kulkee nykyisin Euroopan ja Aasian raja
raja
7
675
Vastaukset
- turkey
Jos nyt Turkissa kulkevaa rajaa tarkoitat, niin Istanbulhan jakaa Turkin Eurooppaan ja Aasiaan. Turkkihan kuuluu lähes kokonaan Aasiaan, vain se pieni osa Bosborin salmen toiselta puolelta kuuluu Eurooppaan.
- yks näkemys
Siis se on Vähä-Aasiaa ainaki mun karttani mukaan. Ja kait ennemminkin Lähi-Itää kuin Aasiaa. Se, että osa kuuluu kartalla Eurooppaan ei kyllä tee siitäkään alueesta yhtään eurooppalaisempaa kuin salmen itäpuolikaan on.
- turkey
yks näkemys kirjoitti:
Siis se on Vähä-Aasiaa ainaki mun karttani mukaan. Ja kait ennemminkin Lähi-Itää kuin Aasiaa. Se, että osa kuuluu kartalla Eurooppaan ei kyllä tee siitäkään alueesta yhtään eurooppalaisempaa kuin salmen itäpuolikaan on.
No Lähi-Itää Turkki ei kyllä todellakaan ole! Tässä on ihan suora lainaus:
"Turkin tasavalta sijaitsee kahdessa maanosassa - Aasiassa ja Europassa. Aasian puoleista osaa kutsutaan Anatoliaksi ja Euroopan puoleista Itä-Traakiaksi. Bosporinsalmi, Marmaranmeri sekä Dardanellien (Canakkale) salmi erottavat Anatolian ja Itä-Traakian toisistaan."
Mutta totta on se, että vaikka osa Istanbulia on Euroopan puolella ja osa Aasian puolella, niin ei sitä huomaa siellä mitenkään. Eihän Turkki ole kovinkaan eurooppalainen valtio, mikä on minusta vain hyvä asia. Siellä on ihan erilainen - ja ihana sellainen - tunnelma. :) - yks näkemys
turkey kirjoitti:
No Lähi-Itää Turkki ei kyllä todellakaan ole! Tässä on ihan suora lainaus:
"Turkin tasavalta sijaitsee kahdessa maanosassa - Aasiassa ja Europassa. Aasian puoleista osaa kutsutaan Anatoliaksi ja Euroopan puoleista Itä-Traakiaksi. Bosporinsalmi, Marmaranmeri sekä Dardanellien (Canakkale) salmi erottavat Anatolian ja Itä-Traakian toisistaan."
Mutta totta on se, että vaikka osa Istanbulia on Euroopan puolella ja osa Aasian puolella, niin ei sitä huomaa siellä mitenkään. Eihän Turkki ole kovinkaan eurooppalainen valtio, mikä on minusta vain hyvä asia. Siellä on ihan erilainen - ja ihana sellainen - tunnelma. :)Lainauksesi taitaa olla jostain matkailuesitteestä? Heitin tuon Lähi-Idän ihan tarkoituksella koska Turkkihan on maa joka sijoitetaan milloin mihinkin maanosaan puhujan/kirjoittanut mieltymysten ja näkemysten mukaan. Esim. jos sitä ei haluta EU:hun perustelu on, että Turkki kuuluu Aasiaan. Toisaalta taas jo koulun historiankirjoista on voinut lukea "Euroopan sairaasta miehestä" jolla nimellä Turkkia kutsuttiin 1900-luvun alkupuolella.
Itselleni on ihan sama mihin maanosaan se kuuluu ja parempi olis ettei liittyis EU:hunkaan. Meillekään ei ole siitä mitään iloa ollut, olen siis koko peevelin EU systeemin vastustaja:)
Turkin ihanuudesta voi olla myös montaa mieltä ja se tietty riippuu sanojan kokemuksista ja mieltymyksistä. Itselläni on hyvin syvä viha-rakkaussuhde ko. maahan =( - turkey
yks näkemys kirjoitti:
Lainauksesi taitaa olla jostain matkailuesitteestä? Heitin tuon Lähi-Idän ihan tarkoituksella koska Turkkihan on maa joka sijoitetaan milloin mihinkin maanosaan puhujan/kirjoittanut mieltymysten ja näkemysten mukaan. Esim. jos sitä ei haluta EU:hun perustelu on, että Turkki kuuluu Aasiaan. Toisaalta taas jo koulun historiankirjoista on voinut lukea "Euroopan sairaasta miehestä" jolla nimellä Turkkia kutsuttiin 1900-luvun alkupuolella.
Itselleni on ihan sama mihin maanosaan se kuuluu ja parempi olis ettei liittyis EU:hunkaan. Meillekään ei ole siitä mitään iloa ollut, olen siis koko peevelin EU systeemin vastustaja:)
Turkin ihanuudesta voi olla myös montaa mieltä ja se tietty riippuu sanojan kokemuksista ja mieltymyksistä. Itselläni on hyvin syvä viha-rakkaussuhde ko. maahan =(Itse asiassa olikohan tuo lainaukseni turkki.fi sivulta..? Muistaakseni sen sieltä lainasin..
Itselleni on myös ihan sama mihin maanosaan Turkkin katsotaan kuuluvan. Yhtään eurooppalainen se ei omastanikaan mielestä ole, eikä sen ole tarve ollakaan. Tuohon EU-asiaan minulla ei vielä selkeää kantaa ole. - ---
turkey kirjoitti:
Itse asiassa olikohan tuo lainaukseni turkki.fi sivulta..? Muistaakseni sen sieltä lainasin..
Itselleni on myös ihan sama mihin maanosaan Turkkin katsotaan kuuluvan. Yhtään eurooppalainen se ei omastanikaan mielestä ole, eikä sen ole tarve ollakaan. Tuohon EU-asiaan minulla ei vielä selkeää kantaa ole.että Eu:ssa heitettiin muutama vuosi sitten hieman herjaa siitä, että pitäisi ottaa jäseneksi Israel ja Palestiina, kummankin ongelmat kuulema ratkeaisivat sillä konstilla;)
Istanbulin kaupunki jakaa Turkin Eurooppaan ja Aasiaan. Suurin osa Turkin valtiosta kuuluu siis Aasian puolelle, mutta se Bosborin salmen puoleinen osa kuuluu Eurooppaan. Mielestäni Turkki voisi myös liittyä EU:n jäsenvaltioksi koska siitä kuitenkin kuuluu osa Euroopan puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879