LAPSEN KYLKIKIVUT???

Tapiiri

Poika 6 v valittaa usein kylkikipua. Nyt viimisin kerta oli sunnuntaina kun käytiin uimahallissa uimassa ja sieltä käveltiin parkkipaikalle. Poika sano että kylkeen sattuu ja eikä voi oikeen kunnolla kävellä kun ihan sipsuttaen. Sit kun poika huilaa hetken, niin kävely taas onnistuu. Aikaisemmin en ole kiinnittänyt huomioita että kylkeen sattumiseen liittyis mitenkään rasitusta. Saattaa joskus kotonakin sanoa että kylkeen sattuu. Kylkikipu on molemminpuolista. Onko jollain tietoa mitä vois olla?

8

9198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isukki 35v

      En tiedä onko sama asia, mutta itse muistan lapsena että kovan rasituksen (esim. nopea kävely, juoksu yms) alkoi usein "pistää" jonnekin vatsan alueelle ja pikku lepo helpotti aina. Isompana en muista samaa vaivaa enää olleen ja muutenkin olen terveenä pysynyt, joten vaivan ei voisi kuvitella olevan vaarallinen.

      • Tapiiri

        No mä ajattelin itse ihan samaa. Mulla on kanssa ollut nuorempana että rasituksen jälkeen sattuu kylkeen mutta iän myötä mennyt ohi. Tuntuu vaan että pojalla on hirveen usein sitä kipua. Monasti viikossa. Ehkä mä seurailen nyt vielä vaan hetkisen.


      • Katri39
        Tapiiri kirjoitti:

        No mä ajattelin itse ihan samaa. Mulla on kanssa ollut nuorempana että rasituksen jälkeen sattuu kylkeen mutta iän myötä mennyt ohi. Tuntuu vaan että pojalla on hirveen usein sitä kipua. Monasti viikossa. Ehkä mä seurailen nyt vielä vaan hetkisen.

        Minullakin pisteli kyljestä, kun olin ala-aste ikäinen. Välillä pistely oli tosi voimakasta, eikä meinannut itsestään loppua lainkaan. Silloin terveydenhoitaja laittoi kylmän kääreen kipukohtaan. Se helpotti vaivaa heti. Minullakin kipua esiintyi lähinnä urheilusuoritusten yhteydessä, mutta muistan kerran, jolloin pistely alkoi kesken koulutunnin.
        Myöhemmällä iällä ko. kipua ei ole enää ollut.


      • äiti-75
        Katri39 kirjoitti:

        Minullakin pisteli kyljestä, kun olin ala-aste ikäinen. Välillä pistely oli tosi voimakasta, eikä meinannut itsestään loppua lainkaan. Silloin terveydenhoitaja laittoi kylmän kääreen kipukohtaan. Se helpotti vaivaa heti. Minullakin kipua esiintyi lähinnä urheilusuoritusten yhteydessä, mutta muistan kerran, jolloin pistely alkoi kesken koulutunnin.
        Myöhemmällä iällä ko. kipua ei ole enää ollut.

        meiillätytär 7v valittanut myös kylkiään.oon aatellu,et ne saattas olla kasvu kipujakin?? en tie...


    • Anonyymi

      Vanha ketju. Mutta meillä 7-v just nää oireet. Valittaa usein kylkikipua. Kylki vaihtelee. Ei pysty kävelemään kunnolla kivun ollessa päällä. Välillä menee ohi hetkessä, välillä kestää pitkäänkin. Välillä tulee rasituksen jälkeen, välillä levossa. Kipukohdaksi näyttää navan yläpuolelta, joko oikean tai vasemman kylkiluiden alapuolen. Ei osaa kuvailla kipua, ei kuulemma pistävä. Ei muita oireita. Lääkärille ollaan menossa, mutta ihmetyttää tämä. Nyt ovat kivut lisääntyneet, voimistuneet, niin päätin varata ajan.

      • Anonyymi

        Hei selvisikö mitään?


    • Anonyymi

      Selvisikö mitään?

    • Anonyymi

      Kyllä minä veisin lääkäriin varmuuden vuoksi , kipu johtuu aina jostain.
      Tuttavan tyttö valitti usein että toiseen jalkaan sattui ja kaikki sanoivat että kasvukipuja ne vaan on, mutta mummonsa ei uskonut mihinkään kasvu kipuihin vaan vei kahdeksan vuotiaan lääkäriin. Työllä oli syöpä kasvain toisessa jalassa .se leikattiin heti ja sai käydä jälki hoidossa ja tuli terveeksi . Mummolla oli ollut kuulemma tunne että se ei ole tavallista kasvukipuja . Ennemmin yhden kerran liikaa lääkärissä kun liian vähän

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2453
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1115
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      883
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      40
      790
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe