Kyllä minäkin harkitsen muuttoa kokoajan pois Suomesta. Kyllä tämä holhous yhteiskunta ottaa päähän. Tänne toteutetaan kaikki sellaiset lait mitkä ovat vain huononnuksi tavalliselle kansalaiselle, mutta jos olisi jotain sellaista mistä tavallinen ihminen pääsisi nauttimaan niin siihen Suomi saa aina poikkeuslakeja ja siirtymä aikoja. Suomessa on koko elämä tehty yhdeksi helvetiksi. Tulovero on korkea autovero on korkea viinavero on korkea etkä saa tuoda viinaa etkä autoja ulkomailta kaikki on meiltä estetty vaikka eu:ssa pitäisi tavaran kuin tavaran liikkua maasta toiseen vapaasti ja jos on vero maksettu jo toiseen eu maahan niin siitä ei pitäisi enään periä veroa toisessa maassa, mutta näitä kaikkia asioita Suomi vaan rikkoo. Ja sitten täällä on vielä tämä tyhmä ajovalo päivä pakko taidan muuttaa sellaiseen maahan missä saa käyttää tervettä järkeä. Kohta Suomeen määrätään ympärivuotinen välihousu pakko ja pipo pakko.
Muutan pois Suomesta
31
1251
Vastaukset
- Tapsa
Olisi myös hyvä, että Suomessa opetettaisiin jo ala-asteelaiset kirjoittamaan oikein.
Kirjoitus virhe?- Ari
Syitä vaan tulee lisää.
- jörrikkä
et sä mihinkään ikinä muuta, kielitaidoton ja umpimielinen tollukka.
Johan sulle nauraisivat Euroopassa hevosetkin, saatikka sitten eurooppalaiset ihmiset. Ja jenkkeihin älä nyt ainakaan muuta, sähän ylittäisit siellä uutiskynnyksen paikallisten kymppiuutisten kevennyksenä. "kaikien aikojen emigrantti on rantautunut !!"
Jos muutat, niin muuta kuule siperiaa, et erotu joukosta.- Ari
Olen kyllä pärjännyt oikein hyvin kielitaitoni kanssa eripuolilla maailmaa. Kuinka on sinun kielitaitosi laita? Et taitaisi pärjätä edes Ruotsissa.
sinunkaltaisesi jörrikkän pitää pysyä vain siellä savon peräkammarissa ja vetää kovvoo hommoo ja katsella haaskan näköisiä naisia.
HEH HEH HEH HEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - jörrikkä
Ari kirjoitti:
Olen kyllä pärjännyt oikein hyvin kielitaitoni kanssa eripuolilla maailmaa. Kuinka on sinun kielitaitosi laita? Et taitaisi pärjätä edes Ruotsissa.
sinunkaltaisesi jörrikkän pitää pysyä vain siellä savon peräkammarissa ja vetää kovvoo hommoo ja katsella haaskan näköisiä naisia.
HEH HEH HEH HEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kun sinä aina vaan täällä foorumeilla kerrot muuttavasi pois Suomesta. Etkä kuitenkaan koskaan muuta.
Kirjoitat kaikki samaan pötköön ilman välimerkkejä tai kappalejakoja. Tyylinä "junttieinari" ja perustelut asioille vetäiset hihasta. Kirjoitustyylisi paljastaa sinun uskottavuuden kaikille.
En minäkään mikään kielitieteen maisteri ole vaan empä ole sitä uskotellutkaan, kuten sinä.
Pysyn mielipeessäni, et sinä ikinä osaa minnekkään muuttaa.
Niin kauan kuin täällä meuhkaat, todistat sen.
savo on hyvä mesta, muutaiskohan sinne ?? Vaan kun en ossoo savvoo ... - Ari
jörrikkä kirjoitti:
kun sinä aina vaan täällä foorumeilla kerrot muuttavasi pois Suomesta. Etkä kuitenkaan koskaan muuta.
Kirjoitat kaikki samaan pötköön ilman välimerkkejä tai kappalejakoja. Tyylinä "junttieinari" ja perustelut asioille vetäiset hihasta. Kirjoitustyylisi paljastaa sinun uskottavuuden kaikille.
En minäkään mikään kielitieteen maisteri ole vaan empä ole sitä uskotellutkaan, kuten sinä.
Pysyn mielipeessäni, et sinä ikinä osaa minnekkään muuttaa.
Niin kauan kuin täällä meuhkaat, todistat sen.
savo on hyvä mesta, muutaiskohan sinne ?? Vaan kun en ossoo savvoo ...Mutta muutan kyllä sitten minne tahansa muualle, mutta en koskaan savoon. Se on varma.
Anna osoite niin lähetän sinulle sitten kortin kun olen asumassa ulkomailla. Sitten näet etten puhunut paskaa.
- Fabio
Ei muuta ku menoksi Ari! Ei Suomi sinunlaisia valittajia tarvitse. Elamisenlaatu naapureillasi nousee kun hyppaat siiville.
Mut ala vaan Italiaan tule. Et kestaisi tuolla tyylilla taalla paivaakaan! Elama on taalla kallista eika korkeille veroille loydy vastinetta palveluissa, kuten sairaaloissa. Kun lasketaan mita ihan oikeasti saat vastineeksi veromarkoillesi parjaa Suomi oikein hyvin. Samoin ilmainen koulutuksemme.
Auton ostaminen on taalla halpaa muttei sinulla ole aavistustakaan mita vakuutukset monissa muissa EU maissa maksaa muut vuosittaiset veroluontoiset kulut. Haluat ostaa vanhan ehka ison, komean ja tehokkaan menopelin. Muttet tajua mita tallaisen auton yllapito maksaa muualla.
Jenkkilaan selvasti unelmoit, jossa verot alhaalla, bensa ei maksa mitaan ja maksat kunnollisesta koulutuksestakin astronomisia summia. Osta lippu sinne heti! Kun sitten olet juonut paasi tayteen halpaa viinaa (josta myos unelmoit) ja telot itsesi pahasti niin ryhdyt ruikuttamaan kun joudut konkursiin pikku leikkauksesta. Joudut ehka ottamaan lainan pankista etta saat lekurit paikaamaan sut taas ihmisen nakoiseksi.
Joo. Mene kuule "maailmalle" ja viisastu! Lopeta puheet ja eiku sanoista tekoihin!- Ari
Luuletko etten tietäisi jotain muista maista on sitä tullut matkusteltua vähän siellä ja täällä. Mutta älä laita tuollaisia valheita että muissa maissa olisi jotkut verot korkeita tai vakuutusmaksut korkeita se ei nimittäin pidä paikkaansa vaan Suomessa on maailman kalleimmat maksut ja tämä on tosi.
Emmekö me Suomalaiset saa edes valittaa korkeita veroja ja kurjaa oloamme. Mitä me saamme verojen vastineeksi emme mitään. Sosiaaliturva ei ole Suomessa hyvä ja terveydenhuolto on kehitysmaiden tasoa. MUTTA VEROT OVAT KORKEAT. - '''
Ari kirjoitti:
Luuletko etten tietäisi jotain muista maista on sitä tullut matkusteltua vähän siellä ja täällä. Mutta älä laita tuollaisia valheita että muissa maissa olisi jotkut verot korkeita tai vakuutusmaksut korkeita se ei nimittäin pidä paikkaansa vaan Suomessa on maailman kalleimmat maksut ja tämä on tosi.
Emmekö me Suomalaiset saa edes valittaa korkeita veroja ja kurjaa oloamme. Mitä me saamme verojen vastineeksi emme mitään. Sosiaaliturva ei ole Suomessa hyvä ja terveydenhuolto on kehitysmaiden tasoa. MUTTA VEROT OVAT KORKEAT.Terveydenhuollosta sinulla on ihan väärää tietoa, saati sitten tuossa mainitsemastasi verotuksesta;) Ehdottomasti, muuta jonnekkin, se opettaa.
- Fabio
Ari kirjoitti:
Luuletko etten tietäisi jotain muista maista on sitä tullut matkusteltua vähän siellä ja täällä. Mutta älä laita tuollaisia valheita että muissa maissa olisi jotkut verot korkeita tai vakuutusmaksut korkeita se ei nimittäin pidä paikkaansa vaan Suomessa on maailman kalleimmat maksut ja tämä on tosi.
Emmekö me Suomalaiset saa edes valittaa korkeita veroja ja kurjaa oloamme. Mitä me saamme verojen vastineeksi emme mitään. Sosiaaliturva ei ole Suomessa hyvä ja terveydenhuolto on kehitysmaiden tasoa. MUTTA VEROT OVAT KORKEAT.En tieda missa maissa olet matkustellut ja minkalaisten silmalasien lapi olet maailmaa katsellut.
Mina olen myos matkustellut ihan kiitettavan maaran. Mutta olen myos asunut muuallakin kuin Suomessa. Belgiassa 5v ja talla hetkella Italiassa jossa asuttu nyt reilu vuosi. Ao. maiden kokemus kertoo etta viini on halpaa eika se ole loppunut viela kesken kun kulutus putoaa koko ajan. (Viksut ihmiset eivat selvastikaan tarvitse kohta ruokajuomaksikaan viineja, mika on ollut minulle positiivinen yllatys.)
Myos autojen hinnat on. Belgiassa ja Italiassa mukavan alhaalla. Mutta ainakin naissa EU maissa auton vuosittaiset kayttokulut ovat huomattavasti korkeammat kuin Suomessa. Voin kertoa ihan euron tarkkuudelle haluamasi auton vuosikulut naista kahdesta maasta jos sita haluat. Saksassa muuten taitaa olla talla hetkella systeemi jolla kaikki vanhat romut halpenee etenkin sen vuoksi etta vuosivero nousee auton ian kasvaessa.
Hollantiin jos haikailet niin muista etta autovakuutusta ottaessasi ei Suomessa hankitut bonukset merkitse mitaan. Vain se merkitsee kuin kauan olet omistanut Hollannin ajokortin. Kuvitellaan etta viksuna miehena ostat pari vuotta kaytetyn VW Passat farmari TDI:n. Auton ostettuasi huomaat etta joudut maksamaan vah. 1500euroa tayskasko vakuutuksesta! Se on paljon rahaa noin tavallisen auton vakuutuksesta, etenkin jos sinuilla on taydet bonukset Suomesta.
Belgiaan ja Italiaan saat bonukset siirrettya 100%. Mutta jos autonasi on Belgiassa vaikkapa tylsa Honda Accord LSi 1.8 ja sinulla vaikkapa 7v rikkeettomia vuosia niin olet bonuslistalla lahes max lukemissa. Mutta silti maksat Belgiassa tayskakaskosta vah. 1200euroa, vaikka auton arvo on alle puolet Suomen hinnoista. Italiassa saman auton pelkka liikenne vakuutus samoilla lahes max bonuksilla (bonus malus 3) maksaa Lombardiassa maaseutukylassa vahintaan 650euroa.
En kuitenkqqn ihmettele ao. maiden vakuutusmaksuja. Tekevalle sattuu ja liikenteessa Italiassa varsinkin. Autoja rutataan ihan surutta. Ja myos henkilovahinkoja sattuu erittain paljon. Niinpa vakuutusyhtioiden aktuaareilla on ihan eri nakoiset riksitilastot kuin Suomessa LVK:n ja muiden tahojen pojilla. Vakuutusmaksujen tulee toki kattaa kulut ja sit viela piirun verran voittoa kotiinkin. Huomaat siis pian ettet halua ottaa autoosi kasko naissa maissa, koska kuvittelet olevasi parempi kuski kuin muut ja saastyneilla rahoilla korjaat itsekin kolhut. Mutta lopulta olet tilanteessa jossa harkitset jonkun pikku Peugeotin ostoa koska kaikki kulut on aivan eri luokkaa kuin isommalla autolla. (Autojen vuosiveroista en ole edesa maininnut mitaan.)
Jos tuloverotuksesta ja alv. verosta puhut niin eipa Suomi nyt niin kauhean paljon kovempi ole verottamaan moniin muihin EU maihin verrattuna. Vaikka tosiasia on etta vaikkapa Englantiin verrattuna ero on jo suuri. Mutta niin on siella eri vastinekin veromarkalle. Tyhajsta paha nyhjasta, jos veromarkkoja ei tule.
Kaikki naa vertailuni koskee siis muita EU maihin. Jos olet menossa jonnekin Meksikon lahdelle rantalomaa viettamaan tai vaikkapa Viroon niin hyvaa matkaa vaan ja nauti elamastasi sen kun kykenet. - Fabio
Ari kirjoitti:
Luuletko etten tietäisi jotain muista maista on sitä tullut matkusteltua vähän siellä ja täällä. Mutta älä laita tuollaisia valheita että muissa maissa olisi jotkut verot korkeita tai vakuutusmaksut korkeita se ei nimittäin pidä paikkaansa vaan Suomessa on maailman kalleimmat maksut ja tämä on tosi.
Emmekö me Suomalaiset saa edes valittaa korkeita veroja ja kurjaa oloamme. Mitä me saamme verojen vastineeksi emme mitään. Sosiaaliturva ei ole Suomessa hyvä ja terveydenhuolto on kehitysmaiden tasoa. MUTTA VEROT OVAT KORKEAT.Postasin alla olevan viestin Alfa Romeo puolelle (Loytyy otsikon Alfan hinnan romahtaminen?- 29.6.2002 klo 21.46 alta jos kiinnostaa...). Tassa pari lausetta lainattuna kun on omaa tekstia kummiskin:
--- Belgiasta haetaan pois paljon vähän käytettyjä tehokkaita menopelejä tai edustusautoja. Jaguaarin, 7-sarjan BMW:n tai minkä tahansa muskelikärryn ostajia ei löydy ao. maasta, vaan autoja haetaan rekoilla Norjaan ja muualle. Jos vaikka belgialainen ostaa vajaa 2 vuotiaan Audi A6 3.0:n (162kW) maksaa hän myyntihinnan lisäksi heti ympäristöveroa 4462€ JOKA VUOSI veroa lisäksi 599€ omistajan vaihdosta tuleva pikku maksu. Tähän päälle vakuutukset jotka 10v rikkeettömästi ajaneella, 40-kymmpisellä, kaupungissa asuvalla olisvat edullisesta yhtiöstä saatuna 530€ (liikennevakuutus) 2400€ (täyskasko).
Tavallisella 1.6-1.8 litraisella perheautolla kaikki mainitut verot tippuvat (onneksi) murto-osaan. Kun tähän lisää vielä car jacking ongelman niin selviää miksi varakaskin porukkaa on siirtymässä yhä enemmän huomaamattomiin malleihin. Firmojen edustusautot sitten erikseen.
Turvallisessa Suomessa on sentään vielä järkeä pelleillä limusiineilla, jos bonukset maximissa ja joku muu maksaa polttoaineen.--- - Ari
Fabio kirjoitti:
Postasin alla olevan viestin Alfa Romeo puolelle (Loytyy otsikon Alfan hinnan romahtaminen?- 29.6.2002 klo 21.46 alta jos kiinnostaa...). Tassa pari lausetta lainattuna kun on omaa tekstia kummiskin:
--- Belgiasta haetaan pois paljon vähän käytettyjä tehokkaita menopelejä tai edustusautoja. Jaguaarin, 7-sarjan BMW:n tai minkä tahansa muskelikärryn ostajia ei löydy ao. maasta, vaan autoja haetaan rekoilla Norjaan ja muualle. Jos vaikka belgialainen ostaa vajaa 2 vuotiaan Audi A6 3.0:n (162kW) maksaa hän myyntihinnan lisäksi heti ympäristöveroa 4462€ JOKA VUOSI veroa lisäksi 599€ omistajan vaihdosta tuleva pikku maksu. Tähän päälle vakuutukset jotka 10v rikkeettömästi ajaneella, 40-kymmpisellä, kaupungissa asuvalla olisvat edullisesta yhtiöstä saatuna 530€ (liikennevakuutus) 2400€ (täyskasko).
Tavallisella 1.6-1.8 litraisella perheautolla kaikki mainitut verot tippuvat (onneksi) murto-osaan. Kun tähän lisää vielä car jacking ongelman niin selviää miksi varakaskin porukkaa on siirtymässä yhä enemmän huomaamattomiin malleihin. Firmojen edustusautot sitten erikseen.
Turvallisessa Suomessa on sentään vielä järkeä pelleillä limusiineilla, jos bonukset maximissa ja joku muu maksaa polttoaineen.---Ole jo satusetä hiljaa. Ei tuollaisia kustannuksia ole missään. Kyllä minä nyt sentään jotain tiedän. Mistä muuten johtuu että näissä maissa on huomattavasti parempi elintaso Suomeen verrattuna? Mistä taas se johtuu että Suomessa ajellaan Euroopan vanhimmilla autoilla?
Taidat olla työssä valtionvarainministeriössä ja yrität levittää tuollaista huuhaata. Että meille vain saatais vielä nostettua veroja. - Fabio
Ari kirjoitti:
Ole jo satusetä hiljaa. Ei tuollaisia kustannuksia ole missään. Kyllä minä nyt sentään jotain tiedän. Mistä muuten johtuu että näissä maissa on huomattavasti parempi elintaso Suomeen verrattuna? Mistä taas se johtuu että Suomessa ajellaan Euroopan vanhimmilla autoilla?
Taidat olla työssä valtionvarainministeriössä ja yrität levittää tuollaista huuhaata. Että meille vain saatais vielä nostettua veroja.Voit tarkistaa Belgian verotuskaytannon milloin vain www.automagazine.be sivujen kautta jos ihan oikeasti kielitaitosi riittaa. Loytyy Les taxes et amendes alta. Myos vakuutusmaksut voit tarkistaa "hintasimulaation" tai esimerkkien avulla. (Le tarif des assurances). Ja tarkastahan sitten se hinta jossa RC maxi omnium vol, joka sisaltaa silloin saman kuin Suomessa tayskasko (RC sisaltaa vain pakollisen liikennevakuutuksen, vol on varkausvakuutus ja maxi omnium sitten se kasko). Huomaa ette Actel ole palvelultaan se paras yhtio ja siksi halvimmasta paasta.
Mita tulee verotukseen olen taysin samaa mielta kanssasi! Mutta eri syista.
Minusta lahes kaikissa Euroopan maissa vallitseva korkea verotus on aikansa elanyt jo pelkastaan siita syysta etta suorastaan kiihottaa veronkiertoon! Italia on hyva esimerkki siita mihin Suomikin on menossa. Koska yleinen verotaso taalla korkea on harmaatalous huipussaan. Autokorjaamolla tai missaan muuallakaan eivat mielellaan anna kuittia. jne. Monesti verotuskaytanto on viela niin mahottoman monimutkainen ja vaatii siksi paljon byrokratiaa (kallista ja hidasta!)
Ylikorkeat verot eivat myoskaan oikealla tavalla kannusta opiskelemaan pitkalle ja tekemaan tyota. On kannattavampaa menna heti jonnekin raksalle toihin etta paasee mahd. korkeidan ansiosidonnaisen tyottomyyskorvausten piiriin ja sitten tehdaan kummiskin noiden korvausten lisaksi kahta pimeaa hommaa. Nailla rahoilla ollaan sitten osan vuotta jossain Bahamalla kun rehellinen kansa raataa yllapitaakseen systeemia.
Pointtini on vain ollut ettei monissakaan Euroopan maissa autoilu ole niin kauhean halpaa. Luuletko ettei muualla tykata mukavista autoista. Kun naet tolkuttoman halvan vajaa 5-vuotiaan 7-sarjan bemarin jossain muussa maassa niin on selvaa etta auto on romu tai se on halpa siksi etta tulee vaan niiin kipeen kalliiksi yllapitaa. Luuletko etta esim. Italiassa kaikki rakastaa pikku Fiateja. No joo onhan ne ketteria kapeilla kaduilla, mutta suurin syy on raha. Euroopassa myydaan tajuttomasti nimen omaan pikkuautoja ja ne on aika kalliita vanhoinakin. Siksi etta vuosikustannus on niin paljon pienempi pikkuautoilla. Suomessa vanhalla ja isollakin autolla voi ajaa halpaa kilometria. - Fabio
Ari kirjoitti:
Ole jo satusetä hiljaa. Ei tuollaisia kustannuksia ole missään. Kyllä minä nyt sentään jotain tiedän. Mistä muuten johtuu että näissä maissa on huomattavasti parempi elintaso Suomeen verrattuna? Mistä taas se johtuu että Suomessa ajellaan Euroopan vanhimmilla autoilla?
Taidat olla työssä valtionvarainministeriössä ja yrität levittää tuollaista huuhaata. Että meille vain saatais vielä nostettua veroja.Muiden EU maiden "paremmasta" elintasosta voisi sanoa sen verran etta aika alhaalta on Suomi lyhyessa ajassa noussut viimeisen sadan vuoden aikana. Maissa (kuten Ruotsi) joissa elintaso on ollut vuosisadat korkealla on tietenkin todennakoisesti enemman niin kansallista vaurautta kuin myos selvemmin nakyvaa privaattia sukupolvesta toiseen keraantynytta omaisuutta ja saastoja.
Taisin vastata tahan jo mutta toistetaan nyt viela. Suomessa ajetaan mielestani vanhoilla autoilla sen vuoksi etta se on osalle porukkaa taloudellisesti ihan jarkevaa. Se joka ajaa vahan kilometreja vuodessa ei tarvii uutta ja isoa. Monissa muissa EU maissa verot ja maksut on hoidettu siihen malliin ettei vanhaa ja isoa autoa kannata pitaa.
Kyllahan Suomi melkoinen holhousyhsteiskunta on. Ja kaikki haluaisimme verot ja maksut alas seka sen jalkeenkin kaiken palvelun pitaisi olla taysin ilmaista. On vain mahdoton yhtalo. On myos hyva jos voimme pitaa huolta yhteisilla rahoilla toisitamme, silloinkin kun ei tyonteko suju tai elama on kolhinut paahan pahasti. - Ari
Fabio kirjoitti:
Muiden EU maiden "paremmasta" elintasosta voisi sanoa sen verran etta aika alhaalta on Suomi lyhyessa ajassa noussut viimeisen sadan vuoden aikana. Maissa (kuten Ruotsi) joissa elintaso on ollut vuosisadat korkealla on tietenkin todennakoisesti enemman niin kansallista vaurautta kuin myos selvemmin nakyvaa privaattia sukupolvesta toiseen keraantynytta omaisuutta ja saastoja.
Taisin vastata tahan jo mutta toistetaan nyt viela. Suomessa ajetaan mielestani vanhoilla autoilla sen vuoksi etta se on osalle porukkaa taloudellisesti ihan jarkevaa. Se joka ajaa vahan kilometreja vuodessa ei tarvii uutta ja isoa. Monissa muissa EU maissa verot ja maksut on hoidettu siihen malliin ettei vanhaa ja isoa autoa kannata pitaa.
Kyllahan Suomi melkoinen holhousyhsteiskunta on. Ja kaikki haluaisimme verot ja maksut alas seka sen jalkeenkin kaiken palvelun pitaisi olla taysin ilmaista. On vain mahdoton yhtalo. On myos hyva jos voimme pitaa huolta yhteisilla rahoilla toisitamme, silloinkin kun ei tyonteko suju tai elama on kolhinut paahan pahasti.Luuletko että me vain huviksemme ajamme vanhoilla autoilla tai niinkuin väitit "Suomessa ajetaan mielestani vanhoilla autoilla sen vuoksi etta se on osalle porukkaa taloudellisesti ihan jarkevaa"
Höpö höpö. Kyllä ainakin minä ja moni muu vanhalla ajava menisimme heti vaihtamaan autoa jos siihen olisi jonkinlaiset edellytykset. Meillä jo käytettytkin maksavat niin älyttömästi että sellaisen minkä Saksasta saa maantienreunasta hylättynä ottaa ilmaiseksi niin Suomessa siitä autoliikkeet kehtaavat ottaa jopa 20000-30000 euroa. Minkälaisen auton muuten Saksasta saisi tuolla 30000 eurolla?
Muista kustannuksista voin kyllä hakea sinulle ihan oikeata tietoutta. Esim. Autoliitto tekee vertailuja autoilun kustannuksista erimaiden välillä ja kaikissa on kyllä Suomi sijouttunut sinne kalliin autoilun joukkoon. Veromaksajien keskusliiton tekemien vertailujen mukaan on Suomi tosi raskaasti veroitettu maa. Eli kyllä kaikki tutkimukset ja vertailut osoittavat sinun puhuvan potaskaa. - Fabio
Ari kirjoitti:
Luuletko että me vain huviksemme ajamme vanhoilla autoilla tai niinkuin väitit "Suomessa ajetaan mielestani vanhoilla autoilla sen vuoksi etta se on osalle porukkaa taloudellisesti ihan jarkevaa"
Höpö höpö. Kyllä ainakin minä ja moni muu vanhalla ajava menisimme heti vaihtamaan autoa jos siihen olisi jonkinlaiset edellytykset. Meillä jo käytettytkin maksavat niin älyttömästi että sellaisen minkä Saksasta saa maantienreunasta hylättynä ottaa ilmaiseksi niin Suomessa siitä autoliikkeet kehtaavat ottaa jopa 20000-30000 euroa. Minkälaisen auton muuten Saksasta saisi tuolla 30000 eurolla?
Muista kustannuksista voin kyllä hakea sinulle ihan oikeata tietoutta. Esim. Autoliitto tekee vertailuja autoilun kustannuksista erimaiden välillä ja kaikissa on kyllä Suomi sijouttunut sinne kalliin autoilun joukkoon. Veromaksajien keskusliiton tekemien vertailujen mukaan on Suomi tosi raskaasti veroitettu maa. Eli kyllä kaikki tutkimukset ja vertailut osoittavat sinun puhuvan potaskaa.Olen yllapitanyt perheelleni kahta autoa Belgiassa ja nyt Italiassa. Tiedan omasta kokemuksesta eurolleen autoilun hinnan ao. maissa. Ja olen yllattynyt kuinka paljon autoilu maksaa taalla. Sen tiedon olen halunnut jakaa kanssasi. Olen myos tarkoituksellisesti poiminut esimerkkeihini niita autoja jotka ovat erittain kalliita naissa maissa yllapitaa ja siksi hyvin halpoja ostaa kaytettyna.
Vaitat etta puhun potaskaa mutta oletan ettet ole ole vilkaissut antamaani suurimman belgialaisen autolehden linkkia, josta selviaa kulut ao. maassa joka autolle. (Vaatii ranskan tai flaamin osaamista, mutta sinahan olit kielimiehia... ;) Todettakoon viela etta Belgia on ilmeisesti aariesimerkki siita kuinka auto jossa on iso moottori ja paljon heppoja maksaa jarjettomia summia yllapitaa.
Taidat vain lukea joitakin sinansa oikein tehtyja suomalaisia tilastoja, jotka perustuvat keskiarvoihin. Mutta jos mielessasi on joku tietty auto jota pidat jossain muualla halpana niin selvitapa huviksesi paljonko juuri tuon auton verot, vakuutukset sun muut vuosikulut tulee maksamaa tuossa maassa. Sitten huomaat etta ei se ajetun kilometrin hinta nyt niiiin kauhean paljon alhaisempia ollutkaan. 95:n hinta on melko tarkkaan Belgiassa ja Italiassa ihan se sama kuin
Suomessakin. Diesel maksaa Italiassa selvasti enemman.
Autoilu on kaikkialla maailmassa melkoisen kallista. Rankasti verotetussa Euroopassa etenkin ja EU maista Suomi on karkipaassa. En sita kiista. Olen halunnut vain osoittaa etta vaikka Suomi on karkipaassa ei autoilun vuosikustannus useissa muissa EU maissa ole niin HIRVEAN paljon alhaisempi kun lasketaan ihan kaikki kulut!
Niin kuin jo sanon olen samaa mielta kanssasi etta niin Suomessa kuin useimmissa muissakin EU maissa on yleisesti ottaen liian korkeat verot. Koska sosiaaliturvaakin kaytetaan moraalittomasti yha enemman hyvaksi ja veronkierto lisaantyy joka maassa olisi mielestani hyva pikku hiljaa laskea verotaakka. Mutta mita veroja pitaisi laskea ja kuinka paljon. Siina onkin jo visaisempi kysymys. Samalla joudutaan muuttamaan ilmaispalveluita maksullisiksi tai korottamaan nykyisia maksuja. Pienennetaanko sosiaaliturva vai pistetaanko koulutus maksulliseksi?
Tietenkin yksi keino vahentaa julkisen sektorin kuluja on tehostaa toimintaa. Mutta kuinkas enaa kiristat alipalkatun hoitoalan tai opettajien palkkoja. Ja kuntien seka valtion byrokratiaan taitaa olla vaikea koskea niin etta seilta irtoiaisi huomattavia saastoja. - Fabio
Ari kirjoitti:
Luuletko että me vain huviksemme ajamme vanhoilla autoilla tai niinkuin väitit "Suomessa ajetaan mielestani vanhoilla autoilla sen vuoksi etta se on osalle porukkaa taloudellisesti ihan jarkevaa"
Höpö höpö. Kyllä ainakin minä ja moni muu vanhalla ajava menisimme heti vaihtamaan autoa jos siihen olisi jonkinlaiset edellytykset. Meillä jo käytettytkin maksavat niin älyttömästi että sellaisen minkä Saksasta saa maantienreunasta hylättynä ottaa ilmaiseksi niin Suomessa siitä autoliikkeet kehtaavat ottaa jopa 20000-30000 euroa. Minkälaisen auton muuten Saksasta saisi tuolla 30000 eurolla?
Muista kustannuksista voin kyllä hakea sinulle ihan oikeata tietoutta. Esim. Autoliitto tekee vertailuja autoilun kustannuksista erimaiden välillä ja kaikissa on kyllä Suomi sijouttunut sinne kalliin autoilun joukkoon. Veromaksajien keskusliiton tekemien vertailujen mukaan on Suomi tosi raskaasti veroitettu maa. Eli kyllä kaikki tutkimukset ja vertailut osoittavat sinun puhuvan potaskaa.Tarkoitin etta verrattuna moniin muihin EU maihin verrattuna Suomessa voi olla hyvinkin jarkevaa ajaa vanhalla autolla. Nain siksi etta Suomessa ei ole kummosiakaan vuosiveroja ja maksuja joita muissa maissa etenkin isolla moottorilla ajava joutuu maksamaan. Sellainen henkilo Suomessa joka ajaa hyvin vahan voi pitaa vanhempaa ja isoakin autoa ilman etta autoilun hinta nousee pilviin.
Olen yllapitanyt perheelleni kahta autoa Belgiassa ja nyt Italiassa. Tiedan omasta kokemuksesta eurolleen autoilun hinnan ao. maissa. En enaa ihmettele miksi ihmiset suosivat taalla pikkuautoja vaikka jonkun kivan ja isomman ostohinta voi olla hyvin houkutteleva. Olen tarkoituksellisesti poiminut esimerkkeihini niita autoja jotka ovat erittain kalliita naissa maissa yllapitaa ja siksi hyvin halpoja ostaa kaytettyna. Siksi etta selviaisi syy miksi loistoautojen tasoisiakin autoja myydaan pilkkahinnalla kun ikaa alkaa olla.
Et ole varmaankaan vilkaissut antamaani Automagazine.be linkkia, josta selviaa kulut ao. maassa joka autolle. (Vaatii ranskan tai flaamin osaamista, mutta sinahan kerroit olevasi kielimiehia...;) Todettakoon viela etta Belgia on ilmeisesti aariesimerkki siita kuinka auto jossa on iso moottori ja paljon heppoja maksaa jarjettomia summia yllapitaa.
Oikein tehdyt tilastot kertovat keskiarvot. Mutta jos mielessasi on joku tietty iso auto jota pidat jossain muualla tolkuttoman halpana niin selvitapa huviksesi paljonko juuri tuon auton verot, vakuutukset sun muut vuosikulut tulisi sinulle maksamaan tuossa maassa. Sitten huomaat ettei se ajetun kilometrin hinta nyt niiiin kauhean alhainen ollutkaan.
Niin kuin jo sanoin olen samaa mielta kanssasi etta niin Suomessa kuin useimmissa muissakin EU maissa on yleisesti ottaen liian korkeat verot. Koska sosiaaliturvaakin kaytetaan moraalittomasti yha enemman hyvaksi ja veronkierto lisaantyy joka maassa olisi mielestani hyva laskea ainakin tuloveroja. Mutta jos verotulo valtiolle laksee kovasti joudutaan muuttamaan ilmaispalveluita maksullisiksi tai korottamaan nykyisia maksuja. Pienennetaanko sosiaaliturva vai pistetaanko koulutus maksulliseksi?
Tietenkin yksi keino vahentaa julkisen sektorin kuluja on tehostaa toimintaa. Mutta kuinkas enaa kiristat alipalkatun hoitoalan tai opettajien palkkoja. Ja kuntien seka valtion byrokratiaan taitaa olla vaikea koskea niin etta sielta irtoaisi huomattavia saastoja. - Ari
Fabio kirjoitti:
Tarkoitin etta verrattuna moniin muihin EU maihin verrattuna Suomessa voi olla hyvinkin jarkevaa ajaa vanhalla autolla. Nain siksi etta Suomessa ei ole kummosiakaan vuosiveroja ja maksuja joita muissa maissa etenkin isolla moottorilla ajava joutuu maksamaan. Sellainen henkilo Suomessa joka ajaa hyvin vahan voi pitaa vanhempaa ja isoakin autoa ilman etta autoilun hinta nousee pilviin.
Olen yllapitanyt perheelleni kahta autoa Belgiassa ja nyt Italiassa. Tiedan omasta kokemuksesta eurolleen autoilun hinnan ao. maissa. En enaa ihmettele miksi ihmiset suosivat taalla pikkuautoja vaikka jonkun kivan ja isomman ostohinta voi olla hyvin houkutteleva. Olen tarkoituksellisesti poiminut esimerkkeihini niita autoja jotka ovat erittain kalliita naissa maissa yllapitaa ja siksi hyvin halpoja ostaa kaytettyna. Siksi etta selviaisi syy miksi loistoautojen tasoisiakin autoja myydaan pilkkahinnalla kun ikaa alkaa olla.
Et ole varmaankaan vilkaissut antamaani Automagazine.be linkkia, josta selviaa kulut ao. maassa joka autolle. (Vaatii ranskan tai flaamin osaamista, mutta sinahan kerroit olevasi kielimiehia...;) Todettakoon viela etta Belgia on ilmeisesti aariesimerkki siita kuinka auto jossa on iso moottori ja paljon heppoja maksaa jarjettomia summia yllapitaa.
Oikein tehdyt tilastot kertovat keskiarvot. Mutta jos mielessasi on joku tietty iso auto jota pidat jossain muualla tolkuttoman halpana niin selvitapa huviksesi paljonko juuri tuon auton verot, vakuutukset sun muut vuosikulut tulisi sinulle maksamaan tuossa maassa. Sitten huomaat ettei se ajetun kilometrin hinta nyt niiiin kauhean alhainen ollutkaan.
Niin kuin jo sanoin olen samaa mielta kanssasi etta niin Suomessa kuin useimmissa muissakin EU maissa on yleisesti ottaen liian korkeat verot. Koska sosiaaliturvaakin kaytetaan moraalittomasti yha enemman hyvaksi ja veronkierto lisaantyy joka maassa olisi mielestani hyva laskea ainakin tuloveroja. Mutta jos verotulo valtiolle laksee kovasti joudutaan muuttamaan ilmaispalveluita maksullisiksi tai korottamaan nykyisia maksuja. Pienennetaanko sosiaaliturva vai pistetaanko koulutus maksulliseksi?
Tietenkin yksi keino vahentaa julkisen sektorin kuluja on tehostaa toimintaa. Mutta kuinkas enaa kiristat alipalkatun hoitoalan tai opettajien palkkoja. Ja kuntien seka valtion byrokratiaan taitaa olla vaikea koskea niin etta sielta irtoaisi huomattavia saastoja.Saattahan olla että joku ajaa vanhalla täällä siitä syystä että ajaa niin vähän, mutta eikö vähän ajajia ole myös muissa eu maissa? Miksi he sitten vaihtavat autoa?
Vanhan auton pitäminen ei ole Suomessa yhtään edullista vaan päinvastoin. Kerro miksi Suomesta haetaan varaosia muista eu maista? Siksikö että ne ovat siellä niin kalliita? Jotkut ovat korjauttaneetkin autoaan esim. Saksassa. Siksikö että se on kalliimpaa kuin Suomessa? Juuri oli uutinen että valtio takavarikoi täällä mersuja kun ne oli koottu Saksasta tuoduilla osilla. Siksikö että sieltä tuodut osat ovat kalliimpia kuin Suomesta ostetut osat? Eipä taida edelleenkään tulla vastausta.
Sinun laittamillasi linkki sivuila en aio vierailla vaikka kielen ymmärränkin, koska en luota sinun tietolähteisiisi minä luotan vain omiin tietoihini. - Fabio
Ari kirjoitti:
Saattahan olla että joku ajaa vanhalla täällä siitä syystä että ajaa niin vähän, mutta eikö vähän ajajia ole myös muissa eu maissa? Miksi he sitten vaihtavat autoa?
Vanhan auton pitäminen ei ole Suomessa yhtään edullista vaan päinvastoin. Kerro miksi Suomesta haetaan varaosia muista eu maista? Siksikö että ne ovat siellä niin kalliita? Jotkut ovat korjauttaneetkin autoaan esim. Saksassa. Siksikö että se on kalliimpaa kuin Suomessa? Juuri oli uutinen että valtio takavarikoi täällä mersuja kun ne oli koottu Saksasta tuoduilla osilla. Siksikö että sieltä tuodut osat ovat kalliimpia kuin Suomesta ostetut osat? Eipä taida edelleenkään tulla vastausta.
Sinun laittamillasi linkki sivuila en aio vierailla vaikka kielen ymmärränkin, koska en luota sinun tietolähteisiisi minä luotan vain omiin tietoihini.Juuri niin. Vahan ajaville tilanne onkin taalla melko ikava. Korkeiden vuosiverojen & maksujen & muiden kulujen vuoksi on taalla tavallisen duunarin taloudellisista syista PAKKO ajaa pikku fiatia tai vastaavaa. Kaikki oikeat autot kun tulevat niin tolkuttoman kalliiksi ja etenkin ne todella mukavat autot joita joskus Suomessa asuessa minakin taisin joskus suu kuivana kuolata saksalaisista lehdista.
Tiedan kylla etta autojen varaosia on viety Suomeen. Monellakin tavalla. Ajoin itsekin 6v sitten Italiasta kaverille muutaman kerran ison auton, joka meni "varaosiksi"... Kylla ma silloin kuolasin etta on taalla Italiassa halpaa eika ollut tietoakaan etta nuo exporttina viedyt autot olivat tajuttoman halpoja jo kerrotuista syista. Mainitunlaisten verojen lisaksi niissa oli sellainen extra rangaistusvero, joka oli vain vanhoissa isoissa dieseleissa (tuota veroa ei ole uudemmissa "eco" dieseleissa). Menivat tietenkin maasta ulos kilohinnalla.
Italiassa on muuten useimmilla moottoriteilla tietullit. Pitkalle viikonloppu matkalle tulee melkoinen lisalasku tuostakin. Ja silti esim. diesel maksaa selvasti enemman kuin Suomessa. Halpaako tallainen autoilu. Suomessa HKI-TRE HKI-TKU moottoriteiden rakentaminen oli ilmaista. No ei tietenkaan, menee kulut yhteisesta kassasta vaikket ajaisi ao. teilla koskaan. Mukavan halpaa menoa niille jotka ajavat paivittain, kun muut maksoivat heille kivat baanat.
Totta joo autoilun nakokulmasta ihanne tilanne olisi se etta kaikki vuotuiset autoilun verot&maksut olisi kuin Suomessa, sitten auton ostohinta voisi olla sama kuin vaikka Saksassa tai Belgiassa. Ja poistettaisiin polttoaineesta lahes kaikki verot niin kuin ameriikassa. Joo tehdaan niin ja annataan viela suomalaisen elakelaisen mummon ja papan maksaa pienesta elakkeestaan moottoriteidenkin rakentaminen. Joo. Sehan se olissi oikeus ja kohtuus. Rakastanhan isoja ja tehokkaita autoja joillaa saa Suomessa ajaakin sita 250km/h nopeutta joihin tehot riittavat. - Ari
Fabio kirjoitti:
Juuri niin. Vahan ajaville tilanne onkin taalla melko ikava. Korkeiden vuosiverojen & maksujen & muiden kulujen vuoksi on taalla tavallisen duunarin taloudellisista syista PAKKO ajaa pikku fiatia tai vastaavaa. Kaikki oikeat autot kun tulevat niin tolkuttoman kalliiksi ja etenkin ne todella mukavat autot joita joskus Suomessa asuessa minakin taisin joskus suu kuivana kuolata saksalaisista lehdista.
Tiedan kylla etta autojen varaosia on viety Suomeen. Monellakin tavalla. Ajoin itsekin 6v sitten Italiasta kaverille muutaman kerran ison auton, joka meni "varaosiksi"... Kylla ma silloin kuolasin etta on taalla Italiassa halpaa eika ollut tietoakaan etta nuo exporttina viedyt autot olivat tajuttoman halpoja jo kerrotuista syista. Mainitunlaisten verojen lisaksi niissa oli sellainen extra rangaistusvero, joka oli vain vanhoissa isoissa dieseleissa (tuota veroa ei ole uudemmissa "eco" dieseleissa). Menivat tietenkin maasta ulos kilohinnalla.
Italiassa on muuten useimmilla moottoriteilla tietullit. Pitkalle viikonloppu matkalle tulee melkoinen lisalasku tuostakin. Ja silti esim. diesel maksaa selvasti enemman kuin Suomessa. Halpaako tallainen autoilu. Suomessa HKI-TRE HKI-TKU moottoriteiden rakentaminen oli ilmaista. No ei tietenkaan, menee kulut yhteisesta kassasta vaikket ajaisi ao. teilla koskaan. Mukavan halpaa menoa niille jotka ajavat paivittain, kun muut maksoivat heille kivat baanat.
Totta joo autoilun nakokulmasta ihanne tilanne olisi se etta kaikki vuotuiset autoilun verot&maksut olisi kuin Suomessa, sitten auton ostohinta voisi olla sama kuin vaikka Saksassa tai Belgiassa. Ja poistettaisiin polttoaineesta lahes kaikki verot niin kuin ameriikassa. Joo tehdaan niin ja annataan viela suomalaisen elakelaisen mummon ja papan maksaa pienesta elakkeestaan moottoriteidenkin rakentaminen. Joo. Sehan se olissi oikeus ja kohtuus. Rakastanhan isoja ja tehokkaita autoja joillaa saa Suomessa ajaakin sita 250km/h nopeutta joihin tehot riittavat.Nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Tule katsomaan Suomeen (lue tule ulos valtionvarainministeriöstä ja katso tavallista kansaa) Ei Suomessa millään isoilla autoilla ajella täällä on ihan tyypillinen näky että 80 luvun nissan cherry on perheautona. eikä ladatkaan ole mitenkään harvinaisia ja myös fiat punto saattaa olla perheautona täällä. Mistä päättelet että Suomessa ajetaan vain isoilla autoilla (siellä ministeriössä ajetaan joo isooilla mustilla) Sinä et tiedä sitä että siellä esim. Italiassa perheet omistavat useita autoja sinä saatat nähdä vain ne kakkos ja kolmos autot siellä perheen pihalla kun itse perheen pää on isolla ja uudehkolla autolla liike ym. matkalla.
On totta että meillä ei ole tietulleja, mutta se vielä puuttuisi että me kaiken korkeiden verojen jälkeen joutuosimme maksamaan vielä tietullejakin. Olisin kyllä siihen valmis jos meillä muita veroja vaan kevennettäisiin edes sinne Italian tasolle.
Onko muuten Italia ja Belgia ne ainoat mahdolliset maat minne minun kannattaisi muuttoa harkita? Miksi aina luettelet juttuja niistä maista? Kerro nyt vaihteeksi esim. Saksasta tai USA:n tilanteesta. Onko sinulla myös näistä maista yhtä huono tieto kuin on Italiasta ja Belgiasta. - Fabio
Ari kirjoitti:
Nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Tule katsomaan Suomeen (lue tule ulos valtionvarainministeriöstä ja katso tavallista kansaa) Ei Suomessa millään isoilla autoilla ajella täällä on ihan tyypillinen näky että 80 luvun nissan cherry on perheautona. eikä ladatkaan ole mitenkään harvinaisia ja myös fiat punto saattaa olla perheautona täällä. Mistä päättelet että Suomessa ajetaan vain isoilla autoilla (siellä ministeriössä ajetaan joo isooilla mustilla) Sinä et tiedä sitä että siellä esim. Italiassa perheet omistavat useita autoja sinä saatat nähdä vain ne kakkos ja kolmos autot siellä perheen pihalla kun itse perheen pää on isolla ja uudehkolla autolla liike ym. matkalla.
On totta että meillä ei ole tietulleja, mutta se vielä puuttuisi että me kaiken korkeiden verojen jälkeen joutuosimme maksamaan vielä tietullejakin. Olisin kyllä siihen valmis jos meillä muita veroja vaan kevennettäisiin edes sinne Italian tasolle.
Onko muuten Italia ja Belgia ne ainoat mahdolliset maat minne minun kannattaisi muuttoa harkita? Miksi aina luettelet juttuja niistä maista? Kerro nyt vaihteeksi esim. Saksasta tai USA:n tilanteesta. Onko sinulla myös näistä maista yhtä huono tieto kuin on Italiasta ja Belgiasta.En ole vaittanyt etta Suomessa ajetaan "vain isoilla autoilla". Olen vain todennut etta isolla vanhalla mukavalla autolla ajaminen voi Suomessa olla ihan jarkevaa. Kukaan selvajarkinen ei sen sijaan omista sellaista taalla taloudellisista syista. Onhan Italiassa ollut vaurautta jo Rooman valtakunnan ajoista alkaen. Ei ole niin kauhea ihme jos sukupolvien raha nakyy niiden autoissa joilla on aina ollut kovasti ylimaaraista tuhlattavaksi. Tavallinen kansa ajaa taalla huonoilla autoilla, ihan suomalaisenkin mittapuun mukaan.
Italiassa moni perhe joutuu pitamaan kahta autoa koska julkinen liikenne on niin onneton, ehka Milanon metroa lukuunottamatta. Suomessa julkisin varoin tuetaa joukkoliikennetta, jolloin auotn kayton tarve pienenee monella kaupunkilaisella. (Rautatieasema on taalla asuinkylassani mutta henkiloliikennetta on muutaman kerran paivassa ja nyt elokuussa se on kokonaan suljettu kokonaan. Hienoa palvelua!)
Olen kertonut Belgiasta ja Italiasta koska en ole Suomen lisaksi muualla asunut. Sina luet siella tilastoja lasi huurussa. No ihan hyva se on sinulle. Loydat sitten aina jostain syyn olla tyytymaton. En ole myoskaan mielestani yrittanyt vaittaa etta Suomessa olisi alhainen verotus, vaan painvastoin.
Taisin jo ekassa viestissani sanoa etta jos halvan tuloverotuksen perassa olet ja lansimaissa pysyt niin jenkkilaan haluat. EU:ssa sinua kiinnostaa ehka Englanti (joskin autoilijaa kiinnostaa etta polttoaine, etenkin diesel on siella kallista ja auton ostaminen paljon kalliimpaa kuin mantereen puolella).
Oli miten oli, oman kokemuksen perusteella en suosittele Belgiaa tai Italiaa. Usko huviksesi.
Onhan tietenkin Sveitsi, Monaco ja muitakin halvan verotuksen maita jonne tietenkin on hyvin helppo sinun kielitaitoisen terveen miehen menna. Onnea vaan matkaan! - Ari
Fabio kirjoitti:
En ole vaittanyt etta Suomessa ajetaan "vain isoilla autoilla". Olen vain todennut etta isolla vanhalla mukavalla autolla ajaminen voi Suomessa olla ihan jarkevaa. Kukaan selvajarkinen ei sen sijaan omista sellaista taalla taloudellisista syista. Onhan Italiassa ollut vaurautta jo Rooman valtakunnan ajoista alkaen. Ei ole niin kauhea ihme jos sukupolvien raha nakyy niiden autoissa joilla on aina ollut kovasti ylimaaraista tuhlattavaksi. Tavallinen kansa ajaa taalla huonoilla autoilla, ihan suomalaisenkin mittapuun mukaan.
Italiassa moni perhe joutuu pitamaan kahta autoa koska julkinen liikenne on niin onneton, ehka Milanon metroa lukuunottamatta. Suomessa julkisin varoin tuetaa joukkoliikennetta, jolloin auotn kayton tarve pienenee monella kaupunkilaisella. (Rautatieasema on taalla asuinkylassani mutta henkiloliikennetta on muutaman kerran paivassa ja nyt elokuussa se on kokonaan suljettu kokonaan. Hienoa palvelua!)
Olen kertonut Belgiasta ja Italiasta koska en ole Suomen lisaksi muualla asunut. Sina luet siella tilastoja lasi huurussa. No ihan hyva se on sinulle. Loydat sitten aina jostain syyn olla tyytymaton. En ole myoskaan mielestani yrittanyt vaittaa etta Suomessa olisi alhainen verotus, vaan painvastoin.
Taisin jo ekassa viestissani sanoa etta jos halvan tuloverotuksen perassa olet ja lansimaissa pysyt niin jenkkilaan haluat. EU:ssa sinua kiinnostaa ehka Englanti (joskin autoilijaa kiinnostaa etta polttoaine, etenkin diesel on siella kallista ja auton ostaminen paljon kalliimpaa kuin mantereen puolella).
Oli miten oli, oman kokemuksen perusteella en suosittele Belgiaa tai Italiaa. Usko huviksesi.
Onhan tietenkin Sveitsi, Monaco ja muitakin halvan verotuksen maita jonne tietenkin on hyvin helppo sinun kielitaitoisen terveen miehen menna. Onnea vaan matkaan!Kylläpä jo naurattaa. Jaa ettet ole muualla käynyt kuin Italiassa ja Belgiassa ja siitä vedät johtopäätökset kaikkiin asioihin.
Miten vanhalla autolla ajo voi olla taloudellisesti kannattavaa? Ainakin minä vaihtaisin vanhan auton pois jos olisi taloudellisia mahdollisuuksia. Kannattavaa ei ole ajaa vanhalla autolla, mutta kun on pakko. Jaa että siellä tavallinen kansa ajaa huonoilla autoilla, mutta Suomessa ajaa vielä huonoimmilla täällä kun on eu:n vanhimmat autot. Ja auton tuonti toisesta maasta on estetty verotuksella vastoin eu;n lakeja.
"Italiassa moni perhe joutuu pitamaan kahta autoa koska julkinen liikenne on niin onneton" Niin on kuule täälläkin, jos et asu Helsingissä metroradan varressa, mutta muualla se on tosi surkeaa. Et tule toimeen ilman omaa autoa. Me vielä joudumme ajamaan vanhimmilla autoilla kuin Italiassa ja kovemmissa olosuhteissa.
Tule sinä asumaan tänne Suomeen kun pidät tätä jonkilaisena paratiisina, mutta kyllä se siihen loppuu kun saat todeta maailman kovimman verotuksen ja maailman kalleimmat asunnot ja asumiskustannukset kalliit elintarvikkeet ja kalliit oluet ja muut alkoholijuomat ja kalliit autot (tuo sieltä tuontiauto tullessasi) kallis bensiini kallis joukkoliikenne. Huono terveyden hoito. Terveyskeskuksissa on vain "buranalääkäreitä" sairaalaan on pitkät jonot ym. Tulet yllättymään kun saavut tänne paratiisiisi. - Fabio
Ari kirjoitti:
Kylläpä jo naurattaa. Jaa ettet ole muualla käynyt kuin Italiassa ja Belgiassa ja siitä vedät johtopäätökset kaikkiin asioihin.
Miten vanhalla autolla ajo voi olla taloudellisesti kannattavaa? Ainakin minä vaihtaisin vanhan auton pois jos olisi taloudellisia mahdollisuuksia. Kannattavaa ei ole ajaa vanhalla autolla, mutta kun on pakko. Jaa että siellä tavallinen kansa ajaa huonoilla autoilla, mutta Suomessa ajaa vielä huonoimmilla täällä kun on eu:n vanhimmat autot. Ja auton tuonti toisesta maasta on estetty verotuksella vastoin eu;n lakeja.
"Italiassa moni perhe joutuu pitamaan kahta autoa koska julkinen liikenne on niin onneton" Niin on kuule täälläkin, jos et asu Helsingissä metroradan varressa, mutta muualla se on tosi surkeaa. Et tule toimeen ilman omaa autoa. Me vielä joudumme ajamaan vanhimmilla autoilla kuin Italiassa ja kovemmissa olosuhteissa.
Tule sinä asumaan tänne Suomeen kun pidät tätä jonkilaisena paratiisina, mutta kyllä se siihen loppuu kun saat todeta maailman kovimman verotuksen ja maailman kalleimmat asunnot ja asumiskustannukset kalliit elintarvikkeet ja kalliit oluet ja muut alkoholijuomat ja kalliit autot (tuo sieltä tuontiauto tullessasi) kallis bensiini kallis joukkoliikenne. Huono terveyden hoito. Terveyskeskuