kieli poliisit sucks!

LoPeZ.jEnNiFeR

mitä mieltä te ootte näistä kieli poliiseista jotka alkaa marmattamaan heti yhestä virheestä. Mua ärrrrrrrsyttää koulussa kun pitää tehdä jotakin esitelmää ja tälläinen tyttöjoka kun kirjottaa niin huolimattomasti kuin mä niin pari siinä alkaa viisastella että tossa pitää olla pilkkujablaablaablaa. Inhaa, eikö.

6

457

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bianca93

      ...koska nytkin menen heti ekaksi ilmoittamaan, että kielipoliisi tulee yhteen. Itse olen hyvä äidinkielessä ja jään tuijottamaan kaikkia mahdollisia kirjoitusvirheitä, joskin niistä huomauttaminen on minulle paljon kiusallisempaa. Chateissa kyllä kirjoitan puhekieltä. Muinoin katsellessani tv-chatteja ärsyynnyin todella, kun siellä oli "lento kone", jonka jokaisen pitäisi osata laittaa yhdyssanaksi, eikö? Sitten oli myös "sammakkoja lumpeen lehdellä" ja "kaupassa ihania korko kenkiä". Tässäkin olisi voinut vähän miettiä, onko kaupassa erikseen korkoja ja kenkiä! Hyvä keino muuten selvittää, onko kyseessä yhdyssana, on yrittää laittaa sanojen väliin "kin". Jos se kuulostaa hassulta, esim. "joulukinpukki", se on yhdyssana. Verratkaa joulukinpukkia tähän: "Tuhmakin koira on söpö". Ei yhdyssanaa siis! Samalla tavalla voi yrittää laittaa väliin jokin adjektiivi, vaikkapa "punainen".

      • näitä

        tulevia hitaasti syttyviä ja oma hyväisiä sosiaali-tanttoja riitää,


    • ;))

      jenkeissä kuulemma on jouduttu opettamaan työnhakijoita puhumaan ymmärrettävästi.

    • kyllänäinon

      koska suomenkieli on sitä mitä me suomalaiset puhutaan, kirjoitetaan jne, suomenkieli ei ole jotain haamukieltä jota meidän PITÄISI puhua/kirjottaa. sitä mitä me kirjoitetaan niin se(kin) on oikeaa suomea.

    • KTTT

      Jos et osaa äidinkieltäsi, et selviydy elämässä. Valitettavasti tämä on totta. Huonolla suomen kielellä kirjoitettu työpaikkahakemus lentää ensimmäisenä roskiin. Kieli on käyntikorttisi. Tietysti jos korkein tavoitteesi on tulla ongelmalähiössä asuvaksi sosiaalituella eläväksi yksinhuoltajaksi, niin voit lopettaa kieliopintosi saman tien.

      • dsfsdzf

        kyllä kaikki nyt osaa suomea "oikein" kirjoittaa jos haluaa mutta ei sitä nyt jumalauta tääl netissä tarvi! työpaikkahakemus on vähän eri asia kuin suomi24:n keskustelufoorumit. fakin tampio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe