No niin tiedän, että täällä saa kriittisiäkin vastauksia, mutta antaa tulla vaan. Nyt asiaan.
Ollaan miehen kanssa opiskelijoita. Mies valmistuu jouluna ja minä kesällä. Nyt olen äitiyslomalla ja mies opiskelee ja käy töissä. Tämän hetkiset tulot:
-miehen nettopalkka n.900-1000 euroa/kk
-minä saan lapsilisää äitiyspäivärahaa opintotukea 600 euroa kuussa
Molemmilla on vakituiset työpaikat, joissa nyt on tehty töitä vain opiskelujen ohella ja tulorajoja tuijottaen. Minä palaan töihin opinnot loppuun saatettuani, eli kesällä. Mies alkaa tammikuussa tekemään normaalia 8h/päivässä 5 päivää/viikossa työtä.
Tällöin tulot nousevat, mutteivät huimasti, koska olen huonosti palkatussa työssä (toivottavasti löydän uuden työpaikan ennen kesää, mutten laske sen varaan mitään).
Nyt siis tulot tuon 1600 euroa kuussa. Tammikuusta lähtien n. 2000 euroa kuussa ja kesällä sitten vähän enemmän (tai saman verran, koska lapsen päivähoitokulut pitää maksaa kuitenkin).
Voitaisiinko jo nyt saada tuo 100 000 euron laina, koska olisi tilaisuus saada unelmatalo?
Asiallisia kommetteja puolesta ja vastaan, kiitos.
Olisiko mahdollista saada 100 000 euroa lainaa?
6
2271
Vastaukset
- ap.kysyjä
=)-
Pankin ei pitäisi huomioida tuloksia avustuksia joten pelkät palkkatulot ovat teillä nyt tonnin luokkaa. 100 000 euron laina 25 vuodeksi tekee 501 euroa kuussa muut asumisen kulut.
Kestääkö taloutenne?- ap.kysyjä
Meillä on takaajat. Tällä hetkellä maksetaan vuokraa 502 euroa kuussa. Olen laskenut pankin meno-tulolaskurilla, että yhteensä kuukausimenomme ovat nyt noin 1200 euroa ja ollaan tultu hyvin toimeen.
Asunto käy 70% arvosta vakuudeksi ja valtiontakaus 15% arvosta. Onko loppuosuus säästössä tai löytyykö sille takaaja?
Mitä lainasummaan tulee, niin aika tiukalle menee. 4% korolla ja 15 vuoden maksuajalla kuukausilyhennys esimerkiksi olisi 740 euroa. "Unelmatalo" -termisi viittaa omakotitaloon, jonka ylläpidosta varmastikin koituu paljon kustannuksia. Riittääkö 1250 euroa kattamaan nuo menot sekä elättämään kolme ihmistä? Myös yllättävissä elämäntilanteissa?
Mutta vastaus kysymykseesi: en mitä pankkien tämän päivän lainanmyöntöpolitiikasta olen ymmärtänyt, niin onhan tuo laina mahdollisuuksien rajoissa, jos omaosuus on summasta kerättynä.- lainal
vois onnistuukin. Takaus kunnos joten eiku pankkiin neuvotteleen. Ottakaa korkokatto. ei tuu ylläreitä.
- ap.kysyjä
lainal kirjoitti:
vois onnistuukin. Takaus kunnos joten eiku pankkiin neuvotteleen. Ottakaa korkokatto. ei tuu ylläreitä.
Ja saatiin laina. Mies tekee nyt jo normaalia päivää töissä ja minä olen alkanut kuumeisesti etsimään uutta työpaikkaa. Toivottavasti tärppäisi kevään aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882