Haen lainaa 150000€ ja noista pitäisi valita minkä ottaisi? Tasaerä, Annuiteetti, Tasalyhennys?????
ps.
Kumpi parempi Tapiola vai Säästöpankki?
Tasaerä, Annuiteetti, Tasalyhennys?????
5
10780
Vastaukset
- hypoteekkiyhdistyksestä
HYPO tarjoaa asuntolainaa esim. 10 vuoden kiinteällä korolla annuiettilyhyksenä.
- ghsshfhgshg
Lainamuoto kannattaa valita sen mukaan mikä mielyttää eniten.
- haluatko maksaa lainan alkuvaiheessa isompaa erää kuin lainan loppupuolella?
- haluatko, että maksettava summa on aina sama?
- kumman haluat joustavan, kuukausierän vai laina-ajan, korkojen vaihdellessa?
- kiinteä lainakorko ei jousta elämäntilanteen mukaan, mutta se on 'nuku yösi rauhassa laina'
- haluatko lyhennysvapaita vuosia?
- haluatko tulevaisuudessa lyhentää lainaa nopeammassa tahdissa?
Kun noihin selvität vastauksen, sinulle sopiva lainamuoto löytyy varmasti. - Minulle sopii
Minulla on lainan takaisinmaksu tasaerissä. Kun korot nousevat, erä pysyy samana ja laina-aika pitenee. Minusta se tuntuu turvallisimmalle ja selkeimmälle: lyhennys on aina sama, ja sitten lainan lopussa on luultavasti ihan sama, maksaako sitä kolme kuukautta tai vuoden tai mitä ikinä pitenpään. Yhtäkkiä jos kuukausittainen lyhennys nousisi, se vaikeuttaisi elämän ja kuukauden raha-asioiden suunnittelua.
- Saituri
olen niin saita, että mieluummin kitkutan alkuvaiheessa suuremman maksuerän kanssa kuin maksan pankille tuhansia euroja turhia korkoja. Tasaerälyhennyksessä ei alkuvaiheessa velkapääoma lyhene juuri lainkaan ja korkokulut kasvavat älyttömästi.
- ensiasunnonomistaja
Ei ole kuin yksi oikea lyhennystapa ja se on se "tasalyhenteinen". Muuten tulet maksaneeksi tuhansia euroja enemmän lainastasi, noin niinkuin kokonaisuudessaan.
Tuolla on aika hyvin kiteytetty asia: http://www.kalmariarvokiinteistot.com/annuiteetti_tasalyhenteinen_kiinteatasaera.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2623208Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741274- 661193
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180998- 62899
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47896- 48824
- 47762
- 40731
- 39708