Passat-mies ja Vw-kerho (OSA 4)

LeCitroen

Täna aamuna (la 5.11.) klo 8.30 ovikellomme soi. Naapurin Passat-mies tuli upouudessa LIDListä ostamassaan mustanharmaassa tuulipuvussaan meille - hän oli pannut parempaa päälleen pyhäpäivän kunniaksi.

Ovensuussa hän siirtyi suoraan asiaan:

"No nyt on paikkakunnan VOLKSWAGEN-kerhossa pidetty hätäkokous. Eroamiseni ko. kerhon puheenjohtajuudesta on järisyttänyt VOLKSWAGEN -piirejä laajasti. Kaikille oli yllätys, että minä hopeanharmaan VW Passatin vm 2005 omistajana ja pitkäaikaisena kerhon johtajana erosin ilman ennakkovalmisteluja. Varapuheenjohtaja ja hopeanharmaan VOLKSWAGEN GOLFin omistaja on julistanut hätätilan. Naapurikunnan voimakkaasti toimivalta OPEL-YSTÄVÄT kerholta on pyydetty apua - hädän hetkellä vanhat kaunaisuudet on unohdettava ja kohdistettava voimat yleisesti saksalaisautojen hyväksi!"

Minä sitten virkoin: "No, tuntuupa nuo saksalaisautoille pyhitetyt kerhot orjuuttavilta! Eivät taida paremmasta tietää."

Passat-miehen uusi LIDListä ostettu mustanharmaa tuulipuku kahisi hänen niistäessään nenäänsä ja jatkaessa:

"Valtavat huhut ovat lähteneet liikkeelle. Terveyskeskuksessa oli informaatiopisteessä ollut erään VW-kerholaisen uusi avovaimo, joka oli tunnistanut minut - olenhan paikkakunnalla melko tunnettu ja arvostettu henkilö. Hän oli nähnyt, että olin tullut terveyskeskukseen jollakin toisella autolla kuin hopeanharmaalla VW Passatilla! Hän oli ensin luullut, että minulla on uusi auto mutta pian tajunnut, ettei se ollut ensinkään saksalaisauto!!!. Pian VW-kerhoon pyrkivät kokelasjäsenet olivat saaneet tehtävän:
Selvittää, millä autolla liikuin!"

Minä sanoin väliin: "Mielenkiintoista".

Passat-mies kysyi: "Onko ranskalaisautojen omistajien piirissä vastaavnalaista menoa?"

Minä vastasin: "Ensinnäkin minusta tuollaiset kerhot ovat syrjäytyneiden puuhakerhoja. Tunnen kyllä yhden Citroen-harrastajan, joka toimii jossakin Citroen-kerhossa. Mutta hän ejelee mukavalla BX:llään ja vaimo saa käyttää silti kauppakassina ja lyhyillä reisuilla jotakin uudehkoa jäykkäjousista ja ankeaa Volkswagen peltilehmää. Hän on vain todennut, että vaimo ajakoon tuolla rumiluksella - ei se kuitenkaan autoista mitään ymmärrä."

Passat-kuski vastasi hajamielisesti: "Tjaa."
Sitten hän lisäsi: "Volkswagen kerhon paras kokelas oli kuitenkin selvittänyt, että olin tullut terveyskeskukseen Citroen C5 2,2 HDI automaatilla! Tämä - että liikuin ranskalasisautolla - ja se, että erosin puheenjohtajuudesta aiheuttivat tuon myrskyn sekä VW-kerhossa että naapurikunnan OPEL-ystävät kerhossa!"

Virkoin siihen: "No, tuohan on vain elämää. Ei sakslaiset peltilehmäautot mitään ikuisia ole!"

Passat-mies vastasi: "Ai noin rennosti otat tämän alkaneen myrskyn!? Kyllä se CITROENisi mahtava - suorastaan kuninkaallinen - kyyti pitää sinut rentona."

7

1695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wrgterhgeth

Ihmetellä täytyy, että jollain on aikaa kehittää ko satuja. Ei kai kukaan normaali ole kiinnostunut siitä, ajaako muut sitikalla vai volkkarilla. En todellakaan usko, että volkkari-kuskit välittävät tippaakaan siitä, millä merkillä muut ajaa ja sama koskee sitikka- kuskeja, paitsi tätä reppanaa, jolla on aikaa ja viitseliäisyytta keksiä satuja omien kieroituneiden ajatustensa perusteella. Nää kaikki väittelyt eri merkkien paremmuudesta on täysin turhia ja lapsellisia. Jos joku ajaa ladalla ja toinen mersulla, ajakoon, mitä se muille kuuluu. Jos jollain on nokia-kännykkä ja toisella samsung, ei siitä kukaan jaksa olla kiinnostunut, mutta autojen ollessa kysessä jollain on ihme sairaita intohimoja oman merrkinsä suhteen.
      Juttu paljastaa vaan sen , että ko tyyppi kaipaa jostain kumman syystä myötätuntoa ja pönkitystä siihen, että on ostanut sitikan ja luulee että kaikki saksalais-auto kuskit vihaa/halveksii ranskalais-autojen omistajia.

• termi...

Heikko itsetunto...

• termi
        termi... kirjoitti:

Heikko itsetunto...

Patologinen luonnehäiriö.

• 4X4
        termi kirjoitti:

Patologinen luonnehäiriö.

Kovasti tuntuu vituttavan hunniautoilla ajavia LeCitroenin tekstit. Lapinpolttjamaan autoilla ajavilla se asenneongelma taitaa olla, viittaan nimimerkkiin "Realisti" ym.

• seis
        4X4 kirjoitti:

Kovasti tuntuu vituttavan hunniautoilla ajavia LeCitroenin tekstit. Lapinpolttjamaan autoilla ajavilla se asenneongelma taitaa olla, viittaan nimimerkkiin "Realisti" ym.

Lue historiasi uudestaa (jos nyt sitten olet lukenut ollenkaan). Parempi poltettu Lappi,
        kuin punainen Helsinki

• Anonyymi

Huumori ei taida olla vahvin puolesi

• Jape

LeCitroenilla on todellakin sana hallussa:)

Aivan loistavaa juttua. Mielikuvitus vertaansa vailla. Uskomatonta naurunremakkaa aiheuttaa kavereissakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe