Adventistit

ovat pa...

rhaita kristittyjä. Vain heillä on totuus. Muut olette Babylonin porttojen kanssa tehneet huorin, eli olette huorintekijöitä.

16

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äläpäs intoile, oma pastorisi Timo Flink on vahvistanut, että adventtikirkossa pidetään jäseneninä avoliitossa asuvia huorintekijöitä. Tosin pisteet Flinkille, että hän itse ei pitäisi.

      • Timo Flink

        Sen verran korjaan tuota, että puhuin yksittäisistä seurakunnista, en Adventtikirkosta. Virallinen Adventtikirkon kanta avoliittoon on kielteinen. Valitettavasti kaikki yksittäiset seurakunnat eivät seuraa seurakuntakuria tässä asiassa, joka on tietysti surullista.

        Timo Flink


      • Timo Flink kirjoitti:

        Sen verran korjaan tuota, että puhuin yksittäisistä seurakunnista, en Adventtikirkosta. Virallinen Adventtikirkon kanta avoliittoon on kielteinen. Valitettavasti kaikki yksittäiset seurakunnat eivät seuraa seurakuntakuria tässä asiassa, joka on tietysti surullista.

        Timo Flink

        Oletko jo Timo Flink huomannut,että kirjoitatpa niin tai näin,niin aina joku kääntää ne väärin päin.


      • taram2
        Timo Flink kirjoitti:

        Sen verran korjaan tuota, että puhuin yksittäisistä seurakunnista, en Adventtikirkosta. Virallinen Adventtikirkon kanta avoliittoon on kielteinen. Valitettavasti kaikki yksittäiset seurakunnat eivät seuraa seurakuntakuria tässä asiassa, joka on tietysti surullista.

        Timo Flink

        Eikö selliset seurakunnat pitäisi poistaa piirikunnan seurakuntien jäsenluettelosta.

        "Poista paha keskuudestasi" sanoo raamattu.
        Tässä on vain yksi todiste lisää siitä että adventtikirkosta on tullut lasten hiekkalaatikko jossa saa tehdä mitä vain.
        Sanotaan että ei saa tehdä,mutta saa kuitenkin.
        Adventtikirkosta on tullut välnpitämätön.Syy todennäköisesti niitten veljien joilla pitäisi olla johto.He ovat tulleet sokeiksi.

        Valta antaa vastuuta...... ja sitä vastuuta pitää hoitaa muullakin tavoin kuin sulkemalla silmänsä.
        Jos Kristus saapuu silloin kun tälläinen uneliaisuus on vallalla,luulenpa että Hän ei silittele päätä.Vastakarvaan ehkä.
        "Kuka on sammuttanut lamppunsa ja kuvittelee että Kristus päästää häihinsä".
        Ai...ai...ai!


      • Timo Flink
        taram2 kirjoitti:

        Eikö selliset seurakunnat pitäisi poistaa piirikunnan seurakuntien jäsenluettelosta.

        "Poista paha keskuudestasi" sanoo raamattu.
        Tässä on vain yksi todiste lisää siitä että adventtikirkosta on tullut lasten hiekkalaatikko jossa saa tehdä mitä vain.
        Sanotaan että ei saa tehdä,mutta saa kuitenkin.
        Adventtikirkosta on tullut välnpitämätön.Syy todennäköisesti niitten veljien joilla pitäisi olla johto.He ovat tulleet sokeiksi.

        Valta antaa vastuuta...... ja sitä vastuuta pitää hoitaa muullakin tavoin kuin sulkemalla silmänsä.
        Jos Kristus saapuu silloin kun tälläinen uneliaisuus on vallalla,luulenpa että Hän ei silittele päätä.Vastakarvaan ehkä.
        "Kuka on sammuttanut lamppunsa ja kuvittelee että Kristus päästää häihinsä".
        Ai...ai...ai!

        Periaatteessa piirikunta voi asettaa kokonaisen seurakunnan seurakuntakuriin, mutta käytännössä se tarkoittaa sitä, että pastori otetaan heiltä pois eikä määrärahoja anneta tai vierailijoita. Seurakunnat ovat sikäli itsenäisiä, että jos yksittäinen seurakunta ei puutu avoliittoasiaan, piirikunta ei voi siihen suoranaisesti puuttua paitsi lähettämällä paimenkirjeen. Piirikunnan toimintamallit ovat loppujen lopuksi aika rajalliset. Äärimmillään kokonaisen seurakunnan kuri voisi tietysti olla sitä, että unioni ottaa heiltä kirkkorakennuksen pois. Seurakunnat eivät omista kirkkokiinteistöjä. Ne omistaa Adventtikirkko. Olen samaa mieltä, että jotain pitäisi tehdä, jotta tilanne korjautuisi.

        Timo Flink


      • Kokeilkaa onnistuuko
        Timo Flink kirjoitti:

        Periaatteessa piirikunta voi asettaa kokonaisen seurakunnan seurakuntakuriin, mutta käytännössä se tarkoittaa sitä, että pastori otetaan heiltä pois eikä määrärahoja anneta tai vierailijoita. Seurakunnat ovat sikäli itsenäisiä, että jos yksittäinen seurakunta ei puutu avoliittoasiaan, piirikunta ei voi siihen suoranaisesti puuttua paitsi lähettämällä paimenkirjeen. Piirikunnan toimintamallit ovat loppujen lopuksi aika rajalliset. Äärimmillään kokonaisen seurakunnan kuri voisi tietysti olla sitä, että unioni ottaa heiltä kirkkorakennuksen pois. Seurakunnat eivät omista kirkkokiinteistöjä. Ne omistaa Adventtikirkko. Olen samaa mieltä, että jotain pitäisi tehdä, jotta tilanne korjautuisi.

        Timo Flink

        Näillä toimenpiteillä koko adventtikirkko kaatuisi. Lähes kaikissa adventtisaeurakunnissa on joku, joka on avoliitossa. Ajatteppa vaikka Tamperetta, Turkua, Helsinkiä jne. Ette voi tehdä mitään! Otatte papit ja kiinteistön pois, se olisi adventtikirkon itsemurha.
        Tähän on tultu: Naiset johtaa ja lapset hallitsee.


      • onkohan näin
        Kokeilkaa onnistuuko kirjoitti:

        Näillä toimenpiteillä koko adventtikirkko kaatuisi. Lähes kaikissa adventtisaeurakunnissa on joku, joka on avoliitossa. Ajatteppa vaikka Tamperetta, Turkua, Helsinkiä jne. Ette voi tehdä mitään! Otatte papit ja kiinteistön pois, se olisi adventtikirkon itsemurha.
        Tähän on tultu: Naiset johtaa ja lapset hallitsee.

        27. Niinkuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi,
        28. ovat tulleet lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta.
        29. Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö minun sieluni kostaisi tämänkaltaiselle kansalle?
        30. Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa:
        31. profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?


      • taram2
        Kokeilkaa onnistuuko kirjoitti:

        Näillä toimenpiteillä koko adventtikirkko kaatuisi. Lähes kaikissa adventtisaeurakunnissa on joku, joka on avoliitossa. Ajatteppa vaikka Tamperetta, Turkua, Helsinkiä jne. Ette voi tehdä mitään! Otatte papit ja kiinteistön pois, se olisi adventtikirkon itsemurha.
        Tähän on tultu: Naiset johtaa ja lapset hallitsee.

        Joskushan sen puhdistuksen on alettava.
        Odotetaanko että salama tulee kirkkaalta taivaalta?

        Seurakunnan paimenet on juuri siksi että he toimivat Kristuksen ohjauksessa.
        Heidän tulee toimia myös silloin kun tehtävä ei ole mukava.Tärkeintä on Kristuksen kunnia ja seurakunnan puhtaus.

        Jolloinkin kova asia voi kääntyä kaikkien yhteiseksi siunaukseksi vaikkakin olisi jopa seurakunnan tilojen pois ottaminen.
        Uskonpa että aika joukko huokaisisi helpotuksesta ja kiittäisi Seurakunnan Päätä.Hän saisi siitä kunnian.

        Kun usein vedotaan vanhaan testamenttiin ja siihen mitä siellä on sanottu ja mitään kirjainta ei ole muutettu,on siellä myös kertomuksia kovastakin kurista.Mikä oli aina tulos?Jumalan kunnia ja seurakunnan hyvinvointi.

        Paapomisella ja pehmoilullakin on rajansa.Ei se anna kunnia Jumalalle.


      • Ei ole niinkään varmaa,että Timo Flink on keskustelun aloittajan "oma pastori." Kyse lienee herjan ja varjon heittämisestä.
        Itse en menisi kuitenkaan tuomitsemaan ketään avoliitossa asuvaa,vain Jumala tietää ja tuntee tilanteen,ja Hänen on tuomio. Tietysti niinsanottu seurakunta kuri on välttämätön "paha",mutta ei sen toteuttaminen ja toimeen pano ole niinkään yksinkertaista. Siinäkin tarvitaan viisautta ja rakkautta.


      • PikkuKonna kirjoitti:

        Ei ole niinkään varmaa,että Timo Flink on keskustelun aloittajan "oma pastori." Kyse lienee herjan ja varjon heittämisestä.
        Itse en menisi kuitenkaan tuomitsemaan ketään avoliitossa asuvaa,vain Jumala tietää ja tuntee tilanteen,ja Hänen on tuomio. Tietysti niinsanottu seurakunta kuri on välttämätön "paha",mutta ei sen toteuttaminen ja toimeen pano ole niinkään yksinkertaista. Siinäkin tarvitaan viisautta ja rakkautta.

        Kyllä kai Timo Flink on tiettyyn määrään kaikkien Suomen adventistien pastori, koskapa on Suomen Adventtikirkon ylimmän hallintoelimen jäsen:

        Finland Union Conference - Adventist Online Yearbook 2005 FINLAND UNION CONFERENCE
        (Suomen Adventtikirkko): Atte M. Helminen, Chairman; Anne Leskinen, Secretary; Harriet Fagerholm, Timo Flink, Annalisa Halonen, Kari Heikkinen, Markku Heinanen, Taisto Hillberg, Kimmo Ilola, Paivi Laitinen, Marketta Leskinen, Eila Maunu, Ari Pappinen, Riitta-Liisa Peltonen, Simo Perho, Rudolf Pohl, Jukka Rajala, Pasi Saarinen, Eeva Saarits, Tapio Saurus.

        Mutta kuules nyt PikkuKonna, mitäs jos nyt alkaisit ryhdistäytymään ja lakkaisit olemasta ihmisille mieliksi. Uskonnollisena ihmisenä niin tykkäät kumarrella synnintekijöitä, mutta samalla pyllistät Jumalalle.

        Mistä Raamatusta löydät semmoisen sanan, jossa sanotaan, että huorintekoa ei saisi sanoa synniksi eikä kehottaa siitä parannukseen?

        Et ole alkuunkaan samoilla linjoilla kuin Raamattu: "Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa." (1 Kor 5:9-11)

        "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,"(1 Kor 6:9)

        "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)

        "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm 22:15)

        Se on uskomatonta, että olet niin unettavaan tilaan itsesi saattanut, että kun yritän tässä kirjoittaa sinulle, tuntuu että nukahdan näille sijoilleni, vaikka tulin juuri virkistävältä muutaman kymmenen kilometrin pyörälenkiltä ja veri kiertää ylikierroksilla.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä kai Timo Flink on tiettyyn määrään kaikkien Suomen adventistien pastori, koskapa on Suomen Adventtikirkon ylimmän hallintoelimen jäsen:

        Finland Union Conference - Adventist Online Yearbook 2005 FINLAND UNION CONFERENCE
        (Suomen Adventtikirkko): Atte M. Helminen, Chairman; Anne Leskinen, Secretary; Harriet Fagerholm, Timo Flink, Annalisa Halonen, Kari Heikkinen, Markku Heinanen, Taisto Hillberg, Kimmo Ilola, Paivi Laitinen, Marketta Leskinen, Eila Maunu, Ari Pappinen, Riitta-Liisa Peltonen, Simo Perho, Rudolf Pohl, Jukka Rajala, Pasi Saarinen, Eeva Saarits, Tapio Saurus.

        Mutta kuules nyt PikkuKonna, mitäs jos nyt alkaisit ryhdistäytymään ja lakkaisit olemasta ihmisille mieliksi. Uskonnollisena ihmisenä niin tykkäät kumarrella synnintekijöitä, mutta samalla pyllistät Jumalalle.

        Mistä Raamatusta löydät semmoisen sanan, jossa sanotaan, että huorintekoa ei saisi sanoa synniksi eikä kehottaa siitä parannukseen?

        Et ole alkuunkaan samoilla linjoilla kuin Raamattu: "Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa." (1 Kor 5:9-11)

        "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,"(1 Kor 6:9)

        "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)

        "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm 22:15)

        Se on uskomatonta, että olet niin unettavaan tilaan itsesi saattanut, että kun yritän tässä kirjoittaa sinulle, tuntuu että nukahdan näille sijoilleni, vaikka tulin juuri virkistävältä muutaman kymmenen kilometrin pyörälenkiltä ja veri kiertää ylikierroksilla.

        En näköjään osaa ilmaista itseäni ymmärrättävästi. Tiedän kyllä,että timo Flink on adventtikirkon pastori,mutta onko tämän keskustelun nimimerkitön avaaja adv.seurakunnan jäsen sitä epäilin.

        En tietääkseni ole sanonut,ettei syntiä saa sanoa synniksi, ja parannukseen tulee aina kehoittaa,mutta tuomitseminen on kuitenkin toinen asia, se valta on vain jumalalla.

        Kovimpa herkästi menet henkilökohtaisuuksiin,mutta kiitos kuitenkin siitä,että olet huolestunut tilastani johon olen itseni saattanut,niinkuin asian ilmaiset. Ehkä olisi kuitenkin viisaampaa,ettet huomioisi kirjoitus yrityksiäni,pysyisit niin ehkä paremmin hereilläkin.


      • PikkuKonna kirjoitti:

        En näköjään osaa ilmaista itseäni ymmärrättävästi. Tiedän kyllä,että timo Flink on adventtikirkon pastori,mutta onko tämän keskustelun nimimerkitön avaaja adv.seurakunnan jäsen sitä epäilin.

        En tietääkseni ole sanonut,ettei syntiä saa sanoa synniksi, ja parannukseen tulee aina kehoittaa,mutta tuomitseminen on kuitenkin toinen asia, se valta on vain jumalalla.

        Kovimpa herkästi menet henkilökohtaisuuksiin,mutta kiitos kuitenkin siitä,että olet huolestunut tilastani johon olen itseni saattanut,niinkuin asian ilmaiset. Ehkä olisi kuitenkin viisaampaa,ettet huomioisi kirjoitus yrityksiäni,pysyisit niin ehkä paremmin hereilläkin.

        Jaa, etteikö alkaja olisi ollut adventisti - sanat ainakin olivat adventistin sanat.

        Ilmaisit minulle Raamatun vastaisen asenteesi ja toimintatapasi. Eikö se ollut henkilökohtaista. Tottakai, jos ihminen ilmaisee minulle väärät tiensä, on minun niistä nuhdeltava. Muutenhan kävisin vallan suolattomaksi. Jos vieläkin luettelet minulle lisää syntejäsi tai synnin puolustelujasi, tulen taas tarttumaan niihin.

        Sanot: "Itse en menisi kuitenkaan tuomitsemaan ketään avoliitossa asuvaa,vain Jumala tietää ja tuntee tilanteen,ja Hänen on tuomio"

        En menisi minäkään tuomitsemaan. Jos joku menisi tuomitsemaan, hän sanoisi "asutte avoliitossa, olette tuomitut helvettiin eikä mikään mitä täällä maan päällä teette eikä kukaan voi teitä siitä pelastaa." Mutta ideasihan ei ollut tuo, vaan se, että ei saa sanoa oikeinkaan eli "tuo on huoruuden syntiä ja Raamatussa sanotaan 1 Kor 6:9 Ilm 21:8, tehkää siis parannus ja joko menette naimisiin tai muutatte erilleen ja lopetatte huorinteon ja tulkaa uskoon niin pelastutte.

        Sanot: "kiitos kuitenkin siitä,että olet huolestunut tilastani johon olen itseni saattanut"

        Niin olenkin. Mutta luultavasti kaiken mitä sanon vain sekoitat päässäsi pyörivään ellenismiin, humanismiin ja uskonnollisuuteen. Ilmeisesti jotain radikaalia on ensin tapahduttava elämässäsi, jotta tulet otolliseksi vastaanottamaan hengellisiä asioita. Mutta jatkan rukoilua.

        Sanot: "Ehkä olisi kuitenkin viisaampaa,ettet huomioisi kirjoitus yrityksiäni,pysyisit niin ehkä paremmin hereilläkin."

        Mitä! Kirjoitat minulle, jotta minä en vastaisi.


      • #333

        Vapahtaja ei tuominnut "avoparia":
        Joh.4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
        4:16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne."
        4:17 Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä." Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        4:18 sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        4:19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        4:20 Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        4:21 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        4:22 Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."

        4:26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."

        -- "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" --


      • #333 kirjoitti:

        Vapahtaja ei tuominnut "avoparia":
        Joh.4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
        4:16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne."
        4:17 Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä." Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        4:18 sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        4:19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        4:20 Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        4:21 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        4:22 Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."

        4:26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."

        -- "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" --

        Ei-uskova nainen tuli kaivolle eikä tuntenut Jeesusta. Jeesus alkoi evankelioida häntä. Naisessa nousi toivo. Jeesus johdatti aiheen naisen miesasioihin. Nainen totesi tilanteen. Jeesus tiesi ja sanoi naiselle tämän huorinteosta eli useista miehistä, jotka eivät olleet aviomiehiä. Nainen tunnusti näin olevan. Nainen siis sai tunnustaa syntinsä Jeesukselle kasvotusten. Jeesukselle, joka oli kuoleva tuon naisen huorinteot päällään ristillä. Sitten Jeesus ilmaisi itsensä, että Hän on Messias. Nainen uskoi, että Hän on Kristus. Nainen todisti kaupunkilaisille Jeesuksesta ja he uskoivat. (jae 39) Lisää tuli uskoon, mutta nyt Jeesuksen itsensä puheen tähden.

        Ei Jeesus sanonut, että on ok tehdä huorin eikä että jatka vaan. Jos nainen pysyi uskossa, ei hän enää avoliitossa voinut elää. Mutta jos luopui uskosta niin sitten tietysti.

        Näin Jeesus puhui huorinteosta: "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin." Matt 5:27-30 Vai väitätkö, että avoliittolaiset eivät katso toisiaan himoiten saati mene siitä vielä edemmäksikin?

        Jeesus ei siis tuominnut avoparia, vaan osoitti synnin ja kehotti uskomaan häneen. Mutta kyllä Jeesus huorintekemisen synnin tuomitsi ja sen tuomitsi tuossa keskustelussa naisen omatuntokin, joka heräsi paatumuksen tilasta.

        Mikä ihme teissä adventisteissa on, kun kaikki synti on luvallista ja se ihminen on paha, joka siitä teille huomauttaa. Vedetään Jeesuskin jo synninpuolustelijaksi. Miksi ihmeessä Jeesuksen olisi sitten pitänyt kuolla ihmisten synnit päällään, jos synti kerran oli ok. Sitten kaikenmaailman päivien palvonnan-, ruokasääntöjen- ja ellenoppien rikkominen on muka syntiä, josta tulee luopioksi ja joutuu ellenin keksimään pikkuhelvettiin.

        Tälläkin palstalla on nyt adventistien toimesta selitelty ihmisen tappamista eli aborttia ok:ksi, kirjallisuusvarkauksia ok:ksi, huorintekoa ok:ksi, väärää enemmän kuin profeettaa ja hänen huuhaa näkyjään ok:ksi, harhaoppia ok:ksi. Sitten päälle ladataan, että adventismi on raamatullisin uskonto ja muut ihmiset ovat laittomia!

        Ehkä te saatte tuolla "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"-mantrallanne muita ihmisiä syyllistettyä, mutta ei tuollainen alkeellinen manipulaatio pure oikeisiin Jeesuksen johdatuksessa kulkeviin uskoviin.

        Jos sitä yrität minuun kohdistaa, niin sanonpa sinulle, että 'Älä sano väärää todistusta'.

        Onko se niin, että pastorit ja johtajat opetetaan lyömään ei-adventistit adventistitutkimusten mukaisesti "tieteellisesti" ja riviadventisteille sitten jää latteuksilla lyöminen?


    • Anonyymi

      Kaikkeen sitä Googlen kautta päätyykin, kun hakee jotakin ihan muuta ja normaalia asiaa!!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe