Ongelma hevosten kanssa

Kynsitty

Hei!

Osaisitteko auttaa minua seuraavanlaisessa pulmassa:

Aina kun lähestyn hevosia, ne nousevat takajaloilleen ja yrittävät kynsiä minua. Tuloksena on ollut useasti mustelmia molemmissa käsissä ja pari kertaa on ollut lähetllä käydä hullumminkin.
Haluaisin kovasti ratsastamaan, mutta hevoset eivät ilmeisesti pidä minusta vaan AINA yrittävät kynsiä. :(
Kynnet eivät ole onneksi terävät, mutta ne ovat niin isot että satuttavat ikävästi.

Voisiko asiaa auttaa jotenkin? Voisiko hevoselle laittaa jonkinlaiset pehmustetut jalkineet tai muuten kouluttaa sen olemaan asiallisesti ja kynsimättä?

Kiitoksia paljon jo etukäteen hyvistä neuvoista!

Terveisin,
Miina

4

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaMMa89

Kynsiä? Tarkoitat varmaan että hevoset yrittävät potkia etusillaan sinua? Hevosille ei voi laittaa mitään pehmusteita jalkoihin. Oletko miettinyt miten lähestyt hevosta? Kävele rennosti, yritä olla jännittämättä. Jos hosut, juokset ja häsläät, pollet saattavat jännittyä ja hermostua. Älä ilmesty suurieleisesti heiluen kohtisuoraan hevosen turvan eteen. (Hevosilla on siinä ihan suoraan edessään sokea alue, johon niiden näkökenttä ei silmien sijainnista johtuen ulotu. En nyt vain muista kuinka pitkälle eteen tämä ns. katvealue uloittuu, olisko 1/2 metriä? Viisaammat ihmiset?) Ajattelisin, että jos teet noin, niin hevonen voi hermostua ja nousta pystyyn. Rauhallisuus on muutenkin A ja O. Hermostuneisuus kun on hevosten keskuudessa aika tarttuva laji. Vaikka en kyllä ole ennen kuullut, että hevoset tekisivät noin, aika outoa on. Tekevätkö useat hevoset sinulle tuolla tavoin? Sen nyt ymmärtäisin jos yksi tekisi. Kun olet rauhallisesti saanut hevosen kiinni, voisit vaikka rapsutella ja silitellä sitä osoittaen, ettet ole vaarallinen. Muista olla koko ajan rento!

• ehe ehe

Olipa taas hyvä juttu...tämän kirjoittaja on takuulla joku elämäänsä kyllästynyt,huomionhakuinen ressukka.Ikävä kyllä nettipalstoille mahtuu kaikenlaisia ääliöitä!

• Hunajainen

Ei ne sinua voi kynsiä.. Sillä eihän hevosilla ole kynsiä, eihän? Ja tuo kuullosti ihan sadulta.. Tuskin kaikki hevoset nousevat pystyyn nähdessään sinut! Hahhaah.. Tyhmempää et vonut olla keksimättä..

• winstar

Että hevoset eivät kynsi sinua yhtään sen enempää kuin norsutkaan?
      Sillä hevoset eivät omista kynsiä. Niitä kutsutaan kavioiksi.
      Aivan kuten tuossa aikaisemmin joku sanoi, niin älä lähesty suoraan edestä päin, koska silloin hevonen ei näe sinua ja saattaa säikkyä.
      Voiko pystyyn nouseminen aiheutua sinun käytöksestäsi. Vaihda tallia jos hevoset ovat todella niin kovia "kynsimään".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      144
      7228
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5025
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4462
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3533
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2331
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      339
      1911
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1796
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1639
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      68
      1517
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1468
    Aihe