Olisiko mahdollisesti aineita hännän hankaamista vastaan? Hevonen on madotettu tämän vuoden aikana kaksi kertaa. Kesäihottumaa hevosella ei koskan ole ollut. Onko liialle valkuaisen saannille mitään muuta parannuskeinoa kun pitää hevonen poissa apila-alueilta?
Hännän hankaaminen
8
5163
Vastaukset
- ponnytyttö
Ei hännän hankaus välttämättä allergiasta tai madoista johdu!!! ÖTÖKÄTHÄN purevat heppoja aika hyvin häntäänkin jos pääsevät(pikkukärpäset) tarpeeksi nopeasti hevosen häntään niin ne purevat ja imevät verta taikka sitten MUNIVAt hevosen jouhiin!!
- marse
Jos hevonen hankaa häntäänsä se toden näköisesti kutisee, siellä saattaa olla punkkeja tai jotain se tyyppistä. Ötökkä karkotteella niiden pitäis lähteä.
- *
marse kirjoitti:
Jos hevonen hankaa häntäänsä se toden näköisesti kutisee, siellä saattaa olla punkkeja tai jotain se tyyppistä. Ötökkä karkotteella niiden pitäis lähteä.
vaikka hieroa siihen hännän tyveen ruokaöljyä tai helosania ja mielellään monta kertaa päivässä!
tzemppiä teille!!
- Queenly McKinney
Pese ihan alkutekijöiksi hevosen häntä huolellisesti desinfioivalla pesuaineella. Muistaakseni apteekista saa ainakin, eläinlääkäriltä myös.
- Janni
HEXOCIL- eläinshampoolla(postaa ihosairauksia... pesu. Muista huuhdella kunnolla! Pullossa tarkemmat pesuohjeet. (Hexociliä saa esim. hyvivarustetuista hevostarvikeliikkeistä). Ja jos hännän juuri on kuivamisen jälkeen hilseilevä. Koita rasvata esim. HELOSANilla (Desinfioiva utarevoide lehmille. Toimii myös pikkuhaavoihin hevosille. Saatavana ainakin maatalouskaupoista ja joistain hevostarvikeliikkeistä) tai BEPANTHENilla (Saa apteekista. Tosi hyvin kosteuttava, allegiaa aiheuttamaton voide).
Voi olla että tuo kutina johtuu myös ötököistä, joten kannatta ainakin ötökkäisimmillä keleillä suihkautta vähän ötökkäkarkotettakin hännälle. Omasta kokemuksesta suosittelen TRITECiä(pitää kaikki lentävät ötökät loitolla. Löytyy hevostarvokekaupoista. On aika kallista mutta riittoisaa).
Kannattaa tarkistaa myös ettei hännänjuuri-ihoon ole mennyt punkkeja!!!
Toivottavasti hännän kutiaminen loppuu!
- Janni
Eipä tuolle valkuais-yliherkkyydelle oikein mitään parannuskeinoa ole. Jotkut valkuaisallergiset hevoset ei siedä yhtään tuoretta heinää eivätkä uutta kauraa, vaan raapivat itsensä heti verille. Eniten valkuaista on juuri mainitsemassasi apilassa ja talvisin säilörehun syöttämistä on vältettävä.
- Trú
nyt neljä islanninhevosta,
yksi niistä hankaa häntää sekä harjaa.
Ostin pesuainetta, jonka nimi on Teepol
(saa vain huoltoasemilta)
tätä minulle on suositellut moni, se ei kuivata ihoa, siinä ei ole mitään väri aineita, tai muuta sellaista.
Pesin hevoseni harjan(jonka hepo oli hangannut lyhyeksi) ja hännän.
Se auttoi , harja alkoi kasvaa,
mutta koska hevosellani on kesäihottuma,
ei siihen tietenkään auta pelkkä pesu,
minulla on ihottumaloimi,
ja hevostarvike liikkeistä saa
ainetta, jonka nimi on AVS14.
Auringon, ja hyönteisten aiheuutamaan kutinaan.
Se auttaa myös paljon. Hiero sitä harjan ja hännän juuren päivittäin.
Sanoit, ettei hevosellasi ole koskaan ollut kesäihottumaa, no
niin se minullakin vain alkoi eräs kesä,
ilman, että sitä oli koskaan ollut.
Toivottavasti auttaa.
- Topaz
Mun hevonen alkoi hangata häntäänsä, kun sitä oli hännänjuuresta päässyt itikat ja mäkäräiset puremaan. Inhottavia kutittavia patteja, jotka myöhemmin hankauksesta johtuen muuttuivat verta vuotaviksi. Ensiapuun puhdistusta ja rasvaa (edellisissä viesteissä maininut merkit), sekä hännänjuureen pinteli jos hevonen on karsinassa tai muussa paikassa, missä se häntäänsä pääsee hankaamaan. Nyt on häntä parantunut, mutta jouhet ne vain kasvavat pituutta kovin hitaasti... Onneksi sentään pahin kiehnäyksen aikaan saama "permanentti" on hännän juuresta kaikonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197