LAPSEN KYLKIKIVUT???

Tapiiri

Poika 6 v valittaa usein kylkikipua. Nyt viimisin kerta oli sunnuntaina kun käytiin uimahallissa uimassa ja sieltä käveltiin parkkipaikalle. Poika sano että kylkeen sattuu ja eikä voi oikeen kunnolla kävellä kun ihan sipsuttaen. Sit kun poika huilaa hetken, niin kävely taas onnistuu. Aikaisemmin en ole kiinnittänyt huomioita että kylkeen sattumiseen liittyis mitenkään rasitusta. Saattaa joskus kotonakin sanoa että kylkeen sattuu. Kylkikipu on molemminpuolista. Onko jollain tietoa mitä vois olla?

8

12307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isukki 35v

En tiedä onko sama asia, mutta itse muistan lapsena että kovan rasituksen (esim. nopea kävely, juoksu yms) alkoi usein "pistää" jonnekin vatsan alueelle ja pikku lepo helpotti aina. Isompana en muista samaa vaivaa enää olleen ja muutenkin olen terveenä pysynyt, joten vaivan ei voisi kuvitella olevan vaarallinen.

• Tapiiri

No mä ajattelin itse ihan samaa. Mulla on kanssa ollut nuorempana että rasituksen jälkeen sattuu kylkeen mutta iän myötä mennyt ohi. Tuntuu vaan että pojalla on hirveen usein sitä kipua. Monasti viikossa. Ehkä mä seurailen nyt vielä vaan hetkisen.

• Katri39
        Tapiiri kirjoitti:

No mä ajattelin itse ihan samaa. Mulla on kanssa ollut nuorempana että rasituksen jälkeen sattuu kylkeen mutta iän myötä mennyt ohi. Tuntuu vaan että pojalla on hirveen usein sitä kipua. Monasti viikossa. Ehkä mä seurailen nyt vielä vaan hetkisen.

Minullakin pisteli kyljestä, kun olin ala-aste ikäinen. Välillä pistely oli tosi voimakasta, eikä meinannut itsestään loppua lainkaan. Silloin terveydenhoitaja laittoi kylmän kääreen kipukohtaan. Se helpotti vaivaa heti. Minullakin kipua esiintyi lähinnä urheilusuoritusten yhteydessä, mutta muistan kerran, jolloin pistely alkoi kesken koulutunnin.
        Myöhemmällä iällä ko. kipua ei ole enää ollut.

• äiti-75
        Katri39 kirjoitti:

Minullakin pisteli kyljestä, kun olin ala-aste ikäinen. Välillä pistely oli tosi voimakasta, eikä meinannut itsestään loppua lainkaan. Silloin terveydenhoitaja laittoi kylmän kääreen kipukohtaan. Se helpotti vaivaa heti. Minullakin kipua esiintyi lähinnä urheilusuoritusten yhteydessä, mutta muistan kerran, jolloin pistely alkoi kesken koulutunnin.
        Myöhemmällä iällä ko. kipua ei ole enää ollut.

meiillätytär 7v valittanut myös kylkiään.oon aatellu,et ne saattas olla kasvu kipujakin?? en tie...

• Anonyymi

Vanha ketju. Mutta meillä 7-v just nää oireet. Valittaa usein kylkikipua. Kylki vaihtelee. Ei pysty kävelemään kunnolla kivun ollessa päällä. Välillä menee ohi hetkessä, välillä kestää pitkäänkin. Välillä tulee rasituksen jälkeen, välillä levossa. Kipukohdaksi näyttää navan yläpuolelta, joko oikean tai vasemman kylkiluiden alapuolen. Ei osaa kuvailla kipua, ei kuulemma pistävä. Ei muita oireita. Lääkärille ollaan menossa, mutta ihmetyttää tämä. Nyt ovat kivut lisääntyneet, voimistuneet, niin päätin varata ajan.

• Anonyymi

Hei selvisikö mitään?

• Anonyymi

Selvisikö mitään?

• Anonyymi

Kyllä minä veisin lääkäriin varmuuden vuoksi , kipu johtuu aina jostain.
      Tuttavan tyttö valitti usein että toiseen jalkaan sattui ja kaikki sanoivat että kasvukipuja ne vaan on, mutta mummonsa ei uskonut mihinkään kasvu kipuihin vaan vei kahdeksan vuotiaan lääkäriin. Työllä oli syöpä kasvain toisessa jalassa .se leikattiin heti ja sai käydä jälki hoidossa ja tuli terveeksi . Mummolla oli ollut kuulemma tunne että se ei ole tavallista kasvukipuja . Ennemmin yhden kerran liikaa lääkärissä kun liian vähän

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      324
      6339
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      73
      4174
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3525
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      92
      3445
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      108
      3384
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      244
      3370
    7. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      74
      2837
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2698
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      214
      2409
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2123
    Aihe