Jouluvalot on laitettu naapureitten iloksi. Kaikki 5000w halogeenistroboja..Voi kuinka iloisesti ne vilkkuukaan...Luulen. Itselläni on pimennysveroja kolme kerrosta, joten luulen niiden vilkkuvan kyllä...Joo, vilkkuu ne, koska taas kävi joku pimputtaa ovikelloja ja varmaan olisi halunnut kiittää asennuksistani..
Virrat otan taloyhtiön voimavirtapistokkeesta, koska en mä itse tota lystiä aio maksaa.
Yksi paha puoli näissä valoissa on, että noi lähestyvät lentokoneet tulee turhankin läheltä, kun ne erehtyy noissa valoissa...Mutta mitäs siitä, Jouluhan on vain kerran vuodessa.
Uutena vuotena sitten olinkin ajatellut........
Nyt se on tehty!
60
2988
Vastaukset
- Ainoa...
Vastaus tähän aloitukseen. Sie oot kyllä hyvä :) Nua jutut iskee heti syräimeen. Mahtava sanan säilä. Ikävää jos oikein odotat joulua. Noin niikuin mitä olen ymmärtänyt?
Muut jatkakoon. Mie meen kattoon telkkaria.- Jermu
ja näinkin rajun avauksen jälkeen, kuin mä olin tehnyt...Voihan nenä. Kukas sää oikein olet???
- Mää oon?
Jermu kirjoitti:
ja näinkin rajun avauksen jälkeen, kuin mä olin tehnyt...Voihan nenä. Kukas sää oikein olet???
Mää oon yks Jermu fani :) Kuvittelen sun istuvan näppiksen takana karvahattu päässä. Rukkaset vierellä pöydällä.
Niinkuin Silvennoisen roolihahmo Kummeleissa. Kjäh!
- varma
että se vilke ja välke tulee asuntosi ulkopuolelta?
ettei vain olis "piä" kolahtanu kirjahyllyn reunaan?- Jermu
Mutta ovikello soi jatkuvasti ja ihailijapostiakin on tullut postilaatikkoon.
Viimeksi yrittivät muuten nuo kaupustelijat tulla sisälle käyttämällä "avatkaa lain nimessä! Täällä on poliisi!" juttua, mutta meikäläinen ei harjakauppiaille paikkojaan availe. - Himmeli
Jermu kirjoitti:
Viimeksi yrittivät muuten nuo kaupustelijat tulla sisälle käyttämällä "avatkaa lain nimessä! Täällä on poliisi!" juttua, mutta meikäläinen ei harjakauppiaille paikkojaan availe.tapaus! Ne on ne äänet taas vallanneet Jermunkin pään!! Taitaa olla varsinainen lauantai-illan huumadisko siellä sun päässäs.
- osaan teille!
Jermu kirjoitti:
Viimeksi yrittivät muuten nuo kaupustelijat tulla sisälle käyttämällä "avatkaa lain nimessä! Täällä on poliisi!" juttua, mutta meikäläinen ei harjakauppiaille paikkojaan availe.kun noin kuuluisat valotkin on...
entä jos minä kauppaankin muuta kuin harjoja... ( esim. tupperin kippoja)ja näin joulun alla saisit tarjoushinnalla... ja laitetaan mukaan vielä muovikaulin..."eikä siinä vielä kaikki"...
ja ET sitte ala muuttamaan aihetta kaksmieliseksi...
please!! ;)
- yksitypy evk
nähdä Jermun vilkkuvalot :=))
Kyllä ne naapuritkin perässä tulee ja laittavat ehkä vieläkin enemmän watteja lamppuihinsa.
Eikö se näin mene. Pientä kilpailua naapureiden kesken.
Täällä tundralla ei onneks ihan vielä ole näkynyt vilkkuvia valoja. Ainoa vilkkuvat valot ovat lentokoneissa jotka tästä talon ylitse lentelee.
Minä laitan vaan aitoja lyhtyjä ja tulia ulos palamaan joulun aikaan.- Jermu
Ootas, käyn katsomassa onko mulla sitä ohjelmointia. Nää vilkuttaa kaikenlaisia juttuja...Ei ole sitä vilkkusarjaa mulla. Mulla on toi Titanic á la SOS ja sen sellaista.
Sa naapurit kokeilla pistää paremmaksi, koska nää valot on tarkoitettu majakoihin ja hitsausmaski päässä pitää ne mennä tarkistamaan...Perskeles, ulkolämpömittari näyttää 38 C parvekkeella, niin, että TOIMIIIIIIII ! - tukkusutija
Jermu kirjoitti:
Ootas, käyn katsomassa onko mulla sitä ohjelmointia. Nää vilkuttaa kaikenlaisia juttuja...Ei ole sitä vilkkusarjaa mulla. Mulla on toi Titanic á la SOS ja sen sellaista.
Sa naapurit kokeilla pistää paremmaksi, koska nää valot on tarkoitettu majakoihin ja hitsausmaski päässä pitää ne mennä tarkistamaan...Perskeles, ulkolämpömittari näyttää 38 C parvekkeella, niin, että TOIMIIIIIIII !vaan salaatti on kaapissa.
vihtu sullon mittari isoskainalos. - yksitypy evk
Jermu kirjoitti:
Sa naapurit kokeilla pistää paremmaksi, koska nää valot on tarkoitettu majakoihin ja hitsausmaski päässä pitää ne mennä tarkistamaan...Perskeles, ulkolämpömittari näyttää 38 C parvekkeella, niin, että TOIMIIIIIIII !sullahan on sitten hyvät oltavat tuollaisessa lämmössä.
Laita joku palmunpökkelö sinne parvekkeelle ja kaadat tequilaa lasiin, niin voit kuvitella olevasi etelän lämmössä :=))) - Jermu
yksitypy evk kirjoitti:
sullahan on sitten hyvät oltavat tuollaisessa lämmössä.
Laita joku palmunpökkelö sinne parvekkeelle ja kaadat tequilaa lasiin, niin voit kuvitella olevasi etelän lämmössä :=)))Juotais tossa Tukkisätkijän kanssa Mojitos-drinkkejä pillillä hitsausmaskit päässä ja ruskettuis kaikkialta muualta paitsi päästä...
- tukkusutija
jouluiseen maailmanhistoriaan vaikuttanut sanoi: "se on täytetty."
saas nähdä onko valoillasi kaltainen valkeuden historia tulevaisuudessa.
vaan hölmöilyksiin, ja elä lyö päätäsi jatkuvasti varoventtiiliin.- Jermu
Tarviitkos muuten yhden venttiilin. Nyt sais suhteettoman halvalla?
- tukkusutija
Jermu kirjoitti:
Tarviitkos muuten yhden venttiilin. Nyt sais suhteettoman halvalla?
kun en ossoo kohdalleen edes vatsauksissa.
Laitoitko ihan oikeesti vilkkuvat valot ja vielä värilliset tietennii. Voi eeiii...
- yksitypy evk
sitä saa vähän väriä elämään :=))
yksitypy evk kirjoitti:
sitä saa vähän väriä elämään :=))
Jermulla lystiä siitä minkä ilon vastapäisille naapureille tuottaakaan :).
- yksitypy evk
Mariet kirjoitti:
Jermulla lystiä siitä minkä ilon vastapäisille naapureille tuottaakaan :).
näkevät vielä vilkkumisuniakin kaiket yöt.
- Jermu
En tiedä millä väreillä ne vilkkuu, kuin ne on niin pirun kirkkaat, että tarttee olla tuo hitsausmaski päässä, kun menee ulos...
- Jermu
yksitypy evk kirjoitti:
näkevät vielä vilkkumisuniakin kaiket yöt.
Ootas vähän...patterit vähän kolisee tuossa...Usotkos perskeles...>Potkis
- Piip halvalla
Jermu kirjoitti:
Ootas vähän...patterit vähän kolisee tuossa...Usotkos perskeles...>Potkis
yhren miähen bortelli.
- SrgPepper
sinäkin kenties oksennuspusseja? Nytpä on oikea aika jakaa ne naapurustolle. Juron puolesi läpivalaisu ei sovi heikkohermoisille.
- tukkusutija
mitään kuulu, vaan paljonko olet (kin) oksnusseja keräillyt.
ja saituutesi tuntien sinähän naapureille tarjoat lämmittämääsi kattäsi. - Jermu
Mulla on tankissa katsos plutoniinia ja se säteilee tarpeeksi. Tälläiset Karut tyypit on katsos katoava luonnonvara, kun vertaa sinunlaisiin neiti-ihmisiin, joita on tarjolla.
- Fanis
Jermu kirjoitti:
Mulla on tankissa katsos plutoniinia ja se säteilee tarpeeksi. Tälläiset Karut tyypit on katsos katoava luonnonvara, kun vertaa sinunlaisiin neiti-ihmisiin, joita on tarjolla.
Pysy kauan elossa! Haluaisin niin vierelleni sinunlaisesi Karun-tyypin. Vienon toiveen esitti aidosti oikeesti alunperin neiti-ihminen, nykyisin jätetty, kierrätetty, ex-äx uusiosinkku kypsä nainen:))
- irma-1
Ja varsinkin ihan liian aikaisin,jouluna olet jo kyllästynyt niihin
- Jermu
Mullon pimentymisverhoja kolmet päällekkäin, niin ei ne mua häiritse. Sähköt tulee taloyhtiöltä, vaikkei ne sitä vielä tiedäkkään.
Luultavasti tykkäävät aika pitkälti tuonne 15 kilometriin asti... - irma-1
Jermu kirjoitti:
Mullon pimentymisverhoja kolmet päällekkäin, niin ei ne mua häiritse. Sähköt tulee taloyhtiöltä, vaikkei ne sitä vielä tiedäkkään.
Luultavasti tykkäävät aika pitkälti tuonne 15 kilometriin asti...Turhaa taloyhtiön energian kulutusta
on sit Jermullaki joulu alkanu? :)) vietä ny sitä sit kunnolla ku musta kyllä tuntuu että noiden touhujen jälkeen sää vietät uudenvuoden tuolla valtion valojen alla..;)
- Jermu
Mikäs meikäläisen tilataideperfoooormanssin kieltäis. Se on taide kuules niin vakava juttu, ettei sitä tohdi kukaan nykypäivänä estää tai kieltää. Heti kun joku jotain valittaa, niin heittää kehiin..."Taiteilijan tunteita on loukattu" ja iltasanomat paikalle..Johan rupee katos rahat tulemaan tännepäin kipukorvauksina...
- ellinor
Jermu kirjoitti:
Mikäs meikäläisen tilataideperfoooormanssin kieltäis. Se on taide kuules niin vakava juttu, ettei sitä tohdi kukaan nykypäivänä estää tai kieltää. Heti kun joku jotain valittaa, niin heittää kehiin..."Taiteilijan tunteita on loukattu" ja iltasanomat paikalle..Johan rupee katos rahat tulemaan tännepäin kipukorvauksina...
mut kun tulin tänään kotiin, niin eikös vaan ollu naapuri laittanu kans "jouluvalot" niitä sinisiä ja punasia putkeloita........Ei siinä mitään mut kun olen jo kolme "joulua" niitä kattonut ja täytyy sanoa et muuten kauniit mut kun ne on nakattu sinne pesasaidan päälle ja se tosiaankin näyttää niinkuin ois juosten kustu........
Täytyy myöntää et viime vuonna yritin niitä vähän "oikasta" niin meinasin saada syytteen kotirauhan rikkomisesta....helvetti ja taas ne tossa jököttää..... Jermu kirjoitti:
tarkistaa onkos talos jo piiritetty? ;) hihii..kohta pimenöö...:))
ellinor kirjoitti:
mut kun tulin tänään kotiin, niin eikös vaan ollu naapuri laittanu kans "jouluvalot" niitä sinisiä ja punasia putkeloita........Ei siinä mitään mut kun olen jo kolme "joulua" niitä kattonut ja täytyy sanoa et muuten kauniit mut kun ne on nakattu sinne pesasaidan päälle ja se tosiaankin näyttää niinkuin ois juosten kustu........
Täytyy myöntää et viime vuonna yritin niitä vähän "oikasta" niin meinasin saada syytteen kotirauhan rikkomisesta....helvetti ja taas ne tossa jököttää.....ärsyttää se kun niitä valoja pitää laittaa,mut miksei niitä voi laittaa sit kunnolla? kunhan on jotenki viskattu roikkumaa...
- junttiukko
Mautonta jenkkityyliä ja vielä NYT JO,ei sovi aitoon suomalaiseen joulunviettoon
- Pirre*
Justtiina, värilliset sirkustelttavalot on kamalia...
Sellaiset, ihan pieniä pistemäisiä ja kirkkaita lamppuja täynnä olevat valosarjat ovat nättiä...miustakkii. - meillä laitetaan
Pirre* kirjoitti:
Justtiina, värilliset sirkustelttavalot on kamalia...
Sellaiset, ihan pieniä pistemäisiä ja kirkkaita lamppuja täynnä olevat valosarjat ovat nättiä...miustakkii.pariin pihapuuhun sellaiset pienet lamput,siis värittömät joka vuosi ja vasta joulukuun puolella,Jermu saa pitää sirkuksensa ;DD
- Pukkia tarjolla
meillä laitetaan kirjoitti:
pariin pihapuuhun sellaiset pienet lamput,siis värittömät joka vuosi ja vasta joulukuun puolella,Jermu saa pitää sirkuksensa ;DD
Jermu vaan mainostaa seudun kovinta pukkia nääs...
- Pirre*
meillä laitetaan kirjoitti:
pariin pihapuuhun sellaiset pienet lamput,siis värittömät joka vuosi ja vasta joulukuun puolella,Jermu saa pitää sirkuksensa ;DD
soppiikkii, Jermussa on sitä innokasta poikkoo vielä niin paljo jälellä..:)
- tarkoitat
Pirre* kirjoitti:
soppiikkii, Jermussa on sitä innokasta poikkoo vielä niin paljo jälellä..:)
PIKKUpoikaa ;DD Mutta entäs Jermun vaimo,jos hänellä nyt sellainen on ;D
- Pirre*
tarkoitat kirjoitti:
PIKKUpoikaa ;DD Mutta entäs Jermun vaimo,jos hänellä nyt sellainen on ;D
liittyä irvistelykerholaiseksesi... olin aivan vilpitön mielipiteessäni, onko sinulta jääneet leukanivelet linkkuun..?
- itsekin vilpitön
Pirre* kirjoitti:
liittyä irvistelykerholaiseksesi... olin aivan vilpitön mielipiteessäni, onko sinulta jääneet leukanivelet linkkuun..?
kuten aina ;D Eli ihmettelen kuinka Jermun vaimo kestää sirkusta nyt vähintään 2 kk eteenpäin,jos hänellä siis on vaimo ??
- Lyyli
Sulla itselläsi ei varmaankan ole YHTÄÄN mikreeniä. Ei ne pelkät valot niin pahoja ole, mutta jos vilä välkkyvät......
Onko tullut mieleesi moinen asia!!!!???? Kiitän kaikkia, jotka omalla kustannuksellaan tuovat valoa syksyn ja talven pimeyteen. Vilkkuvat ja värivalot voi mielellään poistaa heti joulun jälkeen. Kauniit rauhalliset valot saisivat minun puolestani palaa vaikka aina, kun on pimeää.
Kiitos huvista, Jermu. Sinä se osaat vetää oikeasta narusta ja saat ihmiset riemastumaan ja "riemastumaan". ;))se osaa vetää oikeesta katkaisimesta...:))toisilla rupee silmissä jo näkyy punasta ja toisilla taas tuikkii tähtösiä..;)
- Pirre*
mii-su kirjoitti:
se osaa vetää oikeesta katkaisimesta...:))toisilla rupee silmissä jo näkyy punasta ja toisilla taas tuikkii tähtösiä..;)
nätisti mii-su ja o-orvokki:)
- yhtä
Pirre* kirjoitti:
nätisti mii-su ja o-orvokki:)
mielinkielen ettei vaan Jermu kyykytä ;DD
- Pirre*
yhtä kirjoitti:
mielinkielen ettei vaan Jermu kyykytä ;DD
sie vaan omias..miun tarvvii kettää mieliä eikä kieliä...miksi sinä viitsit olla riidanrakentajana aina..ei minua vaan huvittaisi.
- riitaa
Pirre* kirjoitti:
sie vaan omias..miun tarvvii kettää mieliä eikä kieliä...miksi sinä viitsit olla riidanrakentajana aina..ei minua vaan huvittaisi.
vaan olen rehellinen,miksi mielistelisin jotain nikkiä netissä?
- Pirre*
riitaa kirjoitti:
vaan olen rehellinen,miksi mielistelisin jotain nikkiä netissä?
perusteella väität minun m i e l i s t e l e v ä n..jotain nikkiä..?
*voi pyhä pölläys* - lyhytmuistisena
Pirre* kirjoitti:
perusteella väität minun m i e l i s t e l e v ä n..jotain nikkiä..?
*voi pyhä pölläys*niin kysymys on edelleenkin mii-sun ja o.orvokin Jermun mielistelystä ;D
lyhytmuistisena kirjoitti:
niin kysymys on edelleenkin mii-sun ja o.orvokin Jermun mielistelystä ;D
Me ku varmasti aidosti tykätää Jermun jutuista..:))ja näköjää moni muukin....nii et suukku kiinni..tykätää me sustaki ;)me tykätää kaikista..:))
- Pirre*
lyhytmuistisena kirjoitti:
niin kysymys on edelleenkin mii-sun ja o.orvokin Jermun mielistelystä ;D
sorry..ei maha mittää mutta minnuu naarattaa nyt hitosti.:DD..sie out huvittava jäärä.
- ei vain ole
Pirre* kirjoitti:
sorry..ei maha mittää mutta minnuu naarattaa nyt hitosti.:DD..sie out huvittava jäärä.
saman tason huumorintaju,no pääasia kuitenkin että sain ees yhden tädin nauramaan ;DD
- m-54
mii-su kirjoitti:
se osaa vetää oikeesta katkaisimesta...:))toisilla rupee silmissä jo näkyy punasta ja toisilla taas tuikkii tähtösiä..;)
Onkos sulla parveke kaidetta tai piha puuta mihin voisin tuoda 360 lamppua ja pläiskäyttää ne yhteen kassaan.Annetaan siin sit pallaa yötä päivää helmikuun puolelle asti.
Eiks ni????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ÄmmäTee
Sä se jaksat porskuttaa :)
HYVÄ JERMU, SÄ OLET ÄIJÄ!!!!
Pistä kunnon halogeenit vaan, tähän syksyn pimeyteen niitä tarvitaankin...kröhm...(Ei kai ne sun halogeenis vain ole geenimanipuloituja?
Meidän naapurin jouluvalot soittaa ja vilkkuu, kyllä joskus ottaa paddiin kun joutuu kuuntelemaan "kulkuset kulkuset kilvan helkkäilee"
Noin parin kuukauden ajan. Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että se mikä ei tapa se vahvistaa :)) - multiNikkix
Onpa niin joulumielinen tekosi, että ihan sieluni sulaa sitä aatellessa ja kuvitellessa! Ja mikä säästö, eipä tarvitse naapureiden enää omia aneemisia valoja viritellä puskiinsa, kun sinulta riittää valoa ja riemua koko lähiöön.
Voihan olla niinkin, jos naapurit nyt ressaantuvat jo ennen aikojaan, niin Joulun aikoihin ovat jo adrenaalinsa aikaa kuluttaneet loppuun eikä Joulua hössötetä vaan vietetään niin rennosti että hyvä kun muistavat kinkun ja glögin ostaa... - Setä
Turhan aikaista
- sähkölamppu
on 60w ja muistaakseni pilipali jouluvalohin pitää olla joku 9v lamppu,mitenkähän se oli kuusenkynttilä..?
että siinä suhteessa tuo 5000w ja halogeeni ja voimavirta... ; ))
oon joskus nähny kun miehenpuolet hitsaa niin ne panee piuhat voimavirta pistokkeeseen..ja sehän rätisee ja vilkkuu...
voisitko vähän kertauksen nimissä tuosta sähkövoimasta kertoa,,,naisimmeiselle?
on ohmit ja muut päässy unohtumaan! - Loistava.polku
Yhtenä talvena oli naapurilla pihakuusessa jouluvalot, joissa oli äänikin mukana. Kuusi piipitti kauhealla metelillä joululauluja ja valot välkkyivät sitten musiikin tahdissa. Se ääni oli niin kova että kuului kaiket illat meille sisälle asti....
Pientä itsekritiikkiä voisi näissä jouluasioissakin harrastaa.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961605- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4151017- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126752- 51688
- 78675
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651