Puutunut oikea käsi jo toista viikkoa

Mimosaurus

Onko kenelläkään ollut raskausaikana puutumisia tjms..? Itselläni on toinen raskaus mmeneillään ja vkoa 35 mennään. Nyt on oolut kaksi viikkoa oikeakäsi puutunut ja turvonnut ja on tosi raivostuttavaa...luin jostain ( tai muistaisin lukeneeni) että jollain oli ollut vastaavaa..

7

1025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietin..

minäkin. tosin olen vasta plussannut, eli rv 4 menossa. jalat puutuilevat polvista alaspäin, mutta ei täysin.. alkoi jo ennen plussausta. pistelee ja tuntuu, että vois puutua, mut ei puudu kuitenkaan kunnolla. nyt tunnen samaa vasemmassa kämmenessäni... pientä tikuttelua. ihan outoa. toivottavasti ei ole mitään vakavaa..

• minä

Kysy asiaa lääkäriltä tai neuvolasta!
      Kaikkea hyvää!

• myös...

Minä olen rv 36 ja mullakin on ollut jo jonkin aikaa
      käden puutumisongelmia. Erityisesti oikea käsi ja vielä tarkennettuna keskisormen "yläpää". Menen maanantaina neuvolaan, pitänee kysyä siellä, liittyykö se raskauteen jotenkin! Tsemppiä loppumetreille!

• puutuminen

alkoi 3. raskauden loppupuolella (ja loppui hieman synnytyksen jälkeen), yleensä 3 sormea puutuivat n. miljoona kertaa päivässä, vaihdellen molemmista käsistä. Kysyin silloin neuvolasta apuja, mutta siihen ei kuulemma suuremmin apuja ole. Kuulin muualta hyvän neuvon: käsien venytystä esim. oven karmista kiinni pitäen, auttoi ainakin minulla. Nyt neljättä odotellessa puutuminen alkoi jo alkuraskaudesta, ei kuitenkaan ihan niin pahana kuin viimeeksi, mutta eiköhän loppua kohti pahene (nyt rv 18 2)...

• sama vika

Mulla on myös parisen viikkoa oikean käden sormet puutuneet silloin tällöin. Kyselin asiasta neuvolasta tämän viikon lopulla, ja sanoivat sen olevan aivan normaalia (mulla raskausviikkoja nyt 27 2). Se liittyy lantion pehmentymiseen synnytystä varten ja se kun ei toimi vain paikallisesti vaan vaikuttaa muuallakin. Ja sit saattaa tulla joitakin tukoksia (suonet ei siis kuitenkaan mene täysin tukkoon) ja se aiheuttaa puutumista. Jotenkin noin tuo asia meni. Minulle suositeltiin rannetuen käyttöä, jolloin ranne pysyy suorassa ja myös sormissa veri pääsee kiertämään. Kannattaa kysyä neuvolasta, mikä sinulla voisi olla avuksi, jos koko käsi puutuu!

• Toinen tulossa

Ei mitenkään kyl nyt liity tohon puutumiseen,mutta koska laskettu aikasi on? Minulla 22.12.

Mulla on kyllä toinen kylki puutunut, mutta johtunee, että useimmin nukun vasemmalla kyljellä... Mitään muuta puutumista ei kyllä ole....

• mimosaurus

Laskettu synnytys aika on 29.12, mut en voi uskoo et tää pysyy täällä siihen asti; supistaa kokoajan ja on semmoinen olo et ei tiiä pitäskö kohta ruveta harkitsee lähtemistä...No ehkä ei viel mut..haluisin ainakin ehtiä ajoissa niin et voisi mahdollisesti saada vielä jotain kivunlievitystä...Onnea sulle odotukseen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1230
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      860
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      84
      693
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      668
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      656
    Aihe