Lestadiolaisuus

Olkaa rehellisiä

Olen vaikeassa elämän tilanteessa. Haen apua ylhäältä. Lestadiolainen veljeni puhuu minulle paljon armosra. Emmin.Onko se uskonto oikea. he tuntuvat tuomitsevan. heillä on oikeus antaa armo. Kuka on antanut luvan, minä klysyn. Kuitenkin kallistun sinne. Haen turvaa ja tuntuu että löydän sieltä. Onko muita vaihtoehtopja. Auttakaa. Minä kärsin. Minulla ei ole mitäöön. haluan voimaa ja uskoa huomiseen. On mennyt lapset ja vaimo ja firma ja kaiki.

27

3347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämpimin ajatuksin

      Voin aavistaa hätäsi ,mutta mikä estää sinua ottamaan yheys suoraan ylös ei siihen mitään uskontokuntia tarvita ,voit yksinkertaisesti pyytää apua tässä olen nöyränä ,mutta ehkäpä kaipaat sitä yhteyttä kuulua johonkin lahkoon ja ihmisiä .Se on ymmärrettävää olethan menettänyt melkeinpä kaiken ,paitsi itsesi ,ja siitä onkin hyvä alkaa ,kysellä tunnustella miltä tuntuu mitä kaipaat .Toivon sinulle siunausta etsinnällesi .Kerran eksynyt

      • Anonyymi

        Heillä on oikeus julistaa armo tai antaa kuulkaas nyt kaikki kristityt on paitsi Jeesuksen todistajia myös armosta osallisia jo kasteessa ja kaikilla on velvollisuus pyhinä pappeina julistaa syntejä anteeksi ei sinun papin tai muun kautta vaan Pojan Jeesuksen ristin kautta ja elää armosta koko elämän ajan syntisessä ruumiissa mutta pyhitetyssä ja pelastuksen toivossa.


      • Anonyymi

        Kuule Jeesuksen on kaikki valta eikä lestojen se on harhaoppi


    • Teiden tallaaja

      Onko yhtä ja ainutta oikeaa uskontoa olemassakaan? Jokaisen uskonnon edustaja sanoo olevansa oikeassa - ja niinhän sen pitää ollakin. Kuitenkin vaikka kuka tulisi sinulle puhumaan armosta, sinun täytyy itse tuntea se omaksesi. Sinun täytyy itse löytää vastaukset kysymyksiisi, kenelläkään muulla ei ole siihen oikeutta. Omasta elämästäni tiedän, että kysymys siitä, mikä on juuri se oikea uskonto, on ikuisuus kysymys, joka ei ratkea tiedolla. Tässä kohdassa tarvitaan uskoa.

      Ihmiset, jotka eivät tiedä asioista, tuomitsevat herkästi. Mieti ja kysele rauhassa, vastauksen kuulet itsesi kautta. Jos lestadiolaisuus on oikea vastaus veljellesi, se ei tarkoita sitä, että se olisi sitä myös sinulle. Muttei se myöskään sulje sitä mahdollisuutta.

      Voimaa sinulle!

    • oman tiensä kulkija

      lestadiolaisilla ei oo mitää oikeuksia antaa armoo eikä tuomita ketään jumala sen tekee ekkö oo rippikoulua käyny höhlä tollaset eri uskonto kuntien hapatukset on sairasta laita kuule kädet ristiin ja kysy itte suoraan sieltä ylhäältä et mitä kuuluu, tunnen lestadiolaisia lähietäisyydeltä ja niillä ei kyllä kaikki oo kotona

      • Esikois lestadiolainne

        Terve vaan kaikki ihmiset uskonto suuntaan katsomatta. Ei Esikois(eroituksena vanhoillisista) lestadoilaisilla ole tapana tuomita ihmisiä. Synnit kyllä tuomitaan mutta ei sitä ihmistä joka on langennut. Ja itse olen mieltä että meiltä löytyy armo kaikille sitä kaipaaville. Eli syntinen saa armosta uskoa itsnsä autuaaksi. Ketään ihmistä tuomitsematta tai armahtamatta


      • Anonyymi

        Tunnen yhdenEX-lestan nainen oli ajettu niin hauraaksi kuin naista voi ajaa pidetty lestaringissä loppajalla niin törkästi että tekis mieli lisauttaa sitä ukkoa.
        Onneksi lähti vaatteet päällä ja laukku pakattuna kauas. Satuin vahingossa tapaamaan kun tuli paikkakunnalle, annoin majoituksen ja olla vaan annoin nettitöitä sai tehdä kotona.
        Nyt on asunut kolme vuotta ja on kyllä herttanen ja kiva ei hauku entistä elämää kun on siitä puhuttu paljon keskenään, on vieläkin hauras. Olemme ajan saatossa tutustuneet enemmän ja enemmän olemme ystäviä halaamme rakastelemma mutta ei seurustella on itse päättänyt sen ja minä hyväksyn. Osaa ja hakuaa nykyään rakstella hellästi ja joskun rajummin ei pelkää mitä jälkikäteen kun nauttii. Ulkopuolella on vielä arka paitsi minun kanssa ollessa.Ollaan kiitollisia kun tavattiin,


      • Anonyymi

        Ei niillä ole mitään oikeutta tuomita kuten Jeesus sanoo älkää tuomitko ja siunatkaa älkää kirotko.


      • Anonyymi
        Esikois lestadiolainne kirjoitti:

        Terve vaan kaikki ihmiset uskonto suuntaan katsomatta. Ei Esikois(eroituksena vanhoillisista) lestadoilaisilla ole tapana tuomita ihmisiä. Synnit kyllä tuomitaan mutta ei sitä ihmistä joka on langennut. Ja itse olen mieltä että meiltä löytyy armo kaikille sitä kaipaaville. Eli syntinen saa armosta uskoa itsnsä autuaaksi. Ketään ihmistä tuomitsematta tai armahtamatta

        Lestat syyttää syyttömiä uhreja muiden teoista tai toisia samoista synneistä mitä itse tekevät kuin jehovat.Parasta pitää oma syntilista ja oman perheen vaikka kaapin ovessa ettei unohdu se tosiasia että on syntinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen yhdenEX-lestan nainen oli ajettu niin hauraaksi kuin naista voi ajaa pidetty lestaringissä loppajalla niin törkästi että tekis mieli lisauttaa sitä ukkoa.
        Onneksi lähti vaatteet päällä ja laukku pakattuna kauas. Satuin vahingossa tapaamaan kun tuli paikkakunnalle, annoin majoituksen ja olla vaan annoin nettitöitä sai tehdä kotona.
        Nyt on asunut kolme vuotta ja on kyllä herttanen ja kiva ei hauku entistä elämää kun on siitä puhuttu paljon keskenään, on vieläkin hauras. Olemme ajan saatossa tutustuneet enemmän ja enemmän olemme ystäviä halaamme rakastelemma mutta ei seurustella on itse päättänyt sen ja minä hyväksyn. Osaa ja hakuaa nykyään rakstella hellästi ja joskun rajummin ei pelkää mitä jälkikäteen kun nauttii. Ulkopuolella on vielä arka paitsi minun kanssa ollessa.Ollaan kiitollisia kun tavattiin,

        Tiedetään että ovat syyttäneet kuin veljiemme syyttäjä perkele tekee.


    • Vääräuskoinenko?

      Kuulin eräältä tutultani joka kertoi että lestadiolaiset väittävät että kukaan muu ei pääse taivaaseen kuin he vain!

      Hoh hoijaa!

      Meillä on uskonnonvapaus ja meillä on oikeus valita uskontomme oman harkinnan mukaisesti.

      Vihaan noita uskon tyrkyttäjiä jotka käyvät 2-4 krt vuodessa!

      Saisivat Jehovan todistajien piirissä päättää että kotikäynnit eivät kuulu enää opetukseen jotta saisi tuntimääränsä täyteen.

      Kun/jos haluan vaihtaa uskontoa, osaan minä hakea sen uskonnon kirkkoon tai johonkin piiriin hakemaan neuvoa ja apua. Ei sitä tarvitse tulla tyrkyttämään kotiini asti!

      Kaikkea hyvää teille lestadiolaisille ja lestadiolaisten nimeämmille vääräuskoisille

    • Mikko

      ..pitäkää se mikä hyvä on.

      Varmasti lestadiolaisveljesi tarkoittaa hyvää.

      Lestadiolaisuus ei kuitenkaan ole mikään ainoa autuaaksi tekevä kristitty yhteisö tämän taivaankannen alla.

      Kehottaisin sinua avoimin mielin ja sydämin käymään monissa Jeesuksen Herraksi tunnustavissa herätysliikkeissä tai seurakunnissa.

      Niiden tilaisuuksissa Jumala puhuu sinulle eläviä sanoja ,jotka auttavat sinua.

      Sillä Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen totuuden etsijän.
      Jää siihen yhteisöön missä sinulla on hyvä olla.

    • kokenut

      Sinuna kiertäsin vanhoillislestadiolaiset kaukaa... Vai oletko valmis siihen, ettet saa katsoa telkkaria, et kuunnella rock-musiikkia, et käyttää ehkäisyä, et käyttää alkoholia, etkä käydä juhlimassa ja tanssimassa...? Oletko valmis tuomitsemaan muut ihmiset, jotka eivät ole samaa lahkoa? Jos olet valmis luopumaan kokonaan vanhasta elämästäsi, niin tervemenoa lahkoon... Mieheni melkein kaikki sukulaiset ovat em. ihmisiä, joten minulla on kasapäin kokemuksia lestadiolaisuudesta ja olen saanut heistä aivan tarpeeksi... Ihmisarvoa ei ole muilla kuin samaa lahkoa olevilla uskovaisilla ja "epäuskovaiset" ei suoraan sanottuna ole mitään... Muut uskonnot eivät ole mitään heidän mielestään ja muut uskovaisetkaan, vaikka olisivatki kuuliaisia luterilaisia... Sinuna miettisin vielä...olisko jokin muu uskonto vaihtoehto? Tai ala vaikka käymään kirkossa ja sitä kautta luomaan suhdetta Jumalaan... Kerran kun lestadiolaisuuteen menet, paluuta ei ole...

      • Aivopesua, aivopesua...

        Tässäpä vähän omakohtaisia kokemuksia vanhoillislestadiolaisuudesta (muista suuntauksista en tiedä):

        Olen kotoisin suuresta vanhoillislestadiolaisperheestä ja olen joutunut näkemään elämäni aikana uskomatonta tiukkapipoisuutta, toisten tuomitsemista ja uskon varjolla tehtävää pahaa. Perheessämme ei mennyt kaikki aivan nappiin, vaan ongelmia oli ja tästä syystä perheemme jätettiin oman onnensa nojaan ns. uskovaisten taholta. Erosin tästä paskasta 16-vuotiaana, päivääkään en ole katunut eroani vaan olen ikionnellinen, että silmäni avautuivat ja opin näkemään ympärilläni olevan mädännäisyyden. Pahempaa ulkokultaisuutta ja teennäisyyttä saa kyllä hakea.Vanh.lestadiolaisuudesta voi siis erota, käytännössä se on jopa hyvin helppoa (ei mitään "rekistereitä"), mutta henkinen painostus (=väkivalta!) uskovaisten taholta onkin sitten täysin oma lukunsa... heikko ihminen ei sitä kestä!!!

        Tunnustan, että monet lestat ovat ihmisenä tosi kivoja, mutta sitä itse uskoa en voi hyväksyä... järkeeni ei mahdu, että miten joku ihminen voi asettua korkeimman asemaan ja tuomita toisia ns. kadotukseen?! Aika paksua ja omahyväistä.

        Mielestäni uskomiseen ei vaadita mitään höyrypäälahkoja, vaan Jumalaan voi olla yhteydessä vaikka metsän siimeksessä istuessa. Sydämen usko on kai tärkeämpää, kuin mitkään juhlalliset tekopyhät jumalanylistysmenot, joissa pyydetään syntejä anteeksi, että pääsee niitä hyvillä mielin tekemään lisää (kaikenhan saa anteeksi)! Tosin omalla kohdallani kävi niin, että en usko enää yhtään mihinkään...

        En siis usko, että vanh.lestadiolaisuus tuo sinulle apua, päinvastoin, lisää painolastia...

        Veljesi tarkoitus on varmasti hyvä, mutta hän ei kykene näkemään totuutta silmälappujensa takaa.


      • Kokenut
        Aivopesua, aivopesua... kirjoitti:

        Tässäpä vähän omakohtaisia kokemuksia vanhoillislestadiolaisuudesta (muista suuntauksista en tiedä):

        Olen kotoisin suuresta vanhoillislestadiolaisperheestä ja olen joutunut näkemään elämäni aikana uskomatonta tiukkapipoisuutta, toisten tuomitsemista ja uskon varjolla tehtävää pahaa. Perheessämme ei mennyt kaikki aivan nappiin, vaan ongelmia oli ja tästä syystä perheemme jätettiin oman onnensa nojaan ns. uskovaisten taholta. Erosin tästä paskasta 16-vuotiaana, päivääkään en ole katunut eroani vaan olen ikionnellinen, että silmäni avautuivat ja opin näkemään ympärilläni olevan mädännäisyyden. Pahempaa ulkokultaisuutta ja teennäisyyttä saa kyllä hakea.Vanh.lestadiolaisuudesta voi siis erota, käytännössä se on jopa hyvin helppoa (ei mitään "rekistereitä"), mutta henkinen painostus (=väkivalta!) uskovaisten taholta onkin sitten täysin oma lukunsa... heikko ihminen ei sitä kestä!!!

        Tunnustan, että monet lestat ovat ihmisenä tosi kivoja, mutta sitä itse uskoa en voi hyväksyä... järkeeni ei mahdu, että miten joku ihminen voi asettua korkeimman asemaan ja tuomita toisia ns. kadotukseen?! Aika paksua ja omahyväistä.

        Mielestäni uskomiseen ei vaadita mitään höyrypäälahkoja, vaan Jumalaan voi olla yhteydessä vaikka metsän siimeksessä istuessa. Sydämen usko on kai tärkeämpää, kuin mitkään juhlalliset tekopyhät jumalanylistysmenot, joissa pyydetään syntejä anteeksi, että pääsee niitä hyvillä mielin tekemään lisää (kaikenhan saa anteeksi)! Tosin omalla kohdallani kävi niin, että en usko enää yhtään mihinkään...

        En siis usko, että vanh.lestadiolaisuus tuo sinulle apua, päinvastoin, lisää painolastia...

        Veljesi tarkoitus on varmasti hyvä, mutta hän ei kykene näkemään totuutta silmälappujensa takaa.

        kertoivat asian pääpiirteissään juuri niin kuin se on.Valitettavasti.Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettetkö voisi saada yhteyttä Jumalaan-päinvastoin.Etsi sitä rukoillen oikeaa tietä itsellesi,toivoasi menettämättä.Vastaus tulee takuuvarmasti.Sen jälkeen moni asia alkaa pikkuhiljaa seljetä-puhumattakaan siitä että olet saanut elämällesi tarkoituksen.


    • N-L

      Olen lestadiolaisesta perheesta.meilla on 17 lasta ja siksi koska vanhempani eivat kayta ehkaisya ja sen takia koska elamme raamatun mukaan.Siella sanotaan etta lapset on Jumalan lahja ottakaa ne kaikki vastaan.jne...
      Jos raamattuun on uskomista niin tama on se yks ja ainut oikea uskonto ja taman kautta paasee taivaaseen.Missaan muussa uskonnossa ei saarnata synteja anteeksi niinkuin jeesus on sen opettanut ja pyytanyt tekemaan.Esim.Jehovilla ei oo ees oikeeta raamattua,sita alkuperaista...vaan joku oma ja muokattu versio johon ne sit uskoo.Me ei tuomita ketaan vaan Jumala tuomitsee ja me ehka saatamme kertoa sen muille jotka eivat ole sita raamatusta lukeneet!!! Mut jokainenhan saa olla mika haluaa ja kuulua mihin tahansa uskon lahkoon...Viimeisella tuomiolla se viimeistaan tulee esiin mika oli oikea ja mika ei ja katukoot ne jotka eivat taalla ajassa ottaneet Jumalan saanaa tosissaan(raamattua)
      Kielsin uskoni jossain valissa nuoruuttani ja vaikka kuin yritin olla onnellinen mut sisimmassani sita en ollu.Tein parannuksen,sain syntini anteeksi ja taas on hyva olla.Synteja kaikille kertyy jatkuvasti,mut ne saa aina uskoa anteeksi.Toinen uskovainen voi saarnata ne.Raamatussa sanotaan niin ja ma ainakin haluan uskoa.....

      • ex-lepe, elämään pelastunut

        ...no sitähän se tuomitseminen just on, että lestat ilman kunnollisia perusteita pitävät itteään ns. valittuna kansana ja "tuomitsevat" muut helvettiin... millä perusteella?!

        Sitä paitsi eivät ne lapset ole mitään "jumalan lahjoja" vaan himon hedelmiä... ei siinä puuhassa paljon ajatella äidin terveyttä ja jaksamista; kaikki näet toimii siten, että ekaks vaimot aivopestään uskohumpuukilla ja sitten pannaan paksuks joka vuosi, eikä ne siinä hurmiossaan ite ees tajua joutuneensa höynäytetyks! Miks ne muuten valittaa koko ajan kohtalostaan (meille ei-uskovaisille on vissiinkin hyvä valittaa, eihän sitä niille kohtalotovereilla uskalla ääneen tunnustaa)?

        Kyllä se helvetti sijaitsee maan päällä, lestapiireissä.
        Sanoo


      • N-L
        ex-lepe, elämään pelastunut kirjoitti:

        ...no sitähän se tuomitseminen just on, että lestat ilman kunnollisia perusteita pitävät itteään ns. valittuna kansana ja "tuomitsevat" muut helvettiin... millä perusteella?!

        Sitä paitsi eivät ne lapset ole mitään "jumalan lahjoja" vaan himon hedelmiä... ei siinä puuhassa paljon ajatella äidin terveyttä ja jaksamista; kaikki näet toimii siten, että ekaks vaimot aivopestään uskohumpuukilla ja sitten pannaan paksuks joka vuosi, eikä ne siinä hurmiossaan ite ees tajua joutuneensa höynäytetyks! Miks ne muuten valittaa koko ajan kohtalostaan (meille ei-uskovaisille on vissiinkin hyvä valittaa, eihän sitä niille kohtalotovereilla uskalla ääneen tunnustaa)?

        Kyllä se helvetti sijaitsee maan päällä, lestapiireissä.
        Sanoo

        Nii,millako perusteella!? silla perusteella mita raamatussa kerrotaan.Lue raamattua ensin ja puhu vasta sitten.Jos et usko siihen niin silloin on ees turha keskustella aiheesta.Ei kukaan lesta aiti ittiaan paksuksi saata ellei sita haluais.Voihan uskosta luopua ja tai olla harrastamatta seksia! Jos ne lapset ei ois Jumalan lahjoja ni mista ne sit tahan mailmaan ilmestyis?? ja raamattu sanoo niin!!!!!


      • ex-lepe, ja pysyy
        N-L kirjoitti:

        Nii,millako perusteella!? silla perusteella mita raamatussa kerrotaan.Lue raamattua ensin ja puhu vasta sitten.Jos et usko siihen niin silloin on ees turha keskustella aiheesta.Ei kukaan lesta aiti ittiaan paksuksi saata ellei sita haluais.Voihan uskosta luopua ja tai olla harrastamatta seksia! Jos ne lapset ei ois Jumalan lahjoja ni mista ne sit tahan mailmaan ilmestyis?? ja raamattu sanoo niin!!!!!

        mullekin, missä kohtaa raamattua näin sanotaan, minä kun en ole sitä koskaan nähnyt kyselyistäni huolimatta... aina kysymykseeni vastattiin kiertäen kaartaen. Missäs siellä muka lukee, että lestadiolaisuus on oikea usko? Ei se, että siellä puhutaan niistä "oikeista" tarkoita välttämättä lestadiolaisia! Mutta uskoahan saa mitä haluaa.

        Eivätkä ne KAIKKI lestadiolaisäidit niitä lapsia halua (monet roikkuvat uskossa mukana, koska eivät uskalla erota eivätkä kieltäytyä "säännöistä"). Tämän sanon omien kokemusteni perusteella (niitä kun löytyy runsaasti sekä omasta että mieheni suvusta tuttavapiiristä)- tunnusta vaan tosiasiat äläkä ummista silmiäsi. Mutta teillä lestoillahan on ne silmälaput! Aivojen käyttökin on tunnetusti kiellettyä... eihän teitä muuten olisikaan.


