Ajatuksiani Janista ja hänen musiikista

Sähäkkä Siili

Koska täällä suomi24 keskusteluissa tuntuu olevan vallitsevana linjana muiden mollaaminen ja pahan puhuminen haluan omalta osaltani muuttaa keskustelun suuntaa kirjoittamalla omia ajatuksiani Janista ja hänen musiikistaan.

Olen miehen tavannut pariinkin otteeseen. Kohtelias ja ystävällinen mies. Monilla saman ikäisillä sekä nuoremmilla ja vanhemmillakin ihmisillä olisi paljon opittavaa käytöstavoissa. Jani huomioi kaikki, jotka häntä lähestyvät. Niin kiire hänellä ei ole, ettei ehtisi moita sanoa. Jos joku haluaa tästä olla erimieltä ja väittää että se on vain rooli ja ulkokuori, niin aika ponnetonta mokomat väitteet. Ei kukaan pysty teeskentelemään käytöstapoja, jos niitä ei ole todella oppinut.

Musiikki on minusta mukavaa ja jaksan kuunnella sitä aina uudestaan. En väitä että se olisi sitä kaikille. En minäkään jaksa kuunnella kaikkia musiikia tehneitä artisteja tai yhtyeitä. En silti kulje maailmalla haukkumassa heitä tyhmiksi, wannabeeksi tai rumiksi. En vaikka saattaisivat sitä mielestäni olla. En myöskään usko että minun Jani-fanius on yhdeltäkään muulta artistilta pois.

Janin musiikki vaikuttaa minuun monin eritavoin. On kappaleita joita haluan kuunnella ollessani allapäin, koska ne ilahduttavat mieltäni. Toisia lauluja haluan kuunnella silloin kun olen iloinen ja innoissani. Ne korottavat riemuni taivaisiin ja koen suurta iloa voidessani laulaa kappaleiden mukana.

Janin musiikki saa minut luovaksi. Haluan piirtää ja maalata kaiken kauniin kuviksi jotta voisin konkreettisemmin kokea musiikin minussa herättämät tuntemukset ja ajatukset.

Janin musiikki on sopivaa minulle. Enkä varmasti ole ainoa joka siitä pitää. Miksi Janilla muuten olisi niin paljon faneja? Kaikki fanit eivät käy täällä jo tämän foorumin kurjan ilmapiirin takia. Antakaa siis meille faneille rauha ihailla idoliamme annammehan mekin teille rauhan ihailla omia idoleitanne!

Ja lopuksi Janin esimerkki on saanut minut tavoittelemaan omaa unelmaani. Hänen malliaan seuraten olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja ryhtynyt tuumasta toimeen. Aion saavuttaa unelmani ja haaveeni. Siitä kuuluu suurin kiitos Janille jonka kappale herätti minussa uskon siihen että unelmat voivat toteutua jos niitä jaksaa yrittää tavoittaa.

Tätä ei yksikään antifani saa minulta pois!
(huom. antifani=epäfani ei väärinkirjoitettu Antti-fani)

10

1347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulolla ollut

      On mukava lukea asiallista tekstiä. Maailma olis varmaan paljon parempi paikka jos me annettaisiin kaikkien kukkien kukkia. Ja jokaisella meistä on omat mielipiteemme, mutta miksi ne negatiiviset pitäis aina tuoda kovalla äänellä esiin. Tuntuu tosi pahalta kun jotain haukutaan rumaksi tai läskiksi, ei kait se ulkonäkö ole muuta kuin misseillä ykkösasia.

    • mieltä,

      Jani on synnynnäinen muusikko

    • Cooperr

      Allekirjoitan tuon kirjoituksesi täysin.

      Ja tuo viimeinen kappaleesi, jossa kirjoitit, että Jani on saanut sinut uskomaan unelmaasi, voisi olla minun näppikseltäni :D

    • Unelmat toteen!

      Erittäin hieno kirjoitus ja täyttä asiaa! Janilta oon minäkin saanut elämääni älyttömästi lisää. Ja paljon!

    • H.I.

      Juuri näin minäkin koen Janin ja hänen musiikkinsa. Alumiinitähdet-cd on lähes puhki kulunut ja nautin suuresti voidessani laulaa sen ihanien biisien mukana.
      On monia artisteja, joiden musiikista tai ulkonäöstä en pidä, mutta en minäkään käy heitä haukkumassa täällä tai millään muullakaan foorumilla.
      Miellyttäviä musiikkihetkiä niin Janifaneille kuin kaikille muillekin.

    • Ihme ja Kumma

      Puuttumatta mitenkään muuten tekstin sisältöön tekeepi mieleni minun kysyä, että mikä on antifani? Siitä tuskin löytty määritelmää Nykysuomen Sanakirjasta tai googlettamalla.

      Taasko täällä ollaan jakamassa ihmisiä kahteen leiriin? Joko olet 100%:sti janifani tai sitten et mitään.

      • Sivistyssanailija

        Anti ilmaisee alk. kreikkalaisissa ja uuslatinalaisissa sanoissa etuliitteenä vastakohtaa ta vastustavaa käsitettä.(Sivistyssanakirjan mukaan). Vrt Antikristus!


      • Sähäkkä Siili

        Googlen haulla löytyi 115 osumaa sanalle antifani. Yleisemmin käytetty keskusteluissa ja tarkoittamaan fanin vastakohtaa.

        Sanakirjan mukaan:
        anti(kreik.) vastaan (ilmaisee yhdyssanoissa vastakohtaa)

        Esimerkkejä anti-etuliitteen käytöstä:
        - antikristus eli vastakristus väärä profeetta,
        - antipatia eli vastenmielisyys
        - antibiootti eli bakteereita tuohoava vasta-aine
        - antiseptiset aineet eli bakteereja tuhoavat aineet.

        Eli en ole jakamassa faneja mihinkään kasteihin. Olen jakamassa keskusteluissa vallalla olevaa tyyliä asialliseen ja asiattomaan. Asiatonta on muiden ihalun kohteen halventaminen ja haukkuminen, eikä tämä koske vain Janin faneja vaan kaikkia muitakin.

        Ihailuni kohteen haukkuminen ei saa minun ihailuani laantumaan. Sitä ei voi muuttaa kuin minä tai Jani.


    • jarno trolli

      symppis tyyppi, huonoa musiikkia.

    • JANIittaaja

      Kirjoitit puhtaaksi minun ajatukseni Janin musasta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe