Tuolla naapuripalstalla

sanotaan

ettei helluntailaiset eriseuraisina voi päästä taivaaseen. Mitenkäs on?

15

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa

Pietarilta kysyttiin taivaassa, että miksi keskellä taivaanmaata on korkealla lankkuaidalla eristetty alue. Pietari vastasi siihen, että shhh... olkaa hiljaa, lestadoilaiset luulevat olevanssa yksin taivaassa. Tässä vastaus kysymykseesi!

• Kerrassaan!

___

• engelmama

*reps*

Anne

• Armon alla

sanassaan sanoo minä olen tie , totuus ja elämä ,eikä kukaan pääse taivaaseen muutoin kun minun kauttani.Ei uskoa Jeesus mittaa mihin uskon suuntaan ,lahkoon tai kerhoon kuulumme ,kyllä usko katsotaan meidän sydämmestä.Siksi kukaan toinen ihminen on jäävi mittaamaan toisen ihmisen uskoa kun me emme näe toistemme sydämmiin.En minäkään voi sormella osoittaa ketään että tuo tuolla on tosi uskovainen ,tänään voi olla toisin ja ensikuussa toisin.Totuus niin kylmä,että jos ei ole suullansa tunnustanut uskoaan Jeesukseen Kristukseen ei peri taivastenvaltakuntaa sinun nimeäsi ei ole kirjoitettuna elämänkirjaan.Silloin kun sitä luetaan onko nimeäsi siinä kirjassa ,on jo myöhäistä anella armoa ,parannus on tehtävä täällä elämässä.Johanneksen evankeliumi on oikein rakkauden evankeliumia sieltä kyllä löytyy mitä pitää tehdä.

• Agnos

Eli mutta kun rehellisesti en vaan usko. Jos tiede toisin todistaa, niin muutan kantaani. Pitäiskös mun vaan muka olla uskovinani ja toivoa parasta siltä varalta, että Jumala tai vast. olis olemassa.

• hellari3
        Agnos kirjoitti:

Eli mutta kun rehellisesti en vaan usko. Jos tiede toisin todistaa, niin muutan kantaani. Pitäiskös mun vaan muka olla uskovinani ja toivoa parasta siltä varalta, että Jumala tai vast. olis olemassa.

asiaa ihan rehellisesti Jumalalta kysyä.

Uskotko siis tieteen tiedonmuodostukseen? Sosiokonstruktivistina pidän tiedekuntaa sosiologisena ryhmänä, jonka tarkoitus on kehittää sellaista kieltä, jota muut eivät ymmärrä ja tällä tavoin sulkea muut ryhmänsä ulkopuolelle. Tokihan he myös aihetta tutkivat. Mutta miten?

Empiirinen metodologia voi tuottaa tietoa vain toistettavissa olevista tapahtumista, mitä esim. maailmanloppu ei ole. Deduktiivinen päättely omaa myös rajansa, vaikka onkin tärkeää ja omalla tavallaan voimallista. Pystymme tekemään päätelmiä ainoastaan tietyistä oletuksista käsin, muttemme ilman oletuksia ts. aksioomia. Mitä jos aksiooma onkin väärä? Meillä ei ole oikein mahdollisuuksia pureutua olemassaolomme perimmäisiin kysymyksiin objektiivisesti. Esimerkkinä mainitsisin matematiikan, jossa koko matematiikan kärjellään seisova pyramidi perustuu sellaisiin käsitteisiin, kuin suora, piste ja joukko, joita kukaan ei ole kyennyt määrittelemään.

• Agnos
        hellari3 kirjoitti:

asiaa ihan rehellisesti Jumalalta kysyä.

Uskotko siis tieteen tiedonmuodostukseen? Sosiokonstruktivistina pidän tiedekuntaa sosiologisena ryhmänä, jonka tarkoitus on kehittää sellaista kieltä, jota muut eivät ymmärrä ja tällä tavoin sulkea muut ryhmänsä ulkopuolelle. Tokihan he myös aihetta tutkivat. Mutta miten?

Empiirinen metodologia voi tuottaa tietoa vain toistettavissa olevista tapahtumista, mitä esim. maailmanloppu ei ole. Deduktiivinen päättely omaa myös rajansa, vaikka onkin tärkeää ja omalla tavallaan voimallista. Pystymme tekemään päätelmiä ainoastaan tietyistä oletuksista käsin, muttemme ilman oletuksia ts. aksioomia. Mitä jos aksiooma onkin väärä? Meillä ei ole oikein mahdollisuuksia pureutua olemassaolomme perimmäisiin kysymyksiin objektiivisesti. Esimerkkinä mainitsisin matematiikan, jossa koko matematiikan kärjellään seisova pyramidi perustuu sellaisiin käsitteisiin, kuin suora, piste ja joukko, joita kukaan ei ole kyennyt määrittelemään.

kun en usko.Ko kysyminenhän jo edellyttää,että "tietäisi" joissakin aivojensa sopukoissa että on se (Jumala) olemassa. Mutta kun ei ole pään sisällä mitään ajatustakaan sellaisesta. Kuin itse jos aiheena olisi jokin mielestäsi ihmisten keksimä esin kivitoteemi joka olisi siis vaikkapa Henki. Järkesi ja mielesi ei asialle aukenisi ja sinulle vaan selitettäisiin että jos et usko rehellisesti niin siitä seuraa sitä ja sitä epämiellyttävää. Mitäs Tekisit. Jos tuo kivitoteemi loppujen lopuksi olisikin se viimeinen totuus niin tuntuisiko epäreilulta joutua esim ikuiseen kadotukseen helvettiin tai muuhun. Siis ymmärrätkö ettei kaikki ihmiset ensin usko ja sitten tietoisesti käännä selkäänsä tälle tietämälleen ja ymmärtämälleen totuudelle. Olen mielestäni raamatun asettamassa epäreilussa tilanteessa.

• Agnos kirjoitti:

kun en usko.Ko kysyminenhän jo edellyttää,että "tietäisi" joissakin aivojensa sopukoissa että on se (Jumala) olemassa. Mutta kun ei ole pään sisällä mitään ajatustakaan sellaisesta. Kuin itse jos aiheena olisi jokin mielestäsi ihmisten keksimä esin kivitoteemi joka olisi siis vaikkapa Henki. Järkesi ja mielesi ei asialle aukenisi ja sinulle vaan selitettäisiin että jos et usko rehellisesti niin siitä seuraa sitä ja sitä epämiellyttävää. Mitäs Tekisit. Jos tuo kivitoteemi loppujen lopuksi olisikin se viimeinen totuus niin tuntuisiko epäreilulta joutua esim ikuiseen kadotukseen helvettiin tai muuhun. Siis ymmärrätkö ettei kaikki ihmiset ensin usko ja sitten tietoisesti käännä selkäänsä tälle tietämälleen ja ymmärtämälleen totuudelle. Olen mielestäni raamatun asettamassa epäreilussa tilanteessa.

uskoa kuin monet, jotka uskovat tai luulevat uskovansa. Jumala, josta sinulla ei ole pienintäkään tietoa aivojesi sopukoissa, saattaakin olla verrattomasti oikeampi Jumala kuin ne ihmisten jumalakäsityksiin perustuvat jumalat, jotka aikojen saatossa ovat syntyneet ja muotoutuneet.

Muuten! Miten voit olla Raamatun asettamassa epäreiussa tilanteessa, jos et usko: eihän silloin sillä, mitä Raamatussa sanotaan, ole mitään merkitystä.

• hellari3
        Agnos kirjoitti:

"jos aiheena olisi jokin mielestäsi ihmisten keksimä esin kivitoteemi joka olisi siis vaikkapa Henki. Järkesi ja mielesi ei asialle aukenisi ja sinulle vaan selitettäisiin että jos et usko rehellisesti niin siitä seuraa sitä ja sitä epämiellyttävää. Mitäs Tekisit."

No en varmaan uskoisi. Ainakaan toivottavasti.

"Jos tuo kivitoteemi loppujen lopuksi olisikin se viimeinen totuus niin tuntuisiko epäreilulta joutua esim ikuiseen kadotukseen helvettiin tai muuhun. "

Kyllä. Ei ole loogista ajatella, että jokin Luojan luoma kivenkappale olisi Luoja. Se tuntuisi varmaankin epäreilulta.

"Siis ymmärrätkö ettei kaikki ihmiset ensin usko ja sitten tietoisesti käännä selkäänsä tälle tietämälleen ja ymmärtämälleen totuudelle."

Hmm.. tätä kysymystä olen pohtinut. Itse siis olen hellari ja hellarit yleensä uskovat samoin kuin vanhoillislestadiolaiset, että lapset ovat itsessään yhteydessä Jumalaan luonnollisella tavalla. Eli että he joutuvat henkilökohtaisesti eroon Jumalasta vasta kun rikkovat Häntä kohtaan tai siis ylipäänsä ovat niin järjissään, että kykenevät rikkomaan. Sanoohan Jeesuskin (Matt. 5:3), että esim. kehitysvammaiset ovat autuaita (näin tämän ainakin ymmärsin ensilukemaltaan).

Siis pidän raamatun valossa todennäköisenä (en oo ihan satavarma), että itseasiassa olet ollut yhteydessä Jumalaan pienenä, ja sitten Hänestä luopunut (niin kuin me kaikki paitsi Jeesus). Tämä käy myös järkeen, sillä ymmärrettävästi jokainen lapsi uskoo kaikkivaltiaaseen Isään aluksi.

"Olen mielestäni raamatun asettamassa epäreilussa tilanteessa."

Raamatun mukaan Sinulla on pääsy taivaaseen ilman Jeesustakin, jos olet ollut reilu muille. Hyvän ihmisen toimet Jumala allekirjoittaa hänen hyvyytensä tähden. Jos taas olet tehnyt pahaa (raamatun mukaan jokainen meistä on, paitsi Jeesus) Jumalalla on täysi oikeus siirtää meidät pois luotaan, ettemme enää rikkoisi Hänen luomistyötään. Sen sijaan Hän halusi antaa meille mahdollisuuden: uuden sydämen, jotta alkaisimme kasvaa hyvää hedelmää...

• merim.raimo

ei siellä taivaasa tule olemaan yhtään "helluntalaista"eikä mitään muunkaan -"laista" Ilm.24:14..Mutta sen minä sinulle tunnustan että pruukaan käydä helluntailaisten kokouksissa.

• merim.raimo

Apt.24:14..Mutta sen minä sinulle tunnustan,että minä sitä tietä vaellan,jota he lahkoksi sanovat....Apt.28:22...

• kristitty.ihminen

merim.Raimo kertoipi totta!

Seurakuntaakin on aina sanottu lahkoksi. Ei se siitä ole muuttunut lahkoksi.

• RitariOlevainen

naapuri palstalla itse eriseuraisia ?

• tällä palstalla

ilmapiiri vaikuttaa raikkaammalta kuin naapurissa!

• lumpsis

Naapuri on oikeassa.
      Kukaan ei mene taivaaseen eriseuraisena, samanseuraisena eikä muillakaan omilla ominaisuuksillaan.
      Taivaaseen pääsyn takaa yksin Jeesus Kristus. Hänen kauttaan kaikki ovat oikeutettuja taivaaseen.

Jeesus sanoi:
      "Ei kukaan voi tulla Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".

"Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen."

"Minä olen tie, totuus ja elämä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6180
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5599
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4426
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      55
      3873
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      67
      2979
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59