Tuskainen kohta vuosi Suvelaa ja ihan hajalla.. Espoon kaatopaikkahan tämä alue on. NO okei tiesin jo etukäteen ennen muuttoa että tehdään kuten kaikki muutkin eli halvan vuokra-asunnon perässä juostaan kun ei muualla niitä ainakaan liikaa ole.
Mutta valinta onnistui kuitenkin siinä mielessä hyvin että ei tämä kuutisen vuotta vanha asunto ole mikään huono ratkaisu ottaen hintatason huomioon. Mutta entäs se naapurusto.. voi tsiisus. Jostain syystä täällä on enemmän kaljoittelijoita molemmista sukupuolista ja kaikista ikäryhmistä eniten mitä olen missään nähnyt, ja olen kuitenkin asunut eripuolilla pk-seutua koko ikäni... Eikä siinä kaikki, maahanmuuttajahäiriköt päälle ja teinix meininki joka tuntuu olevan nykyään biletystä ja möykkäämistä viikonpäivästä ja kellonajasta riippumatta. Vittu kun käy vituttamaan ;)
Mutta onneksi on muutto kohta edessä, Tapiola kutsuu!! Mutta näin avautumisen ohella vielä vinkkinä kaikille varsinkin lapsiperheille: Älkää valitko Suvelaa asuinpaikaksenne ;)
Suvela - Welcome to Hell
32
11179
Vastaukset
- caariinaa
Sinne pariki sossutanttaa yritti ujuttaa mua tossa viitisen vuotta sitte. Pistin hanttiin ku tiesin paikan ihanuuden vaikka asuinki sillo vanhempien luona eli piiloasunnoton. No sitte löyti tosi viihtysä kaksio ja sen jälkeen vielä toinen ja samoihin aikoihin Lepuskista kaupungin asunto johon en sit tietenkää muuttanu ku asunto oli jo.
Mut siis joo, oon kuullu et nimenomaan niitä jotka ei heti rupee hirveesti karjumaan ja kitisemään ja jotka on lailla helpommin käsiteltävän tuntusia , niin niille tarjottais aina tota v-tun Suvelaa. Sieltä jotain yksiötä tornitalosta, on kuulemma siistiä ja ihan jees. My ass....- Asujain
15 vuotta olen asunut Suvelassa, enkä ole tuollaisiin ilmiöihin törmännyt. Tosin en asu missään Espoonkruunun sossuasunnossa. Btw, täällä tapahtuu nykyään paljon vähemmän rötöksiäkin kuin esim. etelä-Espoossa.
- zep
Asujain kirjoitti:
15 vuotta olen asunut Suvelassa, enkä ole tuollaisiin ilmiöihin törmännyt. Tosin en asu missään Espoonkruunun sossuasunnossa. Btw, täällä tapahtuu nykyään paljon vähemmän rötöksiäkin kuin esim. etelä-Espoossa.
En onnekseni asu siellä, mutta joudun erinäisten syiden takia viikoittain liikkumaan kulmilla. Nuoriso r'yhää ja häiriköi, juoppoja joka kulman takana tasaisesti ja valitettavasti nappiniilojakin mahtuu sekaan. Jouduin tuossa hiljattain poikkeamaan paikallisessa ravintolassa ja vaikka mulle vakuuteltiin, että on kulmakunnan siistein (Espoon keskusta nyt ei lasketa mukaan), niin voi kiesus, mitä populaa hengaili silmät tomaatteina asiakkaina. Ihme, että muutamat asialliset asiakkaat pystyivät paikalla olemaan.
Enpä sitten viitsinyt kokea naapuribaaria enää.
Ja vain Keravalla mulle on käynyt niin kuin Suvelassa:
2 n. 13-15v jannua tulee kaljat kourassa mua vastaan ja pummaavat röökiä ja jos ei tipu, lätty lätisee. Mä en voinut, kuin nauraa - toinen hyvä, kun pystyssä pysyi. - alhaalla..
Asujain kirjoitti:
Sanotaan että sen näkee rappukäytävän siisteydestä minkälaiseen taloon tultiin! Eli kaikki talot Suvela, Kirstinmäkin, Kirkkojärvi eivät ole pummi taloja jne. Mutta siellä tosiaan asuu Suomen pohjasakan "kermaa" koska asunnot on halvimpia kaikille ja ne ei muille kelpaakkaan.
Pitää myös paikkansa että on se alue siivoutunut niistä huonoimmista ajoista. Mutta missään muualla ei tätä kyseistä kansaa näe mitä tuolla näkee! Rikollisethan monesti sijoitetaan muualle eli ketkä siellä on rötöstelly asuvat jossakin muualla samoin moni narkkari jotta heidän elin ympäristö muuttuisi.
Kuten tuolla sanottiin niin en kyllä itsekkään suosittelisi lapsi perheelle sitä seutua, ei se ole oikea paikka kehittyä ja saada kavereita ja käydä koulua. - Asujain
alhaalla.. kirjoitti:
Sanotaan että sen näkee rappukäytävän siisteydestä minkälaiseen taloon tultiin! Eli kaikki talot Suvela, Kirstinmäkin, Kirkkojärvi eivät ole pummi taloja jne. Mutta siellä tosiaan asuu Suomen pohjasakan "kermaa" koska asunnot on halvimpia kaikille ja ne ei muille kelpaakkaan.
Pitää myös paikkansa että on se alue siivoutunut niistä huonoimmista ajoista. Mutta missään muualla ei tätä kyseistä kansaa näe mitä tuolla näkee! Rikollisethan monesti sijoitetaan muualle eli ketkä siellä on rötöstelly asuvat jossakin muualla samoin moni narkkari jotta heidän elin ympäristö muuttuisi.
Kuten tuolla sanottiin niin en kyllä itsekkään suosittelisi lapsi perheelle sitä seutua, ei se ole oikea paikka kehittyä ja saada kavereita ja käydä koulua.Turha teidän mutu-asiantuntijoiden kanssa on kiistellä. Paatos kun paistaa jutuistanne niin selvästi läpi. Uskon kuitenkin tietäväni teitä paremmin missä mennään - 15 vuoden kokemuksella. Itse en ole havainnut juuri eroa muiden Espoon vastaavien betonilähiöiden kanssa. Jos hengailee paskasakin suosimissa paikoissa niin tilanne on varmaankin aivan toinen. Minut pitää niistä onneksi loitolla sankka tupakansavu.
Jossain kuitenkin täytyy asua. 8 vuoden kuluttua siirryn eläkkeelle ja muutan omaan talooni landelle. Tämä luukku pannaan myyntiin ja uskon saavani sijoittamani rahat korkoineen takaisin. Vaikka sijoitusasunnoksi en todellakaan tätä ole hankkinut. - kokemuksella
Asujain kirjoitti:
Turha teidän mutu-asiantuntijoiden kanssa on kiistellä. Paatos kun paistaa jutuistanne niin selvästi läpi. Uskon kuitenkin tietäväni teitä paremmin missä mennään - 15 vuoden kokemuksella. Itse en ole havainnut juuri eroa muiden Espoon vastaavien betonilähiöiden kanssa. Jos hengailee paskasakin suosimissa paikoissa niin tilanne on varmaankin aivan toinen. Minut pitää niistä onneksi loitolla sankka tupakansavu.
Jossain kuitenkin täytyy asua. 8 vuoden kuluttua siirryn eläkkeelle ja muutan omaan talooni landelle. Tämä luukku pannaan myyntiin ja uskon saavani sijoittamani rahat korkoineen takaisin. Vaikka sijoitusasunnoksi en todellakaan tätä ole hankkinut.Eikä siinä ole edes koko ikäni vielä! 10 vuotta on siellä Espoon keskustan lähistöllä asuttu lapsena ja nykyään liikun siellä työni puolesta hyvin usein. Tottakai lähes kaikissa muissakin lähiöissä on pohjasakat mutta kyllä tuo kyseinen alue vetää pohjat sitä nyt kukaan ei voi kiistää. Ei missään muissa Espoon lähiöissä näe sellaisia ihmisiä mitä tuolla asuu. Toisessa talossa asuu mannet, narkkarit, rikolliset ja voi olla joku kunnon kansalainenkin ja viereinen talo taas voi olla omistusasuntojen talo jossa taas ei näitä ihmisiä ei ole. Kuten sanoin niin minun kokemukseni ei ole hengailua vaan perustuu lapsuuden näkymiin ja kokemuksiin ja nykyään taas työn puolesta saatuun kokemukseen. Mun kokemus ei perustu vain yhteen taloon vaan lähes jokaiseen kerrostaloon siellä.
- jeppe
kokemuksella kirjoitti:
Eikä siinä ole edes koko ikäni vielä! 10 vuotta on siellä Espoon keskustan lähistöllä asuttu lapsena ja nykyään liikun siellä työni puolesta hyvin usein. Tottakai lähes kaikissa muissakin lähiöissä on pohjasakat mutta kyllä tuo kyseinen alue vetää pohjat sitä nyt kukaan ei voi kiistää. Ei missään muissa Espoon lähiöissä näe sellaisia ihmisiä mitä tuolla asuu. Toisessa talossa asuu mannet, narkkarit, rikolliset ja voi olla joku kunnon kansalainenkin ja viereinen talo taas voi olla omistusasuntojen talo jossa taas ei näitä ihmisiä ei ole. Kuten sanoin niin minun kokemukseni ei ole hengailua vaan perustuu lapsuuden näkymiin ja kokemuksiin ja nykyään taas työn puolesta saatuun kokemukseen. Mun kokemus ei perustu vain yhteen taloon vaan lähes jokaiseen kerrostaloon siellä.
Suomesta ei rauhatonta lähiötä löydykään.
Opiskelijakämpät on hieman toinen juttu. Esim. siistiltä näyttävä Otaniemi on parhaimmillaan saanut valituksia metelöinnistä Leppävaarasta asti!
> Tottakai lähes kaikissa muissakin lähiöissä on
> pohjasakat mutta kyllä tuo kyseinen alue vetää
> pohjat sitä nyt kukaan ei voi kiistää.
Juurihan tuossa 15 vuotta alueella aikuisena asunut kiisti.
> Mun kokemus ei perustu vain yhteen taloon
> vaan lähes jokaiseen kerrostaloon siellä.
Jos tunnet jokaisen talon niin sanohan montako taloa siellä on ja kuinka moni niistä on vuokrataloja? - ja...
jeppe kirjoitti:
Suomesta ei rauhatonta lähiötä löydykään.
Opiskelijakämpät on hieman toinen juttu. Esim. siistiltä näyttävä Otaniemi on parhaimmillaan saanut valituksia metelöinnistä Leppävaarasta asti!
> Tottakai lähes kaikissa muissakin lähiöissä on
> pohjasakat mutta kyllä tuo kyseinen alue vetää
> pohjat sitä nyt kukaan ei voi kiistää.
Juurihan tuossa 15 vuotta alueella aikuisena asunut kiisti.
> Mun kokemus ei perustu vain yhteen taloon
> vaan lähes jokaiseen kerrostaloon siellä.
Jos tunnet jokaisen talon niin sanohan montako taloa siellä on ja kuinka moni niistä on vuokrataloja?En tiedä moniko on vuokratalo mutta näkee sen yleensä rapun kunnosta jo asuuko siellä omistusasunnon asukkaita vai vuokralaisia. Vuokra-asuntoihin laitetaan siellä mitä vaan mutta ei omistusasuntoihin niinkään.
- Colt
ja... kirjoitti:
En tiedä moniko on vuokratalo mutta näkee sen yleensä rapun kunnosta jo asuuko siellä omistusasunnon asukkaita vai vuokralaisia. Vuokra-asuntoihin laitetaan siellä mitä vaan mutta ei omistusasuntoihin niinkään.
Pari vuotta sitten pääsin sieltä viimein pois. Syntymästä asti asuin kirassa ikävuoteen 33. Viimeiset 12. vuotta pienessä espoonkruunun kämpässä.
Nuorenpana sitä suvelassa asumista häpesi. Aluehan on ainakin eliitti espooseen verrattuna ihan perseensyömä. En ole koskaan keksinyt alueesta mitään muuta hyvää kuin sen että pentuna riitti paljon kavereita.
Kauniita nuoria naisia paikka ei tunnu kiehtovan, kaikkea muuta porukkaa siellä tunnetusti riittää. - ollaan
Colt kirjoitti:
Pari vuotta sitten pääsin sieltä viimein pois. Syntymästä asti asuin kirassa ikävuoteen 33. Viimeiset 12. vuotta pienessä espoonkruunun kämpässä.
Nuorenpana sitä suvelassa asumista häpesi. Aluehan on ainakin eliitti espooseen verrattuna ihan perseensyömä. En ole koskaan keksinyt alueesta mitään muuta hyvää kuin sen että pentuna riitti paljon kavereita.
Kauniita nuoria naisia paikka ei tunnu kiehtovan, kaikkea muuta porukkaa siellä tunnetusti riittää.Itse lähdin sieltä peruskoulun yläasteen viimesellä. Surkeeta oli koulukin ja onko mikään muuttunut tähän päivään mennessä? voi ... sitä' kurjuutta mitä sielläkin sai melkein kymmenen vuotta nähdä, narkkarit nakkelee roskapussit ikkunasta pihalle, roikottaa lastaan ikkunasta, namusetä houkuttelee metsässä, poliisi monta kertaa viikossa käy talossa milloin missäkin rapussa ja joskus ambulanssi, talon väki tappelee keskenään, joku teki taas itsarin jossain, kaikki varastetaan poliisi ampuu jotakin pakenijaa. Moni lapsuuden ystävä on teillä tietämättömillä, mitä tiedän niin kaksi kuollut, monista tullut juoppo tai narkkari tai on vankilassa..
: Se on sen alueen elämää :) Kertokaa nyt jotain positiivistakin :D - Colt
ollaan kirjoitti:
Itse lähdin sieltä peruskoulun yläasteen viimesellä. Surkeeta oli koulukin ja onko mikään muuttunut tähän päivään mennessä? voi ... sitä' kurjuutta mitä sielläkin sai melkein kymmenen vuotta nähdä, narkkarit nakkelee roskapussit ikkunasta pihalle, roikottaa lastaan ikkunasta, namusetä houkuttelee metsässä, poliisi monta kertaa viikossa käy talossa milloin missäkin rapussa ja joskus ambulanssi, talon väki tappelee keskenään, joku teki taas itsarin jossain, kaikki varastetaan poliisi ampuu jotakin pakenijaa. Moni lapsuuden ystävä on teillä tietämättömillä, mitä tiedän niin kaksi kuollut, monista tullut juoppo tai narkkari tai on vankilassa..
: Se on sen alueen elämää :) Kertokaa nyt jotain positiivistakin :DNo ainakin joistain taloista on hienot näköalat jos asuu korkealla. Onhan siellä pikkunen kirjasto ja hieno uimahalli aika lähellä.
Vähemmistöhän siellä kuitenkin toilailee, suurin osa suvelassa on ihan mukavia ihmisiä. Siellä asuu ihan tavallisia ja onnellisia perheitä.
Sitten joskus kun ensimmäisen talon suvelassa talonpurkaajat räjäyttää, täytyy mennä sinne skoolaamaan ja huutamaan. - Suvelasta
ollaan kirjoitti:
Itse lähdin sieltä peruskoulun yläasteen viimesellä. Surkeeta oli koulukin ja onko mikään muuttunut tähän päivään mennessä? voi ... sitä' kurjuutta mitä sielläkin sai melkein kymmenen vuotta nähdä, narkkarit nakkelee roskapussit ikkunasta pihalle, roikottaa lastaan ikkunasta, namusetä houkuttelee metsässä, poliisi monta kertaa viikossa käy talossa milloin missäkin rapussa ja joskus ambulanssi, talon väki tappelee keskenään, joku teki taas itsarin jossain, kaikki varastetaan poliisi ampuu jotakin pakenijaa. Moni lapsuuden ystävä on teillä tietämättömillä, mitä tiedän niin kaksi kuollut, monista tullut juoppo tai narkkari tai on vankilassa..
: Se on sen alueen elämää :) Kertokaa nyt jotain positiivistakin :DOlen asunut kylläkin omistusasuntotalossa, mutta ei täällä kyllä mitään kummempaa ole tapahtunut. Sparin ja Satulinnan kulmilla pyörii kyllä monennäköistä hullua ja juoppoa, mutta missä asun ei niitä onneksi paljon ole näkynyt. Vuokrataloissa varmaan asuu monenlaista, mutta ainakin meidän talossa ja lähitaloissa ihan suht normaalia porukkaa. Mun mielestä täältä pitäiskin saada vähennettyä noita ongelmaporukoita, ja kunnon ihmisiä muuttaa lisää.
Tiesin alueen huonosta maineesta jo etukäteen mutta olen huomannnut että ehkä alueella on vanhastaan huono maine tai sitä liioitellaan paljon, ei täällä sen kummempaa mun mielestä ole kuin joillain muilla auinalueella Espoossa. Kyllä sen maineen taitavat aiheuttaa tietyt asukkaat tietyissä vuokrataloissa ja sama ongelma on joka alueella missä on vuokrataloja ja niissä juoppoja, hulluja ja narkkareita. - sellaselta
joita suvelassa espoonkruunun kämpissä asuu, olisit ollut kuin kala vedessä kaltaistesi joukossa juttujes perusteella...
- ex-paikallinen
Suvelasta kirjoitti:
Olen asunut kylläkin omistusasuntotalossa, mutta ei täällä kyllä mitään kummempaa ole tapahtunut. Sparin ja Satulinnan kulmilla pyörii kyllä monennäköistä hullua ja juoppoa, mutta missä asun ei niitä onneksi paljon ole näkynyt. Vuokrataloissa varmaan asuu monenlaista, mutta ainakin meidän talossa ja lähitaloissa ihan suht normaalia porukkaa. Mun mielestä täältä pitäiskin saada vähennettyä noita ongelmaporukoita, ja kunnon ihmisiä muuttaa lisää.
Tiesin alueen huonosta maineesta jo etukäteen mutta olen huomannnut että ehkä alueella on vanhastaan huono maine tai sitä liioitellaan paljon, ei täällä sen kummempaa mun mielestä ole kuin joillain muilla auinalueella Espoossa. Kyllä sen maineen taitavat aiheuttaa tietyt asukkaat tietyissä vuokrataloissa ja sama ongelma on joka alueella missä on vuokrataloja ja niissä juoppoja, hulluja ja narkkareita.Mutta meno siellä onkin varmaan vähän rauhoittunut, liekö ihan tarkoituksella vähän rauhoitettu aluettakin.
- Anonyymi
Asujain kirjoitti:
Yes iha oikei
- m_x_y
Sanoisin, että Suvela on asuntojen hintatasoon nähden aliarvostettu.
Suvelassa on paljon vuokrataloja muutettu omistustaloiksi ja lisäksi Espoolla on suunnitelmia pistää Espoon keskus uusiksi.
Jos hyvässä lykyssä 1300 eurolla saa neliön Suvelasta niin on siinä enemmän potentiaalia nousta / vähemmän pudota kuin 2-3 kertaa kalliimmilla alueilla.
Onhan se Kirstinmäki kyllä tylynnäköinen paikka! Mutta silti ihan viherparatiisi verrattuna vaikka yli 2 kertaa kalliimpaan Merihakaan.- Niin?
Mitä suunnitelmia Espoolla on pistää Espoon keskus uusiksi ?
- ana77
Niin? kirjoitti:
Mitä suunnitelmia Espoolla on pistää Espoon keskus uusiksi ?
Ainakin kaupungintalo (tjsp) on kuulemma menossa uusiksi. Myös jotain ostoskeskusta on suunniteltu.
- minä
ana77 kirjoitti:
Ainakin kaupungintalo (tjsp) on kuulemma menossa uusiksi. Myös jotain ostoskeskusta on suunniteltu.
Koko espoon keskus ja suvela pitäs purkaa maan tasalle ja rakentaa uudestaan. Se on aivan kauhea jäänne jostain vuosikymmenien takaa jollon taloja oli ilmeisesti suunnittelemassa umpisokeat tyypit.
- suvelan-asukki
minä kirjoitti:
Koko espoon keskus ja suvela pitäs purkaa maan tasalle ja rakentaa uudestaan. Se on aivan kauhea jäänne jostain vuosikymmenien takaa jollon taloja oli ilmeisesti suunnittelemassa umpisokeat tyypit.
Jaa-a, en nyt menisi sanomaan. Suvelan maine juontaa juurensa 1970 luvulta ja maine ei ole hävinnyt vaikka paikka on rauhoittanut. Koko pienen ikäni eli 17v olen täällä asunut, kyllä, juuri näissä "pahamaisissa jumalanhylkäämissä" vuokra-asunnoissa, kirstinmäessä. Tässä asun ja koskaan ei ole minulle mitään käynyt. On täällä paljon ulkomaailaisia, suurinosa erittäin mukavia. Kyllä minäkin yöllä heitä pelkään mutta koskaan ei mitään ole käynyt. Mukava paikka asua mutta pitää vain olla illemmalla hieman varuillaan, ihan niinkuin muuallakin. Tervetuloa mukavaan paikkaan asua!
- Anonyymi
Suvela hoodz😈🌆
- Anonyymi
Pätee edelleen :) Moni lähiö tuhoutuu samalla lailla, muuta ajoissa jos voit.
- Anonyymi
Joo EI! Muuttaa pitäisi johonkin, mutta sinkkunaisena en uskalla Suvelaa/Espoon keskusta ajatellakaan. Tutustuin alueen tasoon poikani asuttua siellä pari vuotta.
- Anonyymi
Suvela on vielä hyvin pientä Itä-Helsinkiin verrattuna…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suvela on vielä hyvin pientä Itä-Helsinkiin verrattuna…
itä-helsinki on vielä pientä suvelaan kiloon ja leppävaaraan verrattuna...
- Anonyymi
No niih kuulkaas nyt tarkkaan koko Espoo on yhtä sossulähiötä jopa Westendin alueelle rakennetaan Sossu raha kerrostaloja
- Anonyymi
Espoon kaavoitusta koskien, tuo oli hyvä uutinen pitkään, pitkään auikaan. Kerro minnepäin Westendiä niitä pienituloisia mamuja aletaan sijoittaa.
Toinen korjausta vaativa alua on Tapiolan alue. Tuolla on nykyään selvästi alimoitoitettu maahanmuuttajille soveltuvien asuntojen kaavoitus ja rakentaminen. Myös Tapiolaan pitää saada nopealla aikataululla tervettä ja elinvoimaista monikulttuurisuutta.
- Anonyymi
Suvelassa asuu Sultan.
- Anonyymi
Suvelan surmaaja ja Kirstinmäen kiristäjä ovat karmeita äijiä.
- Anonyymi
Aivan alamaailman paikka asua, oikea slummi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan alamaailman paikka asua, oikea slummi.
samaa mieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
samaa mieltä
Tupakoitsijoiden paratiisi. Joka ainoassa taloyhtiössä tupakointi sallittu joka paikassa.
Suvelaan ja Espoon keskustaan tietää tulleensa, jos ei muutoin tunnista aluetta, on karsea kessun haju joka paikassa.
Ei siis maahanmuuttajista tai somaleista vaan kantasuomalaisista ketjupolttajista. Just sopiva paikka mm. heille jotka vapautuvat vankilasta, tupakoivat päivät pitkät ja eivät välitä naapureistaan.
Edustaa tyypillistä käsitettä - helmiä sioille -koska tarjolla on asuntoja mahtavilla näköaloilla mutta tupakanhajun ja siivottomuuden kera. Tupakoijien pilaama asuinalue, ehdottomasti!
. Ensin oli maahanmuuttajia jotka huonon maineen takia lähtivät karkuun, sitten tuli nämä avioerossa rahansa ja omaisuutensa hävinneet muijat ja äijät ja sitten tuli kessuttelijat joita asuu siis ihan joka taloyhtiössä ja jotka terrorisoivat naapureitaan.
Osa ihan selkeitä rikollisia, vankilataustaa takana. Naapureilta varastetaan kellareista tavaraa.
Itsellä ulko- ovessa selkeitä jälkiä siitä että on yritetty päästä asuntoon postiluukun kautta jollain ihme vempaimella, hirveät rannut ovenkarmissa ja kädensijan kohdalla.
Vaarallinen paikka asua pitää olla näkymätön eikä valittaa mistään, muutoin joutuu mustalle listalle ja rikollisten silmätikuksi.
Taloyhtiöiden hallitukset täysin näiden näppien välissä puristuksissa. Osa seksuaalirikollisia, taustalla raiskauksia ja väkivaltarikoksia kuin myös osalla ihan pelkkää varastelua ja huijausta, huumetaustaa osalla..
Westendissä ja Tapiolassa ollaan tyytyväisiä.
Espoo on onnistunut siinä missä muut epäonnistuneet; on saatu oma asuinalue ei toivotuille hankalille ja naapureilleen harmia tuottaville taparikollisille ja tupakansavulla naapureitaan häiriköivile. Se asuinalue on Suvela- Espoon keskus.
Talousrikollisia osa..sellaisen kun saa taloyhtiön hallitukseen niin avot’
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449321
- 785862
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14810Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414346- 583864
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella553566Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313459- 472658
- 342182
- 401990