Uskonnonvapaus

joopa joo

uskonnonvapaus = oikeus harjoittaa oikeaoppista uskoa

9

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katarine88

      oikeaoppinen usko = se mitä kukin itse oikeaoppisena pitää.

      • otsiop

        Seurakunta määrää mikä on oikea usko.Tule sellaisena kuin olet ja me teemme sinusta oikeaoppisen uskovaisenVapaakirkoissa uskotaan omiin tulkintoihin,helluntailaisissa suunnissa omilla tulkinnoilla. Adventistit ja babtistit omilla tulkinnoillaan. Käsittämätöntä on se että uskovaiset jo näillä omilla eri suunnillaan pilaavat uskon puhtauden ja saavat aikaan riitoja pelkistä ihmisen tekemistä tulkinnoista.Eivät ne Paavalin aikaset seurakunnat eronneet opeissaan siitä piti Paavali huolen.Heluntailaisille on kaikki sensaatio ja hiukan mystinen kiehtovaa.Italiassa nähdään äiti Maria missä milloinkin.Saarnamiehille on annettu seurakuntien puolelta liian suuri valta uskotella kaikenlaisella uskonnon huijauksilla.Voi mahloton miten juuri tuo uskominen tuo ihmiseen kyvyn kunnioittaa saarnamiestä eikä Jumalaa.No onhan se saarnamies näkyvä ja elävä?


    • milli

      Voisitko ystävällisesti kertoa minulla, pakanalle, mikä on oikea usko ja uskonto? En ole vielä löytänyt omaa "polkuani"!

      • jolla on korva . .

        Muistan yhden tapahtuneen.Kun ostettiin markkinoilta ilokseni ilmapallo.
        Sellainen joka pyrki ylöspäin ,
        Niin omistin jotain mahtavaa ,kuin maapallon.
        Lapsi pienoinen kun olin ja sitten kotonani päästin sen kattoon . . pox . . se mistä äsken ylpeilin . . ja että päästin pois kädestäni . .kyyneleitäni maksoi .. Usko ELÄVÄÄN JUMALAAN on sitä mitä emme näilläsilmillä nää , mutta pidämme kiinni .
        Kun olin nuori.Tein (omastamielestäni) mitä tahdoin,mutta kun elämänkaaressani tulivat ylitsepääsemättömät vaikeudet ja hirvittävät paineet pukkas pois radaltaan.RUKOILIN (kylläkin salaa enstex) ja kun näin varjojen väistyvän .
        Menin julkiseen uskovaisten tilaisuuteen.Sain oppia sanasta (Joka on JEESUS).Hänen ottamansa sijaisuhri . . minunkin edestä VAPAAEHTOISESTI ojentanut kätensä.Antaen itsensä pilkattavaksi ja ristiin naulittavaksi.Yliluonnollinen voimavaikutus vapautti minut kauheista kahleistani. ( nyt jo vuosia aikaa).Tätä herrain Herraa-Kun Hän tulee Ei enää voi tappaa,sillä Hänhän voitti kuolemalla elämän ja niin myös minun kuin sinun.Eikä Hän enää alistu pilkattavaksi.
        Ihmiset pilkkaavat (niinkuin kirjoitettu on)mutta SANA PYSYY IÄTI. Ja vaikka me sanoittaisiinkin.etten usko. Tekojemme mukaan silti saamme palkan.Mitä pitäisi tehdä? Kun itsessään hyvät teot ei auta,niin se on teko,että Uskomme Jumalan poikaan -Hänen tuomaansa viestiin ja otamme sen vastaan.Siinä se on ! ja siitä halu kasvamaan uskossa aikuisuuteen .


    • näinsoon

      Alkuperäistä viestiä korjatakseni:

      uskonnonvapaus = vapaus harjoittaa TAI olla harjoittamatta uskontoa.

      • VimeinenSana

        uskonnonvapaus = vapaus harjoittaa TAI olla harjoittamatta uskontoa
        pakko muiden ihmisten vapauden myöntämiseen

        (((tämä viimeinen velvollisuus unohtuu)))
        __________________________
        Tähän saakka kaikki ok.
        __________________________
        Mutta mitä teet näillä määritteilläsi, kun joku uskonnonvapauttaan toteuttaen julistaa sinulle pyhän sodan, koska ei ole tyytyväinen uskonnonvapauden määrittelytapaasi...


      • assumus

        Onhan sekin, kun ei usko, oma uskomisen muoto. En usko mihinkään.


      • VimeinenSana kirjoitti:

        uskonnonvapaus = vapaus harjoittaa TAI olla harjoittamatta uskontoa
        pakko muiden ihmisten vapauden myöntämiseen

        (((tämä viimeinen velvollisuus unohtuu)))
        __________________________
        Tähän saakka kaikki ok.
        __________________________
        Mutta mitä teet näillä määritteilläsi, kun joku uskonnonvapauttaan toteuttaen julistaa sinulle pyhän sodan, koska ei ole tyytyväinen uskonnonvapauden määrittelytapaasi...

        Sen kun julistaa. Hänen oikeutensa pyhään sotaan loppuu minun persoonaani / omaisuuteeni.


    • Humanistisest

      Perustuslain 11 § on nimeltään "Uskonnon ja omantunnon vapaus", ja siihen sisältyy myös uskonnottomien vakaumusten vapaus - "oikeus ilmaista vakaumus" - joka ei ole vain sananvapautta, vaan myös oikeus myös sanaa käyttämättä, "vain" elämällä tavallaan ilmaista vakaumustaan. Toki siihen kuuluu myös oikeus olla osallistumatta uskonno harjoittamiseen ja oikeus olla liittymättä uskonnolliseen yhdyskuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe