Abortti käänsi elämän suunnan

Nora

Tieto raskaudesta - ihmeellisiä onnentuntemuksia,
jokunen viikko raskauden huumassa,
kunnes koittaa sepäivä, jolloin tosiasiat kolahtaa päin naamaa,
elämäntilanne huono...äiti nuori..isä rikollinen..lapselle ei mtään annettavaa,
Tunne vatsan kasvusta on liikuttava,
pitkän harkinnan jälkeen tehty aborttti jätti jälkeensä helvetin,
Itkua, tyhjyyden tunnetta, ikävää,
päässä kaikuu lääkärin sanat "kohtu on hyvässä asennossa".
Mietin millainen hän olisi, minkä ikänen hän olisi.
Mutta kaikki tuo on turhaa,
takaisin en häntä saa.
ikuinen suru ja ikävä jäi,
koskaan en häntä nähdä saa.
itku valtaa mielen.

9

1862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niina.

      Ehkä hän syntyy jonain toisena ihmisenä..? Eihän sitä koskaan tiedä. Sinä teit oman voitavasi, etkä antanut toisen syntyä huonoon elämään (tiedät varmaan, että hän olisi kärsinyt elämästään, jos olisi syntynyt tänne). Sen, minkä teit, oli ihan oikein. Ei hänellä hätää ole, ei hänellä hätää ole... Ja jos hän saisi päättää, ei hän varmaankaan haluaisi että sinä surisit häntä. Hänkään ei varmaan olisi halunnut sellaista elämää, mikä olisi ollut hänelle tiedossa.

      • Minun mielestäni

        Ihmisellä on vain yksi elämä. Et antanut lapsesi syntyä, ja hän on turvassa Jumalan luona. Ihmiselle annetaan vain yksi elämä ja tämä pieni sikiö oli ihminen, jolle ei annettu elämisen mahdollisuutta. Et saa juuri tätä lasta koskaan takaisin.

        Olet tehnyt ratkaisusi, joka ei varmaankaan ollut helppo. Kun teit ratkaisusi, et voi sitä muuttaa. Ne lapset, jotka syntyivät keskosina tai abortoitiin, ovat Taivaassa ja heillä ei ole mitään hätää. Lue vaikka Psalmi 139..." jo idussasi minä näin äitisi kohdussa ja päiväsi olivat luetut, ennenkuin yksikään niistä oli tullut..."

        Voithan käydä keskustelemassa vaikka perheneuvolassa tai mielenterveystoimistossa tai terveyskeskuksessa aborttisi psyykkisestä jälkihoidosta. Kaikki tietävät, ettei kukaan tee harkitsematta aborttia.

        Yksinhuoltajuus tai isän lähteminen ei ole koskaan abortin aihe. Minäkin olen kasvattanut lapseni ihan itse ja yksin. Kaikista miehistä ei ole isäksi, mutta sen vuoksi ei kannata koskaan aborttia tehdä.

        Voimia ja jaksamista sinulle. Kyllä henkinen tuska lievittyy vuosien myötä. Et toki loppuelämääsi ole noin allapäin. Jo suuri hormonaalinen muutoskin, abortin jälkeen, voi vaikuttaa mielialaan. Kyllä toivut vielä. Tehtyä et saa tekemättömäksi.


    • milla magia

      kovan asian olet kokenut..tunnen itse muutaman ihmisen jotka on abortin myös tehnyt.ei ole helppo valinta eikä paikka olla. Anna itsellesi anteeksi.kirjoita ja puhu asiasta paljon.älä jätä asiaa huomiotta.anna tuskan tulla ulos.jossittelu ei kannata.voimia sinulle, rohkea ihminen.

    • minä täältä

      kaikille tiedoksi että abortti on murha.
      Toivottavasti tekijälle tulee omantunnon tuskia.

      tuo on minun mielipide.

      • Nimetön

        Hohhoijaa. Tekijä varmaan ymmärtää syyttämättäkin, että abortti on murha, ei sitä veistä enää tarvitse haavassa kääntää. Suomessa tehdään muuten 10 000 aborttia vuodessa, jossa on mielestäni 10 000 aborttia liikaa.

