana pantiin lirisemään (no, mulla se ei hirveesti vaikuttanut). Sitten punasteltiin ja pinnisteltiin. Sitten vasta kun keksin alkaa heittämään kevyttä läppää röntgenlääkärille (nuori, erittäin hyvän näköinen neitokainen), kuin yllättäen sain pissattua... ehdi vaan sanomaan, että kai sulla on sormi nappulalla, nyt meinaan tulee... Ja hienot filmit tulikin ja sitä mukaa diagnoosi ja leikkaus...
Ehdotan, että kerrot tutkimukseen mennessäsi ujosta pissasta ja esität toivomuksen lukituista ovista, vähistä valoista ja vähästä yleisöstä. Sittten vaan silmät kiinni ja kuvittelet itsesi mieluisaan paikkaan pissalle (kotivessaan tai vaikka rauhaisaan rantapuskaan mökin rantaan).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559