moottorin sisäpesu

upi

Mulla on tuollanen -90 mallinen 2 litranen kone autossa ja öljynvaihto lähestyy.
Onko mitää hyötyä käyttää ennen vaihtoa niitä moottorin sisäpesu aineita (motor flush)? siis sellasta joka pannaan koneeseen n. 5 minuutiksi vanhoille öljyille ja käytetään tyhjäkäynillä.

kuka on kokeillut , kertokaa mielipiteitä kannattiko vai oliko jopa haittaa?

mitään erityistä vikaa mulla ei käynnissä ole joten siitä ei ole kysymys. ja hinnalla nuo ei ole pilattu mutta jos sekin on turhaa......??

28

15199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentaja

      moottori tarvitse tollaisia aineita tärkein on kun moottoriin vaihdetaan hyvät öljyt tarpeeksi usein ja myös öljynsuodatin on hyvä vaihtaa tarpeeksi usein:)

      • upi

        minä luotan Rally Formulaan ja suodattimen vaihdan
        joka öljynvaihdon kera.

        Tämä on kuitenkin mulle uus auto enkä tiedä miten
        hyvin/huonosti tätä on aiemmin huollettu.
        Eli jos on ajettu huonoilla öljyillä ja niistä jotain
        mahd. "jäämiä" koneessa.

        Vaikka ei tarvitse, niin onko suoranaista haittaa?


      • asentaja
        upi kirjoitti:

        minä luotan Rally Formulaan ja suodattimen vaihdan
        joka öljynvaihdon kera.

        Tämä on kuitenkin mulle uus auto enkä tiedä miten
        hyvin/huonosti tätä on aiemmin huollettu.
        Eli jos on ajettu huonoilla öljyillä ja niistä jotain
        mahd. "jäämiä" koneessa.

        Vaikka ei tarvitse, niin onko suoranaista haittaa?

        kai siitä nyt haittaakaan ole mutta itse olen tyytynyt vaan öljyn vaihto hommin omassa autossa ja hyvinhän toi tossa toimii;)


    • gtx

      Niin, Forte motor flushia ovat jotkut kehuneet ja oon nähnyt miltä kone näyttää venttiilikopan alta ennen ja jälkeen huuhtelun. Oli aikas iso ero. Vaikuttaa kuulemma jopa käyntiin.

      Tiedä sitten..

      Jos kokeilet, niin kerro kokemuksia.

      • Vee

        Joku toisaalla kehui Saabin koneen mm. nostajien naputuksen loppuneen käsittelyn jälkeen. Itse ajattelin myös kokeilla, koska bensa mersun koneen yläpää naputtaa, tosin toiset väittää nokan kuluneen ja siksi ääntävän. Sehän ei Fortella korjaannu. Ei vai kaikki korjaamot myy pelkkää ainetta, pitäis vaihdattaa öljytkin samassa paikassa. Riksussa tarjous 100 €/käsittely. Sis. Forte, työ, öljyt, suodin.


      • upi
        Vee kirjoitti:

        Joku toisaalla kehui Saabin koneen mm. nostajien naputuksen loppuneen käsittelyn jälkeen. Itse ajattelin myös kokeilla, koska bensa mersun koneen yläpää naputtaa, tosin toiset väittää nokan kuluneen ja siksi ääntävän. Sehän ei Fortella korjaannu. Ei vai kaikki korjaamot myy pelkkää ainetta, pitäis vaihdattaa öljytkin samassa paikassa. Riksussa tarjous 100 €/käsittely. Sis. Forte, työ, öljyt, suodin.

        ne nostajat ei mulla vielä naputa, mut ajattelin että jos kokeilis tätä ainetta jotta ne ei edes alkais naputtamaan.

        Ed. autossa kokeilin ihan koemielessä X1R ainetta koneessa. Välitön huomio oli käyntilämpötilan lasku muutamia asteita. En ehtinyt tehdä huomioita kulutuksen mahd. laskusta tai muusta kun vaihdoin auton aika pian aineen lisäyksen jälkeen. Vaikkei se muuta tekis niin liian kuumana käyvän koneen kanssa tuskaileville sitä voi suositella.


      • asentaja2
        upi kirjoitti:

        ne nostajat ei mulla vielä naputa, mut ajattelin että jos kokeilis tätä ainetta jotta ne ei edes alkais naputtamaan.

        Ed. autossa kokeilin ihan koemielessä X1R ainetta koneessa. Välitön huomio oli käyntilämpötilan lasku muutamia asteita. En ehtinyt tehdä huomioita kulutuksen mahd. laskusta tai muusta kun vaihdoin auton aika pian aineen lisäyksen jälkeen. Vaikkei se muuta tekis niin liian kuumana käyvän koneen kanssa tuskaileville sitä voi suositella.

        moottori öljy on itsessään jo pesevää!!!siis täys synteettinen!kaikki mitä koneeseen kaataa muuta kuin öljyä on aivan turhaa!motor up ym ovat silkkaa rahan tuhlausta!lukekaa vaikka alan lehdistä!


      • upi kirjoitti:

        ne nostajat ei mulla vielä naputa, mut ajattelin että jos kokeilis tätä ainetta jotta ne ei edes alkais naputtamaan.

        Ed. autossa kokeilin ihan koemielessä X1R ainetta koneessa. Välitön huomio oli käyntilämpötilan lasku muutamia asteita. En ehtinyt tehdä huomioita kulutuksen mahd. laskusta tai muusta kun vaihdoin auton aika pian aineen lisäyksen jälkeen. Vaikkei se muuta tekis niin liian kuumana käyvän koneen kanssa tuskaileville sitä voi suositella.

        No kokeile sitten -kele kun rahat taskussasi polttaa! Mitä meiltä kyselet kun olet jo päätöksesi tehnyt? Omiapa lienevät rahasi, jotka kankkulan kaivoon heität.
        Älä sitten meitä syytä kun huomaat, että hukkaan meni sekin satanen.


      • ime ittees
        sitroen kirjoitti:

        No kokeile sitten -kele kun rahat taskussasi polttaa! Mitä meiltä kyselet kun olet jo päätöksesi tehnyt? Omiapa lienevät rahasi, jotka kankkulan kaivoon heität.
        Älä sitten meitä syytä kun huomaat, että hukkaan meni sekin satanen.

        hyvä sitruuna,kiitos kymmenen vuotta vanhan ketjun uudelleen lämmittelystä


      • ime ittees kirjoitti:

        hyvä sitruuna,kiitos kymmenen vuotta vanhan ketjun uudelleen lämmittelystä

        Minäkö sen lämmitin?
        Entäs ne 4 ennen minua vanhaan vastanneet?
        Vuotaako vai saitko hyvätkin imut?


      • Anonyymi
        ime ittees kirjoitti:

        hyvä sitruuna,kiitos kymmenen vuotta vanhan ketjun uudelleen lämmittelystä

        aktivoinnit ahistaaa :(


    • lennu

      mä kokeilin subarussa motor flushia kun nakutti välillä venttiilinnostajat.
      ei vaikutusta,heti vaihdon jälkeen ok niinkuin ennenkin ja jonkin aikaa ajettua naputus jatkuu..-(

      • Anonyymi

        Olen käytellyt resurs-suoja-aineita ei kuulu mitään lisä-ääniä 386 000 km


    • ahma

      älkäähän nyt aikuset karvakullimiehet uskoko mihinkään ihme-aineisiin. lukekaa autolehdistä luotettavaa tietoa

    • Uri

      Niin, mitäpä jos lasket vanhat öljyt koneestas pois ja otan suodattimen irti. Sen jälkeen kierrät öljypohjan ropun hiukan huulille ja kaadat täyttöaukosta n.½ litraa bensaa koneeseen ja annat valua sen öljypohjaan asti ja päästät sitten pois. Kannattaa muuten joskus katsoa kun joku repii öljypohjan pois millainen piki sinne jää ........

      PS. Ei se bensa sitä konetta riko ja valuu/haihtuu se lämpimästä koneesta pois !!!

      • ???

        Kuulostaa liian yksinkertaselta ja vaaralliselta!


    • Puhdas pelittää

      Moottorin sisäpuhdistustuotteet ovat varta vasten moottorin sisäpesua varten kehitettyjä puhdistusaineita.Puhtaus ehkäisee vikojen syntymistä. Parhaat tulokset saavutetaan tehokkailla, ammattikäyttöön tarkoitetuilla tuotteilla, kuten Fortella ja BG:llä. Säännöllisen puhdistamisen vaikutukset ovat olleet myönteisiä niiden automerkkien osalta, joiden huoltoihin sisältyy jo takuu-aikana moottorin sisäpesu. Takuuaikaiset korjaukset ovat vähentyneet suhteessa myytyihin uusiin ajoneuvoihin ja asiakastyytyväisyys on kasvanut.

      Moottorin sisäpesua voisi verrata paistinpannun pesuun. Rasva irtoaa pannusta helpommin Fairylla kuin pelkällä vedellä, eikä kukaan pidä sitä ihmeenä. Moottorin sisäpesuun tarkoitetut aineet ovat kuitenkin sen verran vahvempia, että käsittely kannattaa jättää varta vasten tehtävään koulutetuille ammattilaisille. Huoltokorjaamolla moottorin sisäpesu tehdään turvallisesti ja lopputulos on hyvä. Nykimiset ja nakutukset häviävät ja ajotuntuma iäkkäämmissä ajoneuvoissa paranee niin, että autoilija huomaa eron.

      • monet epäilee

        PS,,, jotkut automerkit tekee sen takuunakin,,Kuuluu hulto ohjelman tiedän merkkejä tässä en viitsi mainita:: esim 60000km välein tekevät.


      • Itte-Itara

        Minkä autokorjaamon omistajan poika olet, kun noin kovasti yrität taikoa papalle lisää bisnestä?
        Täyttä pötyä kyllä päästelet. Nykymoottoreilla ajetaan puolesta miljoonasta miljoonaan kilometriin ilman mitään sellaisia vaurioita, joihin öljyn sekaan laitettavilla mömmöillä edes teoriassa voisi olla mitään vaikutusta.

        Totta kait moottorin öljytilojen pinnat jäävät öljyisiksi, kun öljy lasketaan sieltä ulos. Kun sitten ohuella huuhdontaliemellä "pestään", lähtee se loppukin öljykalvo liemen mukana ja kas: kauheata mönjää irtosi moottorista, onpa tehokasta pesuainetta! Ei sieltä mitään mönjää irronnut, vaan aivan sitä samaa öljyä, mitä tuli litrakaupalla muutenkin. Niiden muutamien senttilitrojen jäänti moottoriin ei aiheuta yhtään mitää haittaa.

        Nyt ajossa olevalla kotterollani olen ajanut 600 000 km. Ei tulisi mieleenkään tuhertaa mömmöjen kanssa! Kaiken lisäksi olen ajanut ylipitkillä öljynvaihtoväleillä. Moottorissa ei ole koskaan ollut mitään vikaa (moottorin apulaitteita olen kyllä vaihtanut: laturi, startti, hihnojen kiristimiä, kompressorin laakeri, termostaatti, tehostinpumppu, alipainepumppu), polttoaineen kulutus on nyt pienempi, mitä se oli uutena. Ahdinkin on vielä alkuperäinen. Öljyn kulutus on aavistuksen lisääntynyt siitä, mitä oli uutena. Aion ajaa sillä vielä miljoonaan kilometriin asti samalla periaatteella.


      • Voi pyhä yksi.....
        Itte-Itara kirjoitti:

        Minkä autokorjaamon omistajan poika olet, kun noin kovasti yrität taikoa papalle lisää bisnestä?
        Täyttä pötyä kyllä päästelet. Nykymoottoreilla ajetaan puolesta miljoonasta miljoonaan kilometriin ilman mitään sellaisia vaurioita, joihin öljyn sekaan laitettavilla mömmöillä edes teoriassa voisi olla mitään vaikutusta.

        Totta kait moottorin öljytilojen pinnat jäävät öljyisiksi, kun öljy lasketaan sieltä ulos. Kun sitten ohuella huuhdontaliemellä "pestään", lähtee se loppukin öljykalvo liemen mukana ja kas: kauheata mönjää irtosi moottorista, onpa tehokasta pesuainetta! Ei sieltä mitään mönjää irronnut, vaan aivan sitä samaa öljyä, mitä tuli litrakaupalla muutenkin. Niiden muutamien senttilitrojen jäänti moottoriin ei aiheuta yhtään mitää haittaa.

        Nyt ajossa olevalla kotterollani olen ajanut 600 000 km. Ei tulisi mieleenkään tuhertaa mömmöjen kanssa! Kaiken lisäksi olen ajanut ylipitkillä öljynvaihtoväleillä. Moottorissa ei ole koskaan ollut mitään vikaa (moottorin apulaitteita olen kyllä vaihtanut: laturi, startti, hihnojen kiristimiä, kompressorin laakeri, termostaatti, tehostinpumppu, alipainepumppu), polttoaineen kulutus on nyt pienempi, mitä se oli uutena. Ahdinkin on vielä alkuperäinen. Öljyn kulutus on aavistuksen lisääntynyt siitä, mitä oli uutena. Aion ajaa sillä vielä miljoonaan kilometriin asti samalla periaatteella.

        Juuri näin. Myydään yksinkertaisille lisäaineita, kun normaali öljynvaihdot riittää normaalikäyttöön vallan hyvin.


    • Anonyymi

      Joka öljyn vaihdossa laitan STP moottorin sisäpesuainetta ensiksi...senn jälkeen vasta öljyt ja toimii erinomaisesti:

      • Anonyymi

        Toimii ainakin turha rahanmeno.


      • Anonyymi

        Mikä sitä moottoria noin likaannuttaa jos joka vaihdon yhteydessä pitää tehdä? Ehkä joka 5. vaihdon yhteydessä tuosta huomaa hyötyäkin, pysyy öljyt taas pitempään kirkkaana.


    • Anonyymi

      Kannattaisi joskus näiden inttäjien avata autostaan venttiilikoppa ja katsoa miltä siellä näyttää. Edelleen markkinoilla on huonoja öljyjä jotka pikeennyttävät koneen. Se halvin öljy ei ole se paras ratkaisu. Kunnollisilla voiteilla sisäpesua ei tarvita kunhan pitää vaihtovälit kohtuullisina. Ne long lifet eivät toimi. Noilla vaihtoväleillä sisäpesu voi olla tarpeen joka öljynvaihdon yhteydessä.

      Monet pitävät normaalina sitä mustaa öljyn aiheuttamaa hartsiutumista. Se ei ole sitä vaan puhtaana pito ominaisuudet ovat jossain vaiheessa loppuneet. Toinen ongelma näissä tapauksissa on sakan kertyminen öljypohjaan joka ei tule pois normallin öljynvaihdon yhteydessä. Uusi öljy saa sen sieltä liikkeelle jolloin öljyt mustuvat nopeasti. Tämän ovat näköjään monet tälläkin palsatalla huomanneet. Ihan sama onko moottori bensa vai diesel. Ongelma on sama ja se ei ratkea muulla kuin sisäpesulla. Sisäpesun jälkeen kannattaa vielä vaihtaa halvat huuteluöljyt ja käyttää kone kuumaksi niin se kaikki irronnut moska tulee koneesta ulos.

    • Anonyymi

      Moottorin likaantumisen ongelma vaivaa myös VAG-konsernin joitakin malleja, josta johtuu öljynkulutus. Kapet öljyrenkaat hartsiutuivat umpeen. Olkoonkin eräänlainen suunnitteluvirhe, mutta sillä haettiin pienempikitkaisuutta moottoriin. Tehtaalla ei tullut mieleen millä kaikilla sooseilla niillä tullaan ajamaan. Ei liene suuri salaisuus että niissäkin se öljynkulutus loppuu sisäpesulla, mutta uusiutuu jälleen jos sama meno jatkuu.

      • Anonyymi

        Miten leveät eli kapeat ko. öljyrenkaat ovat? Entä korkeus?


      • Anonyymi

        Ei, vaan öljynkulutuksesta johtuu likaantuminen. Voiteluöljyä ei pääsääntöisesti ole tarkoitettu poltettavaksi, jos sitä kuitenkin palaa, siitä seuraa jotakin..

        ps. millä sooseilla itse ajelet?


    • Anonyymi

      Aijon tehdä käsiittelyn K2-motorFlushilla saa esim. Virusta,

      sitten halppisöljyt 10min ja kunnon öljyt tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe