Kaverillani on autossa käännettävä vetokoukku, eli semmonen malli jonka saa käännettyä auton alle. On myös malleja joista vetokoukun voi kokonaan irrottaa. Mietin vaan että mitä ihmeen hyötyä tästä kellekään on? Kertokaa edes yksi hyvä syy. Miksi suotta liata kädet, irrottaa ja laittaa koukku aina takaisin. Ja yhden talven jälkeen mekanismi on varmaan sen verran jumissa ettei enää kunnolla irtoa. Vetokoukku on minusta kätevä parkkipaikoilla niin ei kukaan kolhi autoa takaapäin. Pienissä peräänajoissakin se suojaa autoa.Eikä se nyt ulkonäköäkään minusta pahenna. Jos jollain on jokin järkevä selitys miksi irrottaa peräkoukku niin kerropa ihmeessä.
Käännettävä vetokoukku
14
4741
Vastaukset
- 20cm on paljon
Kaupungissa on ahdasta ja 20 cm on paljon ahtaassa ruudussa
- se pieni
perään ajo voi tuoda isomman remontin siihen koukulliseen autoon, kun vääntyy muutakin, kuin puskuri. Siksi ne on tehty semmoisiksi, että ei tarvi sen vuoksi koria venyttää
- Anonyymi
Päin vastoin, sanottiin perään ajon jälkeet että jos ei ollu koukkua olisi kosla nenny lunastukseen. Koukku suojasi, eikä tarvinnu uusia kun törmäyssuoja sekä puskurin pinta muovinen+ maalaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päin vastoin, sanottiin perään ajon jälkeet että jos ei ollu koukkua olisi kosla nenny lunastukseen. Koukku suojasi, eikä tarvinnu uusia kun törmäyssuoja sekä puskurin pinta muovinen maalaus.
Kakkaperse
- olen kääntänyt
Oon iltasin parkkipaikoilta kääntänyt niitä irrotettavia jo yli viiskymmentä, tosin suurin osa niistä on samanlaisia....
- irrotettavaan
Minulla on ollut vuosia autoissani irroitettava koukku.Mielestäni henkilöautoon sopii irroitettava koukku ulkonäkö syistä paremmin. Työautoihin kiinteä.Irrottaminen ja kiinnitys käy muutamassa sekunnissa.Olen öljynnyt kiinnitys pinnat ja ne on säilynyt aivan kirkkaina.Lisäksi suola ei ruostuta itse pallo päätä talvella.Tietysti jos koukun tarve on jatkuvaa ei irrotettavalla koukulla ole merkitystä.
- PErse
ja miksi sitä pitäämään js sille ei ole tarvetta...
kolarissa taas tulee enemmän vauriota varsinkin turvapalkilla olevalla puskurilla kun se vekkaa koukun verran keskeltä sisään ja sivuilta vastaavasti ulospäin...niin eihän tuotakaan tiedä jos ei niitä korjaile..olikohan ranskassa tai jossain itävallassa kielletty kiinteät koukut juuri tuon takia- Tarmo
Itse kiertelin monia autovaraosaliikkeitä ja löysin ainoan hyväksyttävän näköisen mallin Passattiini (2004) Bosalin valikoimasta. Kaikki kovilit ja muut ovat liian ruosteherkkiä ja kahden vuoden päästä kamalan näköisiä.
Uusimmista autoista kokonaan?!
Kun vetokoukullinen peruuttaa nokkaani, vakuutusyhtiö ei pääse halvalla.
Kun minun automaattini liukui HITAASTI edessäolevan vetokoukkuun, meni rekisterikilpeni ruttuun.
Taas kun liukui vetokoukuttoman takapäähän, taipui sen rekisterikilpi vähän. MUTTA: Edessä olevan naiskuski kehitti seuraavan tarinan: ½h kuluttua törmäyksestä sain niskakipuja, joihin lääkäri määräsi 'pääntuen'. Ja sairaslomaa. Eli yritti panna tämmöiset minun (vakuutukseni) piikkiin.
Vakuutuspetoksia on näköjään monenlaisia. Vakuutustarkastaja sai naisen raiteilleen ja syyttely tekstareilla loppui siihen.
Yhteenveto: Kunnon puskurit takaisin, jollaiset minulla oli ratakiskon järeysluokkaa eka autossani vm. 1937! Niitä tarvittiin!- Hyrysysyttäjä
Puskurit eivät nykyään ole muuta kuin korjaamoiden rahasampo. Munankuoren vahvuinen kuttaperkkarämmäle hajoaa tuhannen p:n päreiksi kun sitä vähänkin kolhaisee. Ja se sitten maksaa! Ennen wanhaan puskurit suojasivat autoa pikkukolhuilta. Minäkin lipsahdin kerran v.1975 aamuliukkailla lepikkoon Datsun luupääfarkulla. Ranteenvahvuiset puut menivät poikki, mutta autoon ei tullut muuta vammaa kuin hieman sotkuinen etupuskuri. Korjattiin pyyhkimällä rätillä. Nykyautohan olisi ilmeisesti mennyt lunastukseen.
Toinen merkillinen juttu on roiskeläppien puuttuminen. Ne estäisivät varsin tehokkaasti kumin uriin tarttuneiden kivien lentämisen niin ylös, että takanatulijan tuulilasi hajoaa. Ulkonäkökysymykset ovat siis painavampia syitä kuin tarkoituksenmukaisuus. Minä viis veisaan ulkonäkötekijöistä, minähän istun autoni sisällä enkä niitä näe.
- merkeissä
kiinteä koukku tulee rekisterikilven eteen. näinhän ei saa lain mukaan olla. mutta moniko siitä välittää on eri asia.
- Rekkari piilossa
Oletkos nähnyt fillaritelinettä, joka auton takana ja osittain vetokoukussa. Sehän peittää helposti koko rekisterikilven ja aivan laillisesti!
- haastat.
Rekkari piilossa kirjoitti:
Oletkos nähnyt fillaritelinettä, joka auton takana ja osittain vetokoukussa. Sehän peittää helposti koko rekisterikilven ja aivan laillisesti!
onkohan laki muuttunut?
- Höh
Rekkari piilossa kirjoitti:
"Oletkos nähnyt fillaritelinettä, joka auton takana ja osittain vetokoukussa. Sehän peittää helposti koko rekisterikilven ja aivan laillisesti!"
- vaan, kun tässä ei ole mitään laillista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851