Pelastus ja kelle se kuuluu

hansutuulia

Paavalin 10 luvussa sanotaan näin:
1-
Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.

Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

Sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystytää omaa vanhurskauttaa, eivät he alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle JOKA USKOO.
Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen joka sen täyttää, on siitä elävä.
Mutta vanhurskaus, joka USKOSTA tulee, sanoo näin; Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen? se on tuomaan Kristusta alas.

tahi *kuka astuu alas syvyyteen?* se on nostamaan Kristusta kuolleista,

Mutta mitä se se sanoo;* Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi; se on USKON SANA, jota me saarnaamme.

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi,ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt sinä pelastut.

Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Sanoohan Raamattu; *ei yksikään joka Häneen uskoo, joudu häpeään.

Herra on rikas antaja, kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Amen.

10

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansutuulia

jäi tuo mistä kohtaa tämä löytyy. :)

• Paavali

12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

• sini-silmänen

1.Kor.12:34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
      35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
      36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
      37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
      38. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.

Mikäli joku ei kunnioita yksinkertaisia sääntöjä, ei hän ole kelvollinen puhumaan isommistakaan asioista.
      Kyse ei ole mielipiteestä vaan tottelevaisuudesta asetuksen antajaa kohtaan.
      Joka on vähässä väärä on sitä paljossakin.
      Siitä me tunnemme eksyttäväisen hengen, että se puhuu niillä sanoilla kuin se puhui Paratiisissakin; "onko Jumala todella tuota tarkoittanut? Eihän noin pieni virhe mitään voi muuttaa.
      Olemme kuulleet jo mielipiteitä ihan tarpeeksi.
      Herätys tulee, kun alamme kuunnella Herramme puhetta niinkuin se on meille kirjoitettu.

• hansutuulia

Ai missä olen tehnyt väärin, eihän tämä ole seurakunnan kokous? minusta tämä on keskustelupalsta.

• sini-silmänen
        hansutuulia kirjoitti:

Ai missä olen tehnyt väärin, eihän tämä ole seurakunnan kokous? minusta tämä on keskustelupalsta.

Enhän sinua suinkaan syytä.Neuvoksi olen tarkoittanut.Kaikessa rakkaudessa.
        1.Tim.5:11. Mutta nuoret lesket hylkää; sillä kun he himokkaiksi käyden vieraantuvat Kristuksesta, tahtovat he mennä naimisiin,
        12. ja ovat tuomion alaisia, koska ovat ensimmäisen uskonsa hyljänneet.
        13. He oppivat kylää kierrellessään vielä laiskoiksikin, eikä ainoastaan laiskoiksi, vaan myös juoruisiksi ja monitouhuisiksi ja sopimattomia puhumaan.
        14. Minä tahdon sentähden, että nuoret lesket menevät naimisiin, synnyttävät lapsia, hoitavat kotiansa eivätkä anna vastustajalle mitään aihetta solvaamiseen.
        15. Sillä muutamat ovat jo kääntyneet pois seuraamaan saatanaa

On hyvä, jos me opiskelemme Raamattua oman vaelluksemme hyväksi, miten olisimme Herralle hyödyksi.
        Sensijaan niiden asioiden etsiminen ,joilla voi
        Elämän lepää käyttää lyömävälineenä on syntiä.
        Ennen ruoka siunattiin ennen ruokailua ja sen kanssa ei saanut kyttäytyä sopimattomasti.
        Kuinka paljon Pyhempää onkaan Elämän Leipä.

Siunatkoon Herramme sinua uudistumisen armolla ja sydämellisellä Rakkaudellaan.

• ainakin pitäisi
        hansutuulia kirjoitti:

---->Jumalan Sana puhuu puolestaan.

• hansutuulia
        ainakin pitäisi kirjoitti:

---->Jumalan Sana puhuu puolestaan.

voi julistaa pelastusta! ei eroitella miehiä eikä naisia, olihan evankelistoissakin naisia!

• joka Sanassa

saarnataan, tarjotaan kasteessa uskolla omistettavaksi...siinä se on

Henki, vesi ja veri...Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Hansulla tuulee mutta ei Hengen tuuli...niin kauan kun on saanut uskossa kilvoitella ja kasvaa niin yhä vaain etäämmäksi on Herra kuljettanut
      uskovien upotuskastealtaalta..ja se on suuri armo..siitä olkoon kiitos Jeesukselle, jonka veren ja veden ja hengen osallisuuteen minutkin on saatettu jo viisiviikkoisena, vaikkakin sen vasta 25-vuotiaana sain omakohtaisesti uskoa!

• hansutuulia

joka Sanaa haluaa kiertää, tulee se omaksi vahingoksi, suren sitä että et halua nähdä Jumalan antamaa Sanaa kasteesta.
        Ihminen ei voi tulla Jumalan tykö ellei hän ensin usko Häneen. Usko tulee Sanan kuulemiseta ja pelastus sitä kautta. Raamattu ei valehtele.
        Ihminen ei voi ottaa kastetta jos ei edes ymmrärrä sen merkitystä eikä ole uskossa.
        He luulevat, mutta eksyvät jos eivät halua nähdä Jumalan Sanan totuuksiin. Sieltä olen ammentanut tähän päivään saakka, ja se ei eksytä, ihmiset sitä voi, he laittavat erinäköisiä taakkoja ihmisten harteille. Mutta eivät itse niistä toisia vapauta. Ulkopuolelle leirin on tänäkin päivänä uskovien osa. Heitä pieksetään, tapetaan, aivan kuin Raamatun aikoina. Fariseukset jotka luulevat tekevänsä hyvinkin, mutta heidän osansa on Jumalan kädessä eräänä päivänä. Jeesuksen kanssa olemme ulkopuolella leirin, ja sen kyllä huomaa että on sitä.
        Pilkaajat ovat edelleenkin totta tänä päivänä.
        Ei ole Sana siitä muuksi muuttunut. Jeesuksen omia vainotaan. mutta Jumalan Sana ei tulessakaan pala, ihmisen omat teot kylläkin.

• hansutuulia kirjoitti:

joka Sanaa haluaa kiertää, tulee se omaksi vahingoksi, suren sitä että et halua nähdä Jumalan antamaa Sanaa kasteesta.
        Ihminen ei voi tulla Jumalan tykö ellei hän ensin usko Häneen. Usko tulee Sanan kuulemiseta ja pelastus sitä kautta. Raamattu ei valehtele.
        Ihminen ei voi ottaa kastetta jos ei edes ymmrärrä sen merkitystä eikä ole uskossa.
        He luulevat, mutta eksyvät jos eivät halua nähdä Jumalan Sanan totuuksiin. Sieltä olen ammentanut tähän päivään saakka, ja se ei eksytä, ihmiset sitä voi, he laittavat erinäköisiä taakkoja ihmisten harteille. Mutta eivät itse niistä toisia vapauta. Ulkopuolelle leirin on tänäkin päivänä uskovien osa. Heitä pieksetään, tapetaan, aivan kuin Raamatun aikoina. Fariseukset jotka luulevat tekevänsä hyvinkin, mutta heidän osansa on Jumalan kädessä eräänä päivänä. Jeesuksen kanssa olemme ulkopuolella leirin, ja sen kyllä huomaa että on sitä.
        Pilkaajat ovat edelleenkin totta tänä päivänä.
        Ei ole Sana siitä muuksi muuttunut. Jeesuksen omia vainotaan. mutta Jumalan Sana ei tulessakaan pala, ihmisen omat teot kylläkin.

Hansatuulia...
        Vaadit kastettavalta ymmärrystä ja tiettyä kypsyneisyyttä, ennenkuin hänet voidaan kastaa.
        Kukahan tämän kypsyneisyyden määrittelee; kastaja vai kastettava itse?
        Tai kenties Raamatusta löytyy määrittely kypsyneisyyden asteesta?

Itse työskentelen kehitysvammaisten parissa.
        Miten paljon ymmärrystä heiltä vaaditaan, jotta heidät voitaisiin kastaa?
        Esim. eräskin noin 30-vuotias kehitysvammainen mies uskoo Jeesukseen...mutta myös joulupukkiin (ihan oikeasti).
        Hän ei osaa kirjoittaa, ei lukea eikä ymmärrä vaikeampia käsitteitä. Hän käy ahkeraan helluntalaisten kokouksissa äitinsä kanssa.
        Soisitko hänelle kasteen?
        ----
        Kun Apt. 2:39 mainitaan myös lapset, niin tarkoitetaanko siinä tiettyyn ikään tulleita "ymmärtäväisiä" lapsia vai kaikenikäisiä lapsia?
        (Muutkin voi kommentoida)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      166
      9691
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4954
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      4752
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4092
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      3752
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3653
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3538
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3263
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      44
      3079
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2774
    Aihe