KOLMINAISUUSOPPI
Athanasioksen tunnustus, eli mihin kirkot ja seurakunnat uskovat kolmiyhteydessä eli kolminaisuudessa:
.
“Jokaisella, joka tahtoo autuaaksi tulla, täytyy ennen kaikkea olla yleinen usko;
Huomatkaa että he puhuvat YLEISESTÄ USKOSTA, ei Luottamuksesta Jumalan Sanaan, vaan yleisestä eli maallisesta, eli maailmallisesta uskosta johon yleisesti uskotaan.
se, joka ei sitä puhtaana ja ehyenä säilytä, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.”
Huomatkaa että he julistavat oppiaan kuoleman peloitteella ja tuomiohengellä ja tuomitsevat kadotukseen kaikki toisin ajattelevat.
“Yleinen usko on tämä: me kunnioitamme yhtä ainoaa Jumalaa kolminaisuudessa ja kolminaisuutta ykseydessä
Nyt he paljastavat uskonsa eli kohde ei olekaan se mitä kirjoitettu on vaan kolminais-yksinäinen jumalusko jollaista ei löydy kirjoituksista.
sekoittamatta persoonia ja hajottamatta perusolemusta.
Tällä lauseella he aloittavat tuon oppinsa selventämisen ja asettavat oppiinsa kolmipersoonallisen jumalan jolla on kolme itsenäistä toisistaan erillistä persoonaa jotka olemukseltaan ov at yksi jumala.
Sillä toinen on Isän persoona, toinen Pojan, ja toinen Pyhän Hengen,
Tällä lauseella he jakavat tuon kolminaisuuden persoonallisuuden ja osoittavat kuinka kauaksi he ovat poikenneet pois siitä mitä kirjoitettu on.
mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi ainoa: kunnia yhdenvertainen, majesteetti yhtä iankaikkinen
Tässä he taas osittain kumoavat oppinsa yhdestä Jumalasta ja puhuvat kolminaisesta jumaluudesta eikä kolminaisesta Jumalasta vaan tekevät Jumala käsitteen utopistiseksi ja asettavat tilalle jumaluuden jota kutsuvat Jumalaksi eli että kolme jumalaa muodostaa yhden Jumalan niin että näiden kolmen jumaluus on jumaluutta ykseydessä eli he ovat ja muodostavat Jumalan ykseydessä mutta jumaluuden kolminaisuudessa. Tämän mukaan ISÄ ei olisi Jumala vaan vain jumaluus, silloin jos Poika jumaluutta ja Pyhä Henki jumaluutta ei olisi itsenäisinä persoonina Hänen rinnallaan. Vasta kun ISÄ synnytti Pojan ja lähetti itsestään ulos sekä Poika itsestään ulos Pyhän Hengen erilliseksi persoonaksi niin ISÄSTÄ tuli Jumala, kolmipersoonallinen Jumala.
7) Sellainen kuin Isä on, sellainen on Poika, Sellainen on myös Pyhä Henki:
8) Isä on luomaton, Poika on luomaton, Pyhä Henki on luomaton;
9) Isä on ääretön, Poika on ääretön, Pyhä Henki on ääretön;
10) Isä on iankaikkinen; Poika on iankaikkinen; Pyhä Henki on iankaikkinen;
11) mutta kuitenkaan ei ole kolmea iankaikkista, vaan yksi ainoa iankaikkinen,
12) samoin kuin ei ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi ainoa luomaton ja yksi ainoa ääretön.
13) Samoin: Isä on kaikkivaltias, Poika on kaikkivaltias, Pyhä Henki on kaikkivaltias,
14) eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi ainoa kaikkivaltias.
15) Näin Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala.
16) eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi ainoa Jumala.
17) Näin isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra,
18) eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi ainoa Herra.
19) Sillä samoin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan Jumalaksi ja Herraksi kunkin persoonan erikseen, samoin yleinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.
Tässä he paljastavat todellisen muotonsa sillä se mitä he pitävät totuutena se vaatii heitä tunnustamaan kolme Herraa ja kolme Jumalaa erikseen, eli julistamaan suullaan että heillä on kolme Jumalaa ja kolme Herraa, sillä ei ole muunlaista tunnustamista kuin ääneen lausuttu tunnustus, mutta heidän uskonsa taas kieltää lausumasta ulos sitä mihin uskovat ja totuutena pitävät vaan heidät vaaditaan valehtelemaan ja puhumaan vastoin sitä minkä he totuudeksi uskovat ja heidän on pakko puhua vain yhdestä Jumalasta ja yhdestä Herrasta vaikka sydämessään muuta uskovat ja totuutena pitävät.
20 Isä ei ole kenestäkään syntyänsä saanut: kukaan ei ole häntä luonut eikä synnyttänyt.
21) Poika on ainoastaan Isästä: ei syntyänsä saanut eikä luotu, vaan synnytetty.
22) Pyhä Henki on Isästä ja Pojasta, ei syntyänsä saanut, ei luotu eikä synnytetty, vaan lähtevä.
23) Siis on yksi ainoa Isä, ei kolmea Isää, yksi ainoa Poika, ei kolmea Poikaa, yksi ainoa Pyhä Henki, ei kolmea Pyhää Henkeä.
24) Eikä tässä kolminaisuudessa kukaan ole ensimmäinen tai viimeinen, ei kukaan suurempi tai vähempi,
25) vaan kaikki kolme persoonaa ovat keskenään yhtä iankaikkiset ja yhdenvertaiset.
26) Sen joka siis tahtoo autuaaksi tulla, tulee kolminaisuudesta näin ajatella.”
Näillä sanoilla he kehottavat muitakin tuossa valheessa elämään ja valheellisesti suullaan tunnustamaan valheen totuudeksi ja totuudesta heidän on kokonaan vaiettava heidän oppinsa mukaan jotta autuuden eli onnellisuuden saavuttaisivat oppinsa kautta.
Tässä muutamia Kolminaisuusopin todistavia kohtia Raamatusta, samoin muutamia lainauksia Apostolisilta isiltä 100-luvulta:
VT
1. Moos. 1:26; 1. Moos. 18:1-2; Jes. 9:5; Ps. 102:26 vrt. Hepr. 1:10; Jes. 45:23- vrt. Room. 14:9-11, Fil 2:10-11; Jes. 40:3 vrt. Mark 1:2-3
UT
Mark. 1:2-3; Mark. 2:5-12; Joh. 1:1-3, 18; Joh. 8:58 vrt. 2. Moos. 3:14; Joh. 10:30; Joh. 13:19 vrt. 2.Moos. 3:14; Joh. 14:9-10; Joh. 14:20; Joh. 20:28; Room. 9:5; Room. 10:9, 13 vrt. Joel 3:5
1. Kor. 12:4-6 (huomaa kolminaisuusopillinen formeli: Henki - Herra (Kyrios) - Jumala)
Fil. 2:10-11; Kol. 2:9; Hepr. 1:8, 10-12; 1. Joh. 5:20; Ilm. 22:13-16
Apostoliset isät
Ignatios Magnesialaisille 12-15
Ignatios Efesolaisille 7:2, 18:2
Lisäksi Eusebioksen kirkkohistoria V 28:4-6
TOTUUS KOLMINAISUUSOPISTA
Toin heti alkuun tuon litania joka on selvästi muualta kuin Raamatusta ja perustui yhden ihmisen näkökantaan ja oli hänen mielipiteensä Juuri tuo helvetin tuomion langettaminen heti alkuunsa osoittaa että tuo oppi on väärä sillä kirjoitukset sanovat niin selvästi ettei ole kadotustuomiota niillä jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat. Myöskin kirjoitukset sanovat hyvin selvästi: "Älkää kadotustuomiota lausuko niin sitä ei tulla teillekään lausumaan." Myös kirjoitukset sanovat: "Älkää tuomitko!" Nuo kolminaisuuden kannattajat aloittavat oppinsa julistamisen heti tuomiolla ja ei millä tahansa tuomiolla vaan helvetintuomiolla niille jotka eivät heidän tulkintoihinsa yhdy.
Miettiköön siis kukin kohdallaan mikä oppi tuo kadotustuomiota ja helvetinkatkuja julistava oppi on ja mistä se on lähtöisin, sillä Jumalasta eikä Jumalan Sanasta eikä edes Pyhästä Hengestä lähde tuollaista ruudin ja helvetin käryistä oppia. Myös tulee huomata että yhtäkään kohtaa noista lukuisista kohdista ei löydy sellaisenaan kirjoitetusta Jumalan Sanasta jossa meidän on kaikessa pitäytyminen. Kolminaisuuden kannattajat eivät pitäydy kirjoituksiin vaan sellaiseen harhaan josta he käyttävät nimeä: ”YLEINEN USKO” joka myös tunnetaan nimellä: ” UUSNIKAIALAISKATOLLINEN OPPI.”
Kuinkahan moni uskoo pyhään kolminaisuuteen? Luultavastikin aika moni! Tuo harhaoppi periytyy jo alkukirkon ajoilta! Pyhästä Raamatusta ette kuitenkaan löydä sen tueksi AINOATAKAAN KOHTAA, jossa SUORAAN SANOTTAISIIN, että Jumala olisi kolme! Sen sijaan löydätte todella monta kohtaa, joissa selkeästi sanotaan HERRAN olevan YKSI JA AINOA!! Lisäksi HERRAMME JEESUS on ITSE evankeliumeissa sanonut Jumalan olevan häntä mahtavampi, ja myös rukoillut häntä! Rukoiliko Jeesus siis ITSEÄÄN esim. seuraavassa jakeessa??
"Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: 'Eeli, Eeli, lama sabaktani?' Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?" (Matt 27:46)
SAATANA loi kolminaisuuden harhaopin, jotta kristittyjen jumalkäsitys sekoittuisi täysin! Kirkon virallinen oppi muutettiin MONIJUMALAISEKSI PAKANASAASTAKSI! Monessa LÄPEENSÄ SAATANALLISESSA uskonnossa, mm. hindulaisuudessa ja Egyptin muinaisuskossa on kolminaisuusoppi, jossa kolme Saatanan demonia ovat samaan aikaan yksi Saatanan demoni! Tämä on tietenkin täysin mieletön oppi ja osoitus siitä, että SAATANA saa ihmiset uskomaan aivan mitä tahansa! Kun kristitty palvoo KOLMIYHTEISTÄ JUMALAA mainitsemalla hänet esim. uskontunnustuksessaan, hän ei todellisuudessa palvele ketään muuta kuin ITSE PERKELETTÄ! Vetoan teihin ja RUKOILEN SYVÄSTI, että LOPETTAISITTE TÄLLAISEN HETI!!!
Jeesus toki oli ja on Jumalan poika, mutta se ei tee hänestä mitään Jumalan "inkarnaatiota" tai samaa "olentoa" kuin Jumala!
Ovathan perheetkin samaan aikaan "monta ja yksi" eli on isä, äiti, pojat ja tyttäret, jotka kuitenkin monesta henkilöstä koostuvana ovat yksi perhe, mutta se EI TEE esim. ISÄSTÄ SAMAA HENKILÖÄ KUIN POJASTA! On mielipuolista ajatellakin jotain tällaista! Kristityt ovat vuosisatojen ajan yrittäneet keksiä järkevältä kuulostavia vertauksia kolminaisuuden "ymmärtämiseksi", mutta vaikka ne kuulostaisivat kuinka hienoilta, ne kuitenkin silti kuvaavat PAKANALLISPERÄISTÄ HARHAOPPIA, jolla ei ole mitään Raamatullista perustaa!
Kaikki yritykset perustella kolminaisuusoppia Raamatulla ovat olleet lähinnä epätoivoisia väännöksiä, sillä missään kohti ei Raamatussa anneta millään tavoin ymmärtää, että Jumala koostuisi kolmesta osasta! Tämän vuoksi Raamattua jopa jouduttiin VÄÄRENTÄMÄÄN muuttamalla jakeiden sisältöä (esim. 1.Joh 5:7-8)! Eli ketkähän niitä harhaoppisia tässä ovat?? He, jotka uskovat Jumalaan niin kuin Raamattu sanoo, vai he, jotka tekivät aikoinaan SAATANALLISEN KOMPROMISSIN PAKANOIDEN KANSSA JA RUPESIVAT VÄÄRISTELEMÄÄN JUMALAN SANAA???
Kolminaisuusoppi on kirjoituksista erikseen otettu oppikäsite jossa ihmisjärki on yrittänyt luoda järjellisen kuvan Jumalasta. Kolminaisuusoppi kehittyi nykyiseen muotoonsa katollisen kirkon sisällä vuosien 312-787 aikana eli sen lopullinen kehittäminen nykyiseen muotoonsa kesti yli 400 vuotta.
Olisiko Pyhä Henki ollut noin hidas sillä Apostolien aikana ei tuollaisesta opista puhuttu sanaakaan. Paavalikaan ei mainitse kyseisestä opista yhtään mitään eikä Johannes Ilmestyskirjan kirjoittajakaan ei puhua pukahda mitään tuollaisesta opista. Kun Jeesus puhuu itsestään ja ISÄSTÄÄN niin HÄN mainitsee vain että HÄN ja ISÄ ovat yhtä. Kun Jeesus puhuu vastaanottamisesta niin HÄN puhuu vain itsensä ja Isän vastaanottamisesta ja vielä lisäksi HÄN puhuu omiensa vastaanottamisesta. Jeesus puhuu kyllä Pyhän Hengen vastaanottamisesta mutta silloin vain Pyhän Hengen vastaanottamisesta. Stefanus joka sai nähdä koko taivaallisen kirkkauden näki vain ISÄN ja Pojan. Nämä kaikki osoittavat sen että kolminaisuusoppi ei ole kirjoitusten mukainen vaan on ihmisjärjen tuote.
Isä, Poika, Pyhä Henki mainitaan vanhemmissa kirjoituksissa Todistajina Taivaassa niin kuin Vesi, Veri ja Henki todistajina maanpäällä. Nuo kolme todistajaa taivaassa mainitaan seisovan Kaikkivaltiaan edessä. Merkille on myös pantava se että kirjoitukset puhuvat kuitenkin Yhdestä todistajasta, nimittäin Pojasta. Kirjoitukset osoittavat myös että Poika omistaa nämä kaikki nimitykset eli ne ovat Pojan nimityksiä niin ISÄ kuin POIKA kuin PYHÄ HENKI. Niinpä nuo kolme maanpäällä todistavaa ovat myös Poika. Joten kolminaisuusoppi kaatuu tämänkin asiakokonaisuuden edessä ja osoittautuu ihmiskeksinnöksi. Tiedän että on vaikeaa todeta että oppi jossa on ollut kiinni onkin väärä sillä itsekin painin sen kanssa vuosia kunnes lopulta en voinut muuta kuin luovuttaa ja tunnustaa Sana ainoaksi oikeaksi ja ihminen erehtyväiseksi.
Kolminaisuusoppi on todellakin taidolla koottu ja muodostettu se on ihmisjärjen valtaisampia tuotoksia mutta se ei pitäydy totuudessa vaan joutuu turvautumaan oletuksiin ja selityksiin ja näin siis se on muuta kuin Jumalan kirjoitettua ja Pyhän Hengen opettamaa Sanaa. Ihminenkin jakautuu noihin kuuteen osaan sillä meilläkin on Henki, Sielu, Ruumis, Vesi, Veri, Liha. Vaikka näin onkin myös ihmisen kohdalla niin eihän meitäkään nimitetä kolminaisuudeksi eikä kuusimaisuudeksi ja olemmehan alkujaan Jumalan kuvaksi luotuja ennen kuin turmelus tuli synnin muodossa ja saastutti lihamme, sielumme ja veremme ja teki meistä kuolevaisia.
Ei Jeesuksen ylle kasteessa suinkaan laskeutunut Pyhä Henki niin kuin eräät erehdyttävästi opettavat vaan Herran Henki niin kuin Vanhantestamentin puolella kirjoitettu on ja niin kuin Jeesus itsekin mainitsee. Herran Henki on yksi Seitsemästä Jumalan Hengestä eikä siis ole Pyhä Henki. Johannes kirjoittaa myöhemmin tämän jälkeen että Pyhä Henki ei ollut vielä tullut joten sekin vahvistaa että Herran Henki oli se joka laskeutui Jeesuksen ylle.
Määritelmä Herran Hengestä on se että se on kirjoitusten mukaan yksi Jumalan Seitsemästä Hengestä. Muulla tavalla ei kirjoitukset tuota Henkeä määrittele kuin että Hän on myös yksi seitsemästä Ukkosenjylinästä. Herran Henki on Messiaaninen tunnuskuva ja se sisältää Herrauden. Johannes sanoo selvästi että Pyhä Henki ei ollut vielä tullut koska Poikaa ei vielä oltu korotettu asemaansa.
Kun kerran Johannes sanoo ja kirjoittaa näin niin eikö se silloin ole fakta ja Jeesus itsekin sanoo siitä Hengestä joka laskeutui Hänen päälleen että se oli Herran Henki, ei Pyhä Henki niin kuin Jeesus tekee selväksi sen myös ennen lähtöään että Pyhä Henki oli vasta tuleva eikä siis vielä ollut saapunut.
1: Herran Henki, 2: Viisauden Henki, 3: Ymmärryksen Henki, 4: Neuvon Henki, 5: Voiman Henki, 6: Tiedon Henki, 7: Herran Pelon Henki. Jes.11:2 Nämä Seitsemän Henkeä mainitaan olevan Jeesuksen Kristuksen päällä Hänen ollessaan täällä ihmisenä. Nämä Seitsemän Henkeä ilmaistaan Kristuksessa Jeesuksessa myös Ilmestyskirjassa ja sanotaan että nämä Seitsemän Henkeä on lähetetty kuljeksimaan ympäri maailmaa. Kyseessä ei siis ole yhden Hengen kohdalla Pyhästä Hengestä sillä nämä Seitsemän Henkeä ovat Pyhän Hengen sisältämiä Henkiä, eli nämä seitsemän ovat Pyhän Hengen sisällä sillä on vain YKSI HENKI ja koska on vain YKSI HENKI ja tämä Henki on Pyhä ja Pojasta tuli Eläväksi tekevä Henki jota Hän oli ollut ennen ihmiseksi tuloaan ja josta Hän itse todistaa: "Minun Sanani(Jumalan Sana) on Henki ja Elämä." Jos siis Sana on Henki ja Sanassa on Seitsemän Henkeä niin silloin Poika on Pyhä Henki.
Mitä tulee siihen että Jeesus oli Jumala ja ihminen samanaikaisesti niin kuin katolliset opettavat, niin se ei pidä paikkaansa vaan Poika tullessaan Lihaksi luopui koko Jumaluudestaan ja kirkkaudestaan ja siitä arvosta ja kunniasta joka Hänellä oli ISÄN tykönä ja tuli täydellisesti meidän ihmisten kaltaiseksi mutta vailla syntiä. Hän oli kaikessa niin kuin me mutta siis ilman syntiä sillä HÄN oli täydellinen ihminen, sellainen kuin ensimmäinen Adam ennen lankeemusta. Niinpä kirjoitukset kutsuvatkin Häntä TOISEKSI ja VIIMEISEKSI ADAMIKSI.1.Kor.15.
Jos nyt tarkastelemme Hänen tuloaan ihmiseksi niin kirjoitukset kertovat selvästi kuinka Pyhä Henki tuli alas Taivaasta (huom! Jeesus sanoi että taivaasta ei ole tullut alas kukaan muu kuin Ihmisen Poika eli siis Hän itse.) ja varjosi Marian ja siitä sai alkunsa Pojan syntyminen ihmiseksi. Näin siis kirjoitusten mukaan Pyhä Henki meni Mariaan ja syntyi ihmiseksi ja siksi Johannes kertoo että Pyhä Henki ei voinut vielä tulla kun Poikaa ei oltu korotettu takaisin arvoonsa joka Hänellä oli ISÄN tykönä ja tuo arvo oli Pyhä Henki, arvo josta Hän oli luopunut tullakseen täydellisesti ihmiseksi. Siksi Jeesus sanoi että Taivaasta ei ole tullut alas kuin ihmisen Poika joka on Taivaassa. Sillä koko Hänen valtaisa kirkkauden luomuksensa ja olemuksensa oli ISÄN tykönä kun Hän itse oli tavallisena ihmisenä maanpäällä ja kun Hän oli kaiken saanut täytetyksi niin Hänestä tuli jälleen Eläväksi tekevä Henki eli Pyhä Henki 1.Kor.15. Näin siis kirjoitusten mukaan. Paavalin kirje Filippiläisille sen toinen luku ja jakeet 5-11. Noissa jakeissa selvästi kerrotaan että Poika luopui jumaluudestaan eikä edes katsonut ansiokseen lukea itselleen tuota kirkkautta josta oli luopunut tullakseen ihmiseksi ottaessaan orjan muodon. Katsokaas ei se ole Totuus mitä kirkot julistavat vaan se mitä kirjoitettu on.
Siitä huolimatta, että Jumala on ilmestynyt Isänä Pojassa puhutaan Raamatussa aina vain yhdestä Jumalasta, eikä koskaan kahdesta tai kolmesta. Sen tähden emme myöskään löydä siitä yhtään ainoata kertaa käsitettä "kolmiyhteinen Jumala", "kolminaisuus", "iankaikkinen Poika" tai vastaavaa. Kolminaisuusoppi ei perustu profeettoihin ja apostoleihin, vaan se on antikristillisen hengen tuote, joka on asettanut jumaluuskäsitteen päälaelleen. Mitä Paavali kirjoittaa, tulisi avata jokaisen silmät: "Ja tunnetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen" (1. Tim. 3: 16).
Yksikään profeetta tai apostoli ei asettanut näitä Jumalan kolmea ilmestysmuotoa rinnakkain itsenäisinä henkilöinä, persoonina. Tämä on hellenistis-filosofista, rationaalista järkeilyä. Ei ole kysymys kolminaisuudesta, kolme yhdessä, vaan kysymys on yhdestä kolmessa ilmestymismuodossa. Taivaassa Hän on Isä, sen tähden me rukoilemme: "Isä meidän, joka olet taivaassa..." Maan päällä Hän teki Itsensä tunnetuksi Pojassa Lunastajana, sen tähden on usko Jumalan Poikaan pelastukselle välttämätön.
Vain kenellä on Poika, sillä on myöskin Isä ja siten iankaikkinen elämä. Seurakunnassa vaikuttaa sama Jumala loppuun asti Pyhän Hengen kautta. Ensin oli Jumala meidän yläpuolellamme, sitten Hän oli meidän keskellämme ja lopulta Hän ottaa asumuksen meissä! Apostoli Johannes sanoo sen tällä tavoin: "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä" (1. Joh. 5: 20).
Apostoli ei jätä meitä epäselvyyteen sen suhteen, mistä antikristillinen liike tulee, vaan sanoo selvästi: "Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme" (1. Joh. 2: 19). Tämä kehitys ei palaudu juutalaisuuteen, vaan niiden väärinymmärrykseen, jotka ainoastaan liittyivät uskovaisiin kristittyihin, ilman että olisivat itse kokeneet kohtaamisen Kristuksen kanssa. Jo ensimmäisinä vuosisatoina Kristuksen jälkeen tämä suuntaus muovautui, mutta vasta Nikean kirkolliskokouksen jälkeen siitä tuli luja organisaatio. Jokainen juutalainen tuntee ensimmäisen käskyn: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi ... älä pidä muita jumalia minun rinnallani!"(1. Moos. 20: 1- 3), eikä milloinkaan tekisi yhdestä Jumalasta useampia jumalia".
Poika, eli Jeesus Kristus, Jumalan Logos, Jumalan Sana, eli Pyhä Henki oli se ainoa jonka Aabraham, Iisak, Jaakob, Daavid, Aatami, Enok ja lukuisat muut tunsivat Jumalana ja Isänä ja Israel oli ja on Hänen oma kansansa.
Hän ilmestyi Moosekselle ja puhui Mooseksen kanssa ja Hänestä laki sanoo: "Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita Jumalia Minun rinnallani. "Hän on se josta Israel antaa todistuksen: "Kuule Israel Herra sinun Jumalasi on YKSI. "Ettekö tunteneet HÄNTÄ viimeistään silloin kun HÄN itki Jerusalemia ja kansaansa ja vertasi itseään kanaemoon joka niin monasti on ojentanut siipensä ottaakseen lapsensa niiden suojiin mutta he eivät ole halunneet." Jo tuosta tunnusteosta Hänet olisi jokaisen pitänyt tuntea eikä eksyä kolminaisuusoppeihin.
Psalmi 23 puhuu Hänestä voimakkaasti ja siitäkin olisi pitänyt pystyä tunnistamaan Hänet mutta eivät kaikki ole pystyneet koska saatana kuiskii heidän korvaansa "pyhä kolminaisuus, muista pyhä kolminaisuus," ja ihminen nyökkää saatanalle ja kääntää korvansa ja silmänsä pois totuudesta.
Ihminen lankeaa pois kirjoituksista siinä että hän lähtee olettamaan että kirjoitettu olisi enemmän kuin mitä kirjoitettu on. Toisin sanoen hän luulee kirjoitetuksi jotain sellaista mitä ei todellakaan ole kirjoitettu, eli hän menee ylitse sen mitä kirjoitettu on ja niin hänen uskonsa muokkautuukin hänen omiin olettamuksiinsa joita hän on ryhtynyt pitämään kirjoitettuna Jumalan Sanana. Toisin sanoen ihminen on itse pettänyt itseään itsekeskeisyydessään ja omankunnian pyynnössään ja tavoittelussaan.
Palatkaamme nyt noihin Pojan omiin sanoihin: ”MINÄ olen tullut ilmoittamaan ISÄN.” ”Kukaan ei tunne ISÄÄ paitsi Poika,” ”Kukaan ei ole nähnyt ISÄÄ paitsi POIKA.”
Pojan ilmoitus lähtee siitä että Hän on tullut ilmoittamaan ja tunnetuksi tekemään ISÄN josta kukaan ei tuolloin ollut tietoinen. Huomatkaa että koko maailman historian aikana jolloin ihminen oli maan päällä vaeltanut aina tuohon päivään asti kun Poika tuli ei kukaan tuntenut ISÄÄ paitsi POIKA. Niinpä HÄN josta puhutaan ISÄNÄ kirjoituksissa ennen Pojan tuloa ihmiseksi on todellisuudessa POIKA, sillä ellei HÄN olisi juuri tuo niin silloinhan ISÄ, jonka POIKA tuli ilmoittamaan olikin jo ilmoitettu ja tunnettiin joten pitäydytäänpä siinä mitä kirjoitettu on ja mitä POIKA itse on sanonut.
Tässä on juuri se missä nuo kolminaisuuden opettajat ovat menneet metsään niin että ryminä kuuluu ja vain siksi etteivät ole malttaneet pysyä siinä mitä kirjoitettu on vaan ovat halunneet oman puumerkkinsäkin näkymään ja niin saaneet aikaan tuon harakanvarpaan jota kolminaisuusopiksi nimittävät.
Meille kirjoitukset ovat niin pyhiä että emme salli pilkunkaan lisäämistä, poistamista taikka muuttamista siihen mitä on kirjoitettu vaan otamme kaiken vastaan niin kuin on kirjoitettu huomioiden kaikki mitä kirjoitettu on yhtäkään kohtaa hylkäämättä taikka sivuuttamatta. Jos me kiellämme Pojalta edes piirronkaan siitä mitä Hän on, niin me kiellämme Pojan kokonaan. Samoin jos me lisäämme Poikaan piirronkaan niin me kiellämme Pojan ja jos me muutamme piirronkaan siitä mitä Poika on niin me hylkäämme Pojan ja jos me hylkäämme Pojan niin meillä ei ole Isääkään sillä vain ne joilla on Poika niillä on myös Isä. Kun kirjoitan näitä asioita niin en kirjoita mitään mikä olisi oman pääni tuotetta taikka jonkun ihmisen opettamaa vaan kirjoitan vain sen mitä olen kuullut ja mikä on opetettu minulle kaikista luotettavimmalta taholta suoraan ilman mitään välikäsiä joten tiedän mistä kirjoitan ja siksi uskallan kaikella varmuudella seistä näiden sanojen takana tietoisena siitä että ne eivät ole ihmisiltä saatua vaan suoraan Valtaistuimelta jaettua opetusta jota sain ihmisten ajassa laskettuna noin neljän tunnin ajan kun vierailin kutsuttuna taivaan kirkkaudessa ja sain istua Mestarimme jalkainjuuressa Hänen opettaessa meille Sanaansa.
En sano tätä siksi että vaatisin näin ihmisiä mukautumaan uskoni mukaisuuteen vaan siksi että ihmiset vihdoinkin astuisivat sen askeleen että eivät ole ihmisten opetuksen varassa ja ihmisten opetuslapsia vaan tulisivat todellakin Jeesuksen Kristuksen opetuslapsiksi niin että jokainen on kaikessa puhtaasti ja vain ja ainoastaan Jumalan opettamia siinä Voidellussa joka jokaisella Kristuksen omalla on ylhäältä.
Olen itse aikoinani ollut erittäin kiivas kolminaisuusopin kannattaja kunnes minut pysäytettiin ajattelemaan sitä minkä puolesta oikeastaan kiivailin. Sain huomata että kolminaisuusopissa otetaan eräitä yksityiskohtia Raamatusta ja sitten siihen sekoitetaan järjellinen oppikäsite ja nuo kaksi sitten muokataan yhdeksi tehden melkoista väkivaltaa kirjoituksille ja näin saatiin aikaan kolminaisuusoppi.
Kolminaisuusoppi sellaisena kuin me nykyään sen tunnemme kehittyi nykyiseen muotoonsa neljänsadan vuoden kehityksen tuloksena. Tämä kolminaisuus ajattelu kehittyi kylläkin jo noin jälkeen vuoden 200 eli lähes 140 vuotta jälkeen Paavalin ja Pietarin ja lähes 100-vuotta jälkeen Ilmestyskirjan ilmestymisen. Tuo oppi ei saanut kovinkaan ystävällistä vastaanottoa silloisissa seurakunnissa, mutta Roomassa vuonna 312 julistettiin kaikki roomalaiset kristityiksi ja silloin nuo pakanalliset opit saivat sijansa Rooman seurakunnassa joka täyttyi melkoisesta sekausko-opeista joista voimakkainta katsantokantaa esittivät Rooman egyptiläiset joille kolminaisuusoppi oli kuin kopio heidän omasta kolminaisuusjumaluudesta IHS=ISIS, HADES, SETI. Kun tähän oppiin lisättiin ATON-usko ja Ra-usko niin saatiin kuin valheellinen kopio joka oli helppoa syöttää tuolle syntyneelle sekakirkolle koska tuon kirkon päämieheksi tullut Rooman hallitsija Konstantinus Suuri oli ATON-uskon vankkumaton kannattaja ja samalla tuolle sekakirkolle syötettiin ristinpalvonta joka oli tunnuksen omaista Aton-uskon kannattajille. Vuonna 325 esitettiin ensimmäisen kerran tuota kolminaisuusoppia hyväksyttäväksi kirkon opiksi mutta silloin se sai niin suuren vastustuksen vääräoppisuutensa tähden että se jäi hyväksymättä. Yli neljäsataa vuotta kesti munkkien muokkaustyö kunnes tuo oppi saatiin siihen muotoon että tuo sekakirkko pystyi sen hyväksymään ja niinpä vuonna 787 tuo kolminaisuusoppi sai sijansa ja hyväksymisensä katollisen kirkon keskuudessa. Jos tuo oppi olisi edes hiemankaan hyväksyttävissä kirjoitusten mukaiseksi opetukseksi niin olisihan jo Apostolit siitä maininneet tai seurakunnat hyväksyneet Ilmestyskirjan kirjoittamisen aikoina, mutta kun aivan selvästi kaikki ne jotka olivat olleet tekemisissä suoraan tai epäsuorasti apostolien taikka heidän opetustensa kanssa ja olivat niille uskollisia olisivat hyväksyneet tuon opin, mutta niin kauan kuin he elivät ja heillä oli sanavaltaa seurakunnissa niin tuo oppi ei saanut sijaa vaan se torjuttiin selvästi harhaoppina ja sen kannattajat poistettiin seurakuntien keskuudesta ja niin nuo karkotetut perustivat omia kuppikuntiaan.
Minä en vastusta kolminaisuusopin kannattajia taikka sen julistajia, sillä jokaisella on oikeus uskoa mihin he tahtovat, mutta vastustan sitä että tuota saatanallista oppia opetetaan siten että väitetään sen olevan puhtaasti kirjoitusten mukainen vaikka niin ei ole asiain laita. Kolminaisuusopin mukaan Jumalaan kuuluu ISÄ, POIKA, PYHÄ HENKI jotka eivät ole kolme jumalaa vaikka ovatkin jokainen heidän oppinsa mukaan jumalia, eri persoonia ja itsenäisiä toisiinsa nähden.
Kirjoitusten mukaan Jumalaan kuuluu kaikki jotka ovat HÄNESTÄ syntyneet, he kaikki ovat osa HÄNTÄ, sillä mikä on Jumalasta on Jumala ja mikä lihasta on liha eli mikä Aatamista on Aatami ja mikä HENGESTÄ on Henki. Ei että he olisivat henkiä, taikka Jumalia, vaan että he ovat Henki ja ovat JUMALA.
Se että nuo kolminaisuuden julistajat ovat eksyneet tuohon iljetykseen johtuu puhtaasti siitä että aikoinaan ihmiset halusivat saada kaiken vallan Jumalan Sanaan nähden niin että he halusivat olla ne ainoat jotka voivat ymmärtää Jumalan Sanaa ja julistaa Jumalan Sanaa ja tulkita ja selittää Jumalan Sanaa. He eivät voineet sietää sitä ettei ihmiselle oltu annettu mitään valtaa Jumalan Sanaan nähden vaan tuo valta säilytettiin yksinomaan Sanalla itsellään joka oli Pyhänä Henkenä asettunut kaikkiin niihin jotka sydämessään tunnustivat ehdottoman kuuliaisuuden Jumalan Sanalle ja Hengen opetukselle ja jotka olivat asettaneet kaiken luottamuksensa Sanaan.
KOLMINAISUUS SAATANALLINEN OPPI
17
485
Vastaukset
- luterilainen
Kerro yhdellä lauseella, mitä haluat sanoa.
- Qwerty
Tämä henkilö kuuluu tähän hurmasaarnaajasakkiin, joka puhuu niin monisanaisesti, että sillä sekoittaa kuulijoiden pään. Se on aito, hieno, amerikoista opittu tekniikka.
Näitä hurmahenkiä on eriasteisia, ja heitä toimii luterilaisenkin kirkon piirissä, mm. Kauniaisten raamattuopiston tukemana. - luterilainen
Qwerty kirjoitti:
Tämä henkilö kuuluu tähän hurmasaarnaajasakkiin, joka puhuu niin monisanaisesti, että sillä sekoittaa kuulijoiden pään. Se on aito, hieno, amerikoista opittu tekniikka.
Näitä hurmahenkiä on eriasteisia, ja heitä toimii luterilaisenkin kirkon piirissä, mm. Kauniaisten raamattuopiston tukemana.Olen ollut torontolaisherätyksen tyyppisen seurakunnan tilaisuudessa, jossa totesin vetäjille tilaisuuden jälkeen, että tämä oli se ensimmäinen ja viimeinen kerta heidän kokouksissaan. Minusta he käyttivät uskontoa ja saman laulun moninkertaista toistoa kuten alkoholisti viinaa. Uskonnolla pyrittiin vain saamaan koko ajan mielialan kohottamista ja ikäänkuin rajumpaa fiilistä.
Kaksi viikkoa tuo tilaisuus vaivasi minua niin paljon, että minun piti kirjoittaa heille pitkä kirje, jossa totesin heidän käyttävän Raamattua omauskoisella, eikä minun kristinuskoni käsityksen mukaisella tavalla. Tietysti myös kielillä saarnaamista oli, eikä sekään mielestäni ole tarkoitettu seurakunnalle vaan itselle. - Qumra
On melkoisen vaikeaa selvittää ja osoittaa muutamalla lauseella kolminaisuusoppi saatanalliseksi opiksi varsinkin kun he ovat saaneet julistaa sitä jo noin 1700 vuotta ja siten eksyttää ihmisiä pois Raamatun Totuudesta eli Jumalan Sanasta.
- Qwerty
Qumra kirjoitti:
On melkoisen vaikeaa selvittää ja osoittaa muutamalla lauseella kolminaisuusoppi saatanalliseksi opiksi varsinkin kun he ovat saaneet julistaa sitä jo noin 1700 vuotta ja siten eksyttää ihmisiä pois Raamatun Totuudesta eli Jumalan Sanasta.
Ensimmäinen perustekstisi on äärimmäisen sekava yritelmä.
Mene vaikka kansalaisopistoon kirjoittamisen kurssille, ja esitä sitten asiasi järkevässä muodossa. Se saattaa sen jälkeen jopa kuulostaa järkevälle.
- Jerry Falwell
haastat. Mutta mitäs me muista, meillähän on
yksijumalainen Koraani käytössämme.- Qwerty
Tuon?
Itse olen lukenut paksuja ja pitkäveteisiäkin kirjoja...mm. Raamatun silkasta mielenkiinnosta...mutta tuollainen sekava julistus ei oikein taivu... - Jerry Falwell
Qwerty kirjoitti:
Tuon?
Itse olen lukenut paksuja ja pitkäveteisiäkin kirjoja...mm. Raamatun silkasta mielenkiinnosta...mutta tuollainen sekava julistus ei oikein taivu...puolen tusinaa ensimmäistä riviä.
- Qwerty
Jerry Falwell kirjoitti:
puolen tusinaa ensimmäistä riviä.
Se on jo aika paljon! Itse hyydyin jo aikaisemmin...
- n81
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
Eli jos Sana on Jeesus Kristus niin eikö tuossa sanota selvästi että Sana oli Jumala?
Siinä yksi esimerkki kolminaisuusopin tueksi, mutta lisää tulee.- qumra
Sana on Jumala, mutta JUMALALLA ON JUMALANSA: Heb.1:1-5.
Poika on niin ISÄ, suhteessaan Israelilaisiin, Poika suhteessa ISÄÄN ja Pyhä Henki niinkuin Sana itse todistaa 1.kor.15:45 ja sanoohan HÄN itse Minun Sanani on HENKI ja ELÄMÄ.
Missä siis tuo kolminaisuus oppi sillä Poika yksinään on nuo kolme ja Hänen yläpuolellaan on ISÄ joka on HÄNEN ISÄ ja JUMALA ainut Tosi JUMALA Joh.17:1-12 - Qwerty
qumra kirjoitti:
Sana on Jumala, mutta JUMALALLA ON JUMALANSA: Heb.1:1-5.
Poika on niin ISÄ, suhteessaan Israelilaisiin, Poika suhteessa ISÄÄN ja Pyhä Henki niinkuin Sana itse todistaa 1.kor.15:45 ja sanoohan HÄN itse Minun Sanani on HENKI ja ELÄMÄ.
Missä siis tuo kolminaisuus oppi sillä Poika yksinään on nuo kolme ja Hänen yläpuolellaan on ISÄ joka on HÄNEN ISÄ ja JUMALA ainut Tosi JUMALA Joh.17:1-12Kukaan ei ole ennen puhunut tollasia!!!
Wau!!!
Sun täytyy olla Jumala koska mä en ymmärrä sanaakaan. - Peikko Poika
Qwerty kirjoitti:
Kukaan ei ole ennen puhunut tollasia!!!
Wau!!!
Sun täytyy olla Jumala koska mä en ymmärrä sanaakaan.Se mitä tuossa kirjoitan on puhtaasti sitä mitä Raamatussa lukee siihen mitään lisäämättä taikka pois ottamatta taikka sitä muuntamatta. Jos siis kutsut HÄNTÄ jonka Sanaa tuo puhtaasti on Jumalaksesi niin olet TOTISESTI OIKEASSA HÄN on JUMALASI.
- n81
qumra kirjoitti:
Sana on Jumala, mutta JUMALALLA ON JUMALANSA: Heb.1:1-5.
Poika on niin ISÄ, suhteessaan Israelilaisiin, Poika suhteessa ISÄÄN ja Pyhä Henki niinkuin Sana itse todistaa 1.kor.15:45 ja sanoohan HÄN itse Minun Sanani on HENKI ja ELÄMÄ.
Missä siis tuo kolminaisuus oppi sillä Poika yksinään on nuo kolme ja Hänen yläpuolellaan on ISÄ joka on HÄNEN ISÄ ja JUMALA ainut Tosi JUMALA Joh.17:1-12Eiköhän tuo sinun juttusi ole vielä pahempaa väärintulkitsemista.
- Peikko Poika
n81 kirjoitti:
Eiköhän tuo sinun juttusi ole vielä pahempaa väärintulkitsemista.
En todellakaan esitä mitään tulkintaa vaan pitäydyn yksistään siinä mitä kirjoitettu on ja tuonkin sen kaiken esille ja samalla osoitan kuinka mieletön tuo kolminaisuusoppi todellakin on.
- RETORIIKKAA
Nasevasti sanottu. Täähän kirjoittaa uutta koraania. Herran pieksut.
- Peikko Poika
En kirjoita uutta koraania vaan tuon vain esille sen mitä Raamattuun on kirjoitettu siihen mitään lisäämättä, siitä mitään poisottamatta taikka sitä mitenkään muuttamatta eli juuri niin kuin on kirjoitettu huomioiden kaiken mitä kirjoitettu on.
Olisi aika että nuo saarnaajat ja papit ja seurakuntien opettajat TEKISIVÄT SAMOIN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006514
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313890törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303305Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471043Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889