Tapahtuu ylilyöntejä

liikenteessä

sallittakoon se. Liikenne kulttuurimme on vielä nuorta, kyllä me aikanaan opimme ajamaan oikein,niin nopeus kuin keliolosuhdeuten mukaan.Itse kuulun samaan ryhmään, aina on opittavaa.

8

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinivilkku

      Ylilyöntejä. Minullekin sattui tänään. Olin pakotettu ohittamaan moottoritiellä oikealta, nimittäin piennarta pitkin.

      Aivan totta, niin pöljältä kuin asia tuntuukin.

      Ajoin harvahkossa jonossa 3-tietä etelään päin, lähestyin liittymää ja huomioin sieltä tulevan turkoosin Mersun. Vilkaisin peileihin ja totesin, että takaani siirtyi pari autoa vasemmalle kaistalle.
      Se Mersukuski ajoi huomattavan hidasta vauhtia kiihdytyskaistalla. Ajattelin, että se varmaan tulee perääni kun siellä on hyvin tilaa.
      Mutta eikös mitä, se tulla poukkasi tasan eteeni, siis todella eteen. Ei minulla ollut muuta tehtävissä kuin ohjata oikealle piennaralueelle ja ohittaa sitä kautta tämä järjenjättiläinen.

      Ja nyt on Äijälän syytä pitää suunsa kiinni, eikä taas tulla valittamaan, että vihjailen hänestä. En vihjaile....ellei hän sitten sattunut olemaan tänään iltapäivällä liikkeellä Hämeenlinnan kohdalla turkoosinvärisellä (ällö väri muuten) Mersulla.

      Voin sanoa, että pikkasen meinasi keittää, niin minua kuin vieressäni istunutta miestänikin.

      • Huomattavan usein tuontapaisen tilanteen aiheuttajana olen itsekin huomannut mersukuskin, mikähän siinäkin lie? Eikä ne perkeleet edes kiihdy mihinkään, vanhat työntää vaan paksua mustaa savua kuin höyryveturin piipusta. Kuluneella viikolla olisin saanut kuvankin tuollaisesta, mutta akut oli pahimmoillaan tyhjät.


      • sinivilkku
        Kairakettu kirjoitti:

        Huomattavan usein tuontapaisen tilanteen aiheuttajana olen itsekin huomannut mersukuskin, mikähän siinäkin lie? Eikä ne perkeleet edes kiihdy mihinkään, vanhat työntää vaan paksua mustaa savua kuin höyryveturin piipusta. Kuluneella viikolla olisin saanut kuvankin tuollaisesta, mutta akut oli pahimmoillaan tyhjät.

        >>....huomannut mersukuskin, mikähän siinäkin lie


      • Äijälä

        No minä en kyllä sielläpäin ajele. Käyn pari kertaa helsingissä vuodessa ja on siinä ihan nokko.
        Ihmetyttää vaan, että se on aina mersu, joka sinun kohdallesi sattuu.

        Minkälainen väri se turkoosi oikein on. Minulla on autossa semmoinen väri, etten oikein itsekkään tiedä, mikä värivivahde se on.
        Vihreään se kuitenkin vivahtaa.
        Sattuu sitä vaan sullekkin kaikenlaista ja kaiken aikaa, niinkuin mullekkin.
        Otan osaa, hyvä kun ei tullut peltikolaria.
        On se hyvä, kun olet niin ennakoivan varovainen ajaja, melkein yhtä ennakoiva, kuin minä.


      • Äijälä
        Kairakettu kirjoitti:

        Huomattavan usein tuontapaisen tilanteen aiheuttajana olen itsekin huomannut mersukuskin, mikähän siinäkin lie? Eikä ne perkeleet edes kiihdy mihinkään, vanhat työntää vaan paksua mustaa savua kuin höyryveturin piipusta. Kuluneella viikolla olisin saanut kuvankin tuollaisesta, mutta akut oli pahimmoillaan tyhjät.

        Vanhemmat 1970 ja 1980 luvun alun mersut ovat aivan toista luokkaa, kuin sitä uudemmat.

        On aivan totta, että nämä vanhemmat mersut ovat kömpelöitä ajettavia ja muutenkin vanhemmuuttaan paljon ajettuina savuttavat ja kiihtyvät huonosti.


      • sinivilkku
        Äijälä kirjoitti:

        No minä en kyllä sielläpäin ajele. Käyn pari kertaa helsingissä vuodessa ja on siinä ihan nokko.
        Ihmetyttää vaan, että se on aina mersu, joka sinun kohdallesi sattuu.

        Minkälainen väri se turkoosi oikein on. Minulla on autossa semmoinen väri, etten oikein itsekkään tiedä, mikä värivivahde se on.
        Vihreään se kuitenkin vivahtaa.
        Sattuu sitä vaan sullekkin kaikenlaista ja kaiken aikaa, niinkuin mullekkin.
        Otan osaa, hyvä kun ei tullut peltikolaria.
        On se hyvä, kun olet niin ennakoivan varovainen ajaja, melkein yhtä ennakoiva, kuin minä.

        >>Ihmetyttää vaan, että se on aina mersu, joka sinun kohdallesi sattuu.>Sattuu sitä vaan sullekkin kaikenlaista ja kaiken aikaa, niinkuin mullekkin


    • amg

      katsoisivat peileihin ja joustaisivat hieman.

      • Bensa V8

        Kun pitää ajaa paljon eikä ole haluja maksaa valohoidosta korjaamolle on ainoa ratkasu ajaa vanhalla EHJÄLLÄ diesel mesellä.Saa ajaa usein kaasu pohjassa.Kun tallissa on 300 heppanen jenkki ilman saaste vehkeitä niin pääsee välillä ajamaan myös pinta kaasulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe