Miten pitkään avatussa pullossa ollutta punaviinia pystyy juomaan? Olen pitänyt tollaista jälkiasennettavaa korkkia siinä päällä avaamisen jälkeen, enkä tiedä, miten nopeasti punaviini menee pahaksi?
Punaviinin säilyvyys?
3
864
Vastaukset
- .........
Olen viikonkin vanhaa juonut ja ihan hyvää oli. Vähän oli maku muuttunut mutta hyvää oli. Kunhan laittaa korkin kunnolla kiinni. Normaalisti meillä kestää pullo 3-4 päivää ja siinä 4. päivänä ehkä voi huomata jo vähän eroa maussa, joissakin viineissä tosin maku voi muuttua nopeammin kuin toisissa. Meillä juodaan yleensä halpoja ruokaviinejä.
- minä
Periaatteessa se on 3päivää. Jotkut viinit voi pysyä kauemmin hyvänä, mut yleisesti enimmillään kolme päivää, koska hapen vaikutus viiniin on niin voimakas.
- viinille tapahtuu
Kun se on vanhaa... . Meinaan että menettääkö se vain makunsa vai tuleeko siitä kenties mahan sekasin laittavaa litkua jos juo liian vanhaa???
Mulla on tuolla jääkaapissa avattu Sunrise Merlot ja viinikokemus on harmillisen pieni, siksi pitää kysellä hassuja...
Eilen oli vielä hyvää, kovin kun on voimakas viini, onneksi. Siinä on myös semmonen jälkiasennettava korkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865