Haen lainaa 150000€ ja noista pitäisi valita minkä ottaisi? Tasaerä, Annuiteetti, Tasalyhennys?????
ps.
Kumpi parempi Tapiola vai Säästöpankki?
Tasaerä, Annuiteetti, Tasalyhennys?????
5
10714
Vastaukset
- hypoteekkiyhdistyksestä
HYPO tarjoaa asuntolainaa esim. 10 vuoden kiinteällä korolla annuiettilyhyksenä.
- ghsshfhgshg
Lainamuoto kannattaa valita sen mukaan mikä mielyttää eniten.
- haluatko maksaa lainan alkuvaiheessa isompaa erää kuin lainan loppupuolella?
- haluatko, että maksettava summa on aina sama?
- kumman haluat joustavan, kuukausierän vai laina-ajan, korkojen vaihdellessa?
- kiinteä lainakorko ei jousta elämäntilanteen mukaan, mutta se on 'nuku yösi rauhassa laina'
- haluatko lyhennysvapaita vuosia?
- haluatko tulevaisuudessa lyhentää lainaa nopeammassa tahdissa?
Kun noihin selvität vastauksen, sinulle sopiva lainamuoto löytyy varmasti. - Minulle sopii
Minulla on lainan takaisinmaksu tasaerissä. Kun korot nousevat, erä pysyy samana ja laina-aika pitenee. Minusta se tuntuu turvallisimmalle ja selkeimmälle: lyhennys on aina sama, ja sitten lainan lopussa on luultavasti ihan sama, maksaako sitä kolme kuukautta tai vuoden tai mitä ikinä pitenpään. Yhtäkkiä jos kuukausittainen lyhennys nousisi, se vaikeuttaisi elämän ja kuukauden raha-asioiden suunnittelua.
- Saituri
olen niin saita, että mieluummin kitkutan alkuvaiheessa suuremman maksuerän kanssa kuin maksan pankille tuhansia euroja turhia korkoja. Tasaerälyhennyksessä ei alkuvaiheessa velkapääoma lyhene juuri lainkaan ja korkokulut kasvavat älyttömästi.
- ensiasunnonomistaja
Ei ole kuin yksi oikea lyhennystapa ja se on se "tasalyhenteinen". Muuten tulet maksaneeksi tuhansia euroja enemmän lainastasi, noin niinkuin kokonaisuudessaan.
Tuolla on aika hyvin kiteytetty asia: http://www.kalmariarvokiinteistot.com/annuiteetti_tasalyhenteinen_kiinteatasaera.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822