Tunnetko sinä sääliä lahkolaisia kohtaan?
He kastavat uudestaan he tuomitsevat sinut helvettiin ja sinä kuitenkin tiedät että lahkolaisuus johtaa kadotukseen suoraapäätä ja pelastus siellä ei ole mahdollista tekojen tähden, teot eivät vanhurskauta.
Tunnetko sääliä tietäessäsi helluntailaisen kuolleen uudestikasteeseensa luottaen vai ajatteletko Jeesuksen sanaa,miettien:heidän tekonsa seuraavat heitä.
Säälittävä lahkolainen?
37
912
Vastaukset
- meidän
Ei ole meidän oikeus tuomita.
Toisaalta, viisas ja omaan lukutaitoonsa luottavaiset jättävät kaikki uskonnolliset järjestöt. Viisaat ymmärtävät, ettei raamattua lukevista yli 3000:sta uskonsuuntauksesta kaikki voi olla oikeassa! Ja jos niistä valitsee yhden niin niin on tosi suuri riski että palvelee saatanaa! Miksi maksaa siitä kun sinne helvettiin voi kävellä maksamattakin!- Yks vaan
"Viisaat ymmärtävät, ettei raamattua lukevista yli 3000:sta uskonsuuntauksesta kaikki voi olla oikeassa. Ja jos niistä valitsee yhden niin niin on tosi suuri riski että palvelee saatanaa! Miksi maksaa siitä kun sinne helvettiin voi kävellä maksamattakin!"
Onpa kyynistä puhetta! Minä en lähtisi siltä pohjalta, että on oikeita ja vääriä tapoja uskoa ja että pitäisi valita niistä niin kuin valintamyymälässä tavaroita. En kyllä puhuisi oikeista ja vääristä uskonnoistakaan noin yleensä.
Jos ei usko, niin on turha silloin valita mitään uskontoa. Jos taas uskoo, niin se oma uskonto on löytynyt ilman tuollaisia kommervenkkejäkin.
Sellaiselle, joka ei usko, tuntuisi varmaan rangaistukselta joutua kuolemansa jälkeen taivaaseen ja Jumalan luo, johon ei ole uskonut.
>>Tunnetko sinä sääliä lahkolaisia kohtaan?>He kastavat uudestaan he tuomitsevat sinut helvettiin
-Mark 16:15 "Ja hän sanoi heille:
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu"!; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.**
>>lahkolaisuus johtaa kadotukseen suoraapäätä ja pelastus siellä ei ole mahdollista tekojen tähden, teot eivät vanhurskauta.>Tunnetko sääliä tietäessäsi helluntailaisen kuolleen uudestikasteeseensa luottaen vai ajatteletko Jeesuksen sanaa,miettien:heidän tekonsa seuraavat heitä.- hansutuulia
Jeeesukseen pelastaa helluntalisenkin. :)
- rauhoittunut
Eiköhän se ole Jumalan perspektiivistä yksi ja sama, milloin ihminen on kastettu.
kasteessa tapahtuu asioita, jotka tekee yksin Pyhä Henki siinä. Pyhä Henki tekee kasteessa asioita riippumatta ihmisen iästä. Jos ikä olisi ollut Jumalalle tärkeä, niin kyllä seo lisi Raamatussa määritelty, kuten on siellä määritelty esim. ympärileikkauksien ja muiden asioiden kohdalla, joissa Jumalalle on ikäasiat tärkeitä.
Se, että kastetaanko joku lapsena vai aikuisena, on vain ja ainoastaan täkeää pikkusieville pikkusieluille ihmisille, eikä suinkaan Jumalalle.- niin........
Raamatussa lukee: Ef.4:5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
Jos olet oikeassa niin raamattu valehtelee!
Lapsikaste ei ole Jumalan tahto eikä sitä sanaakaan ole raamatussa. Toimitus, siis lapsien kastaminen on pakanallinen ja Jumalan tahdon vastainen toiminta. Jeesuskun osoitti Isänsä tahdon ja näytti miten lapsia tulee kohdella, siunaamalla lapset. - niin........
Kastamattomat eivät joudu kadotukseen raamatun mukaan vaan he jotka eivät usko!
- Liina
niin........ kirjoitti:
Raamatussa lukee: Ef.4:5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
Jos olet oikeassa niin raamattu valehtelee!
Lapsikaste ei ole Jumalan tahto eikä sitä sanaakaan ole raamatussa. Toimitus, siis lapsien kastaminen on pakanallinen ja Jumalan tahdon vastainen toiminta. Jeesuskun osoitti Isänsä tahdon ja näytti miten lapsia tulee kohdella, siunaamalla lapset.Mutta kun kerran Raamatun mukaan kastettiin perhekuntia, niin eikö silloin kastettu myös lapsia? Vai eivätkö sinusta lapset kuulu perhekuntiin?
Täällä Suomi 24: ssä on olemassa erikseen kastepalsta, jossa ne, jotka haluavat aamusta iltaan puhua vain kasteesta, voivat sen rauhassa tehdä. Luterilaisuuspalstalla pitäisi voida keskustella muustakin kuin oikeasta ja väärästä kasteesta. - hansutuulia
Liina kirjoitti:
Mutta kun kerran Raamatun mukaan kastettiin perhekuntia, niin eikö silloin kastettu myös lapsia? Vai eivätkö sinusta lapset kuulu perhekuntiin?
Täällä Suomi 24: ssä on olemassa erikseen kastepalsta, jossa ne, jotka haluavat aamusta iltaan puhua vain kasteesta, voivat sen rauhassa tehdä. Luterilaisuuspalstalla pitäisi voida keskustella muustakin kuin oikeasta ja väärästä kasteesta.Ei tarkoita Raamatussa sylivauvoja, vaan siellä lukee selkeästi, ne jotka kuulivat sanan ottivat kasteen. Siinä on ero. He ottivat, siis menivät itse Sanan kuultuaan ottamaan ja heitä kastettiin 3000 sielua ja he mursivat leipää ja olivat yhdessä. Vauva ei murra leipää eikä muutenkaan pysty Sanan kuulemisen jälkeen tekemään mitään sellaista. Perhekunnat olivat silloin hyvinkin tiiviissä yhteydessä, niinkuin enenkin täällä suomessa ovat olleet. Vaarit, miniät lapset olivat yhdessä.
Raamatussa on myös järjestys Usko, eli uskoontuleminen Herraan Jeesukseen ja sitten vasta kaste. Jeesus itse sanoi JOhannes kastajalle, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus ja otti kasteen JOhannekselta. - Liina
hansutuulia kirjoitti:
Ei tarkoita Raamatussa sylivauvoja, vaan siellä lukee selkeästi, ne jotka kuulivat sanan ottivat kasteen. Siinä on ero. He ottivat, siis menivät itse Sanan kuultuaan ottamaan ja heitä kastettiin 3000 sielua ja he mursivat leipää ja olivat yhdessä. Vauva ei murra leipää eikä muutenkaan pysty Sanan kuulemisen jälkeen tekemään mitään sellaista. Perhekunnat olivat silloin hyvinkin tiiviissä yhteydessä, niinkuin enenkin täällä suomessa ovat olleet. Vaarit, miniät lapset olivat yhdessä.
Raamatussa on myös järjestys Usko, eli uskoontuleminen Herraan Jeesukseen ja sitten vasta kaste. Jeesus itse sanoi JOhannes kastajalle, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus ja otti kasteen JOhannekselta.tarkoittaa perhettä. Jos perhekunnat kastetaan, niin silloin kastetaan koko perheet lapsineen kaikkineen.
Sanopa nyt minulle, miksi aikuiskasteen kannattajat, niin kuin sinäkin ilmeisesti olet, eivät hyväksy sitä, että on myös lapsikasteen kannattajia. Luuletko, että luterilaiset teologit eivät osaa lukea eivätkä ymmärrä Raamattua? Uskotko, että vain helluntailaiset ymmärtävät Raamatun oikein?
Minä hyväksyn sen, että helluntailaiset kannattavat aikuiskastetta, vaikka itse kannatankin lapsikastetta. Miksi sinä et voi hyväksyä luterilaisten lapsikastetta, vaikka itse kannatatkin aikuiskastetta?
Sanotaanhan Raamatussa myös: Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä ... ja opettakaa heitä..." ( tuossa järjestyksessä ).
On eriksen kastepalsta, jossa voi keskustella päivät pääksytysten kasteesta. Täällä pitäisi voida puhua muustakin kuin tuosta aiheesta. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se, että ihmiset on kastettu eikä se, minkäikäisenä? - Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
Ei tarkoita Raamatussa sylivauvoja, vaan siellä lukee selkeästi, ne jotka kuulivat sanan ottivat kasteen. Siinä on ero. He ottivat, siis menivät itse Sanan kuultuaan ottamaan ja heitä kastettiin 3000 sielua ja he mursivat leipää ja olivat yhdessä. Vauva ei murra leipää eikä muutenkaan pysty Sanan kuulemisen jälkeen tekemään mitään sellaista. Perhekunnat olivat silloin hyvinkin tiiviissä yhteydessä, niinkuin enenkin täällä suomessa ovat olleet. Vaarit, miniät lapset olivat yhdessä.
Raamatussa on myös järjestys Usko, eli uskoontuleminen Herraan Jeesukseen ja sitten vasta kaste. Jeesus itse sanoi JOhannes kastajalle, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus ja otti kasteen JOhannekselta.Lasta et voi tuoda kasteelle, kun se ei ole tehnyt parannusta. Lapsi ei voi tehdä parannusta, kun se ei ole tietoisessa iässä. Kun se ei ole tietoisessa iässä, niin se ei ole tehnyt syntiä. Kun se ei ole tehnyt syntiä, niin se ei ole lihasta syntynyt. Kun se ei ole lihasta suntynyt, niin se on Jumalasta syntynyt. Kun se on Jumalasta syntynyt, niin se on Kristus.
Jeesuskin ympärileikattiin 8 päivän vanhana ja hänen puolestaan uhrattiin lain mukaan. (Nyt pilkkaan teitä, kun kysyn, että) tekivätköhön Jeesuksen vanhemmat väärin, kun menivät tekemään sellaista lapsen puolesta ja eivät antaneet lapsen itsensä vapaasti valita. Eikös ole tämä mahdoton juttu, uudestikastajat kuitenkin ajattelevat näin.
Minä olen lihasta, se on miehen tahdosta syntynyt ja minä olen ollut perisynnin saastuttama jo sikiämisestäni asti. Siksi minulla on toisenlainen arnonjärjestysoppi ja se perustuu yksin Kristuksen tekoon ja siten yksin armovalintaan.
Alpo Ahola - Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
Raamatussa on myös järjestys Usko, eli uskoontuleminen Herraan Jeesukseen ja sitten vasta kaste. Jeesus itse sanoi JOhannes kastajalle, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus ja otti kasteen JOhannekselta.Taidatpa sekottaa Johanneksen parannuksen kasteen ja Jeesuksen ylösnousemuksensa yhteydessä, lähetyskäskyssään asettaman kristillisen kasteen aivan sekaisin. Jeesus teki yksin todellisen parannuksen Johanneksen edessä, siksi hän sai todistuksen. Toiset eivät saaneet todistusta, kun eivät kyenneet täyttämään vanhurskauden vaatimusta, jonka määrittää Jumalan kymmenen käskyn laki.
Johannes itse todisti, että heidän kasteensa on aivan erit. Kaiken lisäksi asia tulee esille kohdassa: Apostolien teot 19
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Voisitko harkita vähän uudelleen mitä tulikaan sanottua?
Alpo Ahola - hansutuulia
Liina kirjoitti:
tarkoittaa perhettä. Jos perhekunnat kastetaan, niin silloin kastetaan koko perheet lapsineen kaikkineen.
Sanopa nyt minulle, miksi aikuiskasteen kannattajat, niin kuin sinäkin ilmeisesti olet, eivät hyväksy sitä, että on myös lapsikasteen kannattajia. Luuletko, että luterilaiset teologit eivät osaa lukea eivätkä ymmärrä Raamattua? Uskotko, että vain helluntailaiset ymmärtävät Raamatun oikein?
Minä hyväksyn sen, että helluntailaiset kannattavat aikuiskastetta, vaikka itse kannatankin lapsikastetta. Miksi sinä et voi hyväksyä luterilaisten lapsikastetta, vaikka itse kannatatkin aikuiskastetta?
Sanotaanhan Raamatussa myös: Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä ... ja opettakaa heitä..." ( tuossa järjestyksessä ).