      • Ateisti
        N-L kirjoitti:

        Nii,millako perusteella!? silla perusteella mita raamatussa kerrotaan.Lue raamattua ensin ja puhu vasta sitten.Jos et usko siihen niin silloin on ees turha keskustella aiheesta.Ei kukaan lesta aiti ittiaan paksuksi saata ellei sita haluais.Voihan uskosta luopua ja tai olla harrastamatta seksia! Jos ne lapset ei ois Jumalan lahjoja ni mista ne sit tahan mailmaan ilmestyis?? ja raamattu sanoo niin!!!!!

        Vika on siinä, että raamattua luetaan häikäilemättömästi omiin tarkoitusperiin soveltaen. Maailma olisi paljon parempi paikka turhaa uskonkiihkoilua. Uskon varjolla tehdään paljon pahaa - yhtenä esimerkkinä suvaitsemattomuus ja toisten tuomitseminen.


      • tyttönen
        Ateisti kirjoitti:

        Vika on siinä, että raamattua luetaan häikäilemättömästi omiin tarkoitusperiin soveltaen. Maailma olisi paljon parempi paikka turhaa uskonkiihkoilua. Uskon varjolla tehdään paljon pahaa - yhtenä esimerkkinä suvaitsemattomuus ja toisten tuomitseminen.

        Te, lestadiolaiset saatte niskakarvani pystyyn. Mä vihaan teitä teidän tyhmyytenne takia.

        Teillä ei todellakaan ole oikeutta tuomita ketään.

        Jehovan todistajat taas väittävät että on joku tietty lukumäärä ihmisiä esim. 40 000 ihmistä jotka pääsevät taivaaseen, voitteko kuvitella?

        Siinä toinen lahko jota en voi sietää. Jehovan tod. on sitäpaitsi niin uusi uskonto että vain hullu uskoisi siihen.

        Mielestäni on muutenkin väärin että esim. niinkuin lestadiolaisilla, lapset kasvatetaan tiettyyn uskontoon pienestä pitäen. Näin tätä uskontoa päästään käyttämään aseena, lapsi aivopestään pienestä pitäen uskomaan siihen mihin vanhenpansakin ja mikäli sattuu käyttämään omia aivojaan ja olemaan eri mieltä, seurauksena on luultavasti omien vanhempien hylkääminen. Vai olenko kenties väärässä? Uskaltavatko monetkaan lestadiolaislapset uhmata vanhempiaan uskon asioissa ja mikäli uskaltaa niin ovatko välit vanhempiin sen jälkeen ennallaan?

        Miettikää myöskin miten suuri osa sodista soditaan nimenomaan uskonnon takia? Kuinka monet ovat kuolleet uskontojen takia?


      • minä
        tyttönen kirjoitti:

        Te, lestadiolaiset saatte niskakarvani pystyyn. Mä vihaan teitä teidän tyhmyytenne takia.

        Teillä ei todellakaan ole oikeutta tuomita ketään.

        Jehovan todistajat taas väittävät että on joku tietty lukumäärä ihmisiä esim. 40 000 ihmistä jotka pääsevät taivaaseen, voitteko kuvitella?

        Siinä toinen lahko jota en voi sietää. Jehovan tod. on sitäpaitsi niin uusi uskonto että vain hullu uskoisi siihen.

        Mielestäni on muutenkin väärin että esim. niinkuin lestadiolaisilla, lapset kasvatetaan tiettyyn uskontoon pienestä pitäen. Näin tätä uskontoa päästään käyttämään aseena, lapsi aivopestään pienestä pitäen uskomaan siihen mihin vanhenpansakin ja mikäli sattuu käyttämään omia aivojaan ja olemaan eri mieltä, seurauksena on luultavasti omien vanhempien hylkääminen. Vai olenko kenties väärässä? Uskaltavatko monetkaan lestadiolaislapset uhmata vanhempiaan uskon asioissa ja mikäli uskaltaa niin ovatko välit vanhempiin sen jälkeen ennallaan?

        Miettikää myöskin miten suuri osa sodista soditaan nimenomaan uskonnon takia? Kuinka monet ovat kuolleet uskontojen takia?

        Itse en ole uskovainen. Olen joskus kuullut väittämän, että uskonto on useimmin tekosyy sotaan kuin sen todellinen syy. Siinä uskon olevan perää. Olen todella iloinen ettei minua ole pakotettu mihinkään uskontoon mukaan. Olen nähnyt lestadiolaisten perhe-elämää sen verran että kunnioitan teitä jotka olette "irtisanoutuneet" lestadiolaisuudesta.


      • ..orjia

        .. tosi kieroutunutta porukka. miten jotkut idiootit voi elää jonkun kirjan kuten raamatun mukaan? Mä olen oikein onnellinen omassa elämässäni, olen VAPAA eikä minua määrää mikään tyhmä uskomus jonka joku vajokki on joskus älynny keksiä! zemppiä teille jotka olette eronneet tuosta turhasta lahkosta ja olette vapaita ja onnellisia!


      • lestadiolaisperheestä
        tyttönen kirjoitti:

        Te, lestadiolaiset saatte niskakarvani pystyyn. Mä vihaan teitä teidän tyhmyytenne takia.

        Teillä ei todellakaan ole oikeutta tuomita ketään.

        Jehovan todistajat taas väittävät että on joku tietty lukumäärä ihmisiä esim. 40 000 ihmistä jotka pääsevät taivaaseen, voitteko kuvitella?

        Siinä toinen lahko jota en voi sietää. Jehovan tod. on sitäpaitsi niin uusi uskonto että vain hullu uskoisi siihen.

        Mielestäni on muutenkin väärin että esim. niinkuin lestadiolaisilla, lapset kasvatetaan tiettyyn uskontoon pienestä pitäen. Näin tätä uskontoa päästään käyttämään aseena, lapsi aivopestään pienestä pitäen uskomaan siihen mihin vanhenpansakin ja mikäli sattuu käyttämään omia aivojaan ja olemaan eri mieltä, seurauksena on luultavasti omien vanhempien hylkääminen. Vai olenko kenties väärässä? Uskaltavatko monetkaan lestadiolaislapset uhmata vanhempiaan uskon asioissa ja mikäli uskaltaa niin ovatko välit vanhempiin sen jälkeen ennallaan?

        Miettikää myöskin miten suuri osa sodista soditaan nimenomaan uskonnon takia? Kuinka monet ovat kuolleet uskontojen takia?

        olet aivan oikeassa sinä nimimerkki hyi.

        minä olen lapsi joka uhmasin vanhempiani
        lestadiolaisessa perheessä.

        ne ajoi minut suunnilleen pois kotoa ja äiti
        lähetteli vielä perääni monta vuotta kuvauksia
        kaikesta helvetin kamaluuksista, joita saisin
        vielä maistaa kuoltuani.
        olin kyllä tosiaan tulla hulluksi vanhempieni
        henkisen väkivallan paineessa.

        minun epä-lestadiolainen valinta teki heistä
        täysiä hirviöitä.

        välimme olivat aivan kamalat ainakin 20 vuotta,
        minut jopa yritettiin tehdä perinnöttömäksi.

        sanon vaan että olet aivan oikeassa, täytyy olla
        epäinhimillisen vahva, jotta pystyy eroamaan
        lahkosta.

        arvet siitä jää ja syvät kuinka vahva tahansa
        onkin.


    • ele

      ei välttämättä kannata pyytää neuvoja netin keskustelupalstalta. nimittäin täällä liikkuu oikeaa mutta myös paljon enemmän väärää oikealta tuntuvaa tietoa. juttele vielä uudelleen veljesi kanssa. minä ehdotan niin..

    • JAHETI

      Lestadiolaiset ja muutkin uskontokunnat. PAINUKAAVITTUUN SUOMESTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Puhujumalalle

      Minä kuljin nuorena körttiopiston kautta vapaakirkolle, sieltä helluntaihin ja välillä luterilaiseen kirkkoon. Aikaa meni 46 vuotta. Nyt olen löytänyt itse rukoilemalla korkeinta kaikkivaltiasta jumalaa valon elämääni. Luin raamatun historiaa, kuka jesua eli jeesus on ollut... kun rukoilen, en enää usko kaikkea mitä puhutaan vaan käytän elämän kokemuksen antamaa tietoa yhdessä järjen kanssa saadakseni todellisen avun. Puhu jumalalle, älä ihmisille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe