Vapaakirkko

Ruby1

Mitä mieltä ovat tämän palstan lukijat ja kirjoittajat vapaakirkosta? Itse en ole kyseisen kirkon jäsen, mutta mielenkiinnolla odotan mielipiteitä nykyisiltä ja entisiltä jäseniltä. Myöskin kaipaisin enemmän tietoa vapaakirkosta eripuolella Suomea. Kiitos.

163

14837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Totuuskomissio2
        on syytä uskoa kirjoitti:

        http://www.tv7.fi/vod/series/?series=314

        http://vod-2.tv7.fi/vod2/tie_on_valmis/tie_on_valmis-101-w.MP4

        http://www.tv7.fi/vod/series/?series=383

        Hyi hellettä sano Vapaakirkolliset. Myrkyllisiä hedelmiä kylvävä seurakunta. Helluntailaiset samanlaisia myrkky ihmisiä. Helluntailaiset on rikollisten ja huorien sekä pedofiilien ja homojen suoja paratiisi. Samalla lailla on kunnan työpaikat virastoissa, suojatyöpaikkoja, häiriintyneille pervoille. Sitten syyllistetään viattomia ihmisiä, että oma pervoilu saa olla julkisuudelta piilossa. Näitä saa ta nan palvelija pastoreita on kaikissa vapaissa uskonnollisissa suunnissa. Eikä oikeaa ja rehellistä pastoria tai seurakunnan pitkäaikaista henkilökuntaa ole olemassakaan. Kaikki saastuneet s aa ta na n valheellisiin juoniin. Älkää luottako vapaiden suuntien henkilöihin menemällä puhumaan heille jotain henkilökohtaista tai puhumaan alkoholismista, niillä maalais uskovaisilla ei riitä järkeä mihinkään sellaiseen, mikä menee siihen, että joutuvat käyttämään omaa järkeään, eivätkä saa valmiita vastauksia raamatusta. Olisin todella onnellinen kun näkisin näiden tekevän parannusta ja pyytäen synnintunnossa anteeksi käytöstään, niitä viattomia uhreja kohtaan. Kuitenkin mitä olen huomannut he valehtelevat itsensä vapaaksi kieroilla puheilla ,syyllistäen jonkun viattoman.Sinun synnintunnustukset eivät pysy salassa vaan juorutaan ympäriinsä että kaikki tietää kuinka synnillinen olet. Pidä syntisi Jumalan ja itsesi tiedossa vaan.


      • Usko E. Luttinen
        Totuuskomissio2 kirjoitti:

        Hyi hellettä sano Vapaakirkolliset. Myrkyllisiä hedelmiä kylvävä seurakunta. Helluntailaiset samanlaisia myrkky ihmisiä. Helluntailaiset on rikollisten ja huorien sekä pedofiilien ja homojen suoja paratiisi. Samalla lailla on kunnan työpaikat virastoissa, suojatyöpaikkoja, häiriintyneille pervoille. Sitten syyllistetään viattomia ihmisiä, että oma pervoilu saa olla julkisuudelta piilossa. Näitä saa ta nan palvelija pastoreita on kaikissa vapaissa uskonnollisissa suunnissa. Eikä oikeaa ja rehellistä pastoria tai seurakunnan pitkäaikaista henkilökuntaa ole olemassakaan. Kaikki saastuneet s aa ta na n valheellisiin juoniin. Älkää luottako vapaiden suuntien henkilöihin menemällä puhumaan heille jotain henkilökohtaista tai puhumaan alkoholismista, niillä maalais uskovaisilla ei riitä järkeä mihinkään sellaiseen, mikä menee siihen, että joutuvat käyttämään omaa järkeään, eivätkä saa valmiita vastauksia raamatusta. Olisin todella onnellinen kun näkisin näiden tekevän parannusta ja pyytäen synnintunnossa anteeksi käytöstään, niitä viattomia uhreja kohtaan. Kuitenkin mitä olen huomannut he valehtelevat itsensä vapaaksi kieroilla puheilla ,syyllistäen jonkun viattoman.Sinun synnintunnustukset eivät pysy salassa vaan juorutaan ympäriinsä että kaikki tietää kuinka synnillinen olet. Pidä syntisi Jumalan ja itsesi tiedossa vaan.

        Hellareista ja lestoista olit kyllä täysin oikeassa, mutta vapaakirkkoa en tuomitsisi noin ankarasti. Itse en ole mikään uskovainen enkä kuulu kirkkoon, mutta olen tavannut paljon eri uskovaisia ihmisiä työni puolesta ja kyllä nuo vapaaseurakuntalaiset kaikista vaarattomimpia on.


      • käärmeitä he
        Usko E. Luttinen kirjoitti:

        Hellareista ja lestoista olit kyllä täysin oikeassa, mutta vapaakirkkoa en tuomitsisi noin ankarasti. Itse en ole mikään uskovainen enkä kuulu kirkkoon, mutta olen tavannut paljon eri uskovaisia ihmisiä työni puolesta ja kyllä nuo vapaaseurakuntalaiset kaikista vaarattomimpia on.

        Usko E. Luttinen. Hyvin ovat sinut jallaneet, jos et tunnistanut heistä.


      • Usko E. Luttinen kirjoitti:

        Hellareista ja lestoista olit kyllä täysin oikeassa, mutta vapaakirkkoa en tuomitsisi noin ankarasti. Itse en ole mikään uskovainen enkä kuulu kirkkoon, mutta olen tavannut paljon eri uskovaisia ihmisiä työni puolesta ja kyllä nuo vapaaseurakuntalaiset kaikista vaarattomimpia on.

        Eivät ole.
        Olen itse joutunut olemaan uskonnollisen yhdistyksen työntekijänä koulutustilaisuudessa, jonka aihe oli insesti. Koulutuksessa tuli ilmi, että ensinnäkin pitäisi rukoilla vääräuskoisten puolesta eli Islamin uskoisten puolesta, koska he ovat menossa helvettiin, seuraavaksi alkoi Aslan-koulutus homoseksuaalien puolesta, koska hekin ovat tietenkin saatanan valloissa.
        Lisäksi koulutettiin että naisen ei pitäisi lähteä johtotehtäviin, koska sekin oli raamatun pyhänsanan vastaista.
        Tämä kaikki on vain pintaa kaupungin mandaatilla toimivasta sosiaalialan yhdistyksestä.
        Kaikelle sanomalleni riittää todistajia.


      • ÄLÄ LUOTA IHMISIIN
        persiljanauris kirjoitti:

        Eivät ole.
        Olen itse joutunut olemaan uskonnollisen yhdistyksen työntekijänä koulutustilaisuudessa, jonka aihe oli insesti. Koulutuksessa tuli ilmi, että ensinnäkin pitäisi rukoilla vääräuskoisten puolesta eli Islamin uskoisten puolesta, koska he ovat menossa helvettiin, seuraavaksi alkoi Aslan-koulutus homoseksuaalien puolesta, koska hekin ovat tietenkin saatanan valloissa.
        Lisäksi koulutettiin että naisen ei pitäisi lähteä johtotehtäviin, koska sekin oli raamatun pyhänsanan vastaista.
        Tämä kaikki on vain pintaa kaupungin mandaatilla toimivasta sosiaalialan yhdistyksestä.
        Kaikelle sanomalleni riittää todistajia.

        Hienoa pers-silja nauris. Empä olisi uskonut että te oikeasti luotatte rukoukseen sillä tv seiskassa he ovat ruvenneet jo kerjäämään ja pummaamaan kun eivät luota rukouksen voimaan. Että uskotte kaiken pahan poistuvan rukoilemalla, on hieno asia. Minusta tuntuu" huom tuntuu" että siellä teidän seurakunnassa on paljon niitä joita pitäisi meidän Herramme Jeesus Kristus armahtaa pois toisiin ihmisiin kohdistuvasta väärien diaknoosien tekemisistä. Käsittämättömältä tuntuu se, että nämä vapaat suunnat harrastaa puoskarointia niinkuin olisitte lääkäreitä, ja vielä profesori tasolta.Henkilökohtaisesti olen lukenut näiltä palstoilta järkyttäviä ihmis kohtaloita sairaiden Jumalantulkitsijoiden tekemänä . Suosittelen samaa mitä monet muutkin ÄLKÄÄ IHMISET LUOTTAKO NÄIHIN VAPAIDEN SUUNTIEN HENKITOHTOREIHIN, HEIDÄN APUNSA SAATTAA JOHTAA" ennenaikaiseen" KUOLEMAAN NIINKUIN HEILLE ITSELLEENKIN KÄY.


      • kirjoitetut valheet
        Usko E. Luttinen kirjoitti:

        Hellareista ja lestoista olit kyllä täysin oikeassa, mutta vapaakirkkoa en tuomitsisi noin ankarasti. Itse en ole mikään uskovainen enkä kuulu kirkkoon, mutta olen tavannut paljon eri uskovaisia ihmisiä työni puolesta ja kyllä nuo vapaaseurakuntalaiset kaikista vaarattomimpia on.

        Niinkuin vapaakirkolliset harrastavat tuoda julki valheellisia omia ihmisanalyysejään, niin on minunkin tuotava julki heistä totuudellisia analyysejä.Koko vapaakirkon toiminta on Raamatun vastaista.Neljänkymmenen vuoden aikana olen huomannut miten vapaa kirkolliset ovat joutuneet vaikeuksiin, eivätkä uskalla sitä julkisesti tunnustaa. Kyttäävät vain sisälle tulijoista anti kristuksia, eivätkä halua mitenkään lähestyä heitä .Erillisenä sanontana on sanottava heidän omissa seurakuntalaisissa on niitä antikristuksia ihan riittämiin. Valehtelijoita, pilkkaajia, petollisia veljiä, häpäsijöitä, niinkuin tänne jo ajat sitten kirjoitti "syntinen7" eivät he enään sokeudessaan näe, eivätkä tunne totuutta. Silmät kiiluvia narsisteja seurakunta täynnä.Otin selvää, heillä on valheverkosto jota he levittävät henkilöistä, jotka eroavat seurakunnasta. Valheverkosto todellakin ylettyy lääkäreihin lakihenkilöihin linjautokuskeihin kuormautokuskeihin, taxikuskeihin, jakeluautokuskeihin, muuten sellainen henkilö helluntaiseurakunnassa aikanaan kuin pekka matikka ei ole ollut mikään edustaja eikä myyntimies vaan jakeluauton kuski, joka sai lopputilin liian röyhkeästä käytöksestä. Hänen vaimo oli liikeapulainen. Pienipalkkaisia suuruuden höhelöitä.Miljoona vetat ja talo pakkolunastukseen ja sitten karkuun israeliin. Vapaakirkolliset ovat kuin helvetin kansaa parannusta tekevän ihmisen ympärillä. Varokaa ja välttäkää näitä seurakuntia ne ovat pahojen demoonien seurakuntia. Niissä luotetaan että paholaiset vangittuina puhuisivat muka TOTTA?


      • Vuorisaarna7
        Usko E. Luttinen kirjoitti:

        Hellareista ja lestoista olit kyllä täysin oikeassa, mutta vapaakirkkoa en tuomitsisi noin ankarasti. Itse en ole mikään uskovainen enkä kuulu kirkkoon, mutta olen tavannut paljon eri uskovaisia ihmisiä työni puolesta ja kyllä nuo vapaaseurakuntalaiset kaikista vaarattomimpia on.

        Usko E luttiselle. Totuus on aivan eri asia, kuin tehdä ihmisvoimin jostain asiasta totuus. Ymmärrät varmaan jos valhetta julistetaan totuutena tarpeeksi kauan, tarpeeksilaajalla rintamalla ja myös niin, ettei siihen saa oikeaa kosketusta, vaan se on jonkun ihmeen tai mystiikan takana, tai ettei sinulle ole avautunut tämä raamattu. Sinulta puuttuu pyhä henki tai kaikki ne asiat joita pitää olla, että tämä ihme toimii. uskovaiset ovat loistavia sanan muuntajia ja asian hajoittajia. Samalla se asia myös muuntuu joksikin toiseksi.Ihmisten laaja rintamavalhe näkyy myös siinä että uskovaisuus ei hyväksy toisin ajattelijoita, mutta Jumala hyväksyy hedätkin, aamen.


      • Tietää totuus kysymä
        Usko E. Luttinen kirjoitti:

        Hellareista ja lestoista olit kyllä täysin oikeassa, mutta vapaakirkkoa en tuomitsisi noin ankarasti. Itse en ole mikään uskovainen enkä kuulu kirkkoon, mutta olen tavannut paljon eri uskovaisia ihmisiä työni puolesta ja kyllä nuo vapaaseurakuntalaiset kaikista vaarattomimpia on.

        Usko E Luttiselle. Vapaakirkolliset ovat vainajahenkien riivaamia paholaisen renkejä.


      • Hän älä eksy.
        persiljanauris kirjoitti:

        Eivät ole.
        Olen itse joutunut olemaan uskonnollisen yhdistyksen työntekijänä koulutustilaisuudessa, jonka aihe oli insesti. Koulutuksessa tuli ilmi, että ensinnäkin pitäisi rukoilla vääräuskoisten puolesta eli Islamin uskoisten puolesta, koska he ovat menossa helvettiin, seuraavaksi alkoi Aslan-koulutus homoseksuaalien puolesta, koska hekin ovat tietenkin saatanan valloissa.
        Lisäksi koulutettiin että naisen ei pitäisi lähteä johtotehtäviin, koska sekin oli raamatun pyhänsanan vastaista.
        Tämä kaikki on vain pintaa kaupungin mandaatilla toimivasta sosiaalialan yhdistyksestä.
        Kaikelle sanomalleni riittää todistajia.

        Niin kaikelle riittää todistajia, myös valheelle on omat todistajat, ja valheen todeksi todistajat. Totuutta ei tarvitse todistella, eikä selitellä. Totuuden tuntee sydämessään ilman todisteluja, ilman selittelyjä, ilman saman toistamista, ilman pitkäaikaista manipulointia eli jatkuvaa toistoa.


      • Armahda Jeesus
        Totuuskomissio2 kirjoitti:

        Hyi hellettä sano Vapaakirkolliset. Myrkyllisiä hedelmiä kylvävä seurakunta. Helluntailaiset samanlaisia myrkky ihmisiä. Helluntailaiset on rikollisten ja huorien sekä pedofiilien ja homojen suoja paratiisi. Samalla lailla on kunnan työpaikat virastoissa, suojatyöpaikkoja, häiriintyneille pervoille. Sitten syyllistetään viattomia ihmisiä, että oma pervoilu saa olla julkisuudelta piilossa. Näitä saa ta nan palvelija pastoreita on kaikissa vapaissa uskonnollisissa suunnissa. Eikä oikeaa ja rehellistä pastoria tai seurakunnan pitkäaikaista henkilökuntaa ole olemassakaan. Kaikki saastuneet s aa ta na n valheellisiin juoniin. Älkää luottako vapaiden suuntien henkilöihin menemällä puhumaan heille jotain henkilökohtaista tai puhumaan alkoholismista, niillä maalais uskovaisilla ei riitä järkeä mihinkään sellaiseen, mikä menee siihen, että joutuvat käyttämään omaa järkeään, eivätkä saa valmiita vastauksia raamatusta. Olisin todella onnellinen kun näkisin näiden tekevän parannusta ja pyytäen synnintunnossa anteeksi käytöstään, niitä viattomia uhreja kohtaan. Kuitenkin mitä olen huomannut he valehtelevat itsensä vapaaksi kieroilla puheilla ,syyllistäen jonkun viattoman.Sinun synnintunnustukset eivät pysy salassa vaan juorutaan ympäriinsä että kaikki tietää kuinka synnillinen olet. Pidä syntisi Jumalan ja itsesi tiedossa vaan.

        Taas vaalit lähestyy, onkohan vapaakirkon edustaja loposen tyttö taas hakemassa vaalivoittoa. Hänhän ei ole mikään politikko vaan hän hakee statusta perheelleen olemalla ikäänkuin haastaja kristillisen puolueen johtajattarelle. Investointi meni hukkaan viime kerralla.


      • torilla kuunnellut
        persiljanauris kirjoitti:

        Eivät ole.
        Olen itse joutunut olemaan uskonnollisen yhdistyksen työntekijänä koulutustilaisuudessa, jonka aihe oli insesti. Koulutuksessa tuli ilmi, että ensinnäkin pitäisi rukoilla vääräuskoisten puolesta eli Islamin uskoisten puolesta, koska he ovat menossa helvettiin, seuraavaksi alkoi Aslan-koulutus homoseksuaalien puolesta, koska hekin ovat tietenkin saatanan valloissa.
        Lisäksi koulutettiin että naisen ei pitäisi lähteä johtotehtäviin, koska sekin oli raamatun pyhänsanan vastaista.
        Tämä kaikki on vain pintaa kaupungin mandaatilla toimivasta sosiaalialan yhdistyksestä.
        Kaikelle sanomalleni riittää todistajia.

        Persiljanauris. Onko ne sanomisesi kaikki tosia todistajista huolimatta.


      • MIna vainnnnn
        Totuuskomissio2 kirjoitti:

        Hyi hellettä sano Vapaakirkolliset. Myrkyllisiä hedelmiä kylvävä seurakunta. Helluntailaiset samanlaisia myrkky ihmisiä. Helluntailaiset on rikollisten ja huorien sekä pedofiilien ja homojen suoja paratiisi. Samalla lailla on kunnan työpaikat virastoissa, suojatyöpaikkoja, häiriintyneille pervoille. Sitten syyllistetään viattomia ihmisiä, että oma pervoilu saa olla julkisuudelta piilossa. Näitä saa ta nan palvelija pastoreita on kaikissa vapaissa uskonnollisissa suunnissa. Eikä oikeaa ja rehellistä pastoria tai seurakunnan pitkäaikaista henkilökuntaa ole olemassakaan. Kaikki saastuneet s aa ta na n valheellisiin juoniin. Älkää luottako vapaiden suuntien henkilöihin menemällä puhumaan heille jotain henkilökohtaista tai puhumaan alkoholismista, niillä maalais uskovaisilla ei riitä järkeä mihinkään sellaiseen, mikä menee siihen, että joutuvat käyttämään omaa järkeään, eivätkä saa valmiita vastauksia raamatusta. Olisin todella onnellinen kun näkisin näiden tekevän parannusta ja pyytäen synnintunnossa anteeksi käytöstään, niitä viattomia uhreja kohtaan. Kuitenkin mitä olen huomannut he valehtelevat itsensä vapaaksi kieroilla puheilla ,syyllistäen jonkun viattoman.Sinun synnintunnustukset eivät pysy salassa vaan juorutaan ympäriinsä että kaikki tietää kuinka synnillinen olet. Pidä syntisi Jumalan ja itsesi tiedossa vaan.

        Joo lähdin vapaakirkosta n.5 vuotta sitten.ja onneksi lähdin elämä oli vaikeeta,ei saanut olla oma itsensä aina joku kontrolloi ja aina yks sama ihminen.piti kertoo kaikki aisat johtajalle.käytiin keskustelua mitä minulle on tehty pienenä,etsittiin valokuvista syyllistä,en tiedä vapautuminen tästä on ollut tuskaa.vieläkin.jos haluat kirjoita mulle niin voi purkaa asioista..totuuskomissio [email protected]
        mut on syyllistetty ihan turhasta.....


      • pilkkaajille
        Usko E. Luttinen kirjoitti:

        Hellareista ja lestoista olit kyllä täysin oikeassa, mutta vapaakirkkoa en tuomitsisi noin ankarasti. Itse en ole mikään uskovainen enkä kuulu kirkkoon, mutta olen tavannut paljon eri uskovaisia ihmisiä työni puolesta ja kyllä nuo vapaaseurakuntalaiset kaikista vaarattomimpia on.

        Usko e luttiselle. Kerroppa miten vapaakirkollisten homoiksi pilkkaamat saavat osaavia ja fiksuja lapsia. Ovatkohan he sittenkin niinkuin uskon HRTEROITA ,EIKÄ MITÄÄN HOMOJA.


      • he höppänät
        Hän älä eksy. kirjoitti:

        Niin kaikelle riittää todistajia, myös valheelle on omat todistajat, ja valheen todeksi todistajat. Totuutta ei tarvitse todistella, eikä selitellä. Totuuden tuntee sydämessään ilman todisteluja, ilman selittelyjä, ilman saman toistamista, ilman pitkäaikaista manipulointia eli jatkuvaa toistoa.

        Määrätyllä tavalla uskossa olevat uskovat valheen tosi asiana helpommin kuin maailman ihminen. Jos se valhe palvelee tämän uskovaisen näkökantaa niin ihmeelliset uskovais juorut on tosi asia. Jos koitat oikaista näiden uskovien toisesta ihmisestä tekemää valheellista juorua niin joudut itse häpeään sillä valhe on uskovaisellekkin kallis aarre.


      • uskomukset
        Vuorisaarna7 kirjoitti:

        Usko E luttiselle. Totuus on aivan eri asia, kuin tehdä ihmisvoimin jostain asiasta totuus. Ymmärrät varmaan jos valhetta julistetaan totuutena tarpeeksi kauan, tarpeeksilaajalla rintamalla ja myös niin, ettei siihen saa oikeaa kosketusta, vaan se on jonkun ihmeen tai mystiikan takana, tai ettei sinulle ole avautunut tämä raamattu. Sinulta puuttuu pyhä henki tai kaikki ne asiat joita pitää olla, että tämä ihme toimii. uskovaiset ovat loistavia sanan muuntajia ja asian hajoittajia. Samalla se asia myös muuntuu joksikin toiseksi.Ihmisten laaja rintamavalhe näkyy myös siinä että uskovaisuus ei hyväksy toisin ajattelijoita, mutta Jumala hyväksyy hedätkin, aamen.

        Hilja Aaltonen on ihmisvoimin tehty totuus ikoni. Herätys ei lähde ihmisen toiveista.Hilja on muododtunut pakkomielteeksi vapaakirkolle ja vapaakirkon kannattajille.


      • herätysherätysheräty
        käärmeitä he kirjoitti:

        Usko E. Luttinen. Hyvin ovat sinut jallaneet, jos et tunnistanut heistä.

        2012 kesäherätys missä viipyy vai eikö tulekkaan. Valheelliset ennusteet ja profetiat ovat itsestään isosta pahasta Hilja Aaltonen otti riskin ja hävisi koko vapaa kirkon todellisuuden.


      • zekoille vapareille
        herätysherätysheräty kirjoitti:

        2012 kesäherätys missä viipyy vai eikö tulekkaan. Valheelliset ennusteet ja profetiat ovat itsestään isosta pahasta Hilja Aaltonen otti riskin ja hävisi koko vapaa kirkon todellisuuden.

        Pirkko Jalovaara soitti Mellerille ja puuhui muka suureasta herätyksestä jonka hän on muka kokenut Melleri suhtautui siihen melko kyynisesti kun tiesi ettei mitään herätystä ole tullut tai alkanut. Voi noita vapaakirkon typeriä herätyksen vouhottajia seko akkoja ja ukkoja kaikki tyynni.


      • korjaamoa ei
        persiljanauris kirjoitti:

        Eivät ole.
        Olen itse joutunut olemaan uskonnollisen yhdistyksen työntekijänä koulutustilaisuudessa, jonka aihe oli insesti. Koulutuksessa tuli ilmi, että ensinnäkin pitäisi rukoilla vääräuskoisten puolesta eli Islamin uskoisten puolesta, koska he ovat menossa helvettiin, seuraavaksi alkoi Aslan-koulutus homoseksuaalien puolesta, koska hekin ovat tietenkin saatanan valloissa.
        Lisäksi koulutettiin että naisen ei pitäisi lähteä johtotehtäviin, koska sekin oli raamatun pyhänsanan vastaista.
        Tämä kaikki on vain pintaa kaupungin mandaatilla toimivasta sosiaalialan yhdistyksestä.
        Kaikelle sanomalleni riittää todistajia.

        persiljanaurikselle. Siinähän sitä oot tyhjän panttina uskomassa turhuuteen.


      • Häpeä Rauno
        Vuorisaarna7 kirjoitti:

        Usko E luttiselle. Totuus on aivan eri asia, kuin tehdä ihmisvoimin jostain asiasta totuus. Ymmärrät varmaan jos valhetta julistetaan totuutena tarpeeksi kauan, tarpeeksilaajalla rintamalla ja myös niin, ettei siihen saa oikeaa kosketusta, vaan se on jonkun ihmeen tai mystiikan takana, tai ettei sinulle ole avautunut tämä raamattu. Sinulta puuttuu pyhä henki tai kaikki ne asiat joita pitää olla, että tämä ihme toimii. uskovaiset ovat loistavia sanan muuntajia ja asian hajoittajia. Samalla se asia myös muuntuu joksikin toiseksi.Ihmisten laaja rintamavalhe näkyy myös siinä että uskovaisuus ei hyväksy toisin ajattelijoita, mutta Jumala hyväksyy hedätkin, aamen.

        tulipa mieleen eräs uskon juttu. Lahden Vapaakitkkoon tuli aikoinaan eräs Jukka Laamanen joka ei sitten millään tullut toimeen narsisti Rauno Rantahakalan kanssa . Rantahakala ei kelpuuttanut Laamasta laulamaan ja todistamaan vaan piti Laamasta laulutaidottomana.Rantahakala halusi vain ja ainoastaan yksin olla kaiken keskipisteenä niinkuin narsistipolonen aina haluaa. Laamanen ymmärsi Rantahakalan sairauden ja lähti vähin äänin kohti Joensuuta ja järjesti HERRAN avulla sinne Sityseurakunnan. Sityseurakunta on menestynyt mutta Rantahakalan touhut eivät. Rantahakala menetti kuoron liian täydellisyyttä tavoitellen niinkuin narsistille perfektionistille kuuluukin.


      • TIETOA ON

      • selvisi asia

      • pummeille
        Hän älä eksy. kirjoitti:

        Niin kaikelle riittää todistajia, myös valheelle on omat todistajat, ja valheen todeksi todistajat. Totuutta ei tarvitse todistella, eikä selitellä. Totuuden tuntee sydämessään ilman todisteluja, ilman selittelyjä, ilman saman toistamista, ilman pitkäaikaista manipulointia eli jatkuvaa toistoa.

        Totuus on sanottava näistä uskovaisten rahankerjäämis hihuleista. Todella ihmeellistä jos ihminen paranee heidän rukouksillaansa niin mikseivät he anna talousasiaa myöskin herralle Jeesukselle niin kyllähän pitäisi pankkitili ruveta täyttymään ilman mitään kerjäämistä ja vielä osake yhtiölle. Näyttäkää miten rukous toimii talousasioissa ilman kerjäämistä.


      • niinkö Jeesus tekisi
        Totuuskomissio2 kirjoitti:

        Hyi hellettä sano Vapaakirkolliset. Myrkyllisiä hedelmiä kylvävä seurakunta. Helluntailaiset samanlaisia myrkky ihmisiä. Helluntailaiset on rikollisten ja huorien sekä pedofiilien ja homojen suoja paratiisi. Samalla lailla on kunnan työpaikat virastoissa, suojatyöpaikkoja, häiriintyneille pervoille. Sitten syyllistetään viattomia ihmisiä, että oma pervoilu saa olla julkisuudelta piilossa. Näitä saa ta nan palvelija pastoreita on kaikissa vapaissa uskonnollisissa suunnissa. Eikä oikeaa ja rehellistä pastoria tai seurakunnan pitkäaikaista henkilökuntaa ole olemassakaan. Kaikki saastuneet s aa ta na n valheellisiin juoniin. Älkää luottako vapaiden suuntien henkilöihin menemällä puhumaan heille jotain henkilökohtaista tai puhumaan alkoholismista, niillä maalais uskovaisilla ei riitä järkeä mihinkään sellaiseen, mikä menee siihen, että joutuvat käyttämään omaa järkeään, eivätkä saa valmiita vastauksia raamatusta. Olisin todella onnellinen kun näkisin näiden tekevän parannusta ja pyytäen synnintunnossa anteeksi käytöstään, niitä viattomia uhreja kohtaan. Kuitenkin mitä olen huomannut he valehtelevat itsensä vapaaksi kieroilla puheilla ,syyllistäen jonkun viattoman.Sinun synnintunnustukset eivät pysy salassa vaan juorutaan ympäriinsä että kaikki tietää kuinka synnillinen olet. Pidä syntisi Jumalan ja itsesi tiedossa vaan.

        Voihan mahdoton sano saarnamies. Nämä ihmepellet Ojareks ja Sartola tuon lähi- idän sodasta lietsojat pettyivät kun Omaba ei aloittanut tappamis-sotaa syyriassa. Olisvat olleet onnellisia kun sotaa ei syttynyt mutta nämä tappajauskovaiset eivät tunne empatiaa ketään kohtaan eli raakoja narsisteja tappamaan .


      • Niinkö
        Totuuskomissio2 kirjoitti:

        Hyi hellettä sano Vapaakirkolliset. Myrkyllisiä hedelmiä kylvävä seurakunta. Helluntailaiset samanlaisia myrkky ihmisiä. Helluntailaiset on rikollisten ja huorien sekä pedofiilien ja homojen suoja paratiisi. Samalla lailla on kunnan työpaikat virastoissa, suojatyöpaikkoja, häiriintyneille pervoille. Sitten syyllistetään viattomia ihmisiä, että oma pervoilu saa olla julkisuudelta piilossa. Näitä saa ta nan palvelija pastoreita on kaikissa vapaissa uskonnollisissa suunnissa. Eikä oikeaa ja rehellistä pastoria tai seurakunnan pitkäaikaista henkilökuntaa ole olemassakaan. Kaikki saastuneet s aa ta na n valheellisiin juoniin. Älkää luottako vapaiden suuntien henkilöihin menemällä puhumaan heille jotain henkilökohtaista tai puhumaan alkoholismista, niillä maalais uskovaisilla ei riitä järkeä mihinkään sellaiseen, mikä menee siihen, että joutuvat käyttämään omaa järkeään, eivätkä saa valmiita vastauksia raamatusta. Olisin todella onnellinen kun näkisin näiden tekevän parannusta ja pyytäen synnintunnossa anteeksi käytöstään, niitä viattomia uhreja kohtaan. Kuitenkin mitä olen huomannut he valehtelevat itsensä vapaaksi kieroilla puheilla ,syyllistäen jonkun viattoman.Sinun synnintunnustukset eivät pysy salassa vaan juorutaan ympäriinsä että kaikki tietää kuinka synnillinen olet. Pidä syntisi Jumalan ja itsesi tiedossa vaan.

        - Vielä että , kaikki kaikki tyynni on Jumalan armon alainen !vaiko olet ,niin täydellinen tai muuten heittää herjaa....voi meitä jne.......


      • Niinkö
        kirjoitetut valheet kirjoitti:

        Niinkuin vapaakirkolliset harrastavat tuoda julki valheellisia omia ihmisanalyysejään, niin on minunkin tuotava julki heistä totuudellisia analyysejä.Koko vapaakirkon toiminta on Raamatun vastaista.Neljänkymmenen vuoden aikana olen huomannut miten vapaa kirkolliset ovat joutuneet vaikeuksiin, eivätkä uskalla sitä julkisesti tunnustaa. Kyttäävät vain sisälle tulijoista anti kristuksia, eivätkä halua mitenkään lähestyä heitä .Erillisenä sanontana on sanottava heidän omissa seurakuntalaisissa on niitä antikristuksia ihan riittämiin. Valehtelijoita, pilkkaajia, petollisia veljiä, häpäsijöitä, niinkuin tänne jo ajat sitten kirjoitti "syntinen7" eivät he enään sokeudessaan näe, eivätkä tunne totuutta. Silmät kiiluvia narsisteja seurakunta täynnä.Otin selvää, heillä on valheverkosto jota he levittävät henkilöistä, jotka eroavat seurakunnasta. Valheverkosto todellakin ylettyy lääkäreihin lakihenkilöihin linjautokuskeihin kuormautokuskeihin, taxikuskeihin, jakeluautokuskeihin, muuten sellainen henkilö helluntaiseurakunnassa aikanaan kuin pekka matikka ei ole ollut mikään edustaja eikä myyntimies vaan jakeluauton kuski, joka sai lopputilin liian röyhkeästä käytöksestä. Hänen vaimo oli liikeapulainen. Pienipalkkaisia suuruuden höhelöitä.Miljoona vetat ja talo pakkolunastukseen ja sitten karkuun israeliin. Vapaakirkolliset ovat kuin helvetin kansaa parannusta tekevän ihmisen ympärillä. Varokaa ja välttäkää näitä seurakuntia ne ovat pahojen demoonien seurakuntia. Niissä luotetaan että paholaiset vangittuina puhuisivat muka TOTTA?

        Nyt tuli todella kovaa tekstiä..osinkoon mikään usko tai uskonnollinen yhteisö ,sinun mielesi mukainen .Muista kaikki on on Jumalan armon varassa ja sanotaahan ,ettei kukaan pelastu ellei Jeesus olisi sovittanut sinunkin /minunkin syntisen åpoloisen puolesta Ihmiskuntaa...muistatko mikä oli uskon KALLIO?


      • homo sapiens
        Usko E. Luttinen kirjoitti:

        Hellareista ja lestoista olit kyllä täysin oikeassa, mutta vapaakirkkoa en tuomitsisi noin ankarasti. Itse en ole mikään uskovainen enkä kuulu kirkkoon, mutta olen tavannut paljon eri uskovaisia ihmisiä työni puolesta ja kyllä nuo vapaaseurakuntalaiset kaikista vaarattomimpia on.

        vapaakirkko on maltillisempi.mutta kun en usko jumalaan.maailmankaikeus 14miljardia vanha,uskon darviniin kaikki elollinen on luonnonvalinnan tulos.jo 7mijoona vuotta sitten oli kädellinen ja pystyssä kulkeva.olemme kaikki ihmisetsinpanssin jälkeläisiä.toisin sanoen apinasta ihmiseksi.siis olemme eläimiä


      • Anonyymi
        kirjoitetut valheet kirjoitti:

        Niinkuin vapaakirkolliset harrastavat tuoda julki valheellisia omia ihmisanalyysejään, niin on minunkin tuotava julki heistä totuudellisia analyysejä.Koko vapaakirkon toiminta on Raamatun vastaista.Neljänkymmenen vuoden aikana olen huomannut miten vapaa kirkolliset ovat joutuneet vaikeuksiin, eivätkä uskalla sitä julkisesti tunnustaa. Kyttäävät vain sisälle tulijoista anti kristuksia, eivätkä halua mitenkään lähestyä heitä .Erillisenä sanontana on sanottava heidän omissa seurakuntalaisissa on niitä antikristuksia ihan riittämiin. Valehtelijoita, pilkkaajia, petollisia veljiä, häpäsijöitä, niinkuin tänne jo ajat sitten kirjoitti "syntinen7" eivät he enään sokeudessaan näe, eivätkä tunne totuutta. Silmät kiiluvia narsisteja seurakunta täynnä.Otin selvää, heillä on valheverkosto jota he levittävät henkilöistä, jotka eroavat seurakunnasta. Valheverkosto todellakin ylettyy lääkäreihin lakihenkilöihin linjautokuskeihin kuormautokuskeihin, taxikuskeihin, jakeluautokuskeihin, muuten sellainen henkilö helluntaiseurakunnassa aikanaan kuin pekka matikka ei ole ollut mikään edustaja eikä myyntimies vaan jakeluauton kuski, joka sai lopputilin liian röyhkeästä käytöksestä. Hänen vaimo oli liikeapulainen. Pienipalkkaisia suuruuden höhelöitä.Miljoona vetat ja talo pakkolunastukseen ja sitten karkuun israeliin. Vapaakirkolliset ovat kuin helvetin kansaa parannusta tekevän ihmisen ympärillä. Varokaa ja välttäkää näitä seurakuntia ne ovat pahojen demoonien seurakuntia. Niissä luotetaan että paholaiset vangittuina puhuisivat muka TOTTA?

        Juuri niin on toiminut kouvolan ahdinkadun vapaaseurakunta.
        Niin saatanallista vihaa ja vainoa en ole missään kokenut,enkä ole ainoa sieltä eronnut.


      • Anonyymi
        uskomukset kirjoitti:

        Hilja Aaltonen on ihmisvoimin tehty totuus ikoni. Herätys ei lähde ihmisen toiveista.Hilja on muododtunut pakkomielteeksi vapaakirkolle ja vapaakirkon kannattajille.

        Hilja Aaltonen on mahdollisesti helvetissä.Taisi joutua tilille joku vuos sitten.


      • Anonyymi
        Totuuskomissio2 kirjoitti:

        Hyi hellettä sano Vapaakirkolliset. Myrkyllisiä hedelmiä kylvävä seurakunta. Helluntailaiset samanlaisia myrkky ihmisiä. Helluntailaiset on rikollisten ja huorien sekä pedofiilien ja homojen suoja paratiisi. Samalla lailla on kunnan työpaikat virastoissa, suojatyöpaikkoja, häiriintyneille pervoille. Sitten syyllistetään viattomia ihmisiä, että oma pervoilu saa olla julkisuudelta piilossa. Näitä saa ta nan palvelija pastoreita on kaikissa vapaissa uskonnollisissa suunnissa. Eikä oikeaa ja rehellistä pastoria tai seurakunnan pitkäaikaista henkilökuntaa ole olemassakaan. Kaikki saastuneet s aa ta na n valheellisiin juoniin. Älkää luottako vapaiden suuntien henkilöihin menemällä puhumaan heille jotain henkilökohtaista tai puhumaan alkoholismista, niillä maalais uskovaisilla ei riitä järkeä mihinkään sellaiseen, mikä menee siihen, että joutuvat käyttämään omaa järkeään, eivätkä saa valmiita vastauksia raamatusta. Olisin todella onnellinen kun näkisin näiden tekevän parannusta ja pyytäen synnintunnossa anteeksi käytöstään, niitä viattomia uhreja kohtaan. Kuitenkin mitä olen huomannut he valehtelevat itsensä vapaaksi kieroilla puheilla ,syyllistäen jonkun viattoman.Sinun synnintunnustukset eivät pysy salassa vaan juorutaan ympäriinsä että kaikki tietää kuinka synnillinen olet. Pidä syntisi Jumalan ja itsesi tiedossa vaan.

        Ihan oikeas olet olin vapaakirkos


      • Anonyymi
        Totuuskomissio2 kirjoitti:

        Hyi hellettä sano Vapaakirkolliset. Myrkyllisiä hedelmiä kylvävä seurakunta. Helluntailaiset samanlaisia myrkky ihmisiä. Helluntailaiset on rikollisten ja huorien sekä pedofiilien ja homojen suoja paratiisi. Samalla lailla on kunnan työpaikat virastoissa, suojatyöpaikkoja, häiriintyneille pervoille. Sitten syyllistetään viattomia ihmisiä, että oma pervoilu saa olla julkisuudelta piilossa. Näitä saa ta nan palvelija pastoreita on kaikissa vapaissa uskonnollisissa suunnissa. Eikä oikeaa ja rehellistä pastoria tai seurakunnan pitkäaikaista henkilökuntaa ole olemassakaan. Kaikki saastuneet s aa ta na n valheellisiin juoniin. Älkää luottako vapaiden suuntien henkilöihin menemällä puhumaan heille jotain henkilökohtaista tai puhumaan alkoholismista, niillä maalais uskovaisilla ei riitä järkeä mihinkään sellaiseen, mikä menee siihen, että joutuvat käyttämään omaa järkeään, eivätkä saa valmiita vastauksia raamatusta. Olisin todella onnellinen kun näkisin näiden tekevän parannusta ja pyytäen synnintunnossa anteeksi käytöstään, niitä viattomia uhreja kohtaan. Kuitenkin mitä olen huomannut he valehtelevat itsensä vapaaksi kieroilla puheilla ,syyllistäen jonkun viattoman.Sinun synnintunnustukset eivät pysy salassa vaan juorutaan ympäriinsä että kaikki tietää kuinka synnillinen olet. Pidä syntisi Jumalan ja itsesi tiedossa vaan.

        Rumaa tekstiä huh huh😲


      • Anonyymi
        persiljanauris kirjoitti:

        Eivät ole.
        Olen itse joutunut olemaan uskonnollisen yhdistyksen työntekijänä koulutustilaisuudessa, jonka aihe oli insesti. Koulutuksessa tuli ilmi, että ensinnäkin pitäisi rukoilla vääräuskoisten puolesta eli Islamin uskoisten puolesta, koska he ovat menossa helvettiin, seuraavaksi alkoi Aslan-koulutus homoseksuaalien puolesta, koska hekin ovat tietenkin saatanan valloissa.
        Lisäksi koulutettiin että naisen ei pitäisi lähteä johtotehtäviin, koska sekin oli raamatun pyhänsanan vastaista.
        Tämä kaikki on vain pintaa kaupungin mandaatilla toimivasta sosiaalialan yhdistyksestä.
        Kaikelle sanomalleni riittää todistajia.

        Uskomattoman vanhanaiksinen ajatusmaailma. Naiset ovat ihan yhtä fiksuja ja osaavia vastuunkantajia kuin miehet .Tasa-arvo on tätä päivää. Ymmärtän tokim että heikompaa urospuolista pelottaa kovasti 😆


      • Anonyymi
        ÄLÄ LUOTA IHMISIIN kirjoitti:

        Hienoa pers-silja nauris. Empä olisi uskonut että te oikeasti luotatte rukoukseen sillä tv seiskassa he ovat ruvenneet jo kerjäämään ja pummaamaan kun eivät luota rukouksen voimaan. Että uskotte kaiken pahan poistuvan rukoilemalla, on hieno asia. Minusta tuntuu" huom tuntuu" että siellä teidän seurakunnassa on paljon niitä joita pitäisi meidän Herramme Jeesus Kristus armahtaa pois toisiin ihmisiin kohdistuvasta väärien diaknoosien tekemisistä. Käsittämättömältä tuntuu se, että nämä vapaat suunnat harrastaa puoskarointia niinkuin olisitte lääkäreitä, ja vielä profesori tasolta.Henkilökohtaisesti olen lukenut näiltä palstoilta järkyttäviä ihmis kohtaloita sairaiden Jumalantulkitsijoiden tekemänä . Suosittelen samaa mitä monet muutkin ÄLKÄÄ IHMISET LUOTTAKO NÄIHIN VAPAIDEN SUUNTIEN HENKITOHTOREIHIN, HEIDÄN APUNSA SAATTAA JOHTAA" ennenaikaiseen" KUOLEMAAN NIINKUIN HEILLE ITSELLEENKIN KÄY.

        Asiallinen kirjoitus👍


      • Anonyymi
        kirjoitetut valheet kirjoitti:

        Niinkuin vapaakirkolliset harrastavat tuoda julki valheellisia omia ihmisanalyysejään, niin on minunkin tuotava julki heistä totuudellisia analyysejä.Koko vapaakirkon toiminta on Raamatun vastaista.Neljänkymmenen vuoden aikana olen huomannut miten vapaa kirkolliset ovat joutuneet vaikeuksiin, eivätkä uskalla sitä julkisesti tunnustaa. Kyttäävät vain sisälle tulijoista anti kristuksia, eivätkä halua mitenkään lähestyä heitä .Erillisenä sanontana on sanottava heidän omissa seurakuntalaisissa on niitä antikristuksia ihan riittämiin. Valehtelijoita, pilkkaajia, petollisia veljiä, häpäsijöitä, niinkuin tänne jo ajat sitten kirjoitti "syntinen7" eivät he enään sokeudessaan näe, eivätkä tunne totuutta. Silmät kiiluvia narsisteja seurakunta täynnä.Otin selvää, heillä on valheverkosto jota he levittävät henkilöistä, jotka eroavat seurakunnasta. Valheverkosto todellakin ylettyy lääkäreihin lakihenkilöihin linjautokuskeihin kuormautokuskeihin, taxikuskeihin, jakeluautokuskeihin, muuten sellainen henkilö helluntaiseurakunnassa aikanaan kuin pekka matikka ei ole ollut mikään edustaja eikä myyntimies vaan jakeluauton kuski, joka sai lopputilin liian röyhkeästä käytöksestä. Hänen vaimo oli liikeapulainen. Pienipalkkaisia suuruuden höhelöitä.Miljoona vetat ja talo pakkolunastukseen ja sitten karkuun israeliin. Vapaakirkolliset ovat kuin helvetin kansaa parannusta tekevän ihmisen ympärillä. Varokaa ja välttäkää näitä seurakuntia ne ovat pahojen demoonien seurakuntia. Niissä luotetaan että paholaiset vangittuina puhuisivat muka TOTTA?

        ???


      • Anonyymi
        Vuorisaarna7 kirjoitti:

        Usko E luttiselle. Totuus on aivan eri asia, kuin tehdä ihmisvoimin jostain asiasta totuus. Ymmärrät varmaan jos valhetta julistetaan totuutena tarpeeksi kauan, tarpeeksilaajalla rintamalla ja myös niin, ettei siihen saa oikeaa kosketusta, vaan se on jonkun ihmeen tai mystiikan takana, tai ettei sinulle ole avautunut tämä raamattu. Sinulta puuttuu pyhä henki tai kaikki ne asiat joita pitää olla, että tämä ihme toimii. uskovaiset ovat loistavia sanan muuntajia ja asian hajoittajia. Samalla se asia myös muuntuu joksikin toiseksi.Ihmisten laaja rintamavalhe näkyy myös siinä että uskovaisuus ei hyväksy toisin ajattelijoita, mutta Jumala hyväksyy hedätkin, aamen.

        👍👍👍


      • Anonyymi
        Hän älä eksy. kirjoitti:

        Niin kaikelle riittää todistajia, myös valheelle on omat todistajat, ja valheen todeksi todistajat. Totuutta ei tarvitse todistella, eikä selitellä. Totuuden tuntee sydämessään ilman todisteluja, ilman selittelyjä, ilman saman toistamista, ilman pitkäaikaista manipulointia eli jatkuvaa toistoa.

        👍👍👍


      • Anonyymi
        MIna vainnnnn kirjoitti:

        Joo lähdin vapaakirkosta n.5 vuotta sitten.ja onneksi lähdin elämä oli vaikeeta,ei saanut olla oma itsensä aina joku kontrolloi ja aina yks sama ihminen.piti kertoo kaikki aisat johtajalle.käytiin keskustelua mitä minulle on tehty pienenä,etsittiin valokuvista syyllistä,en tiedä vapautuminen tästä on ollut tuskaa.vieläkin.jos haluat kirjoita mulle niin voi purkaa asioista..totuuskomissio [email protected]
        mut on syyllistetty ihan turhasta.....

        Voimia sinulle 🌻


    • ajattelen asiasta

      On kokemusta. Raamatullisuus on sana, joka mielestäni kuvaa hyvin. Ei uskonnollista, vaan aitoa Jumalan etsimistä ja tuntemista; iloa, pyhyyden kokemista ja rauhaa. Minun kokemukseni.

      Jyväskylässä on esimerkiksi lämminhenkinen vapis...

      • Timppa 78

        Eri kaupungeissa on erilaisia vapiksia.
        Jyväskylässä kuulemma hieman rauhallisempi vaihe menossa, mutta varmaan vaihteeksi ihan hyvä niin.
        Järvenpäässäkin olen käynyt usein. Molemmat ovat mielestäni hyviä seurakuntia. Tarjonta on molemmisssa aika nuorisovoittoista.


      • kultaseni

        Joo jyväskylässä on lämminhenkinen henkinen vapis...

        On siellä tullut joskus kuumakin niin kuin helvetin pätsissä.

        Ilmoitan heille heti että tuoretta verta tulossa... organisoivat työryhmän uskonnollisen väkivallan jatkamiseksi.


      • penkinkuluttaja
        kultaseni kirjoitti:

        Joo jyväskylässä on lämminhenkinen henkinen vapis...

        On siellä tullut joskus kuumakin niin kuin helvetin pätsissä.

        Ilmoitan heille heti että tuoretta verta tulossa... organisoivat työryhmän uskonnollisen väkivallan jatkamiseksi.

        Jyväskylän vapis tuntuu olevan kuuluisa lämminhenkisyydestään, mitä hivenen ihmettelen. Kävin joitakin vuosia sitten melko usein siellä tilaisuuksissa parinkin vuoden ajan, mutta kehenkään ihmiseen en tutustunut koko aikana. Seurakunnan opetuksesta ym. minulla ei ole valittamista, mutta seurakunnan maine jotenkin kotoisana ja avoimena on mielestäni vähän liioiteltu, tai ainakin tuolloin minun siellä käydessäni oli. Olin tuolloin itse parikymppinen, joten ikäni puolesta ei olisi luullut olevan ongelmia, mutta en mitenkään vaan päässyt mukaan porukkaan, vaikka yleensä tutustun ihmisiin ihan normaalisti, eli en ole mikään sivupenkin yksinnyhjääjä. Nykyisestä meiningistä minulla ei ole hajuakaan, toisella paikkakunnalla asun nykyisin ja täytyy tunnustaa, että vapis ei ole se, mitä eniten Jyväskylästä nykyisin kaipaisin... Muuten mielestäni vapaakirkot on ihan ok.


      • en kerro 1

        Jooo onpa lämmin....pitemmän päälle ei ole kokemusta on.....


      • niinvaiko

        Lahdessa kuulema vapaakirkolliset ovat perustaneet pikavippipankin?


      • het-he-ro?
        Timppa 78 kirjoitti:

        Eri kaupungeissa on erilaisia vapiksia.
        Jyväskylässä kuulemma hieman rauhallisempi vaihe menossa, mutta varmaan vaihteeksi ihan hyvä niin.
        Järvenpäässäkin olen käynyt usein. Molemmat ovat mielestäni hyviä seurakuntia. Tarjonta on molemmisssa aika nuorisovoittoista.

        On syytä uskoa, että Lahti vapaakirkossa on valheen henki vaikuttanut seurakuntalaisiin jo kauan.Valheita, valheita vain, kaikki tyynni heidän puheensa.Jälleen käytyäni vapaakirkon kokouksissa huomasin kylmyyden , rakkaudettomuuden mutta saman teeskentelyn samoilta ihmisiltä.Nämä narsistit eivät itse sitä huomaa, vaan luulevat olevansa hyviä uskovaisia toinen toisilleen. Väkiluku vähenee ja rikolliset keikarit pitävät valtaa.


      • eläväksi tekevä7
        het-he-ro? kirjoitti:

        On syytä uskoa, että Lahti vapaakirkossa on valheen henki vaikuttanut seurakuntalaisiin jo kauan.Valheita, valheita vain, kaikki tyynni heidän puheensa.Jälleen käytyäni vapaakirkon kokouksissa huomasin kylmyyden , rakkaudettomuuden mutta saman teeskentelyn samoilta ihmisiltä.Nämä narsistit eivät itse sitä huomaa, vaan luulevat olevansa hyviä uskovaisia toinen toisilleen. Väkiluku vähenee ja rikolliset keikarit pitävät valtaa.

        Kyllä rikolliset kauppiaat, eli kodinkone kauppiaat ja myyjätLahden Vapaakirkosta, ovat rikollisia ja kavaltajia. Myös huijareita petokselliset vankilatyöntekijät . Taisi olla erään vapaakirkollisen vankilatyöntekijän tieto urkkija joka jäi kiinni Riihimäellä.Mistäs muuten se narsistisadisti tietoja saisi kuin varastamalla toisilta.Itkettää ja naurattaa samaan aikaan nämä Lahden Vapaakirkon henkilöiden tekemät ihmisanalyysit, on vähän samanlaista kuin yhden siskon ja sen veljen tekemät identiteettijutut joissa ei ole totuutta edes sen valheen vertaa.Katalat Vapaakirkon demoonipaholaiset jotka olette vaikuttaneet Vapaakirkon alas ajoon jo kymmeniä vuosia. Viisaat Vapaakirkon henkilöt joita tämä huijariuskovaisporukka manipuloi. Katsokaa Raamatun sanan kautta näiden seurakuntajohtajien eli huijareiden toimintaa. Jos ette herää näkemään totuutta näistä henkilöistä, niin omapa on vikanne kun taivaanportilla kysytään yksi kysymys vain.


      • aina vaan

        viktor limenkon sivuilla taas venäjä hyökkää suomeen, ja syntyy viktorin mukaan sota.sama pölinä sillä oli jo 1980 luvulla. KIITOS VIKI:


      • elleskuseeJ
        eläväksi tekevä7 kirjoitti:

        Kyllä rikolliset kauppiaat, eli kodinkone kauppiaat ja myyjätLahden Vapaakirkosta, ovat rikollisia ja kavaltajia. Myös huijareita petokselliset vankilatyöntekijät . Taisi olla erään vapaakirkollisen vankilatyöntekijän tieto urkkija joka jäi kiinni Riihimäellä.Mistäs muuten se narsistisadisti tietoja saisi kuin varastamalla toisilta.Itkettää ja naurattaa samaan aikaan nämä Lahden Vapaakirkon henkilöiden tekemät ihmisanalyysit, on vähän samanlaista kuin yhden siskon ja sen veljen tekemät identiteettijutut joissa ei ole totuutta edes sen valheen vertaa.Katalat Vapaakirkon demoonipaholaiset jotka olette vaikuttaneet Vapaakirkon alas ajoon jo kymmeniä vuosia. Viisaat Vapaakirkon henkilöt joita tämä huijariuskovaisporukka manipuloi. Katsokaa Raamatun sanan kautta näiden seurakuntajohtajien eli huijareiden toimintaa. Jos ette herää näkemään totuutta näistä henkilöistä, niin omapa on vikanne kun taivaanportilla kysytään yksi kysymys vain.

        Nämä huijarit on kyllä jo tuomionsa lusineet, niin antaa heidän näyttää nyt uusissa firmoissa rehellisyytensä, ilman että uskotte kaikkia juorujen kertojia niistä perättömistä juoruista joutuu viattomat kärsimään ymmärrättekö. Vapaakirkon silmäätekevät.


      • odotus7

        Täällä on ihminen joka tarvitsee Jumalaa, Jeesusta ja pyhää henkeä. Rukouksia tämän ihmisen puolesta kaivataan, kiitos jo etu käteen Jumalan armosta ja mielenrauhan antamisesta KIITOS JEESUS.


      • On todellakin.
        Jyväskylän Katulähetyksellä esimerkiksi aivan ilman mitään kritiikkiä kaupungin mandaatilla toimiva sosiaalialan yhdistys päästää ääneen sosiaalialan eettisiin sääntöihin kuulumattoman sanan Aslan-koulutuksesta. Ylimielisyys yhteiskunnan sääntöihin verrattuna on kuvottavaa.


      • mandaatti
        persiljanauris kirjoitti:

        On todellakin.
        Jyväskylän Katulähetyksellä esimerkiksi aivan ilman mitään kritiikkiä kaupungin mandaatilla toimiva sosiaalialan yhdistys päästää ääneen sosiaalialan eettisiin sääntöihin kuulumattoman sanan Aslan-koulutuksesta. Ylimielisyys yhteiskunnan sääntöihin verrattuna on kuvottavaa.

        tarvitseeko Jeesus sosiiaalialan yhdistyksiä, toimiakseen syntisen hyväksi.


      • salassako
        en kerro 1 kirjoitti:

        Jooo onpa lämmin....pitemmän päälle ei ole kokemusta on.....

        Olen ikäänkuin kuullut että lahden vapaakirkkolaisilla olisi ollut tietoa siitä surullisesta pedofilia tapauksista ulkomailla. Että ne asiat tiedettiin jo ajat sitten mutta vapaakirkko ei toiminut oikeudenmukaisesti lapsiuhreja kohtaan vaan painoi villaisella ettei syntyisi mitään kohua ettei kirkon maine kärsi.Saastaiset lapsiinkajoajat mellastivat kolmekymmentä vuotta ettei muka kukaan tiennyt suomessa. Hei haloo vapaakirkolliset tyrannit ilmoitanko nimiä.


      • hölkäsen pölähdys
        het-he-ro? kirjoitti:

        On syytä uskoa, että Lahti vapaakirkossa on valheen henki vaikuttanut seurakuntalaisiin jo kauan.Valheita, valheita vain, kaikki tyynni heidän puheensa.Jälleen käytyäni vapaakirkon kokouksissa huomasin kylmyyden , rakkaudettomuuden mutta saman teeskentelyn samoilta ihmisiltä.Nämä narsistit eivät itse sitä huomaa, vaan luulevat olevansa hyviä uskovaisia toinen toisilleen. Väkiluku vähenee ja rikolliset keikarit pitävät valtaa.

        Lahdessa kivakadulla asuu nuo ihmeelliset uskovaiset toinen on VAPAAKIRKOLLINEN erjan äidin sisko joka eli kulissiavioliitossa rikkaan ukon kanssa ilman seksiä ja rakkautta vain rahan takia. Toinen on Jehovantodistaja joka on jollainlailla myrkytetty pahoilla valhejuoruilla eräästä henkilöstä. Ihmeellisä ihmisiä nämä Raamatun sanan vääntäjät ja nämä vapaat raha uskikset.


      • Niinkö
        salassako kirjoitti:

        Olen ikäänkuin kuullut että lahden vapaakirkkolaisilla olisi ollut tietoa siitä surullisesta pedofilia tapauksista ulkomailla. Että ne asiat tiedettiin jo ajat sitten mutta vapaakirkko ei toiminut oikeudenmukaisesti lapsiuhreja kohtaan vaan painoi villaisella ettei syntyisi mitään kohua ettei kirkon maine kärsi.Saastaiset lapsiinkajoajat mellastivat kolmekymmentä vuotta ettei muka kukaan tiennyt suomessa. Hei haloo vapaakirkolliset tyrannit ilmoitanko nimiä.

        Oliskoon ,noin eikö nimiä esiin ! Ei keksittyjä.....luulen ,että ettet tiedä mitä sanot?


    • Ilmestyskirja 21:8

      Erityisesti uskonnonuhreille hyvä paikka.
      Sinne vaan rohkeasti.
      SUosittelen

    • vapaakirkko

      Vapaakirkko on erittäin huono nimi kyseiselle suunnalle. Jos se tarkoittaa vapautta olla oma itsensä ja sitä kautta tulla rakastetuksi, niin nimi on potaskaa. Jos se taas tarkottaa että siellä saa käyttäytyä kanssaihmisiään kohtaan miten lystää niin sitten nimi on osunut nappiin.
      Mistäköhän tämä niin kutsuttu "vapaakirkko"on sitten vapaa?

      • kale

        ymmärtääkseni nimi on siitä kun se joskus on irtautunut kansankirkosta jossa ei armolahjojen ilmenemistä suvaittu ja ehkä uskovien kastetta.
        armolahjoissakin -muuten sanoen- on ihmisen sielullista ilmaisua joka on ihmisestä itsestään. Mutta on toki aitoakin olemassa ja se on selvästi harmonisempaa kuunnella. Itse en ole vaapaakirkon enkä kirkon jäsen ainakaan, olen joskus käynyt Vapaakirkossa ja se on tervepohjainen seurakunta kyllä. Ainahan niissä on eroja riippuen paikkakunnasta.


      • ålykarki

        Varmaankin vapaa vastuusta, kuinka lähimmäinen kohdataan.Vapaakirkolliset kovia juoruamaan ja panettelemaan.Uskovainen puhuu muka aina totta. Sokea usko pyhänhengen totuuteen, mikä kuitenkin on ihmisen kehittämää valhetta.


      • uskollinen

        Sastamalan Vapaakirkossa saat/voit todella olla vapaa ,meillä on Pyhän Hengen täyttämät kokoukset.
        Pastori saarnaa hengessä ja totuudessa.
        Voit ylistää ja kokea Jumalan hyvyyden kosketuksen.
        Etsin juuri tällaista seurakuntaa ,
        tässä se on!


      • Armon saanut
        ålykarki kirjoitti:

        Varmaankin vapaa vastuusta, kuinka lähimmäinen kohdataan.Vapaakirkolliset kovia juoruamaan ja panettelemaan.Uskovainen puhuu muka aina totta. Sokea usko pyhänhengen totuuteen, mikä kuitenkin on ihmisen kehittämää valhetta.

        Jeesus Kristus on voittanut pilkkaajat, jotka pilkkasivat ja häpäisivät minua. Ilo ja kiitos Jeesuksessa on armoa ja siunausta ja siunausta myös Israelin kansalle.


      • HUOM !

        Vapaakirkko on tosiaan hyvä nimi kirkolle. Mitä minä muistan niin Lahden vapaakirkon tytöt olivat sexsihullaantuneita 1970 luvun lopun ja 1980 luvun kokonaan. Eli ei se mitä siellä opetettiin toiminut käytännössä vaan sxsi oli päälimmäinen harrastun. Nuoret likat vanhojen äijien kanssa muhimassa.Ja kaikki salassa vanhemmistolta " muka". Olen jo ymmärtänyt ajat sitten noiden uskontojen ja uskojen valheet eli ei ole mitään luotettavaa uskon ryhmittymää teillä täällä maan päällä, vaan kaikki on lavastettua valhetta. Voi kuinka toivoisin ihmisten etsiessä totuutta tajuavan, ettei sitä oikeasti löydy näistä uskovaisten vakoilulaitoksista eli kirkoista.On eräs puusepän tehdas jossa valmistetaan myös malleja . Mallipuuseppänä oli eräs vapaakirkon todellinen kaksois akentti eli valehtelija uretaaniosastolla oli myös jonkunlainen valehtelija vapaakirkon piikkiin sekä nainen ruiskuttajana oli vapaakirkon huijareita. Nämä niinsanotut lapsettomat pariskunnat ei edes saaneet adoptoida lapsia ääriuskonnollisuuden vuoksi.Varokaa ihmiset vapaita uskonnon suuntia, ei ne ole niin viattomia miltä ne näyttää, sisällä on itse ilmestyskirjan paholainen viemässä teidät kadotukseen. Valheen ja pilkan sekä häpäisyn kirkkoja kaikki. VAROKAA !


      • juutalainen on
        HUOM ! kirjoitti:

        Vapaakirkko on tosiaan hyvä nimi kirkolle. Mitä minä muistan niin Lahden vapaakirkon tytöt olivat sexsihullaantuneita 1970 luvun lopun ja 1980 luvun kokonaan. Eli ei se mitä siellä opetettiin toiminut käytännössä vaan sxsi oli päälimmäinen harrastun. Nuoret likat vanhojen äijien kanssa muhimassa.Ja kaikki salassa vanhemmistolta " muka". Olen jo ymmärtänyt ajat sitten noiden uskontojen ja uskojen valheet eli ei ole mitään luotettavaa uskon ryhmittymää teillä täällä maan päällä, vaan kaikki on lavastettua valhetta. Voi kuinka toivoisin ihmisten etsiessä totuutta tajuavan, ettei sitä oikeasti löydy näistä uskovaisten vakoilulaitoksista eli kirkoista.On eräs puusepän tehdas jossa valmistetaan myös malleja . Mallipuuseppänä oli eräs vapaakirkon todellinen kaksois akentti eli valehtelija uretaaniosastolla oli myös jonkunlainen valehtelija vapaakirkon piikkiin sekä nainen ruiskuttajana oli vapaakirkon huijareita. Nämä niinsanotut lapsettomat pariskunnat ei edes saaneet adoptoida lapsia ääriuskonnollisuuden vuoksi.Varokaa ihmiset vapaita uskonnon suuntia, ei ne ole niin viattomia miltä ne näyttää, sisällä on itse ilmestyskirjan paholainen viemässä teidät kadotukseen. Valheen ja pilkan sekä häpäisyn kirkkoja kaikki. VAROKAA !

        huom. Ei se sexi ollut todellista vaan lavastettua hölynpölyä silloin 1970 ntä luvulla näin ainakin uskon näistä vanhoista vapaakirkon demoneista. Eikö teitä hävetä yhtään nämä valheelliset demoniset vuodet. Totuus ja valhe ei koskaan tuonut pyhässä hengessä totuutta Lahden vapaakirkkoon vaan suuren kadotuksen Valheen. Miksi ryhdyitte leikittelemään itsensä per-ke-leen kabssa tulos on tuo mihin nyt jouduitte.


      • Anonyymi

        Se on vapaa Kristuksesta


    • vapaakirkko kannattaja

      Hei!!! teemme ryhmätyötä aiheesta vapaakirkko haluaisimme tietää siitä lisää.

      • Jeebå

        Muuten hyvä kirkko mutta uskovat näköjään kaikenlaisiin taruihin ja olentoihin, joista ei ole mitään kiistatonta todistusta saatu. Onneksi nimi on oikein: uskonto. Tieto on eri asia.

        Aamen


    • Veera-Venla

      Käsittääkseni kaikki ns. vapaat suunnat edustavat teologialtaan raamattufundamentalismia, joka pitää sisällää mm. IANKAIKKISEN kadotuksen niille, jotka eivät usko samalla tavalla, tai eivät ole tehneet uskonratkaisua.Oikealla tavalla uskovat tietenkin pääsevät ikuiseen iloon ja autuuteen kuolemansa jälkeen.Uskovat myös riivaajiin, enkeleihin ja siihen että ihminen voi olla henkivaltojen vaikutuksen alainen.Riivaajien ulosajaminen tai muuten komentelu poistumaan rukoiltavan elämästä ei kovinkaan harvinaista, juuri riivaaja uskomuksista johtuen.Siinä nyt aluksi sitä "ihanaa vapautta", jota kyseiset yhteisöt levittävät opeillaan.

      • michelin

        niipä myöhemmin minulle vain tuli viesti kun en enää ollut siellä niin että minulla on iankaikkiset sanat.ei muuta rohkaisua tullut elämääni ei ystäviä aina vain tehtäviä.......elämä pitää ihan kuin alusta......


      • Anonyymi

        Siinä riivaajien karkoittajille olisi aivan ylivoimainen tehtävä ,jos pistäytyivät kouvolan ahdinkadin vapiksessa,tulisivat pian kauhistellen ulos.
        Olen yli 60 vuotias,ja kokenut ja nähnyt maailmassa paljon pahuutta,mutten missään sellaista perkeleellistä vihaa ja vainoa,kuin tuossa kyseisessä seurakunnassa jouduin kokemaan.
        Muuta kun en tahtonut kuin kuunnella saarnan ja ,kyllä,tein myös katutyötä,mutten seurakunnan toimesta,vaikka harvapa siellä olisi puistoihin uskaltautunutkaan,
        Minusta sitten valehtelivat,että olin juomassa ryyppyremmissä,joka oli silkkaa valhetta.
        Joku heistä sitten rohkeni juopoilta kysyä juonko minä siellä.Vastaus heille oli että ei tippaakaan.Nimiä en välitä mjainita,mutta yhden kerron.K.Väisänen oli perkeleellisin valehtelija,menestysteologian kannattaja ja valhesisar,jonka olen milloinkaan kohdannut,ja hänellä oli 13 seuraajaa,valheen kaikella vääryydellä ja voimalla.


    • michelin 2

      no kokemuksella voin sanooo että menee oma elämä nurin ei saa käydä baarissa jne.
      jouduin sielunhoitokéskusteluihin 15 v uotta ja ja en päässy siihen työhön mihin oli lahjat.vanhimmisto oli aina takana kyttäämässä.

      • 33 777 333

        Uskis porukat on itse käytävä kokemassa,onko ne minun luonnekuvalle sopivia .Jos sinne tuppautuu, niin ne pelkää että sinä viet heidän taivaspaikan ja he joutuvat kadotukseen.Onhan se teatteria ja teeskentelyä, sivilissä erilailla asennoituvia ja seurakunnassa rooli päällä. Kyllä sen huomaa, jos näkee heitä sivilissä, ja seurakunnassa.


      • sonta sakkia
        33 777 333 kirjoitti:

        Uskis porukat on itse käytävä kokemassa,onko ne minun luonnekuvalle sopivia .Jos sinne tuppautuu, niin ne pelkää että sinä viet heidän taivaspaikan ja he joutuvat kadotukseen.Onhan se teatteria ja teeskentelyä, sivilissä erilailla asennoituvia ja seurakunnassa rooli päällä. Kyllä sen huomaa, jos näkee heitä sivilissä, ja seurakunnassa.

        Koin todella joutuneeni seitketluvun lopulla ja kaheksetluvun alulssa vapaakirkon henkilökunnan uhriksi jotka lavastivat minusta valheellista ja vääristettyä totuutta. Totuus on aivan toinen kuin se mitä nämä uskovaisiksi naamioituneet totuuden vastustajat halusivat valehdella. Pahin valehtelija oli lauri " LASSE" VALKONEN . AA kerholainen joka ei ollut mikään alkoholisti eikä myöskään mikään rikollinen griminaali vaan mielisairas valehtelija ja huijari. Häntä uskoi RAUNO RANTAHAKALA joka teki elämänsä työn pilkatakseen HETERON HOMOKSI että tällaisia ovat oikeasti nämä hyväkkäät näissä paholaisen luolissa.Ilkeitä ja kieroja ihmisiä muka Jeesuksen uskovaisia HAH HAH HAA HIH HAHHIH HII. Totuus on jo tullut heidän seurakunnassaan julki ja tulee vielä tulemaan koko seurakunnan loppuna.En ole ainoa ketä nämä vapaakirkolliset ovat pilkanneet ilman mitään todisteita paitsi valheellisia todisteita eli tekaistuja valheita niinkuin tyynen valheet.


    • me tutustumaan

      Vapaakirkon opetus on teologisesti hyvin lähellä helluntailaisuutta. Olen hellari, mutta käyn ja voin tehdä yhteityötä vapiksien kanssa. Riippunee millaisia tyyppejä paikkakunnalla seurakuntaa kuuluu. Vajavaisia me kaikki uskovaiset kuitenkin olemme.

      • prohf

        Sinulle, me tutustumaan. Kun kerran hallitset hellarit ja vaparit niin paappa meille mullikoille hieno profetia tulemaan, vai onko kaikki profeetat niin huonoja, ettei ne enään osaa profetioida mitään, vaan soitella suutaan niinkuin Väinämöinen ja Joukahainen suon reunalla.PROFETIOITA OIKEIN KUNNOLLA JA SITTEN MIETTIMÄÄN.


      • HÄPÄISIJÄT 111

        Me tutustumaan.Opetus pitää olla Jeesuksen Kristuksen oppia, eikä mitään hellareiden tai vapareiden oppia.Ovat muuten molemmat lahkot vaparit ja hellarit kaameita sontajuorujen levittäjiä. Kamalia valehtelijoita ahneita paskiaisia.Vaparissa on oikeat ja todelliset aikuisjuoruajat rane vaimo.Panettelevat valheellisilla juoruilla toisia viattomia ihmisiä. Sanovat että heillä uskovaisina on oikeus tällaiseen, koska sana sanoo että ilman Jeesusta elävät joutuvat häpeään.Aili ja rane menkää katsomaan BIKASSON taidetta.Siinä on teille Jeesusta tarpeeksi.


      • kierot ihmiset
        HÄPÄISIJÄT 111 kirjoitti:

        Me tutustumaan.Opetus pitää olla Jeesuksen Kristuksen oppia, eikä mitään hellareiden tai vapareiden oppia.Ovat muuten molemmat lahkot vaparit ja hellarit kaameita sontajuorujen levittäjiä. Kamalia valehtelijoita ahneita paskiaisia.Vaparissa on oikeat ja todelliset aikuisjuoruajat rane vaimo.Panettelevat valheellisilla juoruilla toisia viattomia ihmisiä. Sanovat että heillä uskovaisina on oikeus tällaiseen, koska sana sanoo että ilman Jeesusta elävät joutuvat häpeään.Aili ja rane menkää katsomaan BIKASSON taidetta.Siinä on teille Jeesusta tarpeeksi.

        Häpäisijät. Lisään vielä ulkopuolisena; Ape ja Airi. Vapareiden tuhkakohtu ja tuhka muna. Lisääntykää ja täyttäkää maa.


    • Tampere - YES

      Tampereella on hyvä Vapakirkon seurakunta. Kodikas, avoin, lämminhenkinen.
      Ja pastori on rohkea hyvä julistaja. Riittävän hyvä minulle! (vitsi)

      • puhdas tunne

        tampere yesille mutta mitä on tämän kodikkaan ja hyvän pastotin todellisuus aamen


    • 66777666

      Laittakaas Lahden vapaaseurakuntalaiset kännyt kiltisti ristiin, ja kysäiskää taivaan isältä, onko ne kaikki teidän jutut totta herran edessä, ettei tule ikäviä yllätyksiä?

    • ran-ha

      Lahden vapaakirkossa on natsisaksan jäänteitä. Eräs henkilö on kuin natsisaksan sadistiupseeri.

    • komissiototuusjulki

      Sitä mieltä, että minua kehoitettiin tällä palstalla ilmoittamaan Lahden vapaaseurakunnanssa toimiva Rauno Rantahakala, valhejuorujen levittäjäksi ja että hän on jo pitkään vainonnut erästä entistä eli raitistunutta alkoholistia kaikenlaisilla häpäsevillä lausunnoillaan.Täten pyydänkin Rauno Rantahakalaa ottamaan yhteyttä kyseiseen henkilöön, ja sopimaan asiat asiallisesti --.Kiitos jo etukäteen.

      • valheiden valheet

        Ja edelleen levittävät valhejuorua, jonka itse tekivät. Siis uskovat omaan valheeseensa.


      • Luovuttamaton.
        valheiden valheet kirjoitti:

        Ja edelleen levittävät valhejuorua, jonka itse tekivät. Siis uskovat omaan valheeseensa.

        Todella tunnen itseni niin täyttyneeksi tästä valheen ja pahojen ihmisten maailmasta että en näe enään keväisen ilosia naisten nauravia silmiä. pois on soutaneet vapauden vedet ja tilalle tulleet valheiden ihmis suot.


    • mielen tila

      On todettava ---- kuunneltuani maalista mainetta, ja uskisrokkia, katosi kaikkivaltias poikansa kanssa taivaan terassille, nauttimaan valosta ja lämmöstä.Niin se on että aasit saarnaa aaseille. Vanhat hapottuneet seurakuntalaiset eivät tajua mihin heitä tällä nykyisellä pikkujoulu meininkisillä saarnajutuilla viedään.Herran Jeesuksen Ristuksen armo on rauhaa ja mielen tyyneyttä. Nykyään on mielenrauha unohdettu, ja tilalla on äimä räime ja helvetillinen mäiske. Sekö on nykyistä hartautta. Eräs tuttavani sanoi tämän olevan sen viimeisen seisakkeen ja sitten tulee seurakuntien loppu?

    • pöpöt

      Sitä mieltä että vetäköön alahuulen yli pään, ja nilaiskoon. Silleen päästäis niistäkin sielun vihollisista.

      • näkevä

        Vapaakirkoissa ei vaikuta pyhä henki, vaan ihmis mieli.


      • Minäääääääääääääää
        näkevä kirjoitti:

        Vapaakirkoissa ei vaikuta pyhä henki, vaan ihmis mieli.

        Niin minunkin mielestä vapaakirkossa on ihmismieli ja järjellä selittään profetiat ja raamattu ja ei uskota oikeissiin asioihin mitä raamatussa on.kokemusta on että miten pilkkasivatkaan minua!!!!!!!!!!


      • orjanako.
        Minäääääääääääääää kirjoitti:

        Niin minunkin mielestä vapaakirkossa on ihmismieli ja järjellä selittään profetiat ja raamattu ja ei uskota oikeissiin asioihin mitä raamatussa on.kokemusta on että miten pilkkasivatkaan minua!!!!!!!!!!

        minäääääääääääääääääääääääs tere temphere. Päällystö ja orjuutetut.


    • takarivinistuja

      Näin ainakin Polvijärven vapaaseurakunnassa.

    • pyytäkää niin saatte

      Hyvää alkanutta valheetonta ja juorutonta vuotta 2012. On hyvä että jotkut uskaltavat kertoa vapaista suunnista totuuksia julkisesti.Onhan vapaat suunnat saaneet mellastaa mielin määrin omilla raamatun tulkintahaluillaan. Satuttaa ihmisten herkkää sisintä valheillaan, niin ettei siitä nämä pilkatut toivu koskaan.Häpeän näiden voitonvarmojen pilkkaajien ja juoruujien takia, he eivät tosiaankaan tiedä mitä he tekevät.Onko taivaassa jokin valo, joka tekee valheesta totuuden.Tuntuu tosiaan siltä ettei näissä vapaissa suunnissa ole Jeesusta, Jumalaa tai Pyhää Henkeä vaan kirotut ihmiset pitävät diktatuurista valtaa herkempiä ja heikonpia vastaan.Kadotuksen valheet ovat vallanneet vapaat suunnat.

    • ihme juttuja

      Lueskelen tätä ihan mielenkiinnosta, sillä eräs tuttavani tunnusti minulle olleensa aikoinaan ko. ryhmittymän toiminoissa aktiivisesti mukana.
      Näistä jutuista täälä ei saa mitään tolkkua ja kirjoitukset ovat hieman' vajakkien' tyylisiä. Vai ovatko kaikki kirjoittajat esimurrosikäisiä?
      Tuskinpa ketän sinne seurakuntiin vastoin omaa tahtoa raahataan, kyseessähän olisi laiton vapauden riisto. Taitaa olla niin että tuommoisin touhuihin hakeutuvat reppanat, jotka eivät pärjää muallakaan.

      • herran oma 7

        ihme juttuja . jes kyllä on koko uskonnollisuus ihme juttuja.


      • tunnistaja 7

        Näköjään osa näistä kirjoituksista vaatii perusteellista tietoa menneistä asioista, näin ollen kirjoitukset avautuu vain niille, joita kirjoitus koskee, eikä niille jotka eivät tiedä asioiden oikeaa muotoa. Kirjoitukset on vanhoille valheiden sepittäjille eli paatuneille valhe uskovaisille joita majailee Vapaakirkossa ja helluntailaisissa suunnissa.


    • ihmejuttuujille.

      ihme juttuja. Niin ne elämän asiat ovat välillä ihme juttuja, mutta tosia.

      • Ovi oli auki.

        Kiitos kaikille Lahden vapaakirkon VALHEJUORUUJILLE?


      • Päiviesi määrä
        Ovi oli auki. kirjoitti:

        Kiitos kaikille Lahden vapaakirkon VALHEJUORUUJILLE?

        VAPARI, mutta ei tee autuaaksi, kuin sydämmen tunnustuksella.Sydän on lähellä Jeesusta. Raamatunmukainen elämäntapa, toimiminen, huomioonottaminen on ja vain on oikeaa raamatuntulkintaa koko VT ja UT; lukemalla raamattua PYHÄHENKI avajaa tekstin ymmärryksen! He.. helppoa kuin lukemaan oppiminen eikö vain. Joskus menee vain hiemman pitempi aika kun teksti avautuu ja viisaus astuu savimajaan. Raamatun läpilukemiseen menee noin YKSI VUOSI. 8x on raamattu luettu ja nyt kykenen ymmärtämään ja jakamaan tekstiä 2- useamman henkiön kanssa, sekä uskosta osattoman kanssa. Kerron elätyksi elämäni raamatun kautta. Sillä kaikilla mieillä on kokemuksia jaettavaksi eri elämän alueeilta. Raamattu opettaa toiset on opettajia toiset opettaa toisia ominaisuuksia ne kaikki on PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
        Jos Raamattu oisi satukirja sitä lukisi suurempi joukko, mutta kun se on totuus se satuttaa!


      • kyllästynyt7
        Päiviesi määrä kirjoitti:

        VAPARI, mutta ei tee autuaaksi, kuin sydämmen tunnustuksella.Sydän on lähellä Jeesusta. Raamatunmukainen elämäntapa, toimiminen, huomioonottaminen on ja vain on oikeaa raamatuntulkintaa koko VT ja UT; lukemalla raamattua PYHÄHENKI avajaa tekstin ymmärryksen! He.. helppoa kuin lukemaan oppiminen eikö vain. Joskus menee vain hiemman pitempi aika kun teksti avautuu ja viisaus astuu savimajaan. Raamatun läpilukemiseen menee noin YKSI VUOSI. 8x on raamattu luettu ja nyt kykenen ymmärtämään ja jakamaan tekstiä 2- useamman henkiön kanssa, sekä uskosta osattoman kanssa. Kerron elätyksi elämäni raamatun kautta. Sillä kaikilla mieillä on kokemuksia jaettavaksi eri elämän alueeilta. Raamattu opettaa toiset on opettajia toiset opettaa toisia ominaisuuksia ne kaikki on PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
        Jos Raamattu oisi satukirja sitä lukisi suurempi joukko, mutta kun se on totuus se satuttaa!

        Päiviesi määrä.En usko että raamatun sana satuttaa, vaan ne ihmiset jotka haluaa jonkin sanan satuttavan. Nehän opettaa ja ohjastaa mikä on oikein tulkittua ja mikä väärin tulkittua, Eri uskonryhmittymät tulkitsevat sanaa aivan eri lailla, helluntailaisuus painottuu ihmeparantumisiin, kun taas vapaakirkko enemmänkin syntien katumiseen ja tunnustamiseen.Babtistit kantaa rahansa rahkosen voimin venäjän vankiloihin. Katson oudoksuen nykyisiä uskovaiskerjäläisiä jotka otsa kirkkaana pummaa osakeyhtiölle rahaa, että saisivat suurempia anteja. Nämä pummit näkyy TV 7 ssa. Onko uskovaiset niin typeriä etteivät he tajua mihin nämä rahat oikein käytetään, pummaajien pankkilainojen maksuun, sekä kaikkeen omaan tarkoitukseen. Eipä ole mitään tolkkua niiden jutuissa .Parantavat ihmisiä rukoilemalla, mutta sama rukoileminen ei muka tuota heille rahaa tarpeeksi, niin täytyy pummata, Uskon kylläkin Luotuun maailmaan, mutta pysyn kaukana näistä nykyisistä häpeällisistä pummiuskovaisista. Näyttäkää se talouden hoito Jumalan toiminnaksi, niin ei tartte pummata.


      • rehellisyys.7
        Ovi oli auki. kirjoitti:

        Kiitos kaikille Lahden vapaakirkon VALHEJUORUUJILLE?

        Edesmennyt lahja vilkman oli todellinen panettelija valehtelija . muistan hänet valheellisena opettajana. hän manipuloi vapaakirkon jäseniä houkuttelemaan minut juoppoporukasta vapaakirkon teetupaan ja minä tyhmä en huomannut heidän tekemää ansaa, vaan jouduin siihen. jälkeenpäin olen ymmärtänyt heidän tarkoituksen tehdä uhri. rauno rantahakala otti sitten niinkuin johdon käsiinsä ja sanoi että elämä muuttuu aina vaan kamalammaksi jos seurakunnasta eroaa. Todellisuudessa tämä rantahakalan poppoo teki ne lavastukset minun elämääni josta jouduin kärsimään. VAPAAKIRKOLLISET ovat todella häikäilemättömiä narsisti ilkeilijöitä aivan kuin koulu kiusaajat . Tämä rantahakala levitti valheellista juorua minusta toisille juopoille ja poliiseille sekä lavasti sen tekemisensä niin että sen olisi tehnyt kokonaan toinen henkilö ulkopuolelta VAPAAKIRKON. Totuus on kuitenkin toisenlainen RANTAHAKALA RAUNO sekä seitkytluvun VAPAAKIRKON pastori tekivät yhteistyötä ja saivat minun seläntakana tehtyä ilkeitä valhe juoruja.Myös siihen valehteluun osallistui lauri (sasse) valkonen sekä anna kemppainen.Sekä muutamia muita paholaisen manipuloimia maatalon tyttäriä ja jolppeja.Rantahakalan vaimon isä oli silloin vapaakirkon pastori ja tämä suosi näitä kidutus leikkejä sillä yksinkertaisilla tolloilla ei ollut mitään muuta iloa elämässä kuin toisten leimaaminen.Enempää en jaksa niitä vapaakirkollisia muistella sillä valheen paha hiki ja hengitys saa vieläkin minut tuntemaan vapaakirkossa sen raadon tuoksun. Valehtelija rantahakala on todella itse paholaisen pää piru.


      • ja Jeesus viipyy
        rehellisyys.7 kirjoitti:

        Edesmennyt lahja vilkman oli todellinen panettelija valehtelija . muistan hänet valheellisena opettajana. hän manipuloi vapaakirkon jäseniä houkuttelemaan minut juoppoporukasta vapaakirkon teetupaan ja minä tyhmä en huomannut heidän tekemää ansaa, vaan jouduin siihen. jälkeenpäin olen ymmärtänyt heidän tarkoituksen tehdä uhri. rauno rantahakala otti sitten niinkuin johdon käsiinsä ja sanoi että elämä muuttuu aina vaan kamalammaksi jos seurakunnasta eroaa. Todellisuudessa tämä rantahakalan poppoo teki ne lavastukset minun elämääni josta jouduin kärsimään. VAPAAKIRKOLLISET ovat todella häikäilemättömiä narsisti ilkeilijöitä aivan kuin koulu kiusaajat . Tämä rantahakala levitti valheellista juorua minusta toisille juopoille ja poliiseille sekä lavasti sen tekemisensä niin että sen olisi tehnyt kokonaan toinen henkilö ulkopuolelta VAPAAKIRKON. Totuus on kuitenkin toisenlainen RANTAHAKALA RAUNO sekä seitkytluvun VAPAAKIRKON pastori tekivät yhteistyötä ja saivat minun seläntakana tehtyä ilkeitä valhe juoruja.Myös siihen valehteluun osallistui lauri (sasse) valkonen sekä anna kemppainen.Sekä muutamia muita paholaisen manipuloimia maatalon tyttäriä ja jolppeja.Rantahakalan vaimon isä oli silloin vapaakirkon pastori ja tämä suosi näitä kidutus leikkejä sillä yksinkertaisilla tolloilla ei ollut mitään muuta iloa elämässä kuin toisten leimaaminen.Enempää en jaksa niitä vapaakirkollisia muistella sillä valheen paha hiki ja hengitys saa vieläkin minut tuntemaan vapaakirkossa sen raadon tuoksun. Valehtelija rantahakala on todella itse paholaisen pää piru.

        rehellisyys 7. Olihan siellä vapaakirkossa kade vilunki LASSE ELI LAURI VALKONEN Rauno Rantahakalan oikea käsi voi mahdoton miten vapaakirkko meni tällaisen rosmohampin ja pelkurin valheellisiin juoruihin. Todellisuudessa ei näissä uskonsuunnissa ole muuta kuin suurta valhetta ja uskonnon psykologiaa. Ihminen tekee kaiken ja mystiikka täyttää lopun .


    • pilkan kokenut.

      Ei aina voi sanoa että totuus satuttaa, satuttaahan valheellinen juoru tai pilkkaaminenkin vaikka totuutta ei ole edes aloitukseen. Yleensä totuus vapauttaa tunnemaailman ahdistavasta ja pakahduttavasta valheesta.Siispä liput liehuen kohti totuutta ja rehellisyyttä.Antakaa armoa toisillenne älkääkä häpäskö viattomia valheellisilla juoruilla ja pilkkaamisilla.

    • totuuden henki

      Lahden Vapaakirkon silmäätekeville. Ei Jeesus tule vielä aikoihin älkää lietsoko valheita niinkuin viki limen----.

    • VAROKAA !!

      Kyllä vapaakirkolliset on täysiä sekopäitä kaikki. Ei kai kukaan normaali tuollaisiin lahkoihin liity.?Kiertäkää kaukaa vapaakirkollisten ja hellumtailaisten puljut!
      pelkkää rahastusta ja ihmisten manipulointia ja kyttäämistä!

      ihan sama meininki kuin Nokiamissiossa konsanaan, paimen varoittelee muita synnistä, mutta mitäpä takahuoneen "rukoushetkissä" tapahtuikaan!?

      • tolkien79

        vapaakirkko ja helluntalaisuus lahkoja, jotka rahastavat? Valtionkirkon (Lutherin kirkko) kirkollisvero on rahastusta kanssa. Vapislaiset ja hellarit voivat antaa pelkästään kolehdin (jos kaikki eivät koskaan sitäkään) ja siksi joillakin seurakunnilla on tiukkaa.


      • huijarit vaparista
        tolkien79 kirjoitti:

        vapaakirkko ja helluntalaisuus lahkoja, jotka rahastavat? Valtionkirkon (Lutherin kirkko) kirkollisvero on rahastusta kanssa. Vapislaiset ja hellarit voivat antaa pelkästään kolehdin (jos kaikki eivät koskaan sitäkään) ja siksi joillakin seurakunnilla on tiukkaa.

        Tolkien 79 Kaikki kolehtiin ja muihin kirkkojen keräyksiin laitettu raha pitäisi ilmoittaa VEROTUKSEEN ja saada veronpalautuksessa takaisin sillä nämä vapaat kirkot saavat valtion tukea nuppiluvun mukaan. Yksittäisen jäsenen ei pitäisi tukea tätä rikkaiden hoitolaitosta ollenkaan vaan antaa todella elämään tarvitsevalle avustusta niinkuin lapsiperheille eikä rikkaille uskovaisille. TV7 on esimerkki siitä pummaamisesta rikkaiden osakeyhtiön ylläpitämiseen. Jos tulot ei riitä niin suuruudenhulluun meininkiin niin pienentäkää menoja ja järkeistäkää ohjelmanne.Älkää pummiko siihen typerään soopa ohjelmistoonne köyhiltä mummoilta ja papoilta vähiä varojaan.Koko ohjelmissanne on noin kaksi prosenttia katseltavaa ja loppu on rahan tuhlausta paholaisen taskuun niinkuin soittajalaulaja RAUNO RANTAHAKALA LAURI VALKOSENKANSSA TOTEAISI. Kivakadulla asuva vapaakirkon nainen oli se joka meni lavasteavioliittoon nuorena vanhan rikkaan ukkelin kanssa lapseton tuhkamunaliitto toi kuitenkin vaurautta ja rikkautta sille naiselle ja nyt sitten ERJA odottaa suurta perintöa kun hän käy mukamas auttamassa tätä tätiään mukamas.


      • Anonyymi
        huijarit vaparista kirjoitti:

        Tolkien 79 Kaikki kolehtiin ja muihin kirkkojen keräyksiin laitettu raha pitäisi ilmoittaa VEROTUKSEEN ja saada veronpalautuksessa takaisin sillä nämä vapaat kirkot saavat valtion tukea nuppiluvun mukaan. Yksittäisen jäsenen ei pitäisi tukea tätä rikkaiden hoitolaitosta ollenkaan vaan antaa todella elämään tarvitsevalle avustusta niinkuin lapsiperheille eikä rikkaille uskovaisille. TV7 on esimerkki siitä pummaamisesta rikkaiden osakeyhtiön ylläpitämiseen. Jos tulot ei riitä niin suuruudenhulluun meininkiin niin pienentäkää menoja ja järkeistäkää ohjelmanne.Älkää pummiko siihen typerään soopa ohjelmistoonne köyhiltä mummoilta ja papoilta vähiä varojaan.Koko ohjelmissanne on noin kaksi prosenttia katseltavaa ja loppu on rahan tuhlausta paholaisen taskuun niinkuin soittajalaulaja RAUNO RANTAHAKALA LAURI VALKOSENKANSSA TOTEAISI. Kivakadulla asuva vapaakirkon nainen oli se joka meni lavasteavioliittoon nuorena vanhan rikkaan ukkelin kanssa lapseton tuhkamunaliitto toi kuitenkin vaurautta ja rikkautta sille naiselle ja nyt sitten ERJA odottaa suurta perintöa kun hän käy mukamas auttamassa tätä tätiään mukamas.

        Muistan ajan joskus viime vuosisadalla, jonkin aikaa oli näin: Lahjoitukset sai vähentää verotuksessa. Miksi tästä sitten luovuttiin?


    • Jeesus tuomarina

      Uskottelun uhreja. Voi teitä uskottelun uhrit.Taaskin istutte pikkkaajien pöytään, ja pilkkaatte viattomia ihmisiä omilla korvasyyhyillanne. Hienoin asia on totuuden päivä, jolloin oikeutta saa ne, joille oikeus totuuteen kuuluu. Valhepilkkaajat joutuvat silloin pahaan häpeään. Tuomitsijana on herra Jeesus Kristus.

    • marke maija

      Täyttä huijausta ja ihmisten manipulointia kaikki vapaakirkko ja helluntaiseurakunta. Kaikki nähty lapsuudessa ja niistä olen onneksi irti päässyt. Rajoittavat ihmisen elämää vaan ja kieltävät kaiken hauskan. Ei saa edes kokeilla mitään asioita. Vanhempani ovat vielä tuossa suossa mukana eivätkä älyä lähteä pois. Täyttä ihmisten huijausta.

      • myösvapautunut

        marke,samoin minun vanhemmat.
        äiti oli jopa mielisairaalassa,jossa lääkäri totesi hänen olleen niin ja niin kauan psyykkisesti sairas, ja laskin,että siitä asti kun tuli uskoon!!!

        uskovaisuus on mielisairautta


      • minäääääääääääääääää
        myösvapautunut kirjoitti:

        marke,samoin minun vanhemmat.
        äiti oli jopa mielisairaalassa,jossa lääkäri totesi hänen olleen niin ja niin kauan psyykkisesti sairas, ja laskin,että siitä asti kun tuli uskoon!!!

        uskovaisuus on mielisairautta

        myös vapautunut kirjoita.....minulla on vieläkin traumoja.....voi hitto kun lukee näitä..minun psyyke alkaa olla nyt tasainen ja hyvä[email protected]


    • HUHHUH

      Eroon onneksi pääsin!
      lapsesta asti olin uskonnollisesti aivopesty!
      takas yrittävät houkutella ja oikein kuulema rukoilevat puolestani!
      takas eivät saa ansaan minua !!

    • Hah Hah.

      Eräässä mastokaupungissa on kitaraa soittava ja laulava pervo mies vapaakirkosta.

    • totuutta odotan

      Vapaakirkon Rantahakala sinulta on pyydetty todisteita sitä asiaa kohtaan jossa valehtelet entisen juopon elämästä. Tuo oikeat ja luotettavat todisteet pöytään, mutta älä niiden rikollisten todistuksia, jotka on samalla lailla valheita ja epärehellisiä kuin sinun uskovaiset valheen puhumiset. Kysy Jeesukselta mikä on totuus, ja tuo se ainakin nähtäväksi, äläkä mitään valhe papereita. On nimittäin mielenkiintoista nähdä mikä on vapaakirkon hegellinen tila. Onko teidän Jeesus se sama, joka aikonaan ristille naulittiin vaiko se joka barabbaana vapaaksi laskettiin. Muista jos sinulla on vain olettamuksia ja luuloja sekä juoruja ne eivät ole totuuksia, juopot elivät toisenlaista sosiaalista elämää kuin valkokaulushaikarat, siihen ei kuulunut seksi, vaan sosiaalinen pullon hommaaminen. Seksi on miehen ja naisen välinen asia, niinkuin olen tehnyt.Minä tiedän itsessäni mikä on totuus ja mikä ei. Pyydä Jeesukselta todistus mikä on Jeesuksen mielestä totta ja miksi joku valehtelee. Siunattua totuuden hakua totuus on minun puolellani kiitos Jeesuksen ja Isän Jumalan. AAMEN.

      • totuus voitti

        Kiitos rauno rantahakala että pyysit paikkakunnan lehdessä anteeksi valheitasi ja juorujasi tuntuu oikein mukavalta että vihdoinkin valheet kaatuvat ja totuudet pysyvät


    • Avatut silmät.

      Vapaakirkolliset harrastavat henkistä väkivaltaa uskosta osattomille.

      • häpäisijät.

        Onkos se rauno rantahakala valehdellut nyt mitään uusia valheita kun ei tunnu palstoilla olevan vai pysyykö hän edelleen niissä valheissa joita on jo valehdellut seurakuntansa silmäätekevien kanssa. Pahoja myrkkykäärmeitä kaikki vapaat suunnat. Kirkkain otsin ja likaisin omintunnoin he laulavat virsiä paholaiselleen joka heitä kiittäen palkitsee runsaalla pahuudella. Launeen kuppilassa kokoontuu vapaakirkon tuhkamunat yhdistys. Niinsanotut abortti isät ja tuhkakohtu äidit.


      • ne haahalat

        Vapaakirkolliset tekevät uhreja uskosta luopuneiden kustannuksella. Hellarit sanoivat että eräs henkilö on heille esimerkkinä siitä kun eroaa seurakunnasta niin joutuu paholaisen ansaan ja heterot muka muuttuvat homoiksi. Nämä vaparit lavastavat yhdessä rikollisten kanssa joillekkin rikoksia joita he eivät ole tehneet. Nämä vapaat suunnat ovat todella pirullisia paikkoja todellisille alkoholisteille.


      • Anonyymi
        ne haahalat kirjoitti:

        Vapaakirkolliset tekevät uhreja uskosta luopuneiden kustannuksella. Hellarit sanoivat että eräs henkilö on heille esimerkkinä siitä kun eroaa seurakunnasta niin joutuu paholaisen ansaan ja heterot muka muuttuvat homoiksi. Nämä vaparit lavastavat yhdessä rikollisten kanssa joillekkin rikoksia joita he eivät ole tehneet. Nämä vapaat suunnat ovat todella pirullisia paikkoja todellisille alkoholisteille.

        Erosin vapaakirkosta muutama vuosi sitten.Huomasin,että alkoivat kadulla mulkoilla,ja jotkut heistä puhuivat selän takaa valheita.
        Tein siis ratkaisuni,en kääntänyt toista poskeani,vaan menin ja vedin kuonoon,enkä kadun,ja jos uudelleen kohtaan vedän nenuun uudelleen.Linnat on tuttuja,lusimiset lusittu,joten se ei minua pelota.