        Lapsen saamiseen toki liittyy moni ongelmia lähtökohtien ollessa lapsen kehitykselle huonot. Täytyy kuitenkin muistaa, että tällä hetkellä tilanne on tämä ja viikon päästä tilanne voi olla jo aivan toinen, samoin kuin vuoden päästä. Mahdollisuuksia siis on.


      • ei aina
        Nimetön kirjoitti:

        Hohhoijaa. Tekijä varmaan ymmärtää syyttämättäkin, että abortti on murha, ei sitä veistä enää tarvitse haavassa kääntää. Suomessa tehdään muuten 10 000 aborttia vuodessa, jossa on mielestäni 10 000 aborttia liikaa.

        Lapsen saamiseen toki liittyy moni ongelmia lähtökohtien ollessa lapsen kehitykselle huonot. Täytyy kuitenkin muistaa, että tällä hetkellä tilanne on tämä ja viikon päästä tilanne voi olla jo aivan toinen, samoin kuin vuoden päästä. Mahdollisuuksia siis on.

        Ei elämä ole niin yksinkertaista. Minulla oli samankaltainen tilanne 5v. sitten. Minä olin ja mieheni oli rikollisella tiellä. Tulin raskaaksi, mieheni joutui vankilaan ja minä päädyin tekemään abortin. En ole asiaa kertaakaan katunut tai tuntenut siitä huonoa omaatuntoa. Miksi olisin? Synnyttämällä yhden vahinko lapsen lisää yhteiskunnan elätettäväksi olisin tuhonnut sekä omani, että lapsen elämän. Mietin välillä minkä ikäinen hän olisi, mutta en päätöstäni. Nyt olen onnellinen 2v. lapsen äiti ja rakastan lastani enemmän kuin elämää. Nyt minulla on tarjota lapselleni turvallinen kasvuympäristö. Elämä jonka jokainen lapsi ansaitsee. Ikävää, että sinullla on ollut kovin rankkaa abortin jälkeen. Yritä silti saada ote elämästäsi. Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja erittäin suurella todennäköisyydella päätöksesi oli oikea sekä sinun että syntymättömän vauvan kannalta. Voimia ja jaksamista sinulle.


      • Ei nimeä
        ei aina kirjoitti:

        Ei elämä ole niin yksinkertaista. Minulla oli samankaltainen tilanne 5v. sitten. Minä olin ja mieheni oli rikollisella tiellä. Tulin raskaaksi, mieheni joutui vankilaan ja minä päädyin tekemään abortin. En ole asiaa kertaakaan katunut tai tuntenut siitä huonoa omaatuntoa. Miksi olisin? Synnyttämällä yhden vahinko lapsen lisää yhteiskunnan elätettäväksi olisin tuhonnut sekä omani, että lapsen elämän. Mietin välillä minkä ikäinen hän olisi, mutta en päätöstäni. Nyt olen onnellinen 2v. lapsen äiti ja rakastan lastani enemmän kuin elämää. Nyt minulla on tarjota lapselleni turvallinen kasvuympäristö. Elämä jonka jokainen lapsi ansaitsee. Ikävää, että sinullla on ollut kovin rankkaa abortin jälkeen. Yritä silti saada ote elämästäsi. Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja erittäin suurella todennäköisyydella päätöksesi oli oikea sekä sinun että syntymättömän vauvan kannalta. Voimia ja jaksamista sinulle.

        ... on muistettava, että TUNNE menee ohi ja tulevaisuus on kirjoittamaton. Vaikka tilanne näyttäisi ja tuntuisi tällä hetkellä miten onnettomalta hyvänsä, on muistettava, että kyse on TUNTEESTA.

        Tunne ei ole todellisuutta pidemmän päälle.

        Tulevaisuus tuo tullessaan yllättäviä käänteitä ja syntymättömän lapsen asema voi muuttua yllättäen todella hyvään suuntaan. Mistäs me TIEDETÄÄN mitä tulevaisuus tuo tullessaan? Ei mistään. Niin kauan kuin on elämää on toivoa.


      • ajatellut

        että juuri sun ei olisi koskaan pitänyt syntyä.


    • -:)-

      Se sama lapsi voi syntyä sitten kun aika on sopiva. Persoonallisuus tulee esiin vasta maailmassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe