Mikä kahvipensastani vaivaa? Lehdissä on ruskeita laikkuja, jotka vähitellen näyttävät ruskettavan koko lehden. Tämän jälkeen olen leikannut lehdet pois. Mistä johtuu? Liiasta kastelusta/valosta/lannoituksesta?
Lisäksi kun tutkiskelin noita uusia lehdenalkuja, näyttävät jotenkin surkastuneilta ja epämuodostuneilta...
Kahvipensaan ruskistuvat lehdet
3
4516
Vastaukset
- Kahvi hullu
Kahvipensaat pitävät lehtien kosteuresta sumuta kasvien lehtiä sumute pullolla jossa on vettä eiköhän se auta.
- Nynaeve
tosiaan kärsii kuivasta huoneilmasta ja myös epätasainen kastelu ruskistaa lehtiä, ei saisi ikinä päästä liian kuivaksi, mutta ei kuitenkaan pidä uittaakaan.
Saa nähdä selviääkö oma kahvipensaani tästä talvesta, viime talven jäljiltä oli todella surkean näköinen, pari hassua lehteä latvoissa oli hengissä. Kasvoi kuitenkin kesän aikana aika reippaasti, mutta taas kun lämmitykset menivät päälle niin lehdet alkoivat ruskettumaan. - sepe
Minun kahvipensaani alkoi oirehtia kuvailemallasi tavalla. En saanut pelastettua, vaan kuolema korjasin sen noin puolen vuoden kuluessa oireiden alkamisesta. Meillä oirehtiminen alkoi talvelle sattuneen muuton jälkeen, en tiedä, saiko se kylmää, vai haittasiko vain pelkkä paikanvaihto liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2862963Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482017- 1151751
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661327
- 611283
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781213