Pakko kysyä lakihenkisyydestä

raakel3

Arvoisat lukijat ja kirjoittajat,
mitä ajattelette lain alla olemisesta?
Lain kovuutta julistetaan, vaikka Jeesus toi armon? Onko Lain alla oleminen synti?

13

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sun-glasses

Kyllä kai kaikista hyvistäkin asioista voi tulla syntejä jos ne tulevat Jumalan ja ihmisen väliin.

Lakia kun julistetaan niin pitää julistaa myös armoa rakkaudellisesti.

Niin, onko lain alla oleminen syntiä? kysyt. Onkos tyhmyys syntiä? minä kysyn. Jos itse tiedostaa lain alla olemisensa, mutta ei halua tehdä parannusta tästä tilastaan, niin se ainakin on mielestäni syntiä.

Eiköhän se lain alle jääminen usein tapahdu huomaamatta, tarkoitus on varmaan ollut ihan hyvä mutta on vähän erehdytty. Ihmisellä on tapana tehdä virheitä. Virheistä voi oppia ja synneistä voi tehdä parannuksen.

Usein lain alle jäänyt ruoskii lähimmäisiäänkin armottomasti ja lakihenkisesti. Tällaisessa lakihenkisyydessä ei varmaan ylistys Herralle kohoa, kun on niin paha olla kaikessa suorittamisen paineessa.

• raakel3

Galatalaiskirje:
        5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

Onko sitten niinkin, ettivät lain alla olevat ole
        Jumalan Hengen kuljetettavana; Sana ainakin sanoo
        näin; tarkottaako se sitten ettei ole uskossa?

NO, jos sitten lain alla oleva saarnaajan
        rukoillessa tapahtuu vaikka kaatumista
        tai paranemista, ei se olekaan Hengen
        työtä? / vai?

• raakel3
        raakel3 kirjoitti:

Galatalaiskirje:

Onko sitten niinkin, ettivät lain alla olevat ole

työtä? / vai?

Galatalaiskirje:

Onko sitten niinkin, että eivät lain alla olevat ole

työtä? / vai?

• sun-glasses
        raakel3 kirjoitti:

Galatalaiskirje:

työtä? / vai?

>>>Galatalaiskirje:

työtä? / vai? >>>

Lain alle voi jäädä niin saarnaaja kuin rivikristitty. Eiköhän jokainen uskova joskus ainakin vähän ole lain alla. En nyt niin jyrkästi menisi sanomaan, etteikö tuossa tapauksessa Jumalan Henki vaikuttaisi paranemisen ja kaatumisen. Miten saarnaaja rukoilee, onko julistus Raamatun opin mukaista ja antaako hän kiitoksen ja kunnian Jumalalle parantumisista ja muista rukousvastauksista?

Olen kuullut sanottavan, ettei Jumala kutsumistaan kadu. Jos Jumala on antanut jonkun armolahjan ihmiselle, niin Jumala itse myös sallii tämän armolahjan toimivan joskus lähimmäisten silmin hyvinkin puutteellisen uskovan rukoillessa. Jos Jumala hyväksi näkee niin voihan hän ottaa armolahjan poiskin, mutta ei Hän aina näy niin tekevän vaikka rukoilijan uskonelämässä voi ollakin ristiriitaisuuksia.

• Mona-Henrika
        sun-glasses kirjoitti:

>>>Galatalaiskirje:

työtä? / vai? >>>

Lain alle voi jäädä niin saarnaaja kuin rivikristitty. Eiköhän jokainen uskova joskus ainakin vähän ole lain alla. En nyt niin jyrkästi menisi sanomaan, etteikö tuossa tapauksessa Jumalan Henki vaikuttaisi paranemisen ja kaatumisen. Miten saarnaaja rukoilee, onko julistus Raamatun opin mukaista ja antaako hän kiitoksen ja kunnian Jumalalle parantumisista ja muista rukousvastauksista?

Olen kuullut sanottavan, ettei Jumala kutsumistaan kadu. Jos Jumala on antanut jonkun armolahjan ihmiselle, niin Jumala itse myös sallii tämän armolahjan toimivan joskus lähimmäisten silmin hyvinkin puutteellisen uskovan rukoillessa. Jos Jumala hyväksi näkee niin voihan hän ottaa armolahjan poiskin, mutta ei Hän aina näy niin tekevän vaikka rukoilijan uskonelämässä voi ollakin ristiriitaisuuksia.

usein meidän annetaankin huomata miten huonoja ja heikkoa ihmisiä me olemme. Meidän annetaan tehdä virheitä ja kompuroida. Jotta se Jumalan henki kirkastuisi meissä. Että tajuaisimme, että se on Jumala joka meissä toimii. Jumala näyttää sen, että tarvitsemme Jumalaa ja Jeesuksen sovitustyötä. Ihminen itsessään ei ole mitään muuta, kuin kaikkein halvinta savea. Ja arvokkaiksi meidät tekee Jumalan rakkaus.

• sun-glasses
        Mona-Henrika kirjoitti:

usein meidän annetaankin huomata miten huonoja ja heikkoa ihmisiä me olemme. Meidän annetaan tehdä virheitä ja kompuroida. Jotta se Jumalan henki kirkastuisi meissä. Että tajuaisimme, että se on Jumala joka meissä toimii. Jumala näyttää sen, että tarvitsemme Jumalaa ja Jeesuksen sovitustyötä. Ihminen itsessään ei ole mitään muuta, kuin kaikkein halvinta savea. Ja arvokkaiksi meidät tekee Jumalan rakkaus.

Kun on itse tehnyt jonkin tietyn virheen ja saanut sen asian korjata, niin helpommin ymmärtää toista ihmistä joka kipuilee tuon saman asian kanssa. Näin kai voisi sanoa, että Jumala voi käyttää siunaukseksi jopa meidän virheitämme, kun tuomme ne rukouksessa Hänelle.

Room.9:20-22
        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,

2.Kor.4:7
        Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.

• Kadun-nainen

Jeesus sanoi olevansa portti. Ei siis aita tai muuri. Portin kautta tullaan ja mennään. Tiukoissa yhteisöissä lakihenkisyyttä korostetaan, koska sillä sidotaan ihmisiä entistä tiiviimpään muottiin.

• Entinen helluntalainen

Totta on ja kokemusta.
        Eronneet naiset pidetään ruodissa, jos heillä nimittäin sattuisi olemaan mielipiteitä.
        Kahvinkeittäjiä kiitetään, jos vain pysyvät hiljaa kahvipannujensa äärellä ja palvelevat "herran palvelijoita":)

• raakel3

valitettavasti sitä muottiin laittamista on.
        Kun kiihkomieliset maallikot päästetään valtaan,
        eikä ole taitoa eikä tietoakaan, niin helposti
        ne omat äkkijyrkät rappuset pelastukseen
        ovat ne rappuset, joita pitkin kukaan ei
        pysty kiipeemään. Raamattu ei kuitenkaan opeta
        pykälien ja momenttien täyttämistä,
        vaan Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta
        on se, että kaikki on jo täytetty,
        eikä enää tarvitse kiivetä ja ansita
        sitä, minkä Jeesus teki Golgatalla,
        koko ihmiskunnan edestä, tiesivätpä
        he sitä tai eivät.

• perässä kuljkeva

tääl oli linkki Weijo Lindroosin kirjotukseen jossain. Se nimi oli muistaakseni Golgatalla täytetty laki. Mistä se löytyis? Tietääkö joku?

• Lain alla oleminen on rankkaa
      ja Jumala ei halua meille sitä.

Sillä Hän selvästi Sanassaan osoittaa
      oikean tien ja tie on Kristus joka elää,
      sillä jos vanhurskaus olisi saatavissa
      lain kautta, niin silloinhan Kristus
      olisi turhaan kuollut.

Lain tarkoitus on johdattaa meidät
      Kristuksen tykö ja Häneen uskoen
      tulemme vanhurskaiksi.

Lakihenkisyys on mielestäni armotonta,
      ihmisten toisilleen orjuuttavaa kovuutta
      ja se ei ole kenellekään hyväksi.

Jeesus toi armon ja rakkauden
      kumoamatta lakia, vaan täydentäen sen
      sillä Jeesus - tie todella - vapauteen vie.

**

Sillä minä olen lain kautta kuollut
      pois laista, elääkseni Jumalalle.
      Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

ja minä elän, en enää minä vaan
      Kristus minussa; ja minkä nyt elän lihassa
      sen minä elän Jumalan Pojan uskossa
      Hänen, joka on rakastanut minua
      ja antanut itsensä minun edestäni.
      Gal.2:19-20

• arki piispa

lainalla oleminen on sitä että ihminen kuvittelee pelastuvansa tekemällä joitakin tekoja, joiden perusteella Jumala hyväksyy hänet valtakuntaansa. Totuus on kuitenkin se että Jeesus on tehnyt kaiken puolestasi, minun ja sinun tehtävä on uskoen vastaanottaa hänen tarjoamansa armo. Hän armahtaa jokaista joka uskoo hänen kuolemanrangaistuksensa riittävän syntien sovitukseksi. Kun tulet Jeesuksen omaksi, hän alkaa sinua muuttamaan sisältä päin, itse et voi itseäsi muuttaa. Käänny hänen puoleensa ja tunnusta huonoutesi, ja jätä itsesi hänen huolenpitoonsa. Siitä se alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe