Miksi keskusteluketjussa Afganistanin sodasta ei voi vastata kommentteihin?
Kun yrittää vastata, niin alas vasemmalle tulee pieni virheilmoitus.
Miksi
33
2054
Vastaukset
- JSS
Suomi24:n keskustelufoorumeissa 201 viestiä on maksimi yhteen ketjuun. Sitten voi aloittaa uuden.
- JuhaniPutkinen
Kiitos tiedosta.
- vinkki.
JuhaniPutkinen kirjoitti:
Kiitos tiedosta.
Profiiliin voi laittaa suosikkilinkkejä.
Kannattaa laittaa sinne ainakin kotisivusi linkki, jos siis haluat sivuillesi enemmän kävijoitä. - JuhaniPutkinen
vinkki. kirjoitti:
Profiiliin voi laittaa suosikkilinkkejä.
Kannattaa laittaa sinne ainakin kotisivusi linkki, jos siis haluat sivuillesi enemmän kävijoitä.Kiitos vinkistä.
- uuusi
aloita uusi, sillähän se korjaantuu ...
- valheellisen
"totuuden" levittämistä Kareliaforumilla ja Helsingin sanomien keskustelupalstalla.
Kareliaforumilla oot omies joukossa, Hesarilla joudut kovemmalle....- JuhaniPutkinen
Mitä valheellista on esimerkiksi kotisivullani:
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/
Jos onnistut todistamaan sieltä jonkun asian valheeksi, niin lupaan korjata sen tiedon ja kiittää Sinua totuuden airueeksi. :-) - sitä netissä
Jos onnistut todistamaan sieltä jonkun asian valheeksi, niin lupaan korjata sen tiedon ja kiittää Sinua totuuden airueeksi. :-)julkaistaan. Siitä esimerkkinä Putkisen sivut.
- mutta ei..
sitä netissä kirjoitti:
julkaistaan. Siitä esimerkkinä Putkisen sivut.
Eikä taaskaan mitään perusteluja...
- mikä noilla
mutta ei.. kirjoitti:
sivuilla on totta. "Venäjä on imperialistinen roistovaltioko"????
- kirjoittava
mutta ei.. kirjoitti:
mies ei pysty kysyttäessä kertomaan onko armeija käyty, mikä arvo ja palveluspaikka, niin en usko hänen muitakaan juttuja.....
Kaikki muut tiedot itsestään kyllä julkaisee....
Mikä haisee??? - Sortavala
Jos onnistut todistamaan sieltä jonkun asian valheeksi, niin lupaan korjata sen tiedon ja kiittää Sinua totuuden airueeksi. :-)Lueskelin kotisivujasi ja olen muutenkin seuraillut näitä keskusteluja viime viikkojen aikana. Ottaisin hieman kantaa tuohon Karjala-asiaan. Itsellänikin on juuria Sortavalan suunnalla, mutta olen 60-luvulla syntynyt joten enpä ole siellä koskaan käynyt. Sortavala on Pietari Brahen perustama kaupunki, suomalainen siinä kuin Kajaanikin.
En sinänsä pidä kiihkoilusta jota tähän Karjalan palautusasiaan liittyy puolin ja toisin, enkä varsinkaan siitä henkilöön käyvästä loanheitosta jota keskusteluun osallistujia vastaan tapahtuu. Arvostan sitä että esiinnyt omalla nimelläsi, täällä näkee uskomattomia juttuja kirjoitettavan nimimerkeillä. Ennen nettiaikaa moinen ei olisi ollut mahdollista. Raukka olen kuitenkin itsekin, en katso tarpeelliseksi nimeäni alle laittaa. Tunnen kuitenkin paljon meitä maan hiljaisia jotka ovat tyytyväisiä siihen että Karjalakeskustelua pidetään yllä.
Vaikka suhtaudunkin skeptisesti siihen että Karjala palautuisi joskus Suomelle, tunnen kuitenkin sen verran historiaa että tiedän uskomattomampiakin juttuja tapahtuneen. 60 vuotta on niin lyhyt aika. Ehkä meidän lapsenlapsenlapsemme joskus voivat kulkea Karjalassa kuin kotiseudullaan.
Oikeastaan syy jonka takia kirjoitin oli tuo Jali Raidan kirjoitus. Täsmälleen ottaen kaikki siinä ei pidä paikkaansa: USA:laiset yritykset toimivat kyllä Karjalan alueella. Esimerkkinä International Paper Ensossa (tällä hetkellä Svetogorsk). Olisipa kuitenkin mielenkiintoinen näkökulma lähteä haastamaan IP:tä oikeuteen varastettuun tavaraan ryhtymisestä!
On nykykatsannossa hienoa että muutamat suomalaiset yritykset ovat pitäneet nimessään esillä karjalaiset juurensa: Enso, Wärtsilä, Kekkilä.... Kaikkihan muistavat kuinka Karjala-oluesta tuli aikoinaan Suomen suosituin juoma: riitti NL:n suurlähettilään nootti nimestä.
Niin, sehän on nähtävissä että mitään suuria mullistuksia historiassa ei ole tapahtunut ilman asioilleen omistautuneita "kiihkoilijoita" jotka pitävät asioita tapetilla. Myöhemmin näitä "hihhuleita" ja "terroristeja" on palkittu Nobelin rauhanpalkinnoilla ja valittu presidenteiksi. Kuitenkin vaikeina aikoina paskaa, linnatuomoita ja karkoituksia on tullut niskaan jatkuvalla syötöllä.
Toivotan sinulle jaksamista ja onnea valitsemallasi tiellä, vaikka en kaikesta samaa mieltä kanssasi olekaan. - JuhaniPutkinen
Sortavala kirjoitti:
Lueskelin kotisivujasi ja olen muutenkin seuraillut näitä keskusteluja viime viikkojen aikana. Ottaisin hieman kantaa tuohon Karjala-asiaan. Itsellänikin on juuria Sortavalan suunnalla, mutta olen 60-luvulla syntynyt joten enpä ole siellä koskaan käynyt. Sortavala on Pietari Brahen perustama kaupunki, suomalainen siinä kuin Kajaanikin.
En sinänsä pidä kiihkoilusta jota tähän Karjalan palautusasiaan liittyy puolin ja toisin, enkä varsinkaan siitä henkilöön käyvästä loanheitosta jota keskusteluun osallistujia vastaan tapahtuu. Arvostan sitä että esiinnyt omalla nimelläsi, täällä näkee uskomattomia juttuja kirjoitettavan nimimerkeillä. Ennen nettiaikaa moinen ei olisi ollut mahdollista. Raukka olen kuitenkin itsekin, en katso tarpeelliseksi nimeäni alle laittaa. Tunnen kuitenkin paljon meitä maan hiljaisia jotka ovat tyytyväisiä siihen että Karjalakeskustelua pidetään yllä.
Vaikka suhtaudunkin skeptisesti siihen että Karjala palautuisi joskus Suomelle, tunnen kuitenkin sen verran historiaa että tiedän uskomattomampiakin juttuja tapahtuneen. 60 vuotta on niin lyhyt aika. Ehkä meidän lapsenlapsenlapsemme joskus voivat kulkea Karjalassa kuin kotiseudullaan.
Oikeastaan syy jonka takia kirjoitin oli tuo Jali Raidan kirjoitus. Täsmälleen ottaen kaikki siinä ei pidä paikkaansa: USA:laiset yritykset toimivat kyllä Karjalan alueella. Esimerkkinä International Paper Ensossa (tällä hetkellä Svetogorsk). Olisipa kuitenkin mielenkiintoinen näkökulma lähteä haastamaan IP:tä oikeuteen varastettuun tavaraan ryhtymisestä!
On nykykatsannossa hienoa että muutamat suomalaiset yritykset ovat pitäneet nimessään esillä karjalaiset juurensa: Enso, Wärtsilä, Kekkilä.... Kaikkihan muistavat kuinka Karjala-oluesta tuli aikoinaan Suomen suosituin juoma: riitti NL:n suurlähettilään nootti nimestä.
Niin, sehän on nähtävissä että mitään suuria mullistuksia historiassa ei ole tapahtunut ilman asioilleen omistautuneita "kiihkoilijoita" jotka pitävät asioita tapetilla. Myöhemmin näitä "hihhuleita" ja "terroristeja" on palkittu Nobelin rauhanpalkinnoilla ja valittu presidenteiksi. Kuitenkin vaikeina aikoina paskaa, linnatuomoita ja karkoituksia on tullut niskaan jatkuvalla syötöllä.
Toivotan sinulle jaksamista ja onnea valitsemallasi tiellä, vaikka en kaikesta samaa mieltä kanssasi olekaan.Mitä parhain kiitos pitkästä ja perusteellisesta viestistäsi.
Olen saanut aiemminkin negatiivista palautetta kyseisestä DI Jali Raidan kirjoituksesta.
Minusta se oli vallan mainio kevennys - kaikkea ei pitäisi ottaa tosikkomaisesti (itsekin olen usein liian tosikko).
Varsinkin viimeinen lause on suorastaan mainio: "Tilanne on venäläisille erittäin kiusallinen ja ainoa tapa päästä pälkähästä on pakottaa Suomi ottamaan alueensa takaisin."
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/varastetun_tavaran.htm - lähdetään,
kirjoittava kirjoitti:
mies ei pysty kysyttäessä kertomaan onko armeija käyty, mikä arvo ja palveluspaikka, niin en usko hänen muitakaan juttuja.....
Kaikki muut tiedot itsestään kyllä julkaisee....
Mikä haisee???että kerrot ensin itse vaatimasia tiedot, eli nimesi, palvelusaikasi ja sotilasarvosi!
Helppohan sinun on nimimerkin takana suuta soittaa ja vaatia milloin mitäkin. Näytä ensin itse esimerkkiä! - kaapeli vormu
Jos onnistut todistamaan sieltä jonkun asian valheeksi, niin lupaan korjata sen tiedon ja kiittää Sinua totuuden airueeksi. :-)Mitäs ne on nuo killuttimet Putkisen rintapielessä? Tunnistan päällystöliiton perinnemitali, jollaisen jokainen voi tilata itselleen ja aliupseeriliiton toinenkin mitali joku sellainen? Mutta mitäs nuo muut on?
- yleensä
lähdetään, kirjoitti:
että kerrot ensin itse vaatimasia tiedot, eli nimesi, palvelusaikasi ja sotilasarvosi!
Helppohan sinun on nimimerkin takana suuta soittaa ja vaatia milloin mitäkin. Näytä ensin itse esimerkkiä!edes tunkee näille internetin keskustelupalstoille itseään mainostamaan jos nimimerkit ei edes kelpaa tasa-arvoiseksi keskustelukumppaniksi? Herralla olisi ollut täysi vapaus jättää oma nimi esiin tuomatta, mutta kun herra Putkinen on täällä vain kahdesta syystä ja toinen on itsensä tunnetuksi tekeminen.
Nyt herra Putkinen sitten yrittää julistaa keskustelupalstalle omia sääntöjään: Vastaan vain omalla nimellään kirjoittaville, nimimerkit älköön vaivautuko ja nimimerkit takaa esitetyt tiedot eivät päde. Naurettavaa.
Tiedoksi vain herra Putkinen, sinä et keskustelun sääntöjä täällä määrää. Jos nimimerkit ovat mielestäsi toisarvoisia keskustelijoita niin hakeudu sellaisille keskusteluforumeille missä nimimerkit eivät ole sallittuja. Täällä keskustellaan tämän forumin säännöillä, ei Putkisen. - korpraalikin
kaapeli vormu kirjoitti:
Mitäs ne on nuo killuttimet Putkisen rintapielessä? Tunnistan päällystöliiton perinnemitali, jollaisen jokainen voi tilata itselleen ja aliupseeriliiton toinenkin mitali joku sellainen? Mutta mitäs nuo muut on?
tilata itselleen päällystöliiton mitalin? Eihän korpraali ole edes aliupseeri vai onko Jussi tilannut mitalit heti kun alikessun jämät sai?
- sinä...
lähdetään, kirjoitti:
että kerrot ensin itse vaatimasia tiedot, eli nimesi, palvelusaikasi ja sotilasarvosi!
Helppohan sinun on nimimerkin takana suuta soittaa ja vaatia milloin mitäkin. Näytä ensin itse esimerkkiä!putkisklooni turpas kiinni...
- killuttimia
korpraalikin kirjoitti:
tilata itselleen päällystöliiton mitalin? Eihän korpraali ole edes aliupseeri vai onko Jussi tilannut mitalit heti kun alikessun jämät sai?
ostettua itselleen vaikka huutokaupasta ;) Ja univormuja kans.
- JuhaniPutkinen
kaapeli vormu kirjoitti:
Mitäs ne on nuo killuttimet Putkisen rintapielessä? Tunnistan päällystöliiton perinnemitali, jollaisen jokainen voi tilata itselleen ja aliupseeriliiton toinenkin mitali joku sellainen? Mutta mitäs nuo muut on?
Päällystöliiton mitalia ei ole rinnuksissa.
Siellä on Viron Suojeluskunnan Valge Rist (eli olen valkoisen ristin ritari) ja lisäksi pari muuta Viron ristiä kiinni rinnassa. Riippumassa on vielä Tshetshenian Medal of Freedom.
Itse maksettavia killuttimia en periaatteesta ole hankkinut, vaikka olisi oikeus. - sitten
yleensä kirjoitti:
edes tunkee näille internetin keskustelupalstoille itseään mainostamaan jos nimimerkit ei edes kelpaa tasa-arvoiseksi keskustelukumppaniksi? Herralla olisi ollut täysi vapaus jättää oma nimi esiin tuomatta, mutta kun herra Putkinen on täällä vain kahdesta syystä ja toinen on itsensä tunnetuksi tekeminen.
Nyt herra Putkinen sitten yrittää julistaa keskustelupalstalle omia sääntöjään: Vastaan vain omalla nimellään kirjoittaville, nimimerkit älköön vaivautuko ja nimimerkit takaa esitetyt tiedot eivät päde. Naurettavaa.
Tiedoksi vain herra Putkinen, sinä et keskustelun sääntöjä täällä määrää. Jos nimimerkit ovat mielestäsi toisarvoisia keskustelijoita niin hakeudu sellaisille keskusteluforumeille missä nimimerkit eivät ole sallittuja. Täällä keskustellaan tämän forumin säännöillä, ei Putkisen.pyrit niitä määräyksiä jakelemaan? Jos joku haluaa tänne kirjoittaa omalla nimellään, se tuskin kuuluu sinulle, eikä ainakaan anna sinulle oikeutta vaatia kirjoittajalta muita henkilökohtaisia tietoja.
Sitä paitsi, jokaisella kirjoittajalla on oikeus päättää kenen kanssa keskustelee. Harva viitsii väitellä tyhjänpäiväisistä asioista nimimerkin takana piileskelevän solvaajan kanssa! - sinä?
sitten kirjoitti:
pyrit niitä määräyksiä jakelemaan? Jos joku haluaa tänne kirjoittaa omalla nimellään, se tuskin kuuluu sinulle, eikä ainakaan anna sinulle oikeutta vaatia kirjoittajalta muita henkilökohtaisia tietoja.
Sitä paitsi, jokaisella kirjoittajalla on oikeus päättää kenen kanssa keskustelee. Harva viitsii väitellä tyhjänpäiväisistä asioista nimimerkin takana piileskelevän solvaajan kanssa!"Harva viitsii väitellä tyhjänpäiväisistä asioista nimimerkin takana piileskelevän solvaajan kanssa! "
- ?????
Siellä on Viron Suojeluskunnan Valge Rist (eli olen valkoisen ristin ritari) ja lisäksi pari muuta Viron ristiä kiinni rinnassa. Riippumassa on vielä Tshetshenian Medal of Freedom.
Itse maksettavia killuttimia en periaatteesta ole hankkinut, vaikka olisi oikeus."Siellä on Viron Suojeluskunnan Valge Rist (eli olen valkoisen ristin ritari) ja lisäksi pari muuta Viron ristiä kiinni rinnassa. Riippumassa on vielä Tshetshenian Medal of Freedom. "
"Valge Rist" näyttää kyllä hieman erilaiselta: http://www.riik.ee/teenetemargid/valgetahe_1.html
kuin mitä Putkisen killutin: http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/images/Jussitavavorm.jpg
Eli myönnetäänkö niitä vain neljällä sakaralla suojeluskunnassa? ;)
Päällystön ammattikunnan perinnemitali näyttää kyllä samanlaiselta kuin Putkisen killutin: http://www.paallystoliitto.fi/tekstit/HAKEMUS.rtf mutta todennäköisesti se on tsetseenisissien kannatusmitali. Putkinenhan ei ole suomalaiseen päällystöön koskaan kuulunut, joten ei hän sellaista mitalia voisi pitääkään.
Kolmas Putkisen killutin näyttää olevan reserviläisliiton pronssinen ansiomitali (omakustanne 42€), voi tilata täältä: http://www.reservilaisliitto.fi/reserviliitto/lomakkeet/Eam_lom.pdf
Ne muut Putkisen ristit ja ruksit näyttää olevan virolaista peltiä, eli paikallisen partion eli suojeluskunnan "pinssejä" ;) - oli joo
????? kirjoitti:
"Siellä on Viron Suojeluskunnan Valge Rist (eli olen valkoisen ristin ritari) ja lisäksi pari muuta Viron ristiä kiinni rinnassa. Riippumassa on vielä Tshetshenian Medal of Freedom. "
"Valge Rist" näyttää kyllä hieman erilaiselta: http://www.riik.ee/teenetemargid/valgetahe_1.html
kuin mitä Putkisen killutin: http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/images/Jussitavavorm.jpg
Päällystön ammattikunnan perinnemitali näyttää kyllä samanlaiselta kuin Putkisen killutin: http://www.paallystoliitto.fi/tekstit/HAKEMUS.rtf mutta todennäköisesti se on tsetseenisissien kannatusmitali. Putkinenhan ei ole suomalaiseen päällystöön koskaan kuulunut, joten ei hän sellaista mitalia voisi pitääkään.
Kolmas Putkisen killutin näyttää olevan reserviläisliiton pronssinen ansiomitali (omakustanne 42€), voi tilata täältä: http://www.reservilaisliitto.fi/reserviliitto/lomakkeet/Eam_lom.pdf
Ne muut Putkisen ristit ja ruksit näyttää olevan virolaista peltiä, eli paikallisen partion eli suojeluskunnan "pinssejä" ;)"Valge Rist" näyttää kyllä hieman erilaiselta: http://www.riik.ee/teenetemargid/valgetahe_1.html "
Toveri Putkinen onkin saanut kolmannen luokan Kaitseliidu Valgeristin: http://www.kaitseliit.ee/index.php?op=body&cat_id=135 - Kaapeli Vormu
Itse maksettavia killuttimia en periaatteesta ole hankkinut, vaikka olisi oikeus."Siellä on Viron Suojeluskunnan Valge Rist (eli olen valkoisen ristin ritari) ja lisäksi pari muuta Viron ristiä kiinni rinnassa. Riippumassa on vielä Tshetshenian Medal of Freedom.
Itse maksettavia killuttimia en periaatteesta ole hankkinut, vaikka olisi oikeus. "
Et ole Viron valkoisen ristin ritari, siihen ei vielä riitä Viron suojeluskunnan III.lk ristin saaminen. Se ritarikunta on erikseen ja Putkisen killuttimia ei Viron virallisista kunniamerkeistä löydy: http://www.riigikantselei.ee/?id=684
Suomessakin voi yksityiset järjestöt jaella millaisia "kunniamerkkejä" tahtovat. Sellainen on mm. Putkisen rintapielessä oikealla oleva Reserviliiton merkki, jollaisen voi tilata itselleen jokainen 10v. liittoon kuulunut.
Hieman kuitenkin ihmetyttää tuo Putkisen rintapielen merkkien järjestys - Viron suojeluskunnan risti - tsetseenijärjestön merkki - suomalainen muistomitali. Kertooko tuo nyt Putkisen omasta arvojärjestyksestä, varsinkin kun mies komeilee ulkomaisessa univormussa? - Vähempää
Kaapeli Vormu kirjoitti:
"Siellä on Viron Suojeluskunnan Valge Rist (eli olen valkoisen ristin ritari) ja lisäksi pari muuta Viron ristiä kiinni rinnassa. Riippumassa on vielä Tshetshenian Medal of Freedom.
Itse maksettavia killuttimia en periaatteesta ole hankkinut, vaikka olisi oikeus. "
Et ole Viron valkoisen ristin ritari, siihen ei vielä riitä Viron suojeluskunnan III.lk ristin saaminen. Se ritarikunta on erikseen ja Putkisen killuttimia ei Viron virallisista kunniamerkeistä löydy: http://www.riigikantselei.ee/?id=684
Suomessakin voi yksityiset järjestöt jaella millaisia "kunniamerkkejä" tahtovat. Sellainen on mm. Putkisen rintapielessä oikealla oleva Reserviliiton merkki, jollaisen voi tilata itselleen jokainen 10v. liittoon kuulunut.
Hieman kuitenkin ihmetyttää tuo Putkisen rintapielen merkkien järjestys - Viron suojeluskunnan risti - tsetseenijärjestön merkki - suomalainen muistomitali. Kertooko tuo nyt Putkisen omasta arvojärjestyksestä, varsinkin kun mies komeilee ulkomaisessa univormussa?Kiinnostaa minkälaisilla pinsseillä Pjutkine itteään komistelee. Ukko kompensoi pienuuttaan (155cm) univormuilla, präniköillä ja suuruudenhulluudella :)))
- Trendikäs viina
oli joo kirjoitti:
"Valge Rist" näyttää kyllä hieman erilaiselta: http://www.riik.ee/teenetemargid/valgetahe_1.html "
Toveri Putkinen onkin saanut kolmannen luokan Kaitseliidu Valgeristin: http://www.kaitseliit.ee/index.php?op=body&cat_id=135"Viin, viin, viin, ikka viin, viin, viin…"
(tunnettu virolainen laulu, kertosäe: viina, viina, viina, tietenkin viina...)
Kun suomalaiset puhuvat sekaisin vodkasta ja viinasta, ei virolaisen suuhun niin hyvin sovi venäläisperäinen vodkanimitys. Kysymys on kuitenkin kemiallisesti samasta, vedellä laimennetusta etanolista, jonka kaava on koulusta tuttu CH3CH2OH. Sen läheinen "sukulainen", metanoli, tappoi Pärnussa lähes 70 ihmistä vuoden 2001 syksyllä. Etanolin vaikutuksia on kuvattu joskus ytimekkäästi: Äly lähtee, näkö jää. Metanolilla lähtevät molemmat. Viinan asema virolaisessa kulttuurissa on merkittävä. Syntymään ja syntymäpäivän viettoon kuuluu useimmiten lasin nostaminen. Hautajaisissakin otetaan vainajan muistolle ja hänelle varattulla paikalla pöydässä on ylösalaisin käännetty snapsilasi.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Virolaiset kutsuvat viinaa muun muassa: haljas, hundijalavesi (sudenjalanvesi), igihaljas, ilukirjanduslik raamat (kaunokirjallinen teos), kangutaja, kelluke, kirgas, kütus, limonaad, lumikangeke, läbipaistev, mahl, poolik, russkaja, raketikütus (raketin polttoaine), kartulimahl (perunamehu), viinuski, vodka, vodkar.
Virolaiset juovat alkoholijuomia absoluuttiseksi alkoholiksi muutettuna 8,4 litraa vuodessa. Määrään kuuluu 0,7 litran osuus turisteille. Asukkaista 80 prosenttia juo alkoholijuomia, 29 prosenttia viinaa ja 1 prosentti juo joka päivä, selviää Eesti Konjunktuuri- instituutin tutkimuksista. Eniten juovat Kaakkoisja Etelä-Viron asukkaat.
Arvioiden mukaan laittoman viinan osuus markkinoista on 25–30prosenttia. Konjunktuuriinstituutin mukaan salakuljetetun viinan ja tupakan vuosimarkkinat ovat 560 miljoonaa kruunua (noin 36 miljoonaa euroa). Viranomaisten tehostunut työ on tuonut tuloksia. Tämän vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana on tullin työn tuloksena säästetty jo 6,2 miljoonaa kruunua eli 400 000 euroa verotuloja.
"Silloin viesti kulki halki koko Suomenmaan: heimoveljiltä sitä saa..."
Vuosisadan alussa oli Viron taloudelle tärkeää myydä viinaa ulkomaille, etenkin Pietarin alueelle. Muun muassa Etelä-Virossa sijaitsevan Anstlan yksi tärkeimmistä tulolähteistä oli silloin viinanpoltto. Alueella oli samaan aikaan myös 21 kapakkaa, joten viina virtasi myös paikallisten kurkuissa. Myöhemmin moni suomalainenkin rikastui kieltolain aikana, kunnes vuonna 1932 Alko aloitti toimintansa. Nyt virolaista Türiviinaa myydään Bacardi-Martini -ryhmän myyntimiesten avulla Yhdysvaltoihin. Tavoitteena on tänä vuonna viedä peräti 3,6 miljoonaa litraa. Suomalaisillehan on tulossa oma viinaralli ensi vuonna, Viron todennäköisesti liittyessä EU:n jäseneksi. Viinaa tullaan viemään yli Suomenlahden enemmän kuin koskaan aiemmin.
Yhteensä Viron väkevän alkoholin tuotanto ja myynti kotimarkkinoille oli vuonna 2002 10,2 miljoonaa litraa, joka on 18,5 prosenttia enemmän kuin edellisvuotena. Kirkkaan viinan myynti kohosi 20,9 prosenttia. Oman asemansa suurimpana on varmistanut Liviko, jonka merkkejä ovat Viru Valge ja edullisempi Lauaviin.
Merkkiviinoista markkinajohtajana on pitkään pysynyt Saaremaa Vodka, joka on Altia Oyj:hin kuuluvan AS Ofelian valmistama.
Perusraakaainetta eli pirtua tekee Virossa kaksi tehdasta: Rakveren ja Moen pirtutehtaat, jotka tosin toimivat yhteistyössä AS Onistarin kanssa. Raakaaineena käytetään virolaista viljaa.
Virossa on myynnissä noin 250 erilaista vodkamerkkiä, joista yli 80 on paikallista tuotantoa. Yksi uutuus on vuoden alussa markkinoille tuotu Eesti Standard Vodka, tuttavallisemmin Kukkoviina, joka otti 15 prosenttia markkinosuuden edullisten vodkien hintaryhmässä, joka muodostaa kolme neljännestä koko vodkamarkkinoista. Nokib hästi, sanovat virolaiset, kun menee hyvin päähän. Lause tarkoittaa myös, että nokkii hyvin.
Viroon tuodaan tällä hetkellä tuhansia erilaisia viinejä, rekisterissä niitä on yli 9 000.
Kun viinienkin paremmuus järjestystä on selvitetty huonolla menestyksellä, voisi joku harrastelija yrittää panna myös viinat paremmuusjärjestykseen. On niitä hullumpiakin tutkimuksia tehty! Ja se ei olisi taatusti nollatutkimus. Noin vuodeksi olisi taattu ainakin pienoiset promillet!
Ja ne naiset....
Onko tuo nyt ihme että aikuinen suomalaismies Virossa viihtyy :))) - JuhaniPutkinen
????? kirjoitti:
"Siellä on Viron Suojeluskunnan Valge Rist (eli olen valkoisen ristin ritari) ja lisäksi pari muuta Viron ristiä kiinni rinnassa. Riippumassa on vielä Tshetshenian Medal of Freedom. "
Ne muut Putkisen ristit ja ruksit näyttää olevan virolaista peltiä, eli paikallisen partion eli suojeluskunnan "pinssejä" ;)Oheisen linkin avulla näkyy Viron Suojeluskunnan merkkejä, myös Valge rist, eli valkoinen risti.
http://www.kaitseliit.ee/index.php?op=body&cat_id=135
Reservin Aliupseerien Liiton PAM on myönnetty minulle 6.12.1996. Ainakaan silloin sitä EI voinut ostaa itselleen, enkä usko, että voisi nytkään. Se myönnetään liiton toimesta. - tuo että
Mitä parhain kiitos pitkästä ja perusteellisesta viestistäsi.
Olen saanut aiemminkin negatiivista palautetta kyseisestä DI Jali Raidan kirjoituksesta.
Minusta se oli vallan mainio kevennys - kaikkea ei pitäisi ottaa tosikkomaisesti (itsekin olen usein liian tosikko).
Varsinkin viimeinen lause on suorastaan mainio: "Tilanne on venäläisille erittäin kiusallinen ja ainoa tapa päästä pälkähästä on pakottaa Suomi ottamaan alueensa takaisin."
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/varastetun_tavaran.htmälä vain koskaan erehdy ottamaan/pitämään mitään Jalin kirjoituksia tosissasi/totena.
- ---
sitä netissä kirjoitti:
julkaistaan. Siitä esimerkkinä Putkisen sivut.
---
- Näkökulma
Missä se Putkisen kaveri, Sanamies, luuhaa?
- vai niin
mamma mia.
- hyvä
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/Jatkosota.htm
Putkisen kirjoitus.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883