On eriksen kastepalsta, jossa voi keskustella päivät pääksytysten kasteesta. Täällä pitäisi voida puhua muustakin kuin tuosta aiheesta. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se, että ihmiset on kastettu eikä se, minkäikäisenä?aikuiskastetta, kun ihminen tulee uskoon, eli uudestisyntyy Jeesus opetti omalla kasteellaan. Näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus.
Pikkulapsena pään valelu ei tarkoita kastetta.
Ja ei hän ole uskossa. Usko tulee Sanan kuulemisesta. - hansutuulia
Liina kirjoitti:
tarkoittaa perhettä. Jos perhekunnat kastetaan, niin silloin kastetaan koko perheet lapsineen kaikkineen.
On eriksen kastepalsta, jossa voi keskustella päivät pääksytysten kasteesta. Täällä pitäisi voida puhua muustakin kuin tuosta aiheesta. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se, että ihmiset on kastettu eikä se, minkäikäisenä?Kaikki kansat minun opetuslapsikseni eli järjestys on usko ja kaste tuossakin.
- hansutuulia
Liina kirjoitti:
On eriksen kastepalsta, jossa voi keskustella päivät pääksytysten kasteesta. Täällä pitäisi voida puhua muustakin kuin tuosta aiheesta. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se, että ihmiset on kastettu eikä se, minkäikäisenä?Apostolinen luvusta 2 ja 38 eteenpäin
Parannuksen teoko kuuluu jokaiselle.
Kaste seuraavaksi.
Jotka nyt ottivat hänen sanansa huom!! siis ottivat sanansa vastaan, ne KASTETTIIN, JA NIIN HEITÄ LISÄÄNTYI sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua, kysymyksesä ei ollut mikään nimenantojuhla, vaan parannuksen tehneistä ihmistä jotka ymmräsivät Sanasta mitä pitää tehdä.
Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa,
vauva ei tuohon pysty, johan sen jo järkikin sanoon.
Kukaan ei kasteen kautta tule uskoon, niinkuin luterilaiset opettavat. Valheenopetus on vakava asia, ihmisen pitää syntyä uudesti ylhäältä, ennenkuin näkee Jumalan valtakunnan.
Usko Jeesukseen pelastaa, ei seurakuntaan littymällä ja nimen antamisella. Sellaista Raamattu ei tunne. - hansutuulia
niin........ kirjoitti:
Kastamattomat eivät joudu kadotukseen raamatun mukaan vaan he jotka eivät usko!
on, usko Jeesukseen pelastaa, mitkään nimenantojuhlat ja pään valelu ei vielä tee kestään uskovaa. Vauva on täysin Jumalalle kelvollinen ilman noita riittejä. Hätäkasteet ym. eivät ole lapsen sielun pelastus. HÄn on aina taivaskelpoinen!
- ja rakkaudesta
Liina kirjoitti:
On eriksen kastepalsta, jossa voi keskustella päivät pääksytysten kasteesta. Täällä pitäisi voida puhua muustakin kuin tuosta aiheesta. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se, että ihmiset on kastettu eikä se, minkäikäisenä?tiedoksi vaan että:
Perhekunnan jäseniä ovat aikuiset ja lapset. On vanhempia, isovanhempia, enoja, setiä jne. Ja täällä on etettu esiin perhekunnittain suoritetut kasteet. Tutkin asiaa siinä mielessä eri paikoista ja yleinen mielipide on ettei lapsia ole kastettu. Varmuutta, ettei lapsikastetta ollut lisää sekin tieto ettei lapsilla ollut esimerkiksi äänioikeutta joita perhekunnat käyttivät.
Ja aikuistumisen tunnus oli äänioikeus ja suurella varmuudella mahdollisuus ottaa vastaan kaste uskoon tulemisen myötä.
Uskoisin asian olevan niin, että yleensä seurattiin perhekunnan vanhinta, isäntää tai millä nimellä haluat häntä kutsua. Orjat ja naisetkin saivat todennäköisesti esittää kantansa perhekuntien tapaamisissa tärkeiden asioiden suhteen keskusteluissa. Mutta kun eri perhekuntien vanhimmat kokoontuivat niin silloin perhekunnan edustaja, yleensä vanhin tai isäntä vei johtopäätösen tai oman johtopäätöksen eteenpäin. Hyvin toimivissa yhteisöissä demokratia toimi arvaamattoman hyvin mutta aina oli sellaisia yksilöitä perhekunnissa jotka halusivat olla ulkopuolella kun tykkäsivät ettei heidän kantaansa kuunneltu. Mielestäni demokraattiset toiminnat periaatteessa muistuttaa tämänkin päivän käytäntöä mutta suurempi osa nk. vallasta oli alemmalla tasolla eli perhekunnissa ja erikoisesti perheen vanhimman oikeus.
Eli, lapsikaste ja hätälapsikaste ei ole raamatullinen vaan Jumalan vastainen pakanallinen toimitus. Kaste on ainoastaa aikuisille tarkoitettu vapaa valintainen toimitus. Kastamaton aikuinenkaan ei joudu kastamattomuuden takia kadotukseen.
Kasteesta saa tosi surkean kuva historiallisesti muutenkin. Suomeen ruotsista tuotiin pakkokaste miekaa käyttäen, eli ota kaste tai kuolet! Kun tuosta epäjumallisesta tavasta "sivistyksen" tuojat viimein pääsi niin jatkavat pakkokastetta puolustuskyvyttömiin lapsiin. Pakanalliset voivat hallitsevat tietyissä piireissä voimakkaammin kuin Jumalan ja Jeesuksen rakkauden sanomat. - ...
Alpo Ahola kirjoitti:
Lasta et voi tuoda kasteelle, kun se ei ole tehnyt parannusta. Lapsi ei voi tehdä parannusta, kun se ei ole tietoisessa iässä. Kun se ei ole tietoisessa iässä, niin se ei ole tehnyt syntiä. Kun se ei ole tehnyt syntiä, niin se ei ole lihasta syntynyt. Kun se ei ole lihasta suntynyt, niin se on Jumalasta syntynyt. Kun se on Jumalasta syntynyt, niin se on Kristus.
Jeesuskin ympärileikattiin 8 päivän vanhana ja hänen puolestaan uhrattiin lain mukaan. (Nyt pilkkaan teitä, kun kysyn, että) tekivätköhön Jeesuksen vanhemmat väärin, kun menivät tekemään sellaista lapsen puolesta ja eivät antaneet lapsen itsensä vapaasti valita. Eikös ole tämä mahdoton juttu, uudestikastajat kuitenkin ajattelevat näin.
Minä olen lihasta, se on miehen tahdosta syntynyt ja minä olen ollut perisynnin saastuttama jo sikiämisestäni asti. Siksi minulla on toisenlainen arnonjärjestysoppi ja se perustuu yksin Kristuksen tekoon ja siten yksin armovalintaan.
Alpo Ahola"Jeesuskin ympärileikattiin 8 päivän vanhana ja hänen puolestaan uhrattiin lain mukaan. (Nyt pilkkaan teitä, kun kysyn, että) tekivätköhön Jeesuksen vanhemmat väärin, kun menivät tekemään sellaista lapsen puolesta ja eivät antaneet lapsen itsensä vapaasti valita. Eikös ole tämä mahdoton juttu, uudestikastajat kuitenkin ajattelevat näin."
Tuon asian suhtee on varmaan muistettava että silloin oli vanhanliiton aika.
Ja sen lisäksi:
Eiköhän kyseessä ole Jumalan valitsema kansa jonka kans Jumala teki erikois sopimuksia.
==
Perisynti sanaa ei edes raamatusta löydy joten sen käsitteen ovat ihmiset luoneet.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan ISIEN PAHAT TEOT lapsille KOLMANTEEN ja NELJÄNTEEN polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. MUTTA teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. - Alpo Ahola
... kirjoitti:
"Jeesuskin ympärileikattiin 8 päivän vanhana ja hänen puolestaan uhrattiin lain mukaan. (Nyt pilkkaan teitä, kun kysyn, että) tekivätköhön Jeesuksen vanhemmat väärin, kun menivät tekemään sellaista lapsen puolesta ja eivät antaneet lapsen itsensä vapaasti valita. Eikös ole tämä mahdoton juttu, uudestikastajat kuitenkin ajattelevat näin."
Tuon asian suhtee on varmaan muistettava että silloin oli vanhanliiton aika.
Ja sen lisäksi:
Eiköhän kyseessä ole Jumalan valitsema kansa jonka kans Jumala teki erikois sopimuksia.
==
Perisynti sanaa ei edes raamatusta löydy joten sen käsitteen ovat ihmiset luoneet.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan ISIEN PAHAT TEOT lapsille KOLMANTEEN ja NELJÄNTEEN polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. MUTTA teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.Voisitko selvittää mistä syti tulee ihmiseen (kaiketi tietoinen ikä), koska tuntuu, että ymmärrät sen paljon paremmin kuin minä?
- Liina
hansutuulia kirjoitti:
Kaikki kansat minun opetuslapsikseni eli järjestys on usko ja kaste tuossakin.
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun saakka." ( Matt.28:18 - 20 )
Kirjoitat: "Kaikki kansat minun opetuslapsikseni eli usko ja kaste tuossakin." Kuten itsekin varmaan huomaat, sanomasi ei pidä paikkaansa, jos tarkoitat tuota Raamatun kohtaa.
Kasteesta on täysin turha riidellä. Kannattakoot helluntailaiset palstallaan aikuiskastetta ( upotuskastetta, tai mikas sitä nimittävätkin ) ja luterilaiset palstallaan lapsikastetta. Tärkeintä meille kristityille luulisi kuitenkin olevan sen, että on kastettu, ei sen, minkä ikäisenä se on suoritettu. - ...
Alpo Ahola kirjoitti:
Voisitko selvittää mistä syti tulee ihmiseen (kaiketi tietoinen ikä), koska tuntuu, että ymmärrät sen paljon paremmin kuin minä?
Saatanasta. Siitä joka pistää kirkkojakin olemaan aktiivisesti Jumalaa vastaan ja tekemään tekoja jotka Jumala on kieltänyt raamatussa.
Kirkon Jumalan vastaisia töitä on mm:
Lapsikaste ja perisynnin käsitteen luominen. Kumpaakaan sanaa ei raamatussa ole mutta sarvipään avulle se sinne tehdään.
Sen lisäksi kirkolla on muitakin vakavia rikoksia takanaan kuten esimerkiksi ollut mukan aktiivisesti tapattamassa omia uskovaisia jäseniä! Kyllä älä tapa käsky koskee kirkon piirissä työskenteleviäkin koska raamatussa ei Jumala ole erivapauksia heille antanut.
Niin että kirkosta sitä syntiä löytyy lisää jos tahdot oppia! - EI OO, JA
Liina kirjoitti:
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun saakka." ( Matt.28:18 - 20 )
Kirjoitat: "Kaikki kansat minun opetuslapsikseni eli usko ja kaste tuossakin." Kuten itsekin varmaan huomaat, sanomasi ei pidä paikkaansa, jos tarkoitat tuota Raamatun kohtaa.
Kasteesta on täysin turha riidellä. Kannattakoot helluntailaiset palstallaan aikuiskastetta ( upotuskastetta, tai mikas sitä nimittävätkin ) ja luterilaiset palstallaan lapsikastetta. Tärkeintä meille kristityille luulisi kuitenkin olevan sen, että on kastettu, ei sen, minkä ikäisenä se on suoritettu.Ottakaa julmiin sydämiinne tiedoksi, ettei kastamaton joudu kadotukseen ja se joka ei usko, näin sanoo raamattu!
Lapsikaste, lapsihätäkaste ja perisynti ovat saanatan keksimiä nimityksiä, tekoja, joita ei sanoja ei edes raamatussa ole! Ne on keksitty ihmisten ohjaamiseksi pois Jumalasta ja Jumalan sekä Jeesuksen opeista.
Aikuiskaste on mutta raamatun mukaan se ei ole pakollinen.
Monen väittää ettei lapsikastetta ole raamatussa kielletty niin se on sallittua. Näin ole, sillä JOS OLIS niin silloinhan lasten terveeminenkin olis sallittua koska sitäkään ei ole kielletty!!! - Alpo Ahola
... kirjoitti:
Saatanasta. Siitä joka pistää kirkkojakin olemaan aktiivisesti Jumalaa vastaan ja tekemään tekoja jotka Jumala on kieltänyt raamatussa.
Kirkon Jumalan vastaisia töitä on mm:
Lapsikaste ja perisynnin käsitteen luominen. Kumpaakaan sanaa ei raamatussa ole mutta sarvipään avulle se sinne tehdään.
Sen lisäksi kirkolla on muitakin vakavia rikoksia takanaan kuten esimerkiksi ollut mukan aktiivisesti tapattamassa omia uskovaisia jäseniä! Kyllä älä tapa käsky koskee kirkon piirissä työskenteleviäkin koska raamatussa ei Jumala ole erivapauksia heille antanut.
Niin että kirkosta sitä syntiä löytyy lisää jos tahdot oppia!Joo Jumala ei ole Kolmiyhteinen, kun Raamatussa ei mainita, että Se on Kolmiyhteinen.
Joo sakramentteja ei ole, kun Raamattu ei tunne sellaista sanaa.
Joo armonvälineitä ei ole Sana ja sakramentit sillä sanaa armonväline ei ole Raamatussa.
Joo perisyntiä ei ole kun Raamattu ei tunne sellaista sanaa.
Joo kasteessa ei voi olla Pyhä Henki, vaikka kaste toimitetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Joo vesi ei pelasta kasteena, vaikka Raamatussa on sellainen sana.
Joo lapset eivät voi uskoa, vaikka heidät on otettu uskon esikuvaksi.
Joo lapset pelastuvat ilman muuta, sillä he eivät tiedä vielä synnistä mitään.
Lapset pelastuvat ilman muuta, vaikka ovat lihasta Raamatun mukaan syntyneet ja vaikka raamattu todistaa, että kaikki ovat luonnostaan vihan lapset.
Joo lapset eivät kuulu kansaan tai perhekuntiin, vaikka niin on Raamatussa mainittu.
Lasta et voi tuoda kasteelle, kun se ei ole tehnyt parannusta. Lapsi ei voi tehdä parannusta, kun se ei ole tietoisessa iässä. Kun se ei ole tietoisessa iässä, niin se ei ole tehnyt syntiä. Kun se ei ole tehnyt syntiä, niin se ei ole lihasta syntynyt. Kun se ei ole lihasta suntynyt, niin se on automaattisesti Jumalasta syntynyt.
Minä olen lihasta, se on miehen tahdosta syntynyt ja minä olen ollut perisynnin saastuttama jo sikiämisestäni asti Raamatun mukaan. Siksi minulla on toisenlainen arnonjärjestysoppi ja se perustuu yksin Kristuksen tekoon ja siten yksin armovalintaan.
Jotkut todistelevat, että sydän on hyvä. Raamattu kuitenkin osoittaa, että joka ikisen sydämestä lähtevat pahat ajatukset sanat ja työt. Siispä siis, ihminen ei olekaan sisältä hyvä, vaan turmeltunut, kaikki ovat kelvottomat. Ihmisessä on perisynti. Siitä pahasta sydämestä sitten tulee nuita porsaita. Emäsiasta ne siis tulevat ne porsaat. Tiedän, ettete tätä tietenkään hyväksy, kun tätä ei entisissäkään tarjouksissa ole otettu vakavati.
Tietysti synti on tullut aluksi sielunvihollisesta. mutta se on siittänyt ihmiseen myrkkynsä. Se seuraa jokaista ihmistä luonnollisen sikiämisen kautta. Jeesus Pyhästä Hengestä siinneenä on poikkeus.
Miksi ei mainisemiasi kirkon tappamisia ole käsitelty oikeudessä. Kun vihjailet, niin sano suoraan.
Alpo Ahola - VAIVAUDU
Alpo Ahola kirjoitti:
Joo Jumala ei ole Kolmiyhteinen, kun Raamatussa ei mainita, että Se on Kolmiyhteinen.
Joo armonvälineitä ei ole Sana ja sakramentit sillä sanaa armonväline ei ole Raamatussa.
Joo kasteessa ei voi olla Pyhä Henki, vaikka kaste toimitetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Lapset pelastuvat ilman muuta, vaikka ovat lihasta Raamatun mukaan syntyneet ja vaikka raamattu todistaa, että kaikki ovat luonnostaan vihan lapset.
Joo lapset eivät kuulu kansaan tai perhekuntiin, vaikka niin on Raamatussa mainittu.
Lasta et voi tuoda kasteelle, kun se ei ole tehnyt parannusta. Lapsi ei voi tehdä parannusta, kun se ei ole tietoisessa iässä. Kun se ei ole tietoisessa iässä, niin se ei ole tehnyt syntiä. Kun se ei ole tehnyt syntiä, niin se ei ole lihasta syntynyt. Kun se ei ole lihasta suntynyt, niin se on automaattisesti Jumalasta syntynyt.
Minä olen lihasta, se on miehen tahdosta syntynyt ja minä olen ollut perisynnin saastuttama jo sikiämisestäni asti Raamatun mukaan. Siksi minulla on toisenlainen arnonjärjestysoppi ja se perustuu yksin Kristuksen tekoon ja siten yksin armovalintaan.
Jotkut todistelevat, että sydän on hyvä. Raamattu kuitenkin osoittaa, että joka ikisen sydämestä lähtevat pahat ajatukset sanat ja työt. Siispä siis, ihminen ei olekaan sisältä hyvä, vaan turmeltunut, kaikki ovat kelvottomat. Ihmisessä on perisynti. Siitä pahasta sydämestä sitten tulee nuita porsaita. Emäsiasta ne siis tulevat ne porsaat. Tiedän, ettete tätä tietenkään hyväksy, kun tätä ei entisissäkään tarjouksissa ole otettu vakavati.
Tietysti synti on tullut aluksi sielunvihollisesta. mutta se on siittänyt ihmiseen myrkkynsä. Se seuraa jokaista ihmistä luonnollisen sikiämisen kautta. Jeesus Pyhästä Hengestä siinneenä on poikkeus.
Miksi ei mainisemiasi kirkon tappamisia ole käsitelty oikeudessä. Kun vihjailet, niin sano suoraan.
Alpo AholaEn ala lukeen sun sepityksiä kun raamatussa EI ole edes sanaa perisynti!
Kirjoita uus raamattu jossa se on!!!
Ottakaa julmiin sydämiinne tiedoksi, ettei kastamaton joudu kadotukseen vaan se joka ei usko, näin sanoo raamattu!
Lapsikaste, lapsihätäkaste ja perisynti ovat saanatan keksimiä nimityksiä, tekoja, joita ei sanoja ei edes raamatussa ole! Ne on keksitty ihmisten ohjaamiseksi pois Jumalasta ja Jumalan sekä Jeesuksen opeista.
Monen väittää ettei lapsikastetta ole raamatussa kielletty niin se on sallittua. Näin ole, sillä JOS OLIS niin silloinhan lasten terveeminenkin olis sallittua koska sitäkään ei ole kielletty!!! - Kolmiyhteinen
Alpo Ahola kirjoitti:
Joo Jumala ei ole Kolmiyhteinen, kun Raamatussa ei mainita, että Se on Kolmiyhteinen.
Alpo Ahola"Kolmiyhteinen" sanaa ei myöskään oo minun raamatussa!
Minkä puolueen jäsenkirjaa luet!!! - Alpo Ahola
Kolmiyhteinen kirjoitti:
"Kolmiyhteinen" sanaa ei myöskään oo minun raamatussa!
Minkä puolueen jäsenkirjaa luet!!!Ei ole minkään puolueen jäsenkirjaa. Olen puolueisiin sitoutumaton.
Kiitos tiedoitteestasi, ettet vaivaudu lukemaan viestiäni. Se muuten tekee maukkaan vaikutuksen ja kertoo siitä, ettet kykene hallitsemaan tunteitasi käymässämme keskustelussa.
Alpo Ahola - raamatun pohjalta
Alpo Ahola kirjoitti:
Ei ole minkään puolueen jäsenkirjaa. Olen puolueisiin sitoutumaton.
Kiitos tiedoitteestasi, ettet vaivaudu lukemaan viestiäni. Se muuten tekee maukkaan vaikutuksen ja kertoo siitä, ettet kykene hallitsemaan tunteitasi käymässämme keskustelussa.
Alpo AholaLuen mielelläni mutta en pidät siitä että raamattussa olemattomia ilmaisuja vedät esiin ihan kuin ne olisivat Jumalan sanana raamatussa.
Esimerkiksi:
Lapsikaste
Hätälapsikaste
Perisynti
Kolmiyhteinen
jne.
Ei Jumala ole raamattua tehnyt ihmisille vaikeeksi vaan ihmisille JOKU tekee ne vaikeeksi. Ja jos jollakin on aihetta tehdä raamatun selvä teksti ihmiselle vaikeeksi niin kuka muu se vois olla kuin piru tai/ja hänen avustajat! - niin...
raamatun pohjalta kirjoitti:
Luen mielelläni mutta en pidät siitä että raamattussa olemattomia ilmaisuja vedät esiin ihan kuin ne olisivat Jumalan sanana raamatussa.
Esimerkiksi:
Lapsikaste
Hätälapsikaste
Perisynti
Kolmiyhteinen
jne.
Ei Jumala ole raamattua tehnyt ihmisille vaikeeksi vaan ihmisille JOKU tekee ne vaikeeksi. Ja jos jollakin on aihetta tehdä raamatun selvä teksti ihmiselle vaikeeksi niin kuka muu se vois olla kuin piru tai/ja hänen avustajat!Ihmisen tulee maksaa kymmenyksiä valtaviin kirkon instituutioihin jotta heillä oli kaikki valta ja kunnia iankaikkisesti. Ja valtion tuella saavat lisää kirstuun rahaa ettei köyhältä leskeltä riistävän tarvitse repiä lesken viimeistä ropoa ihan kokonaan.
Nuo instituutiot keksivät kaikenlaisia kiemuroita raamatun tekstin ymmärtämättömäksi tekemiseksi. Ennen vanhaan raamattua sai vain latinaksi paasata ettei vaan kukaan ymmärtäisi mitä ja miksi saarnataan. Nyt kun ihmiset on opinu itse lukemaan raamattua niin pitää uskontojen päämajoissa olla paljon porukkaa keksimässä uusia, tavallisille ihmisille ymmärtämättömiä ilmaisuja.
Olishan se kamalaa jos ihmisillä olis ilman kirkkoa yhteys Jumalaan ja voishan olla että ihmiset oppis ymmärtämään ettei kaikki yli 3000 raamattua eritavalla lukevaa uskonsuuntaa voi oikeassa vaan ainakin muutaman täytyy olla pirun asialla! - Liina
EI OO, JA kirjoitti:
Ottakaa julmiin sydämiinne tiedoksi, ettei kastamaton joudu kadotukseen ja se joka ei usko, näin sanoo raamattu!
Monen väittää ettei lapsikastetta ole raamatussa kielletty niin se on sallittua. Näin ole, sillä JOS OLIS niin silloinhan lasten terveeminenkin olis sallittua koska sitäkään ei ole kielletty!!!Kullakin on mielipiteensä. Nyt olet sinäkin omasi ilmaissut. Jos olet luterilaisuutta vastaan ja jos tällä palstalla ollaan mielestäsi julmasydämisiä, niin eihän sinun ole pakko olla täällä kärsimässä, vaan voit aivan rauhassa etsiä itsellesi palstan, jossa ollaan kanssasi samaa mieltä. Jos luulet, että saatana keksii sanoja ja ihmiset ottavat ne sitten käyttöönsä, niin sen kun uskot.
- mutta tekonne
Liina kirjoitti:
Kullakin on mielipiteensä. Nyt olet sinäkin omasi ilmaissut. Jos olet luterilaisuutta vastaan ja jos tällä palstalla ollaan mielestäsi julmasydämisiä, niin eihän sinun ole pakko olla täällä kärsimässä, vaan voit aivan rauhassa etsiä itsellesi palstan, jossa ollaan kanssasi samaa mieltä. Jos luulet, että saatana keksii sanoja ja ihmiset ottavat ne sitten käyttöönsä, niin sen kun uskot.
Ei ole minun velvollisuus kertoa raamatun asiota sellaisina kuin ne kirjoitettu. Mutta minulla on oikeus ja sitä oikeutta haluan käyttää koska minusta kirkko on niin sanomattoman pakanallinen että pelottaa sieltä astuvan kohta esiin pirun! Paha saa vallan maailmassa ja kirkossa on sen pahuuden alku...
- niin että
Liina kirjoitti:
Kullakin on mielipiteensä. Nyt olet sinäkin omasi ilmaissut. Jos olet luterilaisuutta vastaan ja jos tällä palstalla ollaan mielestäsi julmasydämisiä, niin eihän sinun ole pakko olla täällä kärsimässä, vaan voit aivan rauhassa etsiä itsellesi palstan, jossa ollaan kanssasi samaa mieltä. Jos luulet, että saatana keksii sanoja ja ihmiset ottavat ne sitten käyttöönsä, niin sen kun uskot.
Joka ei usko, että saatana keksii sanoja niin menee vaan kirkkoon niin saa varmuudella tietää sen.
En vaan tajua miks saatana ei voi tyytyä vähempään. Kun kristinuskonne tuli ruotsista niin tuli kastamaan ja tappamaan kasteesta kieltäytyjät. Ei kovinkaan kristilliseltä sekään vaikuttanut mutta saatanahan siinä olikin takana.
Ja saatanalle ei riittänyt sekään. Nyt pitää riistää kaikki viattomat lapsetkin. Tässä muutamia sanoja joita ei ole raamatussa mutta saatanasi kirjassa on:
Lapsikaste
Hätälapsikaste
Perisynti
Homot saatte mielelläni ottaa hellään hoivaanne. He ovat aikuisina valinneet osansa ja ovat ihan oikeassa seurassanne teidän keskuudessanne. - Liina
niin että kirjoitti:
Joka ei usko, että saatana keksii sanoja niin menee vaan kirkkoon niin saa varmuudella tietää sen.
En vaan tajua miks saatana ei voi tyytyä vähempään. Kun kristinuskonne tuli ruotsista niin tuli kastamaan ja tappamaan kasteesta kieltäytyjät. Ei kovinkaan kristilliseltä sekään vaikuttanut mutta saatanahan siinä olikin takana.
Ja saatanalle ei riittänyt sekään. Nyt pitää riistää kaikki viattomat lapsetkin. Tässä muutamia sanoja joita ei ole raamatussa mutta saatanasi kirjassa on:
Lapsikaste
Hätälapsikaste
Perisynti
Homot saatte mielelläni ottaa hellään hoivaanne. He ovat aikuisina valinneet osansa ja ovat ihan oikeassa seurassanne teidän keskuudessanne."Joka ei usko, että saatana keksii sanoja niin menee vaan kirkkoon niin saa varmuudella tietää sen."- "En vain tajua miks saatana ei voi tyytyä vähempään." - "Ei kovinkaan kristilliseltä sekään vaikuttanut mutta saatanahan siinä olikin takana." - "Ja saatanalle ei riittänyt sekään." - "Tässä muutamia sanoja joita ei ole raamatussa, mutta saatanasi kirjassa on..."
Millainen käsitys sinulla on saatanasta? Mikä on saatanan ( "saatanasi"? ) kirja? Miksi hoet saatanaa koko ajan? Palvotko saatanaa?
Saatanan nimi juontuu heprean kielestä, jossa se tarkoittaa vastustajaa, syyttäjää, kiusaajaa. Hepreankielisessä Raamatussa saatana esiintyy harvoin persoonallisena olentona. Kreikankielisessä Uudessa testamentissa sana mainitaan 30 kertaa, ja siinä se tarkoittaa väkevää ja pahaa olentoa, saastaisten henkien valtakunnan hallitsijaa.
"Kun kristinuskonne tuli ruotsista niin tuli kastamaan ja tappamaan kasteeta kieltäytyjät."
Kristinusko oli myös sinun sukulaistesi uskonto, ainakin vuoteen 1923, niin että puhu vain reilusti kristinuskostamme. Yhtä vähän tai paljon kuin sinä minä olen syyllinen siihen, mitä joskus aikaisemmin historiassa on tapahtunut. Ei mikään kirkosta eroaminen saa aikaisemmin tapahtunutta tapahtumnattomaksi. - Liina
mutta tekonne kirjoitti:
Ei ole minun velvollisuus kertoa raamatun asiota sellaisina kuin ne kirjoitettu. Mutta minulla on oikeus ja sitä oikeutta haluan käyttää koska minusta kirkko on niin sanomattoman pakanallinen että pelottaa sieltä astuvan kohta esiin pirun! Paha saa vallan maailmassa ja kirkossa on sen pahuuden alku...
"... koska minusta kirkko on niin sanomattoman pakanallinen että pelottaa sieltä kohta astuvan esiin pirun!"
Haluatko kääntää asiat päälaelleen? Mistä muualta uskot kohta astuvan esiin pirun kuin kirkosta? - ja jooo
Liina kirjoitti:
"Joka ei usko, että saatana keksii sanoja niin menee vaan kirkkoon niin saa varmuudella tietää sen."- "En vain tajua miks saatana ei voi tyytyä vähempään." - "Ei kovinkaan kristilliseltä sekään vaikuttanut mutta saatanahan siinä olikin takana." - "Ja saatanalle ei riittänyt sekään." - "Tässä muutamia sanoja joita ei ole raamatussa, mutta saatanasi kirjassa on..."
Millainen käsitys sinulla on saatanasta? Mikä on saatanan ( "saatanasi"? ) kirja? Miksi hoet saatanaa koko ajan? Palvotko saatanaa?
Saatanan nimi juontuu heprean kielestä, jossa se tarkoittaa vastustajaa, syyttäjää, kiusaajaa. Hepreankielisessä Raamatussa saatana esiintyy harvoin persoonallisena olentona. Kreikankielisessä Uudessa testamentissa sana mainitaan 30 kertaa, ja siinä se tarkoittaa väkevää ja pahaa olentoa, saastaisten henkien valtakunnan hallitsijaa.
"Kun kristinuskonne tuli ruotsista niin tuli kastamaan ja tappamaan kasteeta kieltäytyjät."
Kristinusko oli myös sinun sukulaistesi uskonto, ainakin vuoteen 1923, niin että puhu vain reilusti kristinuskostamme. Yhtä vähän tai paljon kuin sinä minä olen syyllinen siihen, mitä joskus aikaisemmin historiassa on tapahtunut. Ei mikään kirkosta eroaminen saa aikaisemmin tapahtunutta tapahtumnattomaksi."Joka ei usko, että saatana keksii sanoja niin menee vaan kirkkoon niin saa varmuudella tietää sen."- "En vain tajua miks saatana ei voi tyytyä vähempään." - "Ei kovinkaan kristilliseltä sekään vaikuttanut mutta saatanahan siinä olikin takana." - "Ja saatanalle ei riittänyt sekään." - "Tässä muutamia sanoja joita ei ole raamatussa, mutta saatanasi kirjassa on..."
////
En hoe vaan pakotat tuomaan esiin sen miten asiat ovat tämän päivän elämässä! En palvele saatanaasi ja ole kiltti ja jätä henkilökohtaisuudet pois se ei ole reilua keskustelua asiosta.
