Poikani huumeiden käyttö

kivi sydämessä

Olen vuosien ajan seurannut nyt jo täysi-ikäisen esikoisena kamppailua huumeita vastaan. Oli vielä ala-ikäinen, kun aloitti ja sen jälkeen on seurannut monta monituista murheen vuotta. Aluksi oli rikoskierteessä, piti saada rahaa, että sai ostettu aineita ja sen jälkeen oli velkavankeudessa. Kiskurit perässä ja uhkaiselemassa kotiovellakin. Saatiin poika ala-ikäisenä hoitoon ja vähän aikaa menikin hyvin. Sitten vaihtoi paikkakuntaa, luultiin jo, että kaikki menis hienosti, mutta ei, taas tuli takapakkia. Joutuikin tutkintavankeuteen. Siellä sitten meni pari kuukautta telkien takana ja sai tuomion levityksestä. Taas vaihdettiin paikkakuntaa ja luultiin,että homma menis hyvin. MUTTA EI, sitten tuli mielenterveysongelmat, hoidossa psykiatrisessa sairaalassa monta kuukautta. Pääsi sieltä monen kuukauden hoitojakson jälkeen ja nyt taas on kiikun kaakun. Istumassa tällä hetkellä sakkojaan...
Kuusi vuotta on näin mennyt ja tuntuu, että kohta en enää jaksa. Sydämessä on kaiken aikaa möhkäleen tuntua ja välillä itkettää ja välillä naurattaa. Tässä ei oo kyse musta, vaan koko perheestä, sisaruksiakin on. Mene sitten johonkin perheneuvolaan tällaisista keskustelee, ei ne siellä TAJUA mitään. Hyssyttelevät vaan tapahtuneita, eivät tiedä tämän päivän TODELLISUUDESTA yhtään mitään. Huumekuolemiakin on pojan kaveripiirissä tapahtunut. Tämä on ihan kauheaa.....
Nyt on ollut ilman aineita jo yli vuoden, mutta aina on pelko, että sortuu uudestaan.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?? Pää kohta halkee....

11

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • martti.v-l

      Ymmärrän huolesi ja murheesi.Päihdyttävät aineet,alkoholi,huumeet ynnä muut aineet ovat saaneet liian monet nuoret talutusnuoraansa.
      Huumeitten käyttäjät,tahtoivat tai ei,useimiten joutuvat saadakseen oman tarpeensa tyydytettyä,joutuvat myymään ainetta,tai varastelemaan.Vaikka en hyväksy millään muoroin varastelua,ymmärän sen tosiasian miksi he joutuvat näin toimimaan.
      Myrkky,ja myrkyn vieroitusoireet käyvät niin voimakkaana"päälle",että on pakko saada lisää myrkkyä,ajatellen,että tämä on viimeinen kerta kun myrkkyä käytän.
      Ikävä kyllä,kun vakaasti päätetty viimeisen kerran jälkimainingit jälleen tulee,sama juttu.
      Ei voi sanoa,että kultainen helminauha kasvaa -ja kasvaa,vaan myrkyn saamisen saastainen helminauha kasvaa ja kasvaa.
      Voi kun joskus näkis sen päivän,että isoin huume-pomo saataisiin kiinni olisin minä onnellinen!
      Toimin vapaaehtoistyössä nuorten huumeiden käyttäjien tuki-,että hoito kodissa,ja siellä olen vasta havahtunut - suuttunut,en käyttäjiin,vaan näihin ahneisiin huume-pomoihin jotka vähät välittävät seurauksista joita nuori.ja nuoren omaiset joutuu kärsimään
      Toivotan sinulle voimia,koko sydämestäni!

      • kivi sydämessä

        itkin kun luin tekstisi. Piti lukea kolmeen kertaan, ennen ku pystyin kyynelehtimättä saada sen loppuun. Kiitos sanoistasi. Sain niistä voimaa jatkaa. Lämpimät halaukset sinulle!


    • ex-narkomaani

      ..siitä helvetistä. Olin vuoden päihdehoidossa, ja nyt olen ollut kohta 3 v täysin raittiina, ei viinaa, ei huumeita, ei lääkkeitä. Oma tahto on suurin, millä pääsee eroon, kuten myös omaisten tuki, ja päihdehoito. Omaisten huoli ja tuska on kamalaa, ja epätoivon tunne on sietämätön. Tiedän tämänkin, koska ennen omaa päihdehelvettiä ja sen jälkeenkin olen ollut päihteiden käyttäjän läheinen. Läheisille on monia itse apu ryhmiä, missä saa toisilta apua, ja tukea. Se auttaa jaksamaan. Myös päihteiden käyttäjille on omat ryhmänsä, aa ja na-nimettömät narkomaanit, niistä on minulle apua. Et ole yksin, joten älä jää yksin, hae apua itsellesi, näin autat myös lastasi! tässä nettiosote, http://www.al-anon.fi/tiedote50.html jossa on läheisten ryhmiä, ja tietoa. Ryhmät on ensisijaisesti alkoholistin läheiselle, mutta päihde, ku päihde! Toivon sulle paljon voimia, ja jaksamista!!!! =)

      • kivi sydämessä

        kiitos sanoistasi, otan heti tuohon linkkiin yhteyttä. Hyvää jatkoa valitsemallesi tielle!! ja TSEMPPIÄ. Päivä kerrallaan elellään.


    • Jeesuksen oppilas

      Joh 8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

      Jeesus on nähnyt teidän poikanne joka päivän ja joka kyyneleesi.

      Jeesus on elämän Ruhtinas, parantaja ja soturikuningas, joka on kilpi jokaiselle joka Hänen uskoo.

      Rukoilin poikasi puolesta. Tupakka on minun helvettini ollut vuosikaudet ja tiedän että vapautus koittaa, vaiks on vaikeaa - Minä en tunne sanaa "paha voittaa" tai "huono loppu". Sellainen mahis mitättöitiin ristillä 2000 vuotta sitten.
      Voimia.
      T: Jeesuksen oppilas.

      • normaali

        Tarviiko tännekkin tulla hihhuloimaan! Usko on hyvä asia, mutta sen tuputtaminen EI!!!


      • Sami S
        normaali kirjoitti:

        Tarviiko tännekkin tulla hihhuloimaan! Usko on hyvä asia, mutta sen tuputtaminen EI!!!

        Minun terveyteni määrittelee Jumala, etkä sinä.
        Tuossa kirjotuksessa kysyttiin apua. Jeesus sitä minulekin tarjosi ja otin tajouksen vastaan. Muuten turha inistä että on vaikeaa jos ei todellinen auttaja, Herra Jeesus torjutaan.
        sami s


      • aiheuttaa
        Sami S kirjoitti:

        Minun terveyteni määrittelee Jumala, etkä sinä.
        Tuossa kirjotuksessa kysyttiin apua. Jeesus sitä minulekin tarjosi ja otin tajouksen vastaan. Muuten turha inistä että on vaikeaa jos ei todellinen auttaja, Herra Jeesus torjutaan.
        sami s

        Kirjoitusvirheitä. Minä oikeesti rukoilin tuon pojan puolesta. Olisin voinut käyttää sen ajan muuhunkin. Jeesus rukoilee koko ajan puolestamme !!! Koko ajan!! Hän ei ottanut / ota tötsejä eikä paaponut/paapo setalaisia.

        Ihminen vääristää Jumalan suorat tiet. Sieltä Herra nostaa kyllä pois. Asenteen pitää muuttua. Uskoa pitää olla. Jumalan mielenmukanen paitsi ei itsesäälinen itku / raivo on paras rukous. Joskus jopa niin, että Jumala ison väkijoukonkin läpi kuulee sinua ettet häntä häveten kuiskaa "mitä nuo ajattelee minusta" asenteella huuda avuksi.

        Kaikkein paras rukous on sellanen ettei enää jaksa sanoa mitään. Niistä täytyy huolehtia ensin.

        Ihmisen pitää olla motivoitunut ittekin sekä todella kyllästynyt rypemiseen entisessä rapakossa, jotta jotain parantumista vois tapahtua. Kukaan ei voi toisen puolesta elää.

        Sami S
        http://www.galleria.suomi24.fi/saminen


      • Äiti itsekin

        Hyvä kun olet löytänyt Jeesuksen elämääsi. Rukoile vieläkin tämän palstan jutun aloittaneen äidin ja hänen poikansakin puolesta. Minä rukoilen, että pääset vielä tupakasta eroon. Yhdellä ystävälläni on erittäin vaikea keuhkoahtaumatauti. Hänen keuhkoistaan on tuhoutunut 50 % tupakan vuoksi. Tupakka tappaa.
        Muutamat uskovaiset ystäväni pääsivät eroon myös tupakasta kertaheitolla, kun tulivat uskoon.
        Rukoilen että sinäkin pääset.

        Rukoilen myös tuon jutun aloittaneen äidin ja koko perheen puolesta. Rukoilen ja toivon, että poikasi vapautuu ihan kokonaan huumeista. Meille äideille kun nuo omat lapset ovat tärkeintä maailmassa ja heille haluaa vain kaikkea hyvää.
        Siunausta ja voimia !


    • EX NARKKIS

      Käytin vain sympaattisia huumeita kuten extasy ja kokaiini ja pilvi ja mari sekä vastentahtoisesti piristeitä (piriä), Älä pelkää ei huumeisiin jää koukkuun em. on sympaattisia huumeita, tupakka ja viina on pahoja varsinkin viina ! . kukaan ei siedä viinapäitä uhoamassa he ovat tappajia ! mutta ei nuo muut huumeet ole vaarallisia vähän käytettynä ! Heroiinikin tuo vain rauhallisen olon ! piri nyt on ainut jos viikon tai kaksi vetää yhteen menoon niin sekoilee !! kaikkia voi käyttää mutta vain 1-3 päivää siinä ei vielä ole hätää ! paitsi viina Maximissa 2 päivää koska viina tapattaa! ole huoleti !jos vuosi on mennyt ei poikasi enää vedä ei hän ole narkkari eikä sekopää. jos vetää niin älä huuda tai uhkaa ! ole sympaattinen niin poika ei saa pelkotiloja ! Eikä tule ongelmaa kun kukaan ei puutu pahalla ! piripäät sekoaa jos niitä uhkaa tai painostaa he ei voi sille mitään, ole hyvä sekä ymmärtäkää kaikki yhdessä ! poika on poika kaikkea se ihminenkin joutuu kokeilee niin kuin minäkin joskus aikoinaan koitin kaikkia huumeita, en ole vuosiin käyttänyt mitään en edes polta en juo viinaakaan, ei vain tunnu hyvälle !! Tsemppiä teille, ihmiset on pahoja ei aineet !!

      • Äiti itsekin

        Kyllä ne huumeet ovat vaarallisia ja pahoja.
        Mielestäni kirjoitit "liian sievästi" noista myrkyistä. Älä enää koskaan kokeile, ettet jää koukkuun tai saa AIDS:ia tai hepatiittia likaisista neuloista.

        Joku mollasi uskovaisten parantumisia täällä.
        Kyllä hyvin monet huumeiden käyttäjät ja alkoholistit ovat saaneet rauhan ja ilon sydämeensä ja päässeet eroon huumeista, alkoholista ja jopa tupakasta uskoon tulonsa jälkeen. Minulla itselläni ei ole alkoholi tai huumeongelmia.

        Poikani kokeili murroriässä alkoholia ja huumeita. Käytin häntä terapiassa yksityisesti ja Nuorisohuollosta hän sai kaksikin tukihenkilöä. Ystäväni ja minä rukoilimme poikani puolesta ja pääsi hän huumeista irti.
        Alökoholikaan ei ole ongelma, vaikka kyllä hän joskus käy kaljalla, mutta terveesti, ei käänihakuisesti.

        Rukoilen ex-narkkis-nimimerkin ja tämän jutun aloittaneen äidin, pojan ja koko perheen puolesta. Tiedän millainen on äidin hätä, kun lapsi tuhoaa elämäänsä ja terveyttään huumeilla. Voimia ja Taivaan Isän siunausta koko perheelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe