Kaverillani on autossa käännettävä vetokoukku, eli semmonen malli jonka saa käännettyä auton alle. On myös malleja joista vetokoukun voi kokonaan irrottaa. Mietin vaan että mitä ihmeen hyötyä tästä kellekään on? Kertokaa edes yksi hyvä syy. Miksi suotta liata kädet, irrottaa ja laittaa koukku aina takaisin. Ja yhden talven jälkeen mekanismi on varmaan sen verran jumissa ettei enää kunnolla irtoa. Vetokoukku on minusta kätevä parkkipaikoilla niin ei kukaan kolhi autoa takaapäin. Pienissä peräänajoissakin se suojaa autoa.Eikä se nyt ulkonäköäkään minusta pahenna. Jos jollain on jokin järkevä selitys miksi irrottaa peräkoukku niin kerropa ihmeessä.
Käännettävä vetokoukku
14
4475
Vastaukset
- 20cm on paljon
Kaupungissa on ahdasta ja 20 cm on paljon ahtaassa ruudussa
- se pieni
perään ajo voi tuoda isomman remontin siihen koukulliseen autoon, kun vääntyy muutakin, kuin puskuri. Siksi ne on tehty semmoisiksi, että ei tarvi sen vuoksi koria venyttää
- Anonyymi
Päin vastoin, sanottiin perään ajon jälkeet että jos ei ollu koukkua olisi kosla nenny lunastukseen. Koukku suojasi, eikä tarvinnu uusia kun törmäyssuoja sekä puskurin pinta muovinen+ maalaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päin vastoin, sanottiin perään ajon jälkeet että jos ei ollu koukkua olisi kosla nenny lunastukseen. Koukku suojasi, eikä tarvinnu uusia kun törmäyssuoja sekä puskurin pinta muovinen maalaus.
Kakkaperse
- olen kääntänyt
Oon iltasin parkkipaikoilta kääntänyt niitä irrotettavia jo yli viiskymmentä, tosin suurin osa niistä on samanlaisia....
- irrotettavaan
Minulla on ollut vuosia autoissani irroitettava koukku.Mielestäni henkilöautoon sopii irroitettava koukku ulkonäkö syistä paremmin. Työautoihin kiinteä.Irrottaminen ja kiinnitys käy muutamassa sekunnissa.Olen öljynnyt kiinnitys pinnat ja ne on säilynyt aivan kirkkaina.Lisäksi suola ei ruostuta itse pallo päätä talvella.Tietysti jos koukun tarve on jatkuvaa ei irrotettavalla koukulla ole merkitystä.
- PErse
ja miksi sitä pitäämään js sille ei ole tarvetta...
kolarissa taas tulee enemmän vauriota varsinkin turvapalkilla olevalla puskurilla kun se vekkaa koukun verran keskeltä sisään ja sivuilta vastaavasti ulospäin...niin eihän tuotakaan tiedä jos ei niitä korjaile..olikohan ranskassa tai jossain itävallassa kielletty kiinteät koukut juuri tuon takia- Tarmo
Itse kiertelin monia autovaraosaliikkeitä ja löysin ainoan hyväksyttävän näköisen mallin Passattiini (2004) Bosalin valikoimasta. Kaikki kovilit ja muut ovat liian ruosteherkkiä ja kahden vuoden päästä kamalan näköisiä.
Uusimmista autoista kokonaan?!
Kun vetokoukullinen peruuttaa nokkaani, vakuutusyhtiö ei pääse halvalla.
Kun minun automaattini liukui HITAASTI edessäolevan vetokoukkuun, meni rekisterikilpeni ruttuun.
Taas kun liukui vetokoukuttoman takapäähän, taipui sen rekisterikilpi vähän. MUTTA: Edessä olevan naiskuski kehitti seuraavan tarinan: ½h kuluttua törmäyksestä sain niskakipuja, joihin lääkäri määräsi 'pääntuen'. Ja sairaslomaa. Eli yritti panna tämmöiset minun (vakuutukseni) piikkiin.
Vakuutuspetoksia on näköjään monenlaisia. Vakuutustarkastaja sai naisen raiteilleen ja syyttely tekstareilla loppui siihen.
Yhteenveto: Kunnon puskurit takaisin, jollaiset minulla oli ratakiskon järeysluokkaa eka autossani vm. 1937! Niitä tarvittiin!- Hyrysysyttäjä
Puskurit eivät nykyään ole muuta kuin korjaamoiden rahasampo. Munankuoren vahvuinen kuttaperkkarämmäle hajoaa tuhannen p:n päreiksi kun sitä vähänkin kolhaisee. Ja se sitten maksaa! Ennen wanhaan puskurit suojasivat autoa pikkukolhuilta. Minäkin lipsahdin kerran v.1975 aamuliukkailla lepikkoon Datsun luupääfarkulla. Ranteenvahvuiset puut menivät poikki, mutta autoon ei tullut muuta vammaa kuin hieman sotkuinen etupuskuri. Korjattiin pyyhkimällä rätillä. Nykyautohan olisi ilmeisesti mennyt lunastukseen.
Toinen merkillinen juttu on roiskeläppien puuttuminen. Ne estäisivät varsin tehokkaasti kumin uriin tarttuneiden kivien lentämisen niin ylös, että takanatulijan tuulilasi hajoaa. Ulkonäkökysymykset ovat siis painavampia syitä kuin tarkoituksenmukaisuus. Minä viis veisaan ulkonäkötekijöistä, minähän istun autoni sisällä enkä niitä näe.
- merkeissä
kiinteä koukku tulee rekisterikilven eteen. näinhän ei saa lain mukaan olla. mutta moniko siitä välittää on eri asia.
- Rekkari piilossa
Oletkos nähnyt fillaritelinettä, joka auton takana ja osittain vetokoukussa. Sehän peittää helposti koko rekisterikilven ja aivan laillisesti!
- haastat.
Rekkari piilossa kirjoitti:
Oletkos nähnyt fillaritelinettä, joka auton takana ja osittain vetokoukussa. Sehän peittää helposti koko rekisterikilven ja aivan laillisesti!
onkohan laki muuttunut?
- Höh
Rekkari piilossa kirjoitti:
Oletkos nähnyt fillaritelinettä, joka auton takana ja osittain vetokoukussa. Sehän peittää helposti koko rekisterikilven ja aivan laillisesti!
"Oletkos nähnyt fillaritelinettä, joka auton takana ja osittain vetokoukussa. Sehän peittää helposti koko rekisterikilven ja aivan laillisesti!"
- vaan, kun tässä ei ole mitään laillista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1172625
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2551148- 861094
- 81054
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791011Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12930Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63923- 30896
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku41832Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie37799