Vuokranmaksu intin aikana

Kate

Jätkäkamuni lähtee inttiin tammikuussa ja ollaan mietitty yhteen muuttamista.. Olen jostain kuullut, että armeija maksaa vuokran jos siitä on ilmoitettu puoli vuotta ennen inttiin menoa. Jos siis vielä tämän syksyn aikana muuttaisimme, saisimmeko mitään tukea..?? varsinkin jos minä olen kohtalaisen hyväpalkkaisessa työssä..

Kellään tarkkaa tietoa??

5

1471

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jii

armeija maksa kenenkään vuokria.
      Meinaisitko, että armeijan (=meidän veronmaksajien) pitäisi siis kustantaa käytännössä sulle, hyväpalkkaiselle asunto. Hoh-hoijaa tuota tiedon määrää.

• Kate

nyt vaan mutta asiat ovat nyt niin että varsinkin yksin asuvalle armeijassa käyvälle vuokra maksetaan lähes kokonaan. En sitten tiedä mitä kautta maksu tulee, mutta valtiolta kuitenkin. Myös kahdestaan asuttaessa saa jonkinnäköistä tukea, mutta juuri sitä en tiedä kuinka paljon!

• Kate

Kelan sivuilta: "Vaikka asevelvollinen tai hänen omaisensa eivät saisi sotilasavustusta, heillä saattaa olla mahdollisuus yleiseen asumistukeen, jota haetaan Kelasta. Esimerkiksi lapseton avopuoliso voi hakea yleistä asumistukea, vaikka ei saa sotilasavustusta, tai jos hän opiskelee, hän voi hakea opintotukeen kuuluvaa asumislisää."

Näin siis on asiat..

• Tykkimies

Kysy asiaa oman kuntasi sosiaalitoimistosta tai
      KELA:n toimistosta. Ei siihen mitään 6 kuukauden
      etukäteisaikaa liity. Tulot luonnollisesti vaikuttavat saatavaan tukeen.

• Neuvoja

Tiedot voit tarkistaa KELAsta, ihan vaikka soittamalla sinne. Mutta yks vaihtoehto vois olla se, että muutatte yhteen, mutta virallisesti poikaystäväsi asuis kämppässänne yksin, jolloin sun tuloja ei laskettais (jos niillä ylipäätään on merkitystä). Sun pitäis olla sitten kirjoilla jossain muualla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe