Mitä mieltä feministit täällä ovat mieltä prostituution poistamisesta? Kun kaikkialla puhutaan, että juuri feministit ovat poiston kannalla niin oletteko te?
Itse feministinä en kannata asiaa ja mietin että olenko ihan yksin mielipiteineni. Eli onko kyseisen asian ehdoton kieltäminen feministien SE juttu?
Prostituoidut
17
1097
Vastaukset
- viesti poistuu
Ei viitsi kommentoida kun viestit kuitenkin poistetaan sheriffin tai avaajan toimesta. Kirjoita siinä sitten puoli tuntia vastausta kun se katoaa.
- So-vako
Yleistäen, tämän palstan femakot ovat ns "kaatopaikkafemakoita" joten mitään kovin älykästä juttua ei kannata toivoa.
Homma on jotenkin niin, että kaikki se mikä voidaan käyttää populistisena aseena miehiä vastaan käytetään.
Jos tarkoituksenasi on aloittaa älyllinen pohtiva kaskustelu aiheesta, kannattaa varmaan mennä toiselle palstalle.voisi aloittaa sitä älyllistä pohdintaa? En ymmärrä miksi lähes kaikki jaksaa mennä mukaan tohon mulkkuiluun ja sitten valitetaan kun provoillaan, kai ne nyt provoo kun saa aloitettua ketjun johon vastaataan se 100 kertaa.
- So-vako
onna kirjoitti:
voisi aloittaa sitä älyllistä pohdintaa? En ymmärrä miksi lähes kaikki jaksaa mennä mukaan tohon mulkkuiluun ja sitten valitetaan kun provoillaan, kai ne nyt provoo kun saa aloitettua ketjun johon vastaataan se 100 kertaa.
että mitä mieltä feministit.
En ole feministi.
Ja nyt menen tupakalle. Poroinstituutiota on palstalla pohdittu sovakoiden ja muiden possujen kesken älyllisesti. Mutta jos oikein onnistut raapaisemaan niin aina tullaan mukaan.
:) So-vako kirjoitti:
että mitä mieltä feministit.
En ole feministi.
Ja nyt menen tupakalle. Poroinstituutiota on palstalla pohdittu sovakoiden ja muiden possujen kesken älyllisesti. Mutta jos oikein onnistut raapaisemaan niin aina tullaan mukaan.
:)muutkin siihen mieltä olla. Itse olin pitkään kaukana täältä ja en ole huomannut yhtään älyllistä puhetta aiheesta. Mistä löytyisi?
- toimintaa
onna kirjoitti:
muutkin siihen mieltä olla. Itse olin pitkään kaukana täältä ja en ole huomannut yhtään älyllistä puhetta aiheesta. Mistä löytyisi?
teillä :D
- joukossa
Ainakin mun mielestä,sillä eikös me naiset olla
kuulemma vain käveleviä vitunkantotelineitä,näin
olen kuullut joskus sanottavan!
T: Heili- Nimetönkö
Eikös se seksin osto ole pian lailla kielletty?
Ammattina prostituoitu on kuin viinakaupan myyjä kieltolain aikaan :) - pikkupossu
Nimetönkö kirjoitti:
Eikös se seksin osto ole pian lailla kielletty?
Ammattina prostituoitu on kuin viinakaupan myyjä kieltolain aikaan :)Huoria on ollut aina ja tulee olemaan aina. Siinä ei kyllä femakkojen lapselliset lait paina.
- Nimetönkö
pikkupossu kirjoitti:
Huoria on ollut aina ja tulee olemaan aina. Siinä ei kyllä femakkojen lapselliset lait paina.
Sopii se vertaus kieltolain aikaan siinä mielessä, että kyllähän silloinkin viina virtasi ja oli salakapakoita ym, vaikka se oli kiellettyä
- Jack
Nimetönkö kirjoitti:
Sopii se vertaus kieltolain aikaan siinä mielessä, että kyllähän silloinkin viina virtasi ja oli salakapakoita ym, vaikka se oli kiellettyä
Kieltolain aikana sekä viinan ostaminen ja myyminen sekä juominen olivat kaikki kiellettyjä asioita. tämä laki tarkoittaisi sitä, että viinaa saa edelleen myydä, mutta ei juoda eikä ostaa.
- Positiivinen yllätys
Itse en ole kyseisiä palveluja käyttänyt mutta en halua sitä iloa kieltää muiltakaan. Sekä myynti että osto ovat jokaisen omia asioita.
- joku vaan
Miksi sitä seksin myymistä ei kielletä, kun ostaminenkin on kielletty. Kunnollista vastausta en o kuullu/nähny.
- Nari_Säre
...prostituution etuina vs. haittoina.
Myös monet muut, kuin feministit (myös allekirjoittanut) ovat prostituution kieltämisen puolella.
Itselläni perusteena sen aiheuttamat sosiaaliset ongelmat. (ja esim. kytky usein muuhun rikollisuuteen, kuten huumeiden käyttöön jne... tuo elämä tuntuu olevan niin henkisesti rankkaa, että sen harjoittajista suurempi osa retkahtaa muutenkin sitten laitapuolelle)
Se ero feminismin mainstreamiin omassa näkökulmassani on, että prostituutio pitää rinnastaa yleensä haitalliseen ilmiöön, kuten mm. huumeet... ja sekä myynti, että osto pitää kriminalisoida.
Sitten, jos todetaan, että myyjänä on vaikkapa kansainvälisen ihmiskaupan uhri, on sovellettava lieventäviä asianhaaroja aiheeseen - mutta periaatteena olisi lähdettävä siitä, että myös myynti on kriminalisoitu, ettei ketään yllytetä laillisesti rikokseen (joka on eettisesti kestämätön periaate).
Mutta olisi mielenkiintoista kuulla itseltäsi tarkempia perusteluja asiaan - mikä on prostituutiosta niin suuri etu, että se kiistatta sitten oikeuttaisi siitä aiheutuvien yhteiskunnallisten haittojen sietämisen? - meikämie
Ei voi olla aidosti feministi, jos ei vastusta prostituutiota sen kaikissa muodoissa. Prostituutio kun on aina ihmisarvoa ja naisen arvoa alentavaa ja kierouttaa miehen ja naisen välisiä valtasuhteita perverssiin suuntaan. Ei asiakas, eikä prostituoitu hyödy siitä.
Prostituution poistaminen on hyvä tavoite, mutta ei se mikään feministien SE juttu ole.
Kannatan ostokieltoa, miksei myös myyntikieltoa. Turhempiakin asioita on kielletty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?631281Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11900Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75825Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.87712- 53644
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt43613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46574Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot121536Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43523