EMILY ROSEN RIIVAAJA

kiinnostunut...

Tietoa leffan takana olevasta "tositarinasta"?
Kiinnostaa kovin tämänkaltaiset jutut. Jos joku tietää ja viitsii kertoa, olisin kiitollinen.
Nuo leffateattereiden sivuilta löytyvät jutut olen jo lukenut...muuta?
T: yliluonnollisuuksiin addiktoitunut hörhö

19

12694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nessuliina

Ainakin vaikuttaa aika pelottavalta elokuvalta trailerin mukaan!

• aaga

Anneliese Michel se tyttö jonka pohjalta se on tehty. Googlella löytyy juttua siitä

• vaikutti TODELLA mielenkiintoiselle! Traileri oli kyllä houkutteleva ja pelottava mutta niin on ollu monessa muussakin leffassa joka onki sit ollu pettymys! Mutta se sai sen verran mielenkiinnon heräämään että elokuviin se on vissiin lähdettävä :D

• Anjel

sen aidon ääninauhan lataa jostain netistä? Kuinka pitkä se nauha on?

• horror fan

Emily rosen tarina perustuu tosi tapahtumaan
      ja oikea henkilö jolle se tapahtu on
      Anneliese michel saksalais perhe joka oli katolinen tämä tapahtu 1968-1976 välisenä aikana
      76 hän kuoli ja tapahtuma paikka on saksa tästä löytyy artikkeli netistä kun laittaa hakusana
      Anneliese michel.

• 1234

Emily Rosen riivaaja perustuu Saksassa 1970-luvulla sattuneisiin tapahtumiin. Parikymppinen Anneliese Michel sai outoja kohtauksia, jotka diagnosoitiin epilepsiasta johtuviksi. Syvästi uskonnollinen perheestä tullut Anneliese alkoi lisäksi nähdä pelottavia näkyjä ja kuulla ääniä, jotka väittivät Anneliesen käristyvän helvetissä. Tästä vedettiin se kertakaikkisen looginen johtopäätös, että Anneliesen täytyy olla riivattu. Epilepsialääkitys lopetettiin, ja pappi kutsuttiin manaamaan räyhähenget alimpaan helvettiin. Ääninauhoille tallennetussa prosessissa vain kävi niin ikävästi, että Anneliese kuoli aliravitsemukseen ja lukuisiin fyysisiin vammoihin, ja hänen perheensä sekä manausta suorittanut pappi joutuivat leivättömän pöydän ääreen taposta syytettyinä. Taposta heidät myös tuomittiin.

• PuppetVeins

Syvästi uskovaisesta perheestä en ihmettele tulevan tällaisia. Kyllä se on kristinusko mikä sekoittaa mielen ja riivaa. Ei ihme että alkaa näkyä demoneita ja helvetin liekkejä joka puolella jos niihin uskoo. Ja ne papithan ne vasta hulluja on. Siinä vaiheessa kun oot sidottuna ja nääntymäisilläs kuoliaaks, ja pappi on siinä vieressä manaamassa niin tilanne tuskin paranee? Älkää uskoko, niin pelastutte.

• pelastettu1
        PuppetVeins kirjoitti:

Syvästi uskovaisesta perheestä en ihmettele tulevan tällaisia. Kyllä se on kristinusko mikä sekoittaa mielen ja riivaa. Ei ihme että alkaa näkyä demoneita ja helvetin liekkejä joka puolella jos niihin uskoo. Ja ne papithan ne vasta hulluja on. Siinä vaiheessa kun oot sidottuna ja nääntymäisilläs kuoliaaks, ja pappi on siinä vieressä manaamassa niin tilanne tuskin paranee? Älkää uskoko, niin pelastutte.

Hei PuppetVeins!
        Vastaisin tuohon edelliseen viestiin, että Jumala on totta, ja uskomalla Jeesukseen Kristukseen pääsee lopulta taivaaseen kun täältä maapallolta kuollaan. Sanoit, että: ''älkää uskoko nii pelastutte'', ikävä sanoa, mutta toivottavasti sydämmesi ei ole liian kova ymmärtämään, että on jotain suurempaa ja parempaa tämän kuoleman jälkeen, tosin ne joutuvat helvettiin, jotka eivät vastaan ota Jeesusta sydämmeensä, ja todella usko häneen!
        Haluan vielä sanoa, että pahat henkivallat ja helvetti ja itse saatana on yhtä todellisia, kuin taivas, enkelit ja Kaikkivaltias ja hänen poikansa Jeesus Kristus.
        Toivon, että ymmärrät että uskomalla pelastutte!
        Siunausta

• tavallinen ihminen
        pelastettu1 kirjoitti:

Hei PuppetVeins!
        Vastaisin tuohon edelliseen viestiin, että Jumala on totta, ja uskomalla Jeesukseen Kristukseen pääsee lopulta taivaaseen kun täältä maapallolta kuollaan. Sanoit, että: ''älkää uskoko nii pelastutte'', ikävä sanoa, mutta toivottavasti sydämmesi ei ole liian kova ymmärtämään, että on jotain suurempaa ja parempaa tämän kuoleman jälkeen, tosin ne joutuvat helvettiin, jotka eivät vastaan ota Jeesusta sydämmeensä, ja todella usko häneen!
        Haluan vielä sanoa, että pahat henkivallat ja helvetti ja itse saatana on yhtä todellisia, kuin taivas, enkelit ja Kaikkivaltias ja hänen poikansa Jeesus Kristus.
        Toivon, että ymmärrät että uskomalla pelastutte!
        Siunausta

Diibadaaba, pelastettu, kaikkivaltias jumala antaa kaikille lapsilleen kaikki synnit anteeksi, meistä ei kukaan joudu helvettiin, jumalaan usko on eriasteista. joten oleppa rauhallinen ;)

• einäin
        tavallinen ihminen kirjoitti:

Diibadaaba, pelastettu, kaikkivaltias jumala antaa kaikille lapsilleen kaikki synnit anteeksi, meistä ei kukaan joudu helvettiin, jumalaan usko on eriasteista. joten oleppa rauhallinen ;)

Ei saa ajatella sillä tavalla että Jumala antaa anteeksi niin minä lähdenkin tästä ryyppäämään.
        Jumala ei ole allekirjoitus mikä kuitataan.
        SE JOKA EI OLE UUDESTISYNTYNYT YLHÄÄLTÄ JOUTUU HELVETTIIN.
        Karkea totuus...
        Aivan helvetti luotiin alussa VAIN saatanalle ja hänen enkeleilleen. Mutta raamatussa sanotaan: Synnin palkka on kuolema.
        ps. lukaiseppa raamatusta JOH. 3:16
        Ja minä olen rauhallinen. :)

• Jänniäjuttuja

En tiedä mihin itse uskoa, mutta hyviä juttuja olen kuullut joihin voisi hörhöytyä, eli jokainen kokee rauhallisen lähdön oli tapaus millainen tahansa, kun aivoista vapautuva DMT kuljettaa sinut pois ja matka alkaa/jatkukoon.
        Helvetissä ovat täällä juuri nyt ne, jotka sen kokee niin. On onnellisiakin ihmisiä, mutta myös pelkissä pohjamudissa rämpiöitä, joilla ei onni kolahtanut ja heille tämä on maan päällinen helvetti, josta haluaisi päästä pois.
        Uskot jumalaan tai et, kuolet silti. Toisilla ne arvot vain voivat olla hieman erilaiset, toiset kuin raamatussa sanotaan. Se on ihan perus inhimillisyyttä olla hyvä ihminen ja välttää pahan tekoa toiselle eikä siihen välttämättä tarvitse raamattua.
        Meille ikuisen helvetin liekit ja loputon tuska on mielestäni tarinaa, jolla pelotellaan ja näin uskonnoilla hallitaan kansoja. Uskonto ja usko ovat tietenkin kaksi eri asiaa.
        Kieltämättä mieleenkiintoisin näkemys jollakin helvetistä oli, että helvetissä koemme kaikki mahdolliset tuskat henkiset kuin fyysiset kasvaen nämä tuskat ikuisuuden ajan joka sekuntti. Tämä voisi olla hieman kuumottavaa, mutta kiehtovaa. En usko itse tuohon.
        Joka kykenee elämään elämäänsä täysillä tee niin!

Yksi hauska tarina vielä, kun minulle eräs täys uskovainen sanoi, ettei ole suurempaa kuin jumala, kun sanoin, että itseensä olisi hyvä uskoa ja näin jonkun ajan päästä unta, jossa kyseenalaistettiin uskomusta. Tässä unessa, jos jaoit väärää sanaa ääneen tai kirjoittamalla kuolet onnettomuuteen saman tien.
        Elokuvien klassikko kauhuhahmo Jason Voorhees vieraili tässä unessa, joka tappoi minut ainakin kerran, mutta en herännyt ja näin jonkun kirjoittavan "väärää sanaa" paperille ja siitä hyvästä kuolevan välittömään onnettomuutteen sähköpiuhan repivän kaulan auki.
        Eli uneni sanoi, että usko itseesi, äläkä jaa väärää sanaa jumalasta ja, kun mietin syvemmin voi se tarkoittaa, että älä ole tekopyhä vaan saat uskoa mihin ikinä haluat, mutta älä jaa valheena sitä mihin et usko. Eli jos uskot Jeesukseen et voi puolustella Luciferia.
        Usko itseesi oli kumminkin se kaiken A ja O jota mieleni minulle myös sanoi ja neuvoi!

Ainiin ja unesta herättyäni oli yö ja aloin selailemaan TV kanavia, josta tuli elokuva Evil Dead (valitettavasti loppu suoralla), mutta sen jälkeen heti perään elokuva Devil ja olin aivan hämilläni. Sitten selailin facebookkia ja joku tuntematon jossain ryhmässä oli kirjoittanut tekstin jotenkin näin, että "pitäisikö jumala (tai) jeesus jättää pikkuhiljaa levon rauhaan" ja siinä vaiheessa meni olo kummalliseksi ja mystiseksi. Tässä oli jotakin merkillistä taustalla selkeästi. Kerran olen nähnyt herättyäni mustan hahmon petini päässä seisoskelemassa, mutta ei siitä sen enempää.
        Kiitos ja olkaa vapaita uskomaan mihin haluatte!

• sssdddffff

Toimii itselleni ainakin hyvin

• riivaaja rosen emily

se oli jotenkin tylsä! Ne istui suurimman osan ajasta siellä oikeussalissa eikä tehneet mitään.. :(

• elokuvassa

Mielenkiintoinen tarina oli vesitetty tylsäksi elokuvaksi!

• Jänniäjuttuja
        elokuvassa kirjoitti:

Mielenkiintoinen tarina oli vesitetty tylsäksi elokuvaksi!

Ei ollut kovin toiminnan täytteinen, mutta mieleenkiintoisenhan tässä juuri tekeekin se, että tämä on tosiaan tositapahtumaan perustuva. Ei tuota katsoisi erkkikään, jos olisi hatusta tempaistu tarina.

• th_
        Jänniäjuttuja kirjoitti:

Ei ollut kovin toiminnan täytteinen, mutta mieleenkiintoisenhan tässä juuri tekeekin se, että tämä on tosiaan tositapahtumaan perustuva. Ei tuota katsoisi erkkikään, jos olisi hatusta tempaistu tarina.

Tämän filmin lisäksi tapauksesta on olemassa kaksi muuta filmiä. Requiem (https://www.imdb.com/title/tt0454931) ja Anneliese: The Exorcist Tapes (https://www.imdb.com/title/tt1911533)
        Ensin mainittu on dokumentti ja vähän parempi kuin Emily Rosen riivaaja.

• eheh3

Se perustuu löyhästi tositapahtumii.

• Anonyymi

Olen lukenut Anneliesen tapauksesta ja odotin innolla Emily Rosen katsomista, mutta petyin. Leffa oli todella tylsä ja pitkäveteinen ja hahmoihin ei saanut minkäänlaista otettu. Se asianajaja oli lähinnä todella ärsyttävä ja pappissa ei ollut mitään luonnetta, ainoastaan vaan oli vakaa uskossaan. Olin oikeastaan leffan ajan koko aika sen syyttäjän puolella ja se oli oiekastaan kiva asia leffassa, että tarjottiin vähän kahta erilaista selitystä, mutta sitä vastakkain asettulua olisi voinut olla enemmän. Riivatuksi oletetun Emilyn huutamiseen ja karjumiseen kyllästyi jo heti. LEffa yritti olla pelottava, mutta ei onnistunut siinä mielestäni mitenkään.

Myöskin se loppuratkaisu oli vähän outo, koska tosi elämässä ne papit sai sakkotuomion ja vanhemmat vapautettiin syytteistä. LEffassa vanhempia ei taidettu edes syyttää muistaakseni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4390
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2240
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      557
      1734
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1461
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1098
    7. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      1008
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      913
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      898
    Aihe