Tiukkaa Sanomaa

k.o.m Mari

Hyvinvointivaltion perusteet kateissa mielenterveys puristettuna napeissa,kuka hyötyy et kelakorvauskemikaalit meidän tajuntaan syöpyy?Kelakorvaus tarkoittaa,et douppi on laillista haittavero lupaa meille sen olevan turvallista.
Älä polta kannabista,se on vitun vaarallista siit valtio ei oo vielä tehnyt verollista..
Pala arkadianmäki pala vitun paska
mä en tarvii kahtasataa liskokuningasta
pala arkadianmäki,pala vitun paska
revitään hyöty irti veronmaksajasta
tällä tavalla kasvatan mun kolmee vitun lasta
ehkä tuhkasta nousee alku paremmasta

Siinä oli uutta kotimaista riimittelyä ei voi sanoa että nuorisolla ei olisi mielipiteitä?
Tietysti arkadianmäki rakennuksineen ei ole niitä paloherkimpiä.
Laitetaan vielä pieni riimi näin kulttureille immeisille.
Nykymaailman menoon sydämet tahdistuu
jengi ahdistuu,viholliset vahvistuu
taistelee vastaan matkaa ja aikaa
tottele kelloa,kunnes oot vainaa
duuni painaa,tuloksia sassiin
burn-out meinaa lähtöpassii
hymyile pomolle vaikka hermo ois pinnassa
koneen jatkeena tuotantolinjassa
leimaa kortti,vaihda vaatteet
onks sul nyt massii,siihen mitä tarttet
pomoo varten jäit ylitöihin
et firma pääsis kiinni kiintiöihin
täytyy taas ennätykset lyödä
käärme itseään syövä,oravanpyörä
vieruskaveri sai linjasta kenkää
ylityössä tuet tätä järjestelmää.
VARASTA POMOLTA,SE VARASTAA SULTA,OTA OMAA BÄKKII
SEHÄN SUN SELKÄNAHASTA VOITTOA KÄÄRII
Steen1,varasta pomolta.

Työväenliikkeen uusi laululiike on syntymässä.
Agit-prop saa kovan kilpailijan nykypäivän nuorison edustajista.

9

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikkremimin

Jotta sinustakin tulisi kommunisti,toimi seuraavasti:
      1. Ole katkera kaikille nyt ja aina
      2. Vihaa kaikkia epämieluisia asioita nyt ja aina
      3. Jos vihasi laantuu,hoe "Vittu mä vihaan,vihaan,vihaan...."
      4. Kun vihasi ja katkeruutesi ei enää mahdu Maslovin tarvehierargiaan,alat olla lähellä määräänpäätä,kommunismia
      5. Lopullisen kommunististisen nirvanan saavutat tavatessasi toisen kommunistiksi aikovan tai kommunistiksi pyrkivän toverin,yhteinen viha ja katkeruus tiivistyy porukassa kuten tyhmyyskin.
      6. Alat olla kalkkiviivoilla,tarvitet enää aivopesua,lue Tiedonantajan näkemyksiä asioiden kulusta,sulje silmäsi muilta julkaisuilta.
      7. Jos joskus tuntuu siltä,että joku muukin voisi olla oikeassa,muista "Kenen joukoissa seisot,sen leipää syöt" ja kiellä tunteesi ja suggeroi itsesi pyhään vihaan muita kuin kommunisteja kohtaan.
      8. Syntyy kommunismin syventävä vaihe,opit vihaamaan myös muita kommunistejä,koska he eivät ole kunnollisia kommunistejä.Vihaat Taistolaisia,vihaat Kirveslinjalaisia,vihaat Vasemmistoliittolaisia jne.
      9. Mutta silloin kun alat vihaaman myös itseäsi ja ajatuksiasi,olet maalissa kunnon kommunistinä.
      M.O.T

• k.o.m Mari

Että mä sitten vihaan tollasta tekstii,,,
        Eikös viha ja rakkaus kulje tunnetiloina hyvin lähellä toisiaan,itku ja nauru myös.
        Taidan siis olla hyvinkin rakastava ihminen?

• Alkaa polttaa! Nimimerkkikin on kohtapuoliin "kypsää lihaa", mikäli tulkitsin tekstisi oikein. Kuten huomaat, tämä nykykapitalismi jatkuessaan tekee Sinustakin kommunistin!
        Ei tarvitse tehdä mitään.
        vom

• ...

kukas tässä näyttää vihaavan muita..PERUSTELE mielipiteesi

• Ikkremimin
        ... kirjoitti:

kukas tässä näyttää vihaavan muita..PERUSTELE mielipiteesi

Aapo_Toivanen sanoo:
        Synnyin Nurmeksessa 1981. Sieltä olen ajautunut Uudenkaupungin ja Rauman kautta Eurajoelle. Ammatiltani olen puuseppä.

Toimin aktiivisesti SKP:ssä ja Rauhanpuolustajissa. Olen myös Rauman Asukasyhdistyksen varapuheenjohtaja. Vihaan porvareita, natseja, kapitalismia, sotaa, Usaa, Israelia, turkistarhoja, häkkikanaloita, tehomaataloutta, kuntaliitoksia, rasismia, rahanvaltaa, muuttoliikettä kaupunkeihin, yksityisiä vuokranantajia, veronkiertäjiä, monikansallisia riistofirmoja, Radio Novaa, Radio Cityä, koulujen lakkauttamista, ydinvoimaa, muotia, huumeita, epätasa-arvoa, dance- yms musiikkia, Ulkolaisia sarjaohjelmia, Karhu-lippis-amiksia, kerrostaloja, Natoa, Eu:ta, Kirkkoa, nykyajan kiirettä, nuorison käytöshäiriöitä, vanhusten konservatiivista ja ahdasmielistä ajatusmaailmaa, vapaakauppaa, WTO:ta, IMF:ää, peitenimillä toimivia suojeluskuntia (maakuntajoukot), lastensa kasvatuksen laiminlyöneitä, valkaistuja suodatinpusseja, purukumia, orjakauppaa, rikollisia, kanta-asiakaskortteja, standardoitavissa olevien asioiden standardoimattomuutta...

Listaa voisi vielä jatkaa, mutta nyt en jaksa.

• Ikkremimin kirjoitti:

Aapo_Toivanen sanoo:
        Synnyin Nurmeksessa 1981. Sieltä olen ajautunut Uudenkaupungin ja Rauman kautta Eurajoelle. Ammatiltani olen puuseppä.

Toimin aktiivisesti SKP:ssä ja Rauhanpuolustajissa. Olen myös Rauman Asukasyhdistyksen varapuheenjohtaja. Vihaan porvareita, natseja, kapitalismia, sotaa, Usaa, Israelia, turkistarhoja, häkkikanaloita, tehomaataloutta, kuntaliitoksia, rasismia, rahanvaltaa, muuttoliikettä kaupunkeihin, yksityisiä vuokranantajia, veronkiertäjiä, monikansallisia riistofirmoja, Radio Novaa, Radio Cityä, koulujen lakkauttamista, ydinvoimaa, muotia, huumeita, epätasa-arvoa, dance- yms musiikkia, Ulkolaisia sarjaohjelmia, Karhu-lippis-amiksia, kerrostaloja, Natoa, Eu:ta, Kirkkoa, nykyajan kiirettä, nuorison käytöshäiriöitä, vanhusten konservatiivista ja ahdasmielistä ajatusmaailmaa, vapaakauppaa, WTO:ta, IMF:ää, peitenimillä toimivia suojeluskuntia (maakuntajoukot), lastensa kasvatuksen laiminlyöneitä, valkaistuja suodatinpusseja, purukumia, orjakauppaa, rikollisia, kanta-asiakaskortteja, standardoitavissa olevien asioiden standardoimattomuutta...

Listaa voisi vielä jatkaa, mutta nyt en jaksa.

mitä purkassa on vikaa?

• herra yksilön vapaus

vain suomalainen nuoriso kuuntelee vihaisia nuoria miehiä. kansakunnalle noin yleisesti iskee hitaampi ja pelkistetympi kapinointi.

tässä lahtelaispanos maailman epäkohtien tulkitsemiseen;

"taas muutaman tonnin liksaa sain
      oon vanhempi ja kohta kuolenkin kai
      mutta vielä en oikein mä joutais pois
      vielä velkaa pankille jäljellä ois

iltamyöhällä haalarit riisua saan
      oon niin poikki etten jaksa haukotellakaan
      painun velkavankilaani nukkumaan
      ja puolikuolleena aamulla herätä saan

ei ole mulla muuta suuhunpantavaa
      paitsi hammasharja ilman golgataa
      vielä postiani ehdin kurkistamaan
      onko korkoja menty tarkistamaan

taas on mulla pitkä päivä edessä
      jo pomo siellä seisoo kello kädessä
      hän väittää että kaikki kuuluu urakkaan
      ja mikä kuulu ei se pannaan kuulumaan

koittaa viimein iltapäivä perjantain
      pyysin tonnin kottia ja satasen sain
      täytyy kiitollinen olla olevinaan
      sillä onhan tuo pomokin maksavinaan"

turo`s hevi gee

hienosti kerrottu asioiden laidoista ilman vittuja ja arkadianmäen polttamisia.

• Wäinä

Tuon saman asian sanoi Lassi Sinkkonen v.-66 näin.

Maailman jonka odotan tulevan
        ei välttämättä tarvitse olla sarvi
        täynnä autoja ja automaatteja

ei marmorista
        ja ikuisista metalleista rakennettuja
        kaupunkeja
        yllätyksiltä ja vaativilta ratkaisuilta
        suojattuja

riittää
        kun näen valtiomiesten neuvottelevan
        ratkaisevan ongelmia

sotilaiden hylkäävän aseensa
        ja palaavan kotiin

riittää
        kun saan päivittäin leipäni
        huoneen asuttavakseni
        ja hivenen enemmän kunnioitusta
        työtäni kohtaan

riittää
        kun näen epävarmuuden katoavan
        ja avoimen hymyn nousevan ihmisten kasvoille

Näin siis työläiskirjailija Sinkkonen "Helsingin Lauttasaaresta,kuka häntä ei olisi potkaissut,ainakin kerran",kuten hän itse sanoi.

Onko Solveigin Laulu,Sirkkelisirkus,Sumuruisku kommunistien propakandaa? Työväenkirjallisuutta se ainakin on.
        Tällaisia kommunisteja porvari pelkäsi 70-luvulla ja nukkui huonosti.Voi jumalauta sanon minä,katsokaa mitä teillä on tänään.

Sinkkosen kuolemasta tulee 2006 kuluneeksi 30 vuotta.Siitä on hieman yli tuon,kun tapasin hänet yhden maakuntalehden toimituksessa tarjoamassa runojaan.Sillä radikaalilla vuosikymmenelläkin työläiskirjailijan leipä oli tiukassa,nykyisin sillä ei elä kukaan.Paitsi ne,joiden leipä kasvaa porvarin ansarin ruokamullassa.

Sinkkonen oli kommunisti,joka ei kelvannut taivaaseen eikä helvettiin.Häntä löivät niin omat kuin vieraat.Viimeisimmän kirjan arvostelu oli niin raju,ja lähinnä omilta,että Sinkkonen lopetti kirjoittamisen - pistoolilla.
        Eikä hän halunnut kuin,asunnon,leivän ja vähän arvostusta työlle.

Ja mikä se sitten on työläiskirjallisuutta tai työläisrunoutta?
        Työväenmusiikkia on se musiikki mitä työväki kuuntelee.Kai sitten työväenkirjallisuutta on se mitä työväki lukee.
        Matti ja Teppo,Kari Tapio jne. ovat,saatana,työväenmusiikin edustajia koska työväki on siitä valmis maksamaan.Muu kategorointi
        on perseestä ja keinotekoinen.
        Ottamatta mitenkään kantaa hyvyyteen tai huonouteen niin räppi on tänään sitä mitä punk oli eilen.Työläispentujen kapina on suurten levy-yhtiöiden hanskassa.Mutta entä jos se karkaa sieltä? Voimaa on takana ja silloin saattaa vanhat komukatkin nukkua yhtä huonosti,kuin porvarit ennen.Ja porvari ei uskalla nukkua lainkaan.Venäjällä kontrasti on hallitsematon jo nyt,nahkatukka on suurta muotia.

Mikä se sitten olisi työväenkirjallisuutta?Remes ja Hotakainenko parhaassa tapauksessa? Jerry Cottonko siinä toisessa? Ajatteleppa oikein ajatuksen kanssa mitä Sinkkonen sanoi runossaan ja katso tätä päivää.
        Minäkin tyytyisin vähään jos saisin valita sen paljosta.

Pokkesitko katsomassa "kielletyt kirjat" listaa hakukoneelta?
        Sehän alkaa kysymyksellä: mitä yhteistä on Lumikilla ja Madonnalla? He ovat molemmat neitsyitä, ei kun.....

• Kyllä täältä löytyy yks´ niin helevetin vihanen vanha mies, joka kuuntelee nuorisomusaa!
        "Herra yksil.." ei yleistä. Muuten esittämäsi runo oli sekin helevetin hyvä,kiitos siitä!
        vom

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      167
      1404
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      995
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      640
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      602
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      563
    Aihe