////
////
Tiedän mikä saatana on suomeksi ja se riittää minulle; etenkin kun näkee miten sen valta leviää!
////
Kristinusko oli myös sinun sukulaistesi uskonto, ainakin vuoteen 1923, niin että puhu vain reilusti kristinuskostamme. Yhtä vähän tai paljon kuin sinä minä olen syyllinen siihen, mitä joskus aikaisemmin historiassa on tapahtunut. Ei mikään kirkosta eroaminen saa aikaisemmin tapahtunutta tapahtumnattomaksi.
////
Henkilökohtaisuudet ei kuulu reiluun keskutelu tyyliin.
Ilmeisesti kumminkin tykkään siitä tavasta jolla miten kristinsuskon sivitys suomeen tuotiin. Minusta se osoittaa jo saatanallisuutta pahimmillaan. Jumalan totuutta ei tarvitse tappamalla levittää vaan sarvipään valheellisuutta Jumalan nimissä. Jumala ja Jeesus opettaa rakastamaan, ei tappamaan ja tapattamaan.
Eikä nyt ole meidän syyllisyydestä kysymys vaan niistä lupauksista joita kirkko on jäsenilleen antanut ja Jumalattomuuden osoituksena jättänyt suorittamatta.
Ymmärrän, että haluat asia unohtuvan mutta tulevat sukupolvet jälkeemme tulee muistuttamaan näistä kirkon Jumalattomuus asiosta.
//// - Liina
ja jooo kirjoitti:
"Joka ei usko, että saatana keksii sanoja niin menee vaan kirkkoon niin saa varmuudella tietää sen."- "En vain tajua miks saatana ei voi tyytyä vähempään." - "Ei kovinkaan kristilliseltä sekään vaikuttanut mutta saatanahan siinä olikin takana." - "Ja saatanalle ei riittänyt sekään." - "Tässä muutamia sanoja joita ei ole raamatussa, mutta saatanasi kirjassa on..."
////
En hoe vaan pakotat tuomaan esiin sen miten asiat ovat tämän päivän elämässä! En palvele saatanaasi ja ole kiltti ja jätä henkilökohtaisuudet pois se ei ole reilua keskustelua asiosta.
////
////
Tiedän mikä saatana on suomeksi ja se riittää minulle; etenkin kun näkee miten sen valta leviää!
////
Kristinusko oli myös sinun sukulaistesi uskonto, ainakin vuoteen 1923, niin että puhu vain reilusti kristinuskostamme. Yhtä vähän tai paljon kuin sinä minä olen syyllinen siihen, mitä joskus aikaisemmin historiassa on tapahtunut. Ei mikään kirkosta eroaminen saa aikaisemmin tapahtunutta tapahtumnattomaksi.
////
Henkilökohtaisuudet ei kuulu reiluun keskutelu tyyliin.
Ilmeisesti kumminkin tykkään siitä tavasta jolla miten kristinsuskon sivitys suomeen tuotiin. Minusta se osoittaa jo saatanallisuutta pahimmillaan. Jumalan totuutta ei tarvitse tappamalla levittää vaan sarvipään valheellisuutta Jumalan nimissä. Jumala ja Jeesus opettaa rakastamaan, ei tappamaan ja tapattamaan.
Eikä nyt ole meidän syyllisyydestä kysymys vaan niistä lupauksista joita kirkko on jäsenilleen antanut ja Jumalattomuuden osoituksena jättänyt suorittamatta.
Ymmärrän, että haluat asia unohtuvan mutta tulevat sukupolvet jälkeemme tulee muistuttamaan näistä kirkon Jumalattomuus asiosta.
////"En palvele saatanaasi ja ole kiltti ja jätä henkilökohtaisuudet pois se ei ole reilua keskustelua asioista."
Mitä? Et palvele saatanaa"ni" ( ? ) ? Mikä palvottava saatana minulla muka on? Minähän olen tavallinen luterilainen ja luulin, että sinä olet saatanan palvoja, kun koko ajan hoet saatanaa. Jos sinua ei luterilaisten seura miellytä, niin etsi itsellesi paremmin sopiva palsta.
"Ymmärrän että haluat asia unohtuvan mutta tulevat sukupolvet jälkeemm tulee muistuttamaan näistä kirkon Jumalattomuus asiosita."
En ymmärrä, mistä kirkon "Jumalattomuus asioista" puhut. - luulo ei...
Liina kirjoitti:
"En palvele saatanaasi ja ole kiltti ja jätä henkilökohtaisuudet pois se ei ole reilua keskustelua asioista."
Mitä? Et palvele saatanaa"ni" ( ? ) ? Mikä palvottava saatana minulla muka on? Minähän olen tavallinen luterilainen ja luulin, että sinä olet saatanan palvoja, kun koko ajan hoet saatanaa. Jos sinua ei luterilaisten seura miellytä, niin etsi itsellesi paremmin sopiva palsta.
"Ymmärrän että haluat asia unohtuvan mutta tulevat sukupolvet jälkeemm tulee muistuttamaan näistä kirkon Jumalattomuus asiosita."
En ymmärrä, mistä kirkon "Jumalattomuus asioista" puhut.Luulo ei oo tiedon väärdi!
Et halua ymmärtää koska se koskettaa sokeuttasi! - sinä
Liina kirjoitti:
"En palvele saatanaasi ja ole kiltti ja jätä henkilökohtaisuudet pois se ei ole reilua keskustelua asioista."
En ymmärrä, mistä kirkon "Jumalattomuus asioista" puhut.Kuule sinä viisas Lutherin opin tuntija.
Tiedät, että Luhteri käänsi raamatun saksankielellä.
Tiedät että raamatun tekstit ovat meille käännetty suomeksikkin.
Jätä hetkeksi Lutheri sivuun ja ota suomenkielinen raamattu esiin ja etsi sieltä aluksi vaikka nämä Lutherin opin käyttämät sanat:
Lapsikaste
Hätälapsikaste
Perisynti
Kolmiyhteinen
Ylistyksenjohtaja
Jos löydät nuo luterilaisuuden avain sanat raamatusta niin kerro minullekkin missä kaikki ovat?
Epäilen, että ne ovat sarvipään raamatussa mutta jos osoitat nuo oikeasta Jumalan sanan raamatusta niin muutan kantaani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433434Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172642Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3822588Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821767- 861415
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs701005- 74965
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27799Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4744