    • politiikkalaisia.

      Sitä mieltä että vapaakirkot ovat terroristijärjestöjä, ennemmin kuin uskovais järjestöjä.

    • kierrä kaukaa.

      vapaata on

      vapaakirkossa ei ole uskontunnustusta eikä synnintunnustusta - ovat kuten hellarit synnittömiä ja pyhiä aikuiskasteen jälkeen.

      heidän Jumalan palveluksessaan puhuja voi puhua niitä näitä - ei ole mitään Kirkkovuotta, vaan johtaja päättää mikä on teema milloinkin.

      liityin soluun ja aluksi oli hyvä vetäjä , hän oli aivan uskossa ja hänellä oli Luterilainen tausta. Sitten hän muutti pois ja jo kun uudet johtajat valittiin olin epävarma mitä tuleman pitää.

      tilanne muuttuikin niin, että minun oletettiin istuvan sohvanreunassa hiljaa ja kuuntelevan, kun muut puhuu lennokkaita juttuja.

      rohkenin sitten ääneen rukoilla.

      eräs lähihoitaja nainen - iso kooltaan ja isosti äänessä piti solua omana terapia istuntonaan.

      solun vetäjät eivät tähän puuttuneet mitenkään.

      kerran sitten yhdessä solussa tämä lähihoitaja piti pitkät puheet siitä miten hän oli asuntoaan sisustanut - se ei kuulunut mitenkään solun ohjelmaan, kun sitten päästiin asiaan hän kertoi että tilanne on samanlainen kuin hänen työpaikallaan jossa hän on toivon tuoja.

      kerroin mitä ajttelin hänestä ja siitä että hän vie niin paljon tilaa itselleen kokoontumisissa.

      hän oli tämän jälkeen ollut yhteydessä solunvetäjä pariskuntaan ja seuraavassa tapaamisessa kaikki oli manipuloitu haukkumaan minua.

      sanoin Riitalle solunvetäjälle, että mitävarten hän sotekeutuu kahden aikuisen ihmisesen väliseen kiistaan.

      Riitta itse oli aikaisemmin riidellyt tämän Marja Liisan kanssa.

      tein selväksi ettten enää koskaan tule tähän soluun ja läksin pois.

      ei ole minulta anteeksi pyydetty (vaapaakirkolliset eivät ole syntisiä aikuiskasteen jälkeen) eikä kutsuttu soluun.

      seurakunnan johtajalle lähetin sähköpostia ja kerroin mielipiteenäni, että en suosittele tätä solua kenellekkään.

      helluntailaiset ja vapaakirkolliset ovat samanlaisia omahyväisiä paskoja, jotka ovat aina syyttämässä toisia ihmisiä, mutta eivät itse tunne mitään synnin tai syyllisyyden tunteita.

      • Anonyymi

        vedä nokaan sitä lähihoitajaa,Siinä kun on taas semmoinen,itse itsensä ylentänyt paskiainen.


      • Anonyymi

        Srk:n tulisi vanhimmistojen ottaa osapuolet neuvotteluun ja selvittää asiat,eikä kerrota sivullisille.Asioiden selviäminen olisi seurakuntia eheyttävää ja malliksi,miten toimitaan jäsenten ja ulkopuolistenkin välillä,mikäli painaa asia .


    • tolkien79

      Itse olen 33 - kuulun vapaakirkkoon ja tunnen joitakin helluntalaisia. Mielestäni luterilaisuudessa on enemmän mätää, koska hehän kertovat sitä, mitä kansa tahtoo (homoudesta, helvetin olemattomuudesta, jne.) ja pimittävät heiltä sen, mitä Raamattu sanoo asiasta.

    • andienne

      Tietääkö kukaan mitään Kuopion vapaa- tai helluntalaisseurakunnista?

    • hävetkää vabarit

      Armottomien keskiluokkaisten armoton kirkko. Häpeällisiä valehtelijoita ja pilkkaajia eikä heillä ole edes laulutaitoista Jumalan kuoroa kaikissa seurakunnissa.

      • -kerberos-

        Ai keskiluokkaisia? No miksi melkein kaikki kirjoitukset tänne ovat kuin kiertokoululaisen verkkomahasta?


      • vuoto
        -kerberos- kirjoitti:

        Ai keskiluokkaisia? No miksi melkein kaikki kirjoitukset tänne ovat kuin kiertokoululaisen verkkomahasta?

        Kerberokselle; verkko aivot ja verkko maha niin kaikki sanottu ja syöty vuotaa.


    • emeritus parazit

      Jaa,a! Kyllä sitä nyt ollaan niin armottomia, että saksalaisetkin jäisivät häpeään.
      Jos kerran ette kuulu seurakuntiin, miksi niitä sitten moititte? Jokaisella on Suomessa uskonvapaus. Itsekin kuulun niinsanottuun "vapaaseen seurakuntaan", on sielläkin omat kummallisuutensa, mutta missä ihmisten yhteisöissä niitä ei olisi. Kamalampana asiana pidän, että ev.lut naispiispa siunaa homopojat löhetykseen oikein ulkomaille saakka näytille. Sen verran närkästyin, etten tietoisesti tue ev. lut. kirkkoa silloin kun he keräävät rahaa lähetykselle. Senverran tiedän, että uskovien peruskirja raamattu selväsanaisesti kertoo sen olevan syntiä jos mikä.

      • Anonyymi

        miksi helvetissä pitäisi kuulua johinkin näistä maallistuneista seurakunnista.Älkää menkö niihin mukaan,sillä joudutenosallisiksi heidän synteihinsä.
        Vai luuletko,että viimeisessä tuomiossa sinulta kysytään mihin kirkkoon kuulut?
        EI, vaan kysymys kuuluu tiivistettynä,mikä oli suhteesi Jeesukseen Kristukseen?


    • lähimmäinen

      moi, mulla on ihan vähän kokemusta vapaakirkosta. Löysin itseni istumassa eräässä tilaisuudessa joskus tosi kauan sitten, enkä ainakaan silloin tullut ahdistuneeksi. Vapaakirkolla on hyvä musiikkitoiminta ja heidän chariots bänfinsä sai tänä vuonna jonkin ertyismaininnan. Voi olla, että haluaisin opiskella heidän koulussaan Hangossa, mutta en ole virallisesti siellä kirjoilla. Mun eräs ystäväni on kait samaten kauan sitten ollut kait jossain väleissä Vapaakirkkoon ja olen kokenut hänet sellaisena lähimmäisen rakastajana. mulla ei ainakaan ole mitään negatiivista sanottavaa vapaakirkosta. Mulla on juuret helluntailaisuudessa ja eräässä toisessa ns. vapaisiin kuuluviin seurakunnassa, mutten ole oikein kotiutunut sinne.

    • valtion,touhut

      miks ahvenanmaalaiset ei joudu inttiin>>>>>>>>

      • eimen sullen

        Koska Herra kieltää tappamasta.


    • vähän totuutta

      "sillä nämä vapaat kirkot saavat valtion tukea nuppiluvun mukaan. " Korjataan edes tuo: Eivät saa mitään tuollaista tukea. Eivätkä edes jäseniltään kerjää rahaa .
      - Ja nyt kun sanon olevani uskova, ja vapaakirkollinen, niin en ollenkaan huutele, että elän paremmin, vaan nöyrästi kuiskaan: olin hukassa, mutta minut löydettiin, tarvitsen edelleen Kristusta oppaaksi, olen heikko ja tarvitsen Jumalaa kantamaan ja puhdistamaan, olen syntinen, joka saa Jumalan armon. Siksi vapaa.
      Kantsii se armo ottaa vastaan...
      Samalla olen saanut vapaista kirkoista paljon hyviä auttavia ystäviä.

    • nyt vapaakirkollinen

      Hei, olen ollut töiden takia eri puolilla Suomea, ja käynyt eri kirkoissa. Vapaakirkoissa kävin hiukan eri aikakausina Savossa ja Pohjanmaalla ja Hämeessä, pitkään Helsingissä ja Jyvskylässä. Ei ahdostanut, vaan vapautti. Ei ollut liian korkeaa julistusta, vaan mukavia yhteisöjä. Kirkkokahveilla nykyisin tutustuu toisiin. Alfakurssit noissa seurakunnissa ovat kaikille avoimia ja niissä voi rehellisesti jutella ja kertoa myös omat mielipiteensä. Vaikka et vielä uskoisi, kannattaisi niistä aloittaa ... sitä ei ainakaan kadu.

    • rakkautta ihmiset...

      Ihmisten olisi syytä mennä itseensä täällä muita haukkuessa. Kuuluitpa mihin kirkkoon/uskontoon tahansa, on siellä aina kaikenlaista sakkia. Vanhempai ovat vapaakirkon jäseniä ja pienestä asti olen saanut olla mukana toiminnassa. On totta, että kirkoissakin on paskan jauhajia, mutta se ei tee kaikista vapaakirkkolaisista pahoja. Omien kokemusten perusteella voin sanoa että suurin osa on erittäin avoimia ja lämpimiä. Itse en ole kokenut paheksuntaa, mutta luterilaiselta suunnalta kyllä. Esimerkiksi siitä että asun avoliitossa ateistin kanssa ja käytän alkoholia. Omat vanhempani ovat uskovia, aivan kuten minäkin, eivätkä hekään ole koskaan minua tuominneet, vaan päinvastoin auttaneet paljon esim. rahallisesti. Olisi syytä muistaa, että uskovatkin ovat vain ihmisiä. Tärkein asia mitä minulle on kirkossa opetettu ja jota on perheessänikin korostettu on lähimmäisen rakkaus, suvaitsevaisuus ja anteeksianto. Ja mitä homoasioihin tulee, ei sitäkään tuomita, suvussanikin on homoja ja heitä ei ole koskaan jätetty ulkopuolelle mistään, tai rakastettu yhtään sen vähempää. Henkilökohtaisesti uskon siihen mitä tupac sanoi: vain jumala voi minut tuomita ja samaa käytäntöä ylläpidän myös muihinkin. Huomioikaa myös se mitä kaikkea hyvää vapaakirkkolaiset tekevät.. mm ruoka-apua kotimaassa ja lisäksi tuemme suurilla summilla kehitysyhteistyöprojekteja ulkomaille (koulujen, kaivojen rakennusta yms) Lopuksi huomauttasin vielä siitä, että uskovaisena olen kokenut pienestä asti halveksuntaa, pilkkaamista ja kiusaamista (henkisesti JA fyysisesti) uskontoni puolesta, vaikken koskaan ole ketään ollut raamatulla päähän lyömässä, itseasiassa suurin osa ystävistänikin on ateisteja. Eli kuka täällä tosiaan on kapeakatseinen? ateistit vai kristityt, oman elämän kokemuksella vastaisin ateistit. Rauhaa ja rakkautta ihmiset! ja koittakaa hyväksyä kaikki, olivatpa he helluntalaisia, vapaakirkkolaisia, muslimeja, hinduja tai ketä vain, sillä kaikki ollaan tasa-arvoisia jumalan edessä.

    • ohi on herätys

      Vapaakirkkolaiset julistaa taas tätä Hilja Aaltosta jalustalle ja jumaloitavaksi . Ettekö te ymmärrä ettei se herätys ole Jumalasta kun sitä ei tullut silloin kuin piti tulla eli kesällä 2012. Te teette itse ihmiset sitä herätystänne eikä teidän uskossa ole muuta kuin teatteria ja ilmeilya. Tunnustakaa jo todellisuus älkääkä tehkö taas ehtoja sille herätykselle että seurakuntien pitäisi olla yhtä hui hai teidän herätyksenna suomeen.

    • Kahisevaa

      Kaikien seurakuntien täytyy lähteä apostolien tekojen mukaan Paimenet valittava rukouksella ja paastolla juoruilut pahat puheet paimenen on seurakunnissa saatava loppumaan.Kuunneltava ohjeet Jumalalta ,vanhimmisto valittava samoin.Seurakunnat saatava rukoukseen ei pieneen 15min.rukous auta mitään tai jos Pastori yksin rukoilee mikä rukous kokous se on.Ihmisten mielistelemistä .puhukaa ja rofetoikaa mukavia.ei seurakunta tolleen lisäänny.Pastoreilta puuttuu voima,niinkuin sanassa sanotaan taitaa iisebelin hengen ohjaivia olla eli voimakkaan seurakuntalaisen ohjailemia pastoreita.Aahabia iisebel ohjasi.Raamattu ei kyllä iisebel henkeä tunne,vaan jokin vahva henkivalta voi vaikuttaa heikko tahtoisissa Pastoreissa. aletaan ihmisiä mielistelemäänTehdään mitä yksi ihminen vaatii. miksi ei kysytä Jumalalta kuinka mennään eteenpäin .Ei kaikki ole tervetulleita vaikka ilmotuksis mainostetaan.Rehellisyyttä Jumala vaatii.Pastoritkin joutuu tilille missä on kadotetut lampaat.Kova paikka.

    • jepuli jepuli van

      eräs I P joka ei koskaan tunnistuta kirjoittajaa niinkuin ei muutkaan. 83. 147. 61 .7

    • Aivopesustapois

      Minä maksan maallisia velkoja,jotka aiheutti ah niin pyhä evankelistamies.Niinpä.
      12vuotta jaksoin elää pyhänä vaimona,narsistille,joka teki minun nimissä velkoja.Ei taida narsku kokea omantunnonpistostakaan asioista,vaan porskuttaa eteenpäin herranenkelinä ja minä maksan velkoja ja masennusta poden.
      Kiitos Herralle???

    • N30

      Olen itse eronnut vapaaseurakunnasta viime vuonna. Olen pastorin tyttö ja aika monelle vapiksen ns. "suurelle" nimelle sukua. Pidän ihmisistä siellä ja heillä on aito halu noudattaa Jumalan sanaa, mutta se seurakuntamalli on täysin perseellään. Kun laitetaan yhden ihmisen päälle toiminimi ensinnäkin houkuttelee puoleensa narsisteja ja kun narsisti on johdossa siitä ei voi seurata muuta kuin pahimmassa tapauksessa kultti ja monta särkynyttä elämää. Itse olen aika vihainen vapaaseurakunnalle. Olen ollut isossa roolissa siellä mutta se on nyt ollut jo kauan aikaa mennyttä elämää. Tunnesidokset ja pelko helvetistä vetää vielä takaisin kirkkoon mutta ei ole mitään mitä terapiassa (kohta 5-vuotta terapiaa takana diagnoosina ptsd ja masennus) pystyisi käsittelemään. Toivon vain että ihmiset siellä tajuaisivat sen aivopesun (allekirjoittanut itse huomasi vasta terapiassa 4-vuoden jälkeen) ja hankkisivat apua. Elämänlaatuni on ollut monta kertaa parempi eroamisen jälkeen ja monet pelkoni ovat kadonneet (esim. Pelkäsin että saatana ilmestyy jalkopäähäni, niinkuin monelle "tosiuskovaiselle" oli käynyt).. paljon on työstettävää.. Minulla on lainaa kirkon vuoksi ja nyt joudun maksamaan sitä seuraavat kolme vuotta. En ole saanut vielä vihaani purettua. Ehkä aloitan nyrkkeilyn. :D

      • Anonyymi

        Suku tekee uskovaiseksi ja kulkee kokouksesta kokoukseen.Kaikki asiat ovat selviä,jopa pienet lapset lukeneet raamatun,lukutaitoa ei kysytty,kuten aikoinaan kinkereillä.Lapsena liian aikuinen,joten teininä kriittisesti srk ja oman elämän myllerryksessä pidettiin liian aikuisena.Suvussa ja lähipiirissä saarnamiehiä,joten omaa tahtoa tarvita.Srk:t ovat ja perustaneet omia yhteisöjään,siksi monenlaisia tapoja käsitellä,kuka kuuluu mihinkin srk:aan,mutta jäsenet ja srk eriytynyt omien kantojensa mukaiseen toimintaan,heikot jäävät ja maksinoivat negatiivisen kriittisyyden eri elämän alueilla.


    • 9+17

      Tunnen yhden tyypin vajaaseurakunnasta. Se on pöljä.

    • Seia

      Siirryin Vapaakirkkoon helluntaiseurakunnasta, koska kaipasin vähän demokraattisempaa seurakuntamallia, helluntailaisilla tiukka vanhimmisto hallitsi. Petyin, koska Vapaakirkossa oltiin kylmänkalseita, jotkut jopa paheksuivat sitä, että olin lähtenyt helluntaiseurakunnasta. Sisäänpäinlämpiävä porukka. Järjetön torontolaisuus eli "nauruherätys" oli viimeinen pisara. Vapaakirkko lankesi täysillä tuohon hullutukseen, sehän jopa hajotti vapaakirkollisia seurakuntia. Moni siirtyi muualle, mutta minä päätin että nyt saavat kirkot ja seurakunnat olla. Luterilaisesta kirkosta olin mennyt ensin mieheni mukana helluntaiseurakuntaan, sitten vapaakirkkoon, ja kun sekin osoittautui pettymykseksi, jäin kokonaan kirkkojen ja seurakuntien ulkopuolelle. Olen nyt ollut "vapaa" jo viitisentoista vuotta, ja hyvin on mennyt. Minusta ei ole tullut ateistia eikä moraalitonta ihmistä, uskon edelleen Jumalaan ja Jeesukseen, saan päivittäin voimaa rukouksesta jne. Olen sitä mieltä, että hengellinen elämäni on rikkaampaa kuin silloin kun kuuluin seurakuntaan ja yritin uskoa sen opettamalla tavalla.

      • gabriel67

        minulle on käynyt samoin.......


      • Jopo1

        Valitettavasti tuo John Wimberin oppi on Vapaakirkon keskeistä opetusta edelleen jos lukee kirkon johtohenkilöiden kirjoituksia. "Torontosta" ei saa enää puhua, mutta Healing room, Alfa ja New Wine ovat keskiössä ja lähde on sama toronton kanssa. Englannin anglikaanikirkosta ovat peräisin. Katolisen kirkon hyväksyminen kuuluu tähän. Ja sitten tämä johtajuus, josta puhutaan enemmän kuin Kristuksesta. On tuonut mukanaan kylmyyttä ja ylimielisyyttä. Seurakunnat elävät kuitenkin omaa elämäänsä ja tunnen monia vilpittömiä kristittyjä sieltä.


      • Anonyymi

        Ehkä jonain päivänä hommaan aseen,ja ammun jonkun niistä tyhjännaurajista Jumalan pilkkaajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jonain päivänä hommaan aseen,ja ammun jonkun niistä tyhjännaurajista Jumalan pilkkaajista.

        Noin 10 vuotta sitten asiaa mietittyäni matkustin kouvolaan,ja päätin tappaa puukolla kaikki ne minua ahdinkadun vapiksessa kiusanneet ja vainonneet valhesisaret ja veljet.
        Olin jo liki yhden kotiovella,kun mieleeni tuli selkeästi,että he ei ole sen arvoisia,että istuisin niiden paskiaisten takia linnassa elinkautista,ja moneen kertaan,joten päätin siltä erää palata nykyiselle kotikunnalleni keskisuomeen.-Luulevatko he etten pitänyt listaa vainoojistani,ja ottanut kotiosoitetta selville?
        Minun osaltani jääköön asia Herran tuomittavaksi,olen väsynyt niiden paskiaisten ajatteluun,ja vihaan.Mietin vain,että hyvä kun muutin kouvolasta,sillä olisin voinut kohdata jonkun heistä,ja olisin voinut tappaa välittömästi valheellisen juoruilevan paskiaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 10 vuotta sitten asiaa mietittyäni matkustin kouvolaan,ja päätin tappaa puukolla kaikki ne minua ahdinkadun vapiksessa kiusanneet ja vainonneet valhesisaret ja veljet.
        Olin jo liki yhden kotiovella,kun mieleeni tuli selkeästi,että he ei ole sen arvoisia,että istuisin niiden paskiaisten takia linnassa elinkautista,ja moneen kertaan,joten päätin siltä erää palata nykyiselle kotikunnalleni keskisuomeen.-Luulevatko he etten pitänyt listaa vainoojistani,ja ottanut kotiosoitetta selville?
        Minun osaltani jääköön asia Herran tuomittavaksi,olen väsynyt niiden paskiaisten ajatteluun,ja vihaan.Mietin vain,että hyvä kun muutin kouvolasta,sillä olisin voinut kohdata jonkun heistä,ja olisin voinut tappaa välittömästi valheellisen juoruilevan paskiaisen.

        Unohtui mainita,että olen antanut anteeksi ne elämääni ja mainettani tuhonneet valheet ja panettelut,mutta en aio lopettaa varoittamasta ihmisiä seurakuntanne kirotusta tilasta,jottei kukaan muu joutuisi kärsimään takianne kuten minä jouduin.


    • tomuto

      Jollain lailla keskiluokkaisia juoruajia toisten asioihin vääryydellä ja viekkaudella suhtautujia kieroja keskiluokkalaisia

    • TerapianPaikka

      Oma tyttöystävä kuuluu vapaakirkkoon ja on kertonut kuinka Vapaakirkossa hänelle lapsena on puhuttu siitä kuinka maailmanloppu tulee ja hän on sitä mieltä, että lapsia ei ikinä pitäisi viedä vapaakirkkolaisten tapahtumiin, aivopesua kuulema ja yhä tänä päivänä ptsd ja masennus, josta ei pääse eroon.

      • Anonyymi

        Vapaissasuunnissa oli liikehdintää 1970 luvulla,mutta myöhemmin ristiriitoja,jolloin srk hajosi ja syntyi uusia seurakuntia.Lapsina srk olleina lähti opiskelemaan ja srk jäi.Vanhimmiston jäsenten lapsista ei tullut seurakuntalaisia,joten kysymys :vanhinten olla yhden vaimon ja perheensä hoitava? Seurakunnan asioita hoitava olla luotettava ja rehellinen,mutta srk riidat,jopa kirkkokunnan pääjohtajat kävivät keskusteluja,mutta tavallisilla seurakuntalaisilta olis totuuden tilasta tullut. Seurakunnat väeltään uudistunut,kun vanhemmat poistuneet ja uudet tulleet tilalle.Voimakkaita herätyssaarnaajia 70-luvulla kävivät seurakunnissa ja sai salit täyteen,mutta nykyisin aika hiljaista paljon kuulla.Lasten käyminen 50-70 luvulla kokouksissa,joissa voimakasta julistusta saattaa myöhemmin aikustuneena viedä kauemmaksi jopa hoitoon asti.Lapsi on herkkä ja yrittää vahvaa olla,mutta hajoaa.Pitäisi nuoren itse päättää, kun kykenee ja aikuisikää odotella,että kasvaa,eikä tuputeta ikä tuo nyt oot aikuinen,koska kehittyminen toiset aikaisemmin ja toiset myöhemmin.


    • Anonyymi

      Vapaakirkko ja muut uskonnolliset suuntaukset on perustettu, jotta saarnamiehet ja johtajat rikastuttavat!

      • No kovin on heikko rikastumiskeino valittu, jos näin on. Kovinkaan moni ei tekisi töitä sillä palkalla, mitä pienissä seurakunnissa työntekijöille pystytään maksamaan.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No kovin on heikko rikastumiskeino valittu, jos näin on. Kovinkaan moni ei tekisi töitä sillä palkalla, mitä pienissä seurakunnissa työntekijöille pystytään maksamaan.

        Kyse ei olekaan palkasta! Vaan esimerkiksi ns. lahjoituksista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei olekaan palkasta! Vaan esimerkiksi ns. lahjoituksista!

        Jokaisella on toki oikeus lahjoittaa omaisuuttaan sinne minne haluaa. Kaikenlainen vähäinenkin painostus asian suhteen on tietysti erittäin tuomittavaa. Toivottavasti sellaista tapahtuu mahdollisimman vähän.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No kovin on heikko rikastumiskeino valittu, jos näin on. Kovinkaan moni ei tekisi töitä sillä palkalla, mitä pienissä seurakunnissa työntekijöille pystytään maksamaan.

        Johtajat omistaa jostain syystä ison ok-talon .
        Kokouksia kyllä mahtuu pitämään,mutta sitten ku joutuu myymään iän tai kuoleman vuosi,alueella myymättömiä taloja ja taloustilanne ja palvelujen puute jättää suvulle hankaluuksia.


    • Anonyymi

      Lapset automaattijäseniä heidän ei tarvitse liittyä,vaan hoidetaan muuten.Nalle mukana penkissä kokouksissa ja kotona,eipä ihme aikuistuttuaan ottaa etäisyyttä alkaen itsenäistymisessään irti perheestä omiin oloihin.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Mitähän tarkoitat tuolla, että "liitetään muuten".

        Lapset ovat perhejäseniä siihen saakka, kun joko

        a) vähintään 15-vuotiaina haluavat liittyä varsinaisiksi jäseniksi uskoontulon myötä

        b) eroavat vapaakirkosta.

        http://www.svk.fi/wp-content/uploads/2018/01/YKJ-2016.pdf

        Lapset vanhempiensa mukana,koska lapselta ei kysytä,mitä mielipidettä.Srk:sta soitettu vähän ennen kokousta,lapsen siunaamisesta no vanhemmat herättivät ja pukivat lapsen sekä kuskasivat kokoukseen .Unelias,koska ensin koulussa n9-16 sitten kavereiden kans yö myöhään aamukokous kovin aikainen ,joten tiesiköhän lapsi ihan kaikkea.Lapsi vanhempana kävi koulunsa ja työssä ollessaan sai opastusta uskontielle tuli uskoon ja siirtyi aikaisempaan srk,josta pienenä viety toimii edelleenkin.Tarvittiin kai jäseniä toisesta toiseen srk siirtymiset tavallisia.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Mitähän tarkoitat tuolla, että "liitetään muuten".

        Lapset ovat perhejäseniä siihen saakka, kun joko

        a) vähintään 15-vuotiaina haluavat liittyä varsinaisiksi jäseniksi uskoontulon myötä

        b) eroavat vapaakirkosta.

        http://www.svk.fi/wp-content/uploads/2018/01/YKJ-2016.pdf

        Kaikkia ei siunata lapsena srk:n.Entisten vanhimmiston jäsenten lapsista oli ulkojäsenii,oltiin muuten väleissä ei puhuta srk asioista.Yks laps pyydettiin herättämään ja puettamaan ja kuskaamaan kokoukseen pitäis siunata koulun jälkeen kavereiden kanssa ulkona yön,joten aamukokous ihan kohta kyl aikuiset uskovat lapsen puolest,kunnei uneliaana ja myöhään kehittyneenä itse kyennyt.Lapsi harvoin rohkenee itsekseen miesten eteen siunattavaksi tos esi puberteetti vaihees.Taitaapi nyt olla 40 vuoden päästä olla uudet jäsenet,kun vanhat poistuneet muualle.


    • Anonyymi

      Osaavatkohan vapaakirkkolaiset edes puhua kielillä? Kielilläpuhumisen taito on iso puute.

      • Anonyymi

        Tiedän yhden joka puhuu Kanadaa!


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen kysmys. Mutta onko meillä kokemusta ja millaista niin se onkin sitten aivan toinen asia.

      Ajatellaanpa aluksi sitä, millaista suhteemme esim. eri puolueisiin, seuroihin, säätiöihin, kaupungintohtajiin ynnä muihin virkamiehiin olisi jos heidä elämäänsä, tekojaan, asenteitaan, päätöksiään jne, tiedettäisiin tarkasti. Jos niitä tarkasteltaisiin aivan yhtä tiukalla suurennuslasilla kuin eri seurakuntia niin luulen että Kokoomuksen, SDPn, Vihreitten.... puoluetoimiston ovella lukisi lappu: GLOSED

      Entä mitä sinun ovellasi lukisi ? Jos siinä olisi lista mitä olet elämäsi aikana tehnyt väärin niin epäilen että se ei olisi lyhyt....sillä joka päivä tehdyt kun kirjattaisiin niin epäilen että aika paperirulla siitä tulisi... kaikki pelkkää pahuutta. Ja vieläpä SINÄ tekijänä. Sinä joka asettaudut tuomitsemaan vapaakirkkoa ja sen osallisia.

      Ajatellaampa pikkusen syvällisemmin. Mennään Jeesuksen aikaa ennen Golgatan ja ylösnousemuksensa hetkiin. Juudas oli mukana ja oli rahaston hoitaja. Kysyn, että jos sinä olisit ollu silloin paikalla niin mitä olisit ajatellu? Olisitko ajatellut, että koko tuo Jeesusksen porukka on aivan roskasakkia sillä yksi heistä pöllii rahaa itselleen lahjoituksista... Törkeetä... Jeesuksen porukka on karmee lahko. Näinkö olisit ajatellut ?

      Kait muista että Juudas hirtti itsensä.

      Ystävä hyvä. Jos sinä luulet että Jumala ei tiedä seurakunnan tilaa, olipa se Vapaaseurakunta, Helluntai, Kansanlähetys.... niin erehdyt. Kaikki siellä on puuteellisia ja vajavaisia ihmisiä. Eli aivan niinkuin sinäkin. Ei kukaan ole enkeli vaan kaikki on syntiä tehnyt. Sinäkin. Mutta uskovilla, kristityillä on sydämessä Jeesus ja he ovat tehneet parannuksen synneistään. He tahtovat vaeltaa puhtain sydämin eli kansankielellä "puhtain paperein. " Se on haastavaa, koettelevaa ja Jumala auttaa heitä niinkuin isä lapsiaan.

      Älä rupea tuomariksi. Meillä kaikilla on yksi tuomari, jolle meidän on tehtävä tili kerran. Jeesus on se joka tuomitsee elävät ja kuolleet. Ihmisillä jotka ovat tehneet parannuksen synneistään on hyvä tulevaisuus edessään eli Taivas. Ihmisellä joka on kulkenut ohi ja hyljännyt Jeesusken, on edessä iankaikkinen ero Jumalasta eli Helvetti. Jumala kutsuu ja ihminen joka sanoo: " Ei kiitos." on kyllä ansainnutkin Helvetin. Ei Jumalaa voi pilkaksi panna. Jumalaa kannattaa peljätä terveellä tavalla. Pelkäämmehän heikkoja jäitäkin...

      Mene itseesi ja ole itsellesi rehellinen. Olet itsestäsi vastuussa. Seurakuntien tulee olla rehellinen ja Raamattu on auktoriteetti. Sieltä katsotaan ohjeet, neuvot, varoitukset....ja evankeliumin lohdutus. Raamattu on 100% varmaa Jumalan puhetta. Tiesitkö, että Raamatun löydöt todistavat, ettei Raamattu ole muuttunut yhtään.

      Juudas Iskriot petti ja kavalsi, vaikka oli Jeesuksen seurassa. On ollut ja on seurakuntia joissa on tehnyt joku ihminen rikoksen, törkeyden tmv. mutta herätysliikkeet joissain tapauksissa erottaa tämän ihmisen. Niin tuleekin tehdä.

      Sinulle ihminen, joka olet tuomari ja syyttäjä seurakuntaa kohtaan. Ala lukemaan Raamattua ja tutkihan mitä sinä itse olet tehnyt/teet niin minä takaan ja alleviivaan, että sinä tulet sydämessäsi päättymään sanoihin: " Minä, syntisistä kaikkein suurin."

      Kaikkea hyvää ja Jumalan sinausta kaikille !

    • Anonyymi

      Srk hajosi saarnamies vei omansa perustivat uuden seurakunnan,mutta taas siirtyneet toiseen lopulta kierrettyään palaavat lähtösrk:n.Ympyrä kierretty toiset hoitavat perustettuja ja vanhat saanut mennä,joten pieniä ryhmiä syntynyt useita,jossain jotakin,kun pitää erota ja liittyä menetelmällä.

    • Anonyymi

      Varmasti kaikissa hengellisissä liikkeissä on omat vaikeutensa ja kipuilunsa, pidän hyvänä että nykyään yritetään kitkeä lapsiinkohdistuvaa hyväksikäyttöä. Vielä on varmasti tekemistä ja rakentamista, jotta lapsen oikeudet toteutuvat. Onnettomat pedofiilijahdit, joissa maalitetaan syyttömiä on kyllä surkea ilmiö.

      Mielestäni kaikki seurakunnat ovat turvallisia paikkoja, jos on parisuhteessa tai sukulaisia ko. liikkeessä. Yksinelävät saavat varautua melkoiseen kiusaamiseen myös yhteisön ulkopuolella, jossa yksityisyys ja perusoikeudet ovat pelkkä vitsi myös viranomaisille.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe