Millaisia kokemuksia yrittäjillä on Econet 2000:sta tai Nova Standard/Pro ohjelmistoista.
Tarvetta olisi laskutukselle, myyntireskontralle ja varastonvalvonnalle. Sovellukset pitäis kytkeä lisäksi kassajärjestelmään.
Itse ole aikanaan käyttänyt Econet Premieriä kirjanpitoon, ja se ohjelma oli kyllä erinomaisen sekava ja vaikeakäyttöinen.
Vaatimuksia ovat helppokäyttöisyys, toimintavarmuus, kohtuullinen hinta ja kohtuulliset ylläpitokulut. Lisäksi ohjelman on sallittava mahdollisimman paljon käyttäjän omia määrityksiä esim. laskupohjiin, ja erilaiset poikkeavat tilanteet pitäisi pystyä hanskaamaan.
Jotkut ohjelmat ovat niin paskanjäykkiä, että vain orjallinen yhden ainoan kaavan noudattaminen saa aikaan jonkinlaisen lopputuloksen, muuten käytöstä ei tule mitään.
Econet/Nova
25
9128
Vastaukset
- Piste.
Mielestäni Econet on hyvä. Econet 2000 on kuitenkin samantyylinen kuin Econet premier, minä en pitänyt ohjelmaa erinomaisen sekavana.
- edellinen?
No joo, olipa hyödyllinen kommentti. Osaisitko kommentoida sovelluksen hankintahintaa ja käytännön ylläpitokustannuksia? Entä toimintavarmuus, asetusten muokkausmahdollisuus?
Hinnat toki selviävät tarjouksen pyytämällä, mutta ohjelmissa on eroja. Toiseen sovellukseen ei ikinä tarvitse mitään helpdeskin apua pyytää tai päivityspaketteja asennella, johonkin toiseen taas tulee joku käsittämätön virheilmoitus harva se päivä. Näitä et myyntiedustajalta kuule. - Piste.
edellinen? kirjoitti:
No joo, olipa hyödyllinen kommentti. Osaisitko kommentoida sovelluksen hankintahintaa ja käytännön ylläpitokustannuksia? Entä toimintavarmuus, asetusten muokkausmahdollisuus?
Hinnat toki selviävät tarjouksen pyytämällä, mutta ohjelmissa on eroja. Toiseen sovellukseen ei ikinä tarvitse mitään helpdeskin apua pyytää tai päivityspaketteja asennella, johonkin toiseen taas tulee joku käsittämätön virheilmoitus harva se päivä. Näitä et myyntiedustajalta kuule.Alle tonnin maksaa kirjanpito, samaa luokkaa lienee muutkin osiot. Päivitys 50-100 euroa per vuosi. en ole tarvinnut apua eikä päivityksiä ole pakko ostaa.
Olen kuullut jotain, että Econetista voisi siirtää tietoja Novaan, miten lie. econetista puuttuu kunnollinen työajan seuranta. - Tuntinetti
Piste. kirjoitti:
Alle tonnin maksaa kirjanpito, samaa luokkaa lienee muutkin osiot. Päivitys 50-100 euroa per vuosi. en ole tarvinnut apua eikä päivityksiä ole pakko ostaa.
Olen kuullut jotain, että Econetista voisi siirtää tietoja Novaan, miten lie. econetista puuttuu kunnollinen työajan seuranta.Hei!
Selainkäyttöisiä työajanseurannan järjestelmiä on nykyään aika paljon. Yksi, jota voi kokeilla ilmaiseksi, on mm. http://www.tuntinetti.fi/index.html - Toimistomyyrä
Piste. kirjoitti:
Alle tonnin maksaa kirjanpito, samaa luokkaa lienee muutkin osiot. Päivitys 50-100 euroa per vuosi. en ole tarvinnut apua eikä päivityksiä ole pakko ostaa.
Olen kuullut jotain, että Econetista voisi siirtää tietoja Novaan, miten lie. econetista puuttuu kunnollinen työajan seuranta.Meillä on kanssa tuo Econet 2000. Mielestäni hyvä ja selkeä ohjelma. Ainoa suuri puute minkä olen siinä huomannut on FIFO:n puute. Eli kun ostoja tulee sisään eri ostohinnalla, ohjelma ei pysty käsittelemään niitä erillisinä erinä vaan kaikilla tuotteilla sama ostohinta.
- joe--
Jos saat Novan joltain jonkun sen tuntevalta jälleenmyyjältä, suosittelen ilman muuta sitä.
Löytyy kaikki pitkälle tulevaisuuteen eikä ole mielestäni mitenkään vaikeakäyttöinen. Kysy siltä joka tarjoaa referenssejä, koska joustavuus on paljon kiini jälleenmyyjän kokemuksesta. Joskus myös käy niin, että Novaa ei kannata ottaa paikalliselta vaan alueelliselta jälleenmyyjältä jos haluaa hyvän tuen ja mahdollisuudet esim. nettikauppaintegrointiin tai materiaali/työaika/tuotanto/työvaihe/tms seurantaan.
Nova on mielestäni astetta parempi kuin Econet mutta vasta kun on Novan kunnolla tunteva myyjä.- harkitsija..
Mukava kuulla, että löytyy edes joitakin kokemuksia. Nuo kaksi ovat valintalistoilla kuitenkin kärkipäässä.
Parin vuoden aikana Suomeen on tupsahtanut kymmenittäin pieniä laskutusohjelmien etc. tarjoajia, mutta useimpien rahkeet eivät kestä pienintäkään kriittistä tarkastelua.
- harkitsija..
http://www.dlsoftware.fi/document.aspx?docID=49
Onko kenelläkään käytössä? - Maire666
Itse olen käyttäny Econettiä. Olen todennut, että ohjelma on ollut hyvin pätevä ja monipuolinen, siis vuonna -83, mutta nyt kuitenkin tunnen sen olevan kuin uloste suolessani, joten suosittelen passelia. Hyvällä tuurilla voit saada kylkiäsiksi aromipesän.
Passelista minulla ei juuri ole kokemuksia, mutta tv-shopin mainosten perusteella kyseessä on laadukas ohjelma.- Nova kulut nousevat
Olemme käyttäneet Nova-ohjelmia kauan. Itse ohjema on ihan hyvä mutta sanoisin että se on muuttunut oikeaksi rahastuskoneeksi. Onhan firmalla varaa mainostaa MTV3:ssakin! Moduuleja on vaikka kuinka paljon ja jokaisesta eri tasoja.
Moduulihinta 1000 euroa ja tarvitaan 6-12 kpl
Vuosittaiset maksut 1200 Euroa nousee "vain" 10 % lamavuosina! - mikähän tähän
Nova kulut nousevat kirjoitti:
Olemme käyttäneet Nova-ohjelmia kauan. Itse ohjema on ihan hyvä mutta sanoisin että se on muuttunut oikeaksi rahastuskoneeksi. Onhan firmalla varaa mainostaa MTV3:ssakin! Moduuleja on vaikka kuinka paljon ja jokaisesta eri tasoja.
Moduulihinta 1000 euroa ja tarvitaan 6-12 kpl
Vuosittaiset maksut 1200 Euroa nousee "vain" 10 % lamavuosina!Kaikki riippuu siitä mitä työssäsi tarvitset, itselläni on kokemusta useista eri ohjelmistoista ja voin sanoa että näissä jos missä on eroja ,en nyt väkisin ala omassa yrityksessäni olevaa tuotetta mainostamaan. Listaa ylös toiminnot mitä kussakin sovelluksessa löytyy, tämän jälkeen pyydä tarjoukset eri ohjelmistotoimittajilta. Mielellään siltä, joka toimii alueellasi jälleenmyyjänä koska usein myös ylläpito tulee sitä kautta eli jos ei jälleenmyyjä tuotetta tunne, ylläpito on hankalampaa.. mieti mitkä asiat ja toiminnot sinulle ja yrityksellesi on tärkeää, onko merkitystä kotimaisuudella (jolloin ehkä tuotekehitys toimii nopeammin) vai saako olla ulkomainen (jolloin tuotekehitys kiertää maiden yli), räätälöintien hinnalla, päivityksillä, käytettävyydellä, monipuolisuudella, tuotekehityksellä, tulevaisuudella jne.. jolloin päästään siihen mikä on tärkeää.. toiminnot vai hinta? Lisääkin voisin kertoa mutta en nyt ala täällä avautumaan..
- Pena66
kunnes tarvitset apua. Sitä ei heru paitsi pitkällä pennillä! Se siitä laadukkuudesta. Vaihtoon meni koko passeli!
- 26
Pena66 kirjoitti:
kunnes tarvitset apua. Sitä ei heru paitsi pitkällä pennillä! Se siitä laadukkuudesta. Vaihtoon meni koko passeli!
Päälle tonni päivitysmaksujavuodessa?? huh huh. aikamoinen rahastuskone. tonni markoissakin olisi liikaa.
Itse olen käyttänyt 10 vuotta datamike ohjelmaa. kertaakaan ei ole tarvinnut maksaa mitään puhelinmaksuja tai muutakaan "käyttö" maksua. ohjelma on toiminut kun junan vessa. pari kertaa olen päivittänyt uudempaan ja pävittäminen on silloinkin maksanut joku viiskymppiä.
joku järki pitää olla atk kustannuksissa. - 54456
26 kirjoitti:
Päälle tonni päivitysmaksujavuodessa?? huh huh. aikamoinen rahastuskone. tonni markoissakin olisi liikaa.
Itse olen käyttänyt 10 vuotta datamike ohjelmaa. kertaakaan ei ole tarvinnut maksaa mitään puhelinmaksuja tai muutakaan "käyttö" maksua. ohjelma on toiminut kun junan vessa. pari kertaa olen päivittänyt uudempaan ja pävittäminen on silloinkin maksanut joku viiskymppiä.
joku järki pitää olla atk kustannuksissa.Nova-ohjelmien ylläpitomaksu jokaisestsa moduulista (Myyntilaukset, laskutus, palkanlaskenta, ostotil...) on n. 150 euroa/kpl/vuosi.
Jos haluat saada tulostettua jotain vertailutilastoja myynnistä pitää ostaa tilastomoduuli jne. Perusmoduuleihin ei kehitetä mitään ylimääräistä uutta vaan se on aina sitten uusi moduuli joka maksaa tonnin ja ylläpito 100-150 euroa /vuosi.
Esim. nyt kun on uusia sähköisiä tapoja viestittää verottajalle pitää ostaa taas uusi moduuli... - Yrittäjä73
54456 kirjoitti:
Nova-ohjelmien ylläpitomaksu jokaisestsa moduulista (Myyntilaukset, laskutus, palkanlaskenta, ostotil...) on n. 150 euroa/kpl/vuosi.
Jos haluat saada tulostettua jotain vertailutilastoja myynnistä pitää ostaa tilastomoduuli jne. Perusmoduuleihin ei kehitetä mitään ylimääräistä uutta vaan se on aina sitten uusi moduuli joka maksaa tonnin ja ylläpito 100-150 euroa /vuosi.
Esim. nyt kun on uusia sähköisiä tapoja viestittää verottajalle pitää ostaa taas uusi moduuli...Yritystä kiinnostaa vain omat rahat. Pienille yrittäjille suosittelen verkkolaskutusohjelmistoa. Katsokaa www.procountor.fi - sivuilta löytyy päteviä kirjanpitäjiäkin jotka ovat toimittajasta riippumattomia. 4 vuotta takana ja kustannukset ovat hyvin kurissa.
- Ami838
Yrittäjä73 kirjoitti:
Yritystä kiinnostaa vain omat rahat. Pienille yrittäjille suosittelen verkkolaskutusohjelmistoa. Katsokaa www.procountor.fi - sivuilta löytyy päteviä kirjanpitäjiäkin jotka ovat toimittajasta riippumattomia. 4 vuotta takana ja kustannukset ovat hyvin kurissa.
Kyllä Nova-ohjelmilta löytyy pienellekin yritykselle ohjelma joka ei ole mielestäni rahastusta verraten moneen muuhun. Ainakin kotisivuillaan julkaisevat kaikki hinnat. Itse teen tosin laskuni vielä exelissä mutta jossakin vaiheessa tulee ohjelman hankinta eteen. Nova-ohjelmistoon tutustuin opiskellessani ja minulla ei ole ainakaan kuin hyvää sanottavaa tästä ohjelmasta. Siihen pienen yrityksn ohjelmaan en ole vielä tutustunut, mutta tarkoitus olisi.
- Talousneuvosko
Ami838 kirjoitti:
Kyllä Nova-ohjelmilta löytyy pienellekin yritykselle ohjelma joka ei ole mielestäni rahastusta verraten moneen muuhun. Ainakin kotisivuillaan julkaisevat kaikki hinnat. Itse teen tosin laskuni vielä exelissä mutta jossakin vaiheessa tulee ohjelman hankinta eteen. Nova-ohjelmistoon tutustuin opiskellessani ja minulla ei ole ainakaan kuin hyvää sanottavaa tästä ohjelmasta. Siihen pienen yrityksn ohjelmaan en ole vielä tutustunut, mutta tarkoitus olisi.
Olemme käyttäneet Novaa yrityksessämme reilut 8 vuotta. Melkoisen laajalla kokoonpanolla. Ns. ylläpito maksaa yli 2000 eur vuodessa alv. Summalle ei saa vastinetta. Rahastus on kiristynyt norjalaisomistuksessa, mutta palvelu vastaavasti huonontunut. Käyttäjätukea ei saa kuin ns. helpdeskillä. Puhelintukea on ajettu jo pitkään alas sillä, että siellä ei riitä ammattitaito muuhun, avunpyynnön kirjaamiseen. Jokainen uusi päivitys on lähes painajainen. Aina jotain aiemmin toiminutta yllättäen häviää tai muuttaa muotoaan. Ohjelma on sinällään melko hyvä ja hioutunut, mutta yrityskulttuurissa on jotain mennyt pahasti pieleen Visman myötä. En ole aktiivisesti etsimässä uutta ohjelmistoa, mutta jos semmoisen myyjä marssii ovesta sisälle, olen valmis kuuntelemaan.
- VESAAAA
Talousneuvosko kirjoitti:
Olemme käyttäneet Novaa yrityksessämme reilut 8 vuotta. Melkoisen laajalla kokoonpanolla. Ns. ylläpito maksaa yli 2000 eur vuodessa alv. Summalle ei saa vastinetta. Rahastus on kiristynyt norjalaisomistuksessa, mutta palvelu vastaavasti huonontunut. Käyttäjätukea ei saa kuin ns. helpdeskillä. Puhelintukea on ajettu jo pitkään alas sillä, että siellä ei riitä ammattitaito muuhun, avunpyynnön kirjaamiseen. Jokainen uusi päivitys on lähes painajainen. Aina jotain aiemmin toiminutta yllättäen häviää tai muuttaa muotoaan. Ohjelma on sinällään melko hyvä ja hioutunut, mutta yrityskulttuurissa on jotain mennyt pahasti pieleen Visman myötä. En ole aktiivisesti etsimässä uutta ohjelmistoa, mutta jos semmoisen myyjä marssii ovesta sisälle, olen valmis kuuntelemaan.
>En enää hankkisi Novaa
>En ole aktiivisesti etsimässä uutta ohjelmistoa, mutta jos semmoisen myyjä
>marssii ovesta sisälle, olen valmis kuuntelemaan.
Jaaha, mistäs päin Suomea konttorinne löytyy? Voin saman tien laittaa sekä omat että velimiehen firmankin myyntimieher asialle. Löytyy sovellusta sekä Winkulle, *nixille että selaimelle.
Kenenkään tarvitte enää koettaa NOVA-OHJELMILLA yritystään hoitaa, nykyaikana.
Ajatella että istekin olin Novan jälleenmyyjä vielä v. 1999. Ohjelmat kaatuili jo silloin sen vaivaisen Access-tietokantansa päällä. Ja kuten joku mainitsikin, päivitykset olivat hirveitä VBX-rumbia. Tasoja ja hinnoitteluita oli jo tuolloin parin A4-arkillisen verran.
Ei ollut kovin vaikeata päätyä lopputulokseen että mä voisin ittekin tehdä paremman softan kuin tuo.
Varsinkin kun silloinen Novan aluepäällikkö vielä kusetti minulta useita kauppoja. Myi muka "vahingossa" minun hankkimilleni asiakkaille, kun asiakas oli soittanut Vaasan tukikeskukseen ja pyytänyt jotain lisäosia. ...oi niitä aikoja. - meil
VESAAAA kirjoitti:
>En enää hankkisi Novaa
>En ole aktiivisesti etsimässä uutta ohjelmistoa, mutta jos semmoisen myyjä
>marssii ovesta sisälle, olen valmis kuuntelemaan.
Jaaha, mistäs päin Suomea konttorinne löytyy? Voin saman tien laittaa sekä omat että velimiehen firmankin myyntimieher asialle. Löytyy sovellusta sekä Winkulle, *nixille että selaimelle.
Kenenkään tarvitte enää koettaa NOVA-OHJELMILLA yritystään hoitaa, nykyaikana.
Ajatella että istekin olin Novan jälleenmyyjä vielä v. 1999. Ohjelmat kaatuili jo silloin sen vaivaisen Access-tietokantansa päällä. Ja kuten joku mainitsikin, päivitykset olivat hirveitä VBX-rumbia. Tasoja ja hinnoitteluita oli jo tuolloin parin A4-arkillisen verran.
Ei ollut kovin vaikeata päätyä lopputulokseen että mä voisin ittekin tehdä paremman softan kuin tuo.
Varsinkin kun silloinen Novan aluepäällikkö vielä kusetti minulta useita kauppoja. Myi muka "vahingossa" minun hankkimilleni asiakkaille, kun asiakas oli soittanut Vaasan tukikeskukseen ja pyytänyt jotain lisäosia. ...oi niitä aikoja.LemonSoft korvaa novan!
- kesälläajellaan
meil kirjoitti:
LemonSoft korvaa novan!
Tuolta löytyy ainakin helppo ja hyvä työkalu laskutukselle ja suunnattu pienille yrityksille www.adensy.fi
- Moni päältä kaunis
meil kirjoitti:
LemonSoft korvaa novan!
Lemonsoft ollut käytössä noin vuoden. Toiminut koko ajan hitaasti, kaatuilee yllättäen ja päivitykset toimivat surkeasti. Tukea ei käytännössä ole lainkaan ja jos on, nimittelevät käyttäjää. Koodi on hutiloiden kirjoitettu eikä suunnittelijat ole ajatelleet logiikkaa ohjelmaan ollenkaan. Peruspaketti on täysin ylihintainen ja koko homma tuntuu bisnesmiesten rahastukselta. Lemonsoft ohjelmia kannattaa välttää aina kun mahdollista. Olen siirtynyt Passeliin. Sen ominaisuudet on Lemonsoftiin verrattuna ylivoimaiset.
- ERP-konsultti
Moni päältä kaunis kirjoitti:
Lemonsoft ollut käytössä noin vuoden. Toiminut koko ajan hitaasti, kaatuilee yllättäen ja päivitykset toimivat surkeasti. Tukea ei käytännössä ole lainkaan ja jos on, nimittelevät käyttäjää. Koodi on hutiloiden kirjoitettu eikä suunnittelijat ole ajatelleet logiikkaa ohjelmaan ollenkaan. Peruspaketti on täysin ylihintainen ja koko homma tuntuu bisnesmiesten rahastukselta. Lemonsoft ohjelmia kannattaa välttää aina kun mahdollista. Olen siirtynyt Passeliin. Sen ominaisuudet on Lemonsoftiin verrattuna ylivoimaiset.
Lemonsoft edustajastaverkko on erittäin laaja, koostuen mm. entisistä nova ja econet edustajista. Josko joku heistä on nimitellyt sinua, niin ei se ohjelmistoa huonoksi saa. Pikemminkin juttusi tasosta tulee olo että olet ansainnut nimittelyä. Se ettet ole saanut tukea viittaa siihen että olisit valinnut huonon edustajan. Tietääkseni edustajaverkosta on pudotettu nyt joitain pois. Toisaalta juttusi on niin epälooginen että viittaa kilpailevan ohjelmistotalon harmistuneeseen edustajaan. Mitä jos alkaisit edustaa Lemonsoftia.
"Lemonsoft ollut käytössä noin vuoden. Toiminut koko ajan hitaasti, kaatuilee yllättäen ja päivitykset toimivat surkeasti."
Ja kun tuhansissa muissa työasemissa toimii nopeasti ja varmasti niin mitä tästä voi päätellä. SaaS version avulla päivitykset kuuluu palveluun.
"Tukea ei käytännössä ole lainkaan ja jos on, nimittelevät käyttäjää."
Toisaalta viittaa että valitstit alimiehitetyn edustajan ja josko vika oli työasemassasi niin tuki kohdistuu silloin työasemaan.
"Koodi on hutiloiden kirjoitettu eikä suunnittelijat ole ajatelleet logiikkaa ohjelmaan ollenkaan."
Kehittäjäsakki on tunnetusti alan huippu, joten kyllä on taso heikko suomessa muiden ohjelmistojen kesken jos parastakin näin kommentoit. En kyllä tiedä millä osaamisella arvostelet jos et osannut edes peruspakettia (eli laskutusta) käyttää? Tavallaan nimittelyn voin ymmärtää :)
"Peruspaketti on täysin ylihintainen ja koko homma tuntuu bisnesmiesten rahastukselta."
Et siis osannut käyttää peruspakettia, mutta passelia osaat. No just joo :)
"Lemonsoft ohjelmia kannattaa välttää aina kun mahdollista. Olen siirtynyt Passeliin. Sen ominaisuudet on Lemonsoftiin verrattuna ylivoimaiset"
Tää kommentti viittaisi siihen että olet kilpailevan ohjelmistotalon edustaja. Harmittaako kun Lemonsoft valloittaa markkinoita räjähdysmäisesti?
Kannustuksesi lisää vain kiinnostusta Lemonsoftia kohtaan kts. siis www.lemonsoft.fi - alan huippu
ERP-konsultti kirjoitti:
Lemonsoft edustajastaverkko on erittäin laaja, koostuen mm. entisistä nova ja econet edustajista. Josko joku heistä on nimitellyt sinua, niin ei se ohjelmistoa huonoksi saa. Pikemminkin juttusi tasosta tulee olo että olet ansainnut nimittelyä. Se ettet ole saanut tukea viittaa siihen että olisit valinnut huonon edustajan. Tietääkseni edustajaverkosta on pudotettu nyt joitain pois. Toisaalta juttusi on niin epälooginen että viittaa kilpailevan ohjelmistotalon harmistuneeseen edustajaan. Mitä jos alkaisit edustaa Lemonsoftia.
"Lemonsoft ollut käytössä noin vuoden. Toiminut koko ajan hitaasti, kaatuilee yllättäen ja päivitykset toimivat surkeasti."
Ja kun tuhansissa muissa työasemissa toimii nopeasti ja varmasti niin mitä tästä voi päätellä. SaaS version avulla päivitykset kuuluu palveluun.
"Tukea ei käytännössä ole lainkaan ja jos on, nimittelevät käyttäjää."
Toisaalta viittaa että valitstit alimiehitetyn edustajan ja josko vika oli työasemassasi niin tuki kohdistuu silloin työasemaan.
"Koodi on hutiloiden kirjoitettu eikä suunnittelijat ole ajatelleet logiikkaa ohjelmaan ollenkaan."
Kehittäjäsakki on tunnetusti alan huippu, joten kyllä on taso heikko suomessa muiden ohjelmistojen kesken jos parastakin näin kommentoit. En kyllä tiedä millä osaamisella arvostelet jos et osannut edes peruspakettia (eli laskutusta) käyttää? Tavallaan nimittelyn voin ymmärtää :)
"Peruspaketti on täysin ylihintainen ja koko homma tuntuu bisnesmiesten rahastukselta."
Et siis osannut käyttää peruspakettia, mutta passelia osaat. No just joo :)
"Lemonsoft ohjelmia kannattaa välttää aina kun mahdollista. Olen siirtynyt Passeliin. Sen ominaisuudet on Lemonsoftiin verrattuna ylivoimaiset"
Tää kommentti viittaisi siihen että olet kilpailevan ohjelmistotalon edustaja. Harmittaako kun Lemonsoft valloittaa markkinoita räjähdysmäisesti?
Kannustuksesi lisää vain kiinnostusta Lemonsoftia kohtaan kts. siis www.lemonsoft.fiNämä "tunnetusti" alan huiput ovat saaneet ohjelmistoon suunnilleen taskulaskimen verran ominaisuuksia. Laskin on tosin nopeampi.
Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä kokeneeseen ERP-konsulttiin. Se kertoo sinulle mikä on taskulaskimen ja oikean toiminnanohjausjärjestelmän ero. - Rup sales
alan huippu kirjoitti:
Nämä "tunnetusti" alan huiput ovat saaneet ohjelmistoon suunnilleen taskulaskimen verran ominaisuuksia. Laskin on tosin nopeampi.
Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä kokeneeseen ERP-konsulttiin. Se kertoo sinulle mikä on taskulaskimen ja oikean toiminnanohjausjärjestelmän ero.neropatti
- Lemonisti
Ennen kuin ostat Lemonsoftin kannattaa todella miettiä, mihin menee mukaan. Yhtiön taustat ovat lähinnä epäilyttävät.
Katospa tästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9732589
Kannattaako liittyä muiden petettyjen joukkoon ????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt394558Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532454Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391004Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161975- 107816
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70804- 48750
- 135749
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48686- 52680