OP:n keinoja kaihtamaton perintä

Kokenut

Kun mietitte, mistä pankista luottoa otatte, haluan varoittaa teitä oman kokemukseni kautta samalla Osuuspankin tavasta toimia asiassa.

Itse jouduimme 90-luvulla työttömyyden kautta lainanmaksuvaikeuksiin. Lainaa oli kahdesta pankista, silloisesta Postipankista eli nykyisestä Sampopankista sekä Osuuspankista.
Postipankin kanssa saimme sovittua uudet maksujärjestelyt lainallemme, jossa annettiin mahdollisuus palautua maksukykyiseksi lainanmaksajaksi.
Mitä teki Osuuspankki, kun menimme neuvottelemaan asiasta?
Irtisanoi lainamme, teki omavaltaisen eli ilman oikeuden päätöstä olevan haltuunoton omaisuuteemme ja ajoi meidän varattomiksi ilman minkäänlaista sopimishalukkuuta.

Ainahan on maksettava eikös juu... sanotaan laulussakin. Elämä ei kuitenkaan ole aina niin yksinkertaista ja mustavalkoista. Ole siksi tarkkana siitä, minkä rahoituslaitoksen asiakkaaksi menet. Toimintatavoissa ja -periaatteissa kun on suuria eroja.

4

8423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - - - -

Oma OP:ni kiristi ja vei lasten ruokarahat tililtä aikanaan, yksityiskohtia en jaksa kertoa, mutta hometalo meillä silloin. Pankin vuoksi lainamäärä nousi kymmenillä tuhansilla markoilla.

Pankin juristeja vastaan yksityinen ihminen on voimaton, sanoi asianajajani. Vaikka pankki toimi lainvastaisesti mm nostamalla kesäkuun toimeentulotuen tililtäni.

Toki saman pankin eri konttoreissa on eroja. Lopetan, kohta tulee kriittinen ilkkumaan. Tai oikeasti - lähden töihin. Mutta näytetään niille (pankeillekin)! Ei alistuta.

• touhua......................

tuo OP:n mielivalta, itseltä otettiin opintotuki tililtä, mutta palautettiin aikas nopsaan kun kävin kertomassa mitä siitä seuraa kun toimitaan sillä tavalla.

• JanneV
        touhua...................... kirjoitti:

tuo OP:n mielivalta, itseltä otettiin opintotuki tililtä, mutta palautettiin aikas nopsaan kun kävin kertomassa mitä siitä seuraa kun toimitaan sillä tavalla.

Terve;

Laittakaa toki tieto siitä, mikä konttori on harjoittanut noin ilkeää touhua. Jos sattuu olemaan tietty PK-seudun OP-konttori, allekirjoittaneen sijoitukset lähtevät k.o. konttorista pois. Olen valmis osaltani äänestämään jaloillani, sillä muinoin kauan sitten olen ollut itsekin köyhä opiskelija.

• Entinen opiskelija Turusta

On kokemusta tuosta Osuuspankista pelkästään opintolainan muodossa. Valmistuttuani olin pari vuotta työttömänä ja piti aloittaa tänä aikana lainan lyhentäminen. Ensimmäisenä eteeni laitettiin pankin laskema takaisinmaksusuunnitelma. Ja aikataulusta ei suostuttu joustamaan pätkääkään. Uhkailtiin vain maksuhäiriömerkinnällä ja sanottiin holhoavasti että: "Kyllä opintolaina on asia joka on pakko maksaa takaisin.". No, eipä siinä sitten muuta kuin töihin ja maksoin sentilleen ja ajallaan lainan pois. Kun olin maksamassa viimeistä erää, niin ilmoitin että haluan myös sulkea tilini kyseisestä pankista. Eivät ihmetelleet sen enempää tai kyselleet syytä tilin sulkemiseen. Olinkohan saanut tietoihini "hankalan" asiakkaan merkinnän vai onko vanhojen asiakkaiden poistuminen niin tavallista tässä pankissa.. :)

Viihdyn nykyään hyvin toisen pankin asiakkaana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163