Passat-mies ja Vw-kerho (OSA 4)

LeCitroen

Täna aamuna (la 5.11.) klo 8.30 ovikellomme soi. Naapurin Passat-mies tuli upouudessa LIDListä ostamassaan mustanharmaassa tuulipuvussaan meille - hän oli pannut parempaa päälleen pyhäpäivän kunniaksi.

Ovensuussa hän siirtyi suoraan asiaan:

"No nyt on paikkakunnan VOLKSWAGEN-kerhossa pidetty hätäkokous. Eroamiseni ko. kerhon puheenjohtajuudesta on järisyttänyt VOLKSWAGEN -piirejä laajasti. Kaikille oli yllätys, että minä hopeanharmaan VW Passatin vm 2005 omistajana ja pitkäaikaisena kerhon johtajana erosin ilman ennakkovalmisteluja. Varapuheenjohtaja ja hopeanharmaan VOLKSWAGEN GOLFin omistaja on julistanut hätätilan. Naapurikunnan voimakkaasti toimivalta OPEL-YSTÄVÄT kerholta on pyydetty apua - hädän hetkellä vanhat kaunaisuudet on unohdettava ja kohdistettava voimat yleisesti saksalaisautojen hyväksi!"

Minä sitten virkoin: "No, tuntuupa nuo saksalaisautoille pyhitetyt kerhot orjuuttavilta! Eivät taida paremmasta tietää."

Passat-miehen uusi LIDListä ostettu mustanharmaa tuulipuku kahisi hänen niistäessään nenäänsä ja jatkaessa:

"Valtavat huhut ovat lähteneet liikkeelle. Terveyskeskuksessa oli informaatiopisteessä ollut erään VW-kerholaisen uusi avovaimo, joka oli tunnistanut minut - olenhan paikkakunnalla melko tunnettu ja arvostettu henkilö. Hän oli nähnyt, että olin tullut terveyskeskukseen jollakin toisella autolla kuin hopeanharmaalla VW Passatilla! Hän oli ensin luullut, että minulla on uusi auto mutta pian tajunnut, ettei se ollut ensinkään saksalaisauto!!!. Pian VW-kerhoon pyrkivät kokelasjäsenet olivat saaneet tehtävän:
Selvittää, millä autolla liikuin!"

Minä sanoin väliin: "Mielenkiintoista".

Passat-mies kysyi: "Onko ranskalaisautojen omistajien piirissä vastaavnalaista menoa?"

Minä vastasin: "Ensinnäkin minusta tuollaiset kerhot ovat syrjäytyneiden puuhakerhoja. Tunnen kyllä yhden Citroen-harrastajan, joka toimii jossakin Citroen-kerhossa. Mutta hän ejelee mukavalla BX:llään ja vaimo saa käyttää silti kauppakassina ja lyhyillä reisuilla jotakin uudehkoa jäykkäjousista ja ankeaa Volkswagen peltilehmää. Hän on vain todennut, että vaimo ajakoon tuolla rumiluksella - ei se kuitenkaan autoista mitään ymmärrä."

Passat-kuski vastasi hajamielisesti: "Tjaa."
Sitten hän lisäsi: "Volkswagen kerhon paras kokelas oli kuitenkin selvittänyt, että olin tullut terveyskeskukseen Citroen C5 2,2 HDI automaatilla! Tämä - että liikuin ranskalasisautolla - ja se, että erosin puheenjohtajuudesta aiheuttivat tuon myrskyn sekä VW-kerhossa että naapurikunnan OPEL-ystävät kerhossa!"

Virkoin siihen: "No, tuohan on vain elämää. Ei sakslaiset peltilehmäautot mitään ikuisia ole!"

Passat-mies vastasi: "Ai noin rennosti otat tämän alkaneen myrskyn!? Kyllä se CITROENisi mahtava - suorastaan kuninkaallinen - kyyti pitää sinut rentona."

7

1619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wrgterhgeth

      Ihmetellä täytyy, että jollain on aikaa kehittää ko satuja. Ei kai kukaan normaali ole kiinnostunut siitä, ajaako muut sitikalla vai volkkarilla. En todellakaan usko, että volkkari-kuskit välittävät tippaakaan siitä, millä merkillä muut ajaa ja sama koskee sitikka- kuskeja, paitsi tätä reppanaa, jolla on aikaa ja viitseliäisyytta keksiä satuja omien kieroituneiden ajatustensa perusteella. Nää kaikki väittelyt eri merkkien paremmuudesta on täysin turhia ja lapsellisia. Jos joku ajaa ladalla ja toinen mersulla, ajakoon, mitä se muille kuuluu. Jos jollain on nokia-kännykkä ja toisella samsung, ei siitä kukaan jaksa olla kiinnostunut, mutta autojen ollessa kysessä jollain on ihme sairaita intohimoja oman merrkinsä suhteen.
      Juttu paljastaa vaan sen , että ko tyyppi kaipaa jostain kumman syystä myötätuntoa ja pönkitystä siihen, että on ostanut sitikan ja luulee että kaikki saksalais-auto kuskit vihaa/halveksii ranskalais-autojen omistajia.

      • termi...

        Heikko itsetunto...


      • termi
        termi... kirjoitti:

        Heikko itsetunto...

        Patologinen luonnehäiriö.


      • 4X4
        termi kirjoitti:

        Patologinen luonnehäiriö.

        Kovasti tuntuu vituttavan hunniautoilla ajavia LeCitroenin tekstit. Lapinpolttjamaan autoilla ajavilla se asenneongelma taitaa olla, viittaan nimimerkkiin "Realisti" ym.


      • seis
        4X4 kirjoitti:

        Kovasti tuntuu vituttavan hunniautoilla ajavia LeCitroenin tekstit. Lapinpolttjamaan autoilla ajavilla se asenneongelma taitaa olla, viittaan nimimerkkiin "Realisti" ym.

        Lue historiasi uudestaa (jos nyt sitten olet lukenut ollenkaan). Parempi poltettu Lappi,
        kuin punainen Helsinki


      • Anonyymi

        Huumori ei taida olla vahvin puolesi


    • Jape

      LeCitroenilla on todellakin sana hallussa:)

      Aivan loistavaa juttua. Mielikuvitus vertaansa vailla. Uskomatonta naurunremakkaa aiheuttaa kavereissakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe