Kiilaavat eläkepapat

Tapsa

Taas se tapahtui!!!
Lähdin moottoritiellä ohitse satasen alueella kahdeksaakymppiä ajavasta eläkepapasta, joka on saanut ilmeisesti ensimmäisen uudenkarhean japskinsa alle.
No johan papan piti näyttää!!!
Alkoi hillitön kiilaus, papan piti yrittää väen väkisin tunkea oikealta ohi...

Totuuden nimissä pitää sanoa näin kahdenkymmenen vuoden ajokokemuksella että eläkevaarit harrastavat tällaista järjetöntä kiilausta ohitustilanteissa aika usein, varsinkin jos vanhemmalla autolla lähtee ohi...esim kuplalla.

Nuoret kuskit ei juuri koskaan.

27

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -41

      Älä viitsi yleistää! Samaa minäkin voisin sanoa nuorista kuskeista tuossa juhannuksen tienoilla välillä Hki- Joensuu. Siellä kun ei välitetty sen paremmin nopeus- kuin ohituskieltomerkeistäkään. Ja kumma kyllä: jokainen näistä oli (ainakin näöltään) 20-30-vuotias. Mutta enpä viitsi yleistää, totean vain, että kahjoja löytyy, oli päällä sitten hame tai housut eikä iästäkään ole kiinni eikä maasta!
      Kerropa muuten, kun noin kokenut olet, miksi kolarikuolleisuus on juuri nuorten mieskuskien kohdalla kaikista yleisintä? Tieto perustuu Liikenneturvan tilastoon. Vai valehteleeko tilasto - taas? Joutuuko nuoret kuskit ajamaan väkisin ojaan tms. ja tappamaan itsensä, kun "papat" ei päästä ohi?
      Itseäni ei häiritse, kuka minusta ajaa ohi, kunhan se ohitus ei ole aivan päätön. Niitä kuitenkin valitettavasti on.

      • Tapsa

        Niin...kerrohan miten reagoit siihen päättömään ohitukseen???
        Valitettavan usein kiiltävän pikkujapsin (elämän 1. uusi auto???) saaneet papat vaan kiilailevat vanhoja kuplavolkkareita yms. autoja...


      • Kölli
        Tapsa kirjoitti:

        Niin...kerrohan miten reagoit siihen päättömään ohitukseen???
        Valitettavan usein kiiltävän pikkujapsin (elämän 1. uusi auto???) saaneet papat vaan kiilailevat vanhoja kuplavolkkareita yms. autoja...

        ..niin kumpikohan sua oikeasti vituttaa....... papat vai se jolla on parempi auto :) ???


      • -41
        Tapsa kirjoitti:

        Niin...kerrohan miten reagoit siihen päättömään ohitukseen???
        Valitettavan usein kiiltävän pikkujapsin (elämän 1. uusi auto???) saaneet papat vaan kiilailevat vanhoja kuplavolkkareita yms. autoja...

        viitsi ottaa siitä paineita. Olen nimittäin näiden 40 vuoden aikana, jonka olen autoillut nähnyt niin paljon erilaisia ohituksia, että ihme on, että vielä olen hengissä. Sattuipa tuossa yksi ilta Hesassakin, että yksi avo-Bemari (kuski n.25 tyttö, jolle piti näyttää!) sutaisi ohitseni bussipysäkin kautta!
        Joten: älä vedä herneitä nenääsi sinäkään!
        Jaksellaan vain pakertamista ....


      • Anonyymi
        -41 kirjoitti:

        viitsi ottaa siitä paineita. Olen nimittäin näiden 40 vuoden aikana, jonka olen autoillut nähnyt niin paljon erilaisia ohituksia, että ihme on, että vielä olen hengissä. Sattuipa tuossa yksi ilta Hesassakin, että yksi avo-Bemari (kuski n.25 tyttö, jolle piti näyttää!) sutaisi ohitseni bussipysäkin kautta!
        Joten: älä vedä herneitä nenääsi sinäkään!
        Jaksellaan vain pakertamista ....

        Minäkin pistin tallan pohjaan kun täytin 70, nykyään ei ohitseni ei päöse kuin säälistä!

        Tallaa, tallaa ja pohjaan


      • Anonyymi
        Tapsa kirjoitti:

        Niin...kerrohan miten reagoit siihen päättömään ohitukseen???
        Valitettavan usein kiiltävän pikkujapsin (elämän 1. uusi auto???) saaneet papat vaan kiilailevat vanhoja kuplavolkkareita yms. autoja...

        Ei Kait kuplavolkkarilla pääse ohi ?


      • Anonyymi
        Kölli kirjoitti:

        ..niin kumpikohan sua oikeasti vituttaa....... papat vai se jolla on parempi auto :) ???

        Uusi pikku Toyota, no mitähän luulet, hihii!


      • Anonyymi

        Itse eläkepappana teen niin että ajan 5 km rajoitusta kovempaa ja kun sieltä tulee joku kiilaaja ohitse polkaisen tallaa.
        Lastutettu dieselvolvononi pomppaa kuin kalifornian juoksukäki.
        Yritän usein myös pussittaa kiilaajan, niistä näkee millaisessa raivossa ne lähtevät pussista, sitten vain ilmoitan rekkarin poiliisille.
        Vahingoniloni on ylitsevuotavainen sinivalojen vilkkuessa.


    • Anonyymi

      Jokohan nämä, nykyisin jo varmaan eläkeläiset, ovat selvinneet kamalista tilanteista.

    • Anonyymi

      Nuorten kannattaa muistaa, että nämä eläkepapat, jotka ovat kuitenkin pärjänneet elämässä, eikä luonto ole korjannut pois. Luonto korjaa armotta pois yksilöt, jotka ottavat liian suuria riskejä liikenteessä, enemmin tai myöhemmin.

      • Anonyymi

        Varsin moni "pappa" liikenteessä on seilannut ja edelleen seilaa pelkällä tuurilla ja toisten nopeiden rektioiden ansiosta. Vaikka papat ei tunnetusti suuria tai pienempiä riskejä tietoisesti ota niin se ei tarkoita etteikö niitä, jopa vaarallisia, syntyisi ihan vaan pappojen heikentyneen ajo-ja varsinkin huomiokyvyn varsin vakavan heikentymisen takia.
        Joten vaikka varsin totta on tuo esittämäsi "luonnon karsinta" niin ei sekään millään muotoa erehtymätön ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin moni "pappa" liikenteessä on seilannut ja edelleen seilaa pelkällä tuurilla ja toisten nopeiden rektioiden ansiosta. Vaikka papat ei tunnetusti suuria tai pienempiä riskejä tietoisesti ota niin se ei tarkoita etteikö niitä, jopa vaarallisia, syntyisi ihan vaan pappojen heikentyneen ajo-ja varsinkin huomiokyvyn varsin vakavan heikentymisen takia.
        Joten vaikka varsin totta on tuo esittämäsi "luonnon karsinta" niin ei sekään millään muotoa erehtymätön ole.

        Tieliikennelaki velvoittaa ottamaan muut huomioon omassa tekemisessä. "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."


    • Anonyymi

      Montako minuuttia menetit perässä roikkuessasi? Entä mihin olisit tämän käyttänyt ohitettuasi papan. Ilmeisesti tuntikausien länkytykseen netissä ja käytävillä.

      • Anonyymi

        Oli kiire boyfrendin luokse, koska muuten olisi tullut housuun, ei ollut minuuttiakaan hukattavaksi.


    • Anonyymi

      Aloituksen kirjoittajan pitäisi muistaa ajaa moottritiellä oikeanpuoleista kaistaa. Silloin ei ole vaarana, että papat ohittelee oikealta, vaan he voivat ohittaa laillisesti vasenta kaistaa käyttäen.

      Pois moottoritien vasemmalta kaistalta!

    • Anonyymi

      Molopäälle pitäisi takoa kalloon,että ohitettavan on tarvittaessa vaikka pysähdyttävä,että ohitus on turvallinen. Vanha sääntö,mutta totta,vaikka ei uskoisi. Suomalainen käyttäytyy juuri toisinpäin hyvinkin useasti jopa allekirjoittanut. Se on varmaan geeneissä.

    • Anonyymi

      Suuri ikäluokka on joukkoa, joille ei ikinä ole sattunut mitään. Onnettomuuksia.
      Jostain syystä kumminkin sitten ajetaan pakettiauton perään, huom! Vetokoukku, poliisiaseman edessä, tullaan kolmion takaa liikenteeseen seuraamatta risteävää liikennettä tai ajetaan toitsulla terveysaseman lasiovista sisään suoraan respan tiskille.
      V,,,tu mitä porukkaa!

    • Anonyymi

      En tiedä onko tuo kihdyttäminen tahallista vai tahantonta.
      Tosin olen itsekkin huomannut että tahattomasti nousee hiukan nopeus kun joku ohittaa mutta kun homman tiedostaa niin tietää tarkailla tilannetta.

      Sitten ohittajaan, olen huomannut että parhaiten pääsee ohi kun ajaa mahdollisimman pitkään oikealla kaistalla ja aivan piennarviivan päällä.
      Sitten aivan lähietäisyydeltä siirtyy vasemmalle kaistalle.
      Ohitettava ei kerkeä reakoida kun olet jo ohi.

      • Anonyymi

        Rikot siis riittävän etäisyyden pitämisen edellä ajavaan, jotta perään ajon vaara ei ole. Ei noin!


    • Anonyymi

      Vanha viesti mutta asiahan ei ole muuttunut...

      Tuo vanhan ihmisen kiihdyttäminen kun joku pyrkii ohitse, johtuu yksinkertaisesti siitä, että hän havaitsee ajavansa liian hitaasti kun joku menee ohi.

      Se nopeuden tasainen ylläpitäminen ei enää suju niinkuin nuorempana ja jos joku ohittaa, on se merkki siitä että nopeus on laskenut.

      • Anonyymi

        22 vuotta vanha ketju, mutta vielä elossa.
        Olen aina ihmetellyt, kuinka ihmisillä on aikaa moottoritiellä tarkistaa minkä ikäinen kuski ohittaa tai on ohitettavana. Motarilla ajetaan yli satasta ja jos siinä aletaan kuikuilemaan naapuriautojen kuljettajia, saattaa tapahtua vaikka mitä.
        Koetetaas keskittyä ajamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22 vuotta vanha ketju, mutta vielä elossa.
        Olen aina ihmetellyt, kuinka ihmisillä on aikaa moottoritiellä tarkistaa minkä ikäinen kuski ohittaa tai on ohitettavana. Motarilla ajetaan yli satasta ja jos siinä aletaan kuikuilemaan naapuriautojen kuljettajia, saattaa tapahtua vaikka mitä.
        Koetetaas keskittyä ajamiseen.

        Moottoritiellä ajetaan rajoitusten mukaista nopeutta. Jos rajoitus on 100 km/h, niin ei ajeta yli satasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoritiellä ajetaan rajoitusten mukaista nopeutta. Jos rajoitus on 100 km/h, niin ei ajeta yli satasta.

        Kesäaikaan se nopeusrajoitus moottoritiellä saattaa useinkin olla enemmän kuin 100km/h, joten yli satasta ajetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22 vuotta vanha ketju, mutta vielä elossa.
        Olen aina ihmetellyt, kuinka ihmisillä on aikaa moottoritiellä tarkistaa minkä ikäinen kuski ohittaa tai on ohitettavana. Motarilla ajetaan yli satasta ja jos siinä aletaan kuikuilemaan naapuriautojen kuljettajia, saattaa tapahtua vaikka mitä.
        Koetetaas keskittyä ajamiseen.

        Tulee välillä vilkaistua ohimennessä, että mikä sillä törpöllä on hätänä.
        "Turvallinen" nopeus johtuu joskus esim. kännykän selaamisesta, puhelusta tai etninen kuski, vanhus tai muuta vikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee välillä vilkaistua ohimennessä, että mikä sillä törpöllä on hätänä.
        "Turvallinen" nopeus johtuu joskus esim. kännykän selaamisesta, puhelusta tai etninen kuski, vanhus tai muuta vikaa...

        Mitä vikaa vanhuksissa on?


    • Anonyymi

      Nostetaan seuraavan kerran 2044 jos maailma ei ole vielä tuhoutunut.

    • Anonyymi

      Aloitus vuodelta 2002. Moderaattoripimuilla käy aika pitkäksi ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe