Iltalehti 19.11 kirjoitti artikkelin tukien myöntäjistä ja käyttäjistä sekä peräsi avoimmuutta niiden julkistamiseen. (vrt. palkkatulot)
SDP:n Minna Lintonen sai tappouhkauksia otettuaan asian esille eduskunnassa. Osaa ne näköjään muutkin, kuin paperijullit...!
Miksi tuet on julistettu lain voimalla salaisiksi, onko jotain peiteltävää??
Suomen suurimpien maataloustukien saaja on mm. suomen toiseksi rikkain mies Björn Wahlroos.
Onko Nalle paljonkin pellolla hommissa?
Tuesta liki 60% maksetaan valtion (veronmaksajien) pussista.
SAK:ta on arvosteltu Halosen avoimesta tukemisesta, minä veronmaksajana arvostelen MTK:ta JOKAISENA vuotena tapahtuvasta maataloustuesta.
Jos tuki olisi avointa ja julkista, tämäkään kirjoitus ei olisi ehkä koskaan syntynyt.
Paitsi olisin kyllä silti ihmetellyt Nallen tarvetta SUURIIN tukiin.
OIKEA maanviljelijä/karjatilallinen on eri asia, he ovat asialliset tukensa ansainneet.
Salailu asiassa ei välttämättä ole tukien saajien etu, paitsi jos siellä on jotain hämärää..??
Maataloustuki avoimeksi??
14
436
Vastaukset
- siitä vaan
ei noissa tuissa mitään ihmeellistä ole. Sen kun vaan julkisiksi. Ne on EU:n sosialistien meille Suomeen haluamia tukia ja niitä on haettava jos niitä meinaa saada. Ei tule automaattisesti.
Maanviljelijän nöyrryyttäminen on kaupunkiin katkeroituneen demarin mielipuuhia, mutta jos se on siitä kiinni niin tulkaa vaikka koko joukolla käymään tilalla katsomassa arkea.- ohial
eikös se ole todella nöyrää kun joutuu yhteiskunnan rahoilla elämään? ei voi nykyaikainen maanviljelijä sanoa ansaitsevansa itse leipää pöytään kun rahat tulevat muilta ja viljaa poltetaan. eikö ketään oikeasti hävetä?
- menee!
ohial kirjoitti:
eikös se ole todella nöyrää kun joutuu yhteiskunnan rahoilla elämään? ei voi nykyaikainen maanviljelijä sanoa ansaitsevansa itse leipää pöytään kun rahat tulevat muilta ja viljaa poltetaan. eikö ketään oikeasti hävetä?
Hommat menee vielä hullummaksi.
- jaska
Keskustapuolueko hoitaa asian niin, ettei tarvitse "nöyränä" hakea tukia??
Suomessa KAIKKI saavat jonkinlaista tukea (lapsilisät, asumistuki.....yms)
Purkaako Kepu tämän tukiviidakon, ja takaa kaikille työtä ja toimeentulon.
Kaikki puolueet on NIIN loistavia maamme pelastajia ennen vaaleja, mutta eipä tuota ole puheet muistuneet mieleen vaalien jälkeen.
Kaikki puolueet ennen vaaleja kehuvat, miten ME hoidamme työttömyyden pois, jos saamme valtakirjan kansalta.
Kaikki hallituspuolueet vasemmalta oikealle siivoavat työttömiä koulutukseen, kursseille yms. ja sitten julkaistaan hieno tutkimus miten olemme vähentäneet työttömyyttä.
Kansan kusetusta!!! - toimihenkilö
ohial kirjoitti:
Valtiokonttorista ne minunkin työnantajan palkkarahat tulevat. Tulevat säännöllisesti kuukausittain ja jos eivät tulisi, niin taitaisi meiltä palkansaajilta jäädä tili tulematta. Eikä ketään tunnu hävettävän.
Eikä ketään taida hävettää lähialuetuet rikkaalle Venäjälle! Hävettääkö vai eikö tunneta koko asiaa?
- RYHTYÄ MAANVILJELIJÄKSI
jA ENNENKAIKKEA OTTAA SELVÄ EU-TUISTA,ENNENKUIN ISTAHDAT RUOKAPÖYTÄÄSI.
Jos tukia ei maksettaisi,saisit maksaa ruuastasi huomattavasti korkeamman hinnan.Tulet siis osalliseksi VERONMAKSAJIEN rahoista SINÄKIN!
tUOTTAJAHINNAT OVAT eU: N MYÖTÄ NIIN MITÄTTÖMÄT,ETTÄ ILMAN tukia jokainen maatila menisi konkurssiin.
On muuten kumma,miten tukirahasummat mielletään suoraan tuloiksi.Niistähän käytetään suurin osa
peltojen työhön,siemeniin ja apulantoihin.
Meillä on Suomessa myytäviä tai konkurssin tehneitä maatiloja,että siitä vaan RIKASTUMAAN JA NARISEMAAN.Minä voisin ryhtyä viljelijäksi, jos joku lahjoittaisi maatilan, missä on vaikkapa 50 hehtaaria peltoa. Jos lahjoittaja vielä maksaisi sen erotuksen mikä tulee lahjaverosta ja sukupolvenvaihdosjärjestelmästä, niin kyllä käy. Nykyiset maatilathan ovat perintötiloja, joita on vuosikymmenet avitettu yhteiskunnan varoin niin, että samalta viivalta pitäisi päästä lähtemään.
- viljelijä
Mielipidepankki kirjoitti:
Minä voisin ryhtyä viljelijäksi, jos joku lahjoittaisi maatilan, missä on vaikkapa 50 hehtaaria peltoa. Jos lahjoittaja vielä maksaisi sen erotuksen mikä tulee lahjaverosta ja sukupolvenvaihdosjärjestelmästä, niin kyllä käy. Nykyiset maatilathan ovat perintötiloja, joita on vuosikymmenet avitettu yhteiskunnan varoin niin, että samalta viivalta pitäisi päästä lähtemään.
maksaa sisaruksilleen suuret summat sukupolvenvaihdoksen aikana, velkaa tulee ja monelle paljon. Tiedän mistä puhun en ottaisi maanviljelystilaa ilmaiseksikaan, siitä menee valtavat määrät veroa! Valtava työ ja kauhea kateus palkkana!
- Ekitalo
Mielipidepankki kirjoitti:
Minä voisin ryhtyä viljelijäksi, jos joku lahjoittaisi maatilan, missä on vaikkapa 50 hehtaaria peltoa. Jos lahjoittaja vielä maksaisi sen erotuksen mikä tulee lahjaverosta ja sukupolvenvaihdosjärjestelmästä, niin kyllä käy. Nykyiset maatilathan ovat perintötiloja, joita on vuosikymmenet avitettu yhteiskunnan varoin niin, että samalta viivalta pitäisi päästä lähtemään.
...mahdollisuus jatkaa isäni ja äitini tilalla missä jo nuorena poikana tein töitä ja vielä kun isäni kuoli ollessani 6 vuotias meidän lasten ja äidin vastuu senkuin kasvoi mutta siellä vain hengissä pysyttiin lujasti töitä tehden ja en oikein jaksa tuota sinun kirjoittelua hyväksyä kun olet niin muka viisas noissa maatalousasioissa.
Mutta tiedänkö miksi en jäänyt jatkamaan tilan hoitoa vaan menin tehtaaseen kolmivuoro töihin ??
Sanot tuossa,että sinun pitää saada ilmaiseksi joku tila niinkuin muutkin ovat saaneet juuri sen takia minä en jäänyt kun olisin joutunut ostamaan siskoilta ja veljiltä tilan ja sen vuoksi valitsin helpomman tien ja voin sanoa,että en ole päivääkään katunut valintaani vaan olen saanut elantoni paljon helpommalla ja enemmän.
Kyllä sinäkin sen tiedät mutta haluat vain tehdä politiikkaa kaikilla mahdollisilla keinoilla.
Minä en ole politikko enkä minkään puolueen kätyri vaan vapaa ajattelija.
- ei maanviljelijä
tuollaiset kirjoittelee maataloustuista, jotka ei ymmärrä maataloudesta höökäsen pöläystä, ei näytä ymmärtävän demari Lintonenkaan, joka puolueen puolesta teki likaisen työn! Me haluamme syödä Suomalaista ruokaa ja maksaa siitä myös. Laitetaan kaikkien palkat avoimesti esille!
- aina..
sama tyyli.
Silloin kun pitää heittää "tuulipukukansalle" joku valhe, niin pannaan akka asialle!
- tiedän
Niin, minä tiedän kuinka tämä menee: jossain pohjanmaalla ja savossa maajussit kituu ja suurien kaupunkien kupeessa viljelevät rikastuu tuilla niin ,että maasturia vaihdetaan joka toinen vuosi, on näet sivutointa, urakointia,asianajoa ja maansiirtofirman pyöritystä tarpeeksi. Ja. Nämä tyypit sekoittaa jo kaupunkienkin urakoitsijoiden työt koska ne pari rekkaa ja kolme kaivuria on helppo ostaa kun saa tukee ja perämettää riittää, jota ei muuten ole keski-EUROOPAN maajusseilla pistää rahoitukseen. Haluan vielä KOROSTAA, että minä en ole missään kosketuksissa maatalouteen ja em. urakointiin. Pääsenpähän vain aitiopaikalta seuraamaan.
- olet
tietävinäsi, et kuitenkaan tiedä mistään "karehtija"!
- masa
Kukas se tämän nyky maataloussysteemin rakensi?
Vastaus,Lipposen ensimmäinen ja toinen hallitus,
joissa oli maa ja metsätalousministerinä
Lipposen luottoministeri Hemilä.Valtiovarain
ministerinä oli muuan työväen talousmies Niinistö.Lipposen 1-2 hallitushan julisti kovaan
ääneen olevansa palkansaajien hallitus.
Miksi silloin ei luovuttu maataloustuista?
Eduskunnan yksinkertaisen enemistön päätös riittää.EU-jäsenyys ei tuonut halpaa ruokaa
kauppoihin,tuottajahinnat se kyllä romahdutti.
Nyt on pettymys suuri ja monella taholla takinkääntö menossa. Demarit ovat jälleen kerran oppositiossa itse tekemiään päätöksiä vastaan
ja eliittimedia hurraa.Maanviljeliät vähenevät rajusti,päätoimiset vielä enemmän,siitä huolimatta
maataloushallintoon tarvitaan joka vuosi 60-70 uutta pysyvää virkaa ja entisille viranhaltijoille tes- sopimuksen mukaiset noin 4% palkankorotukset vuodessa.Tämä on sitä hienoa eu:ta.Ei voi kun nauraa niille keskustan
edustajille,kuten Anttila ,jotka pää täristen tätä demarien sorvaamaa mallia puolustavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60844
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111793- 48677
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla225660- 46589
- 57560
- 76533
- 22526
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91520Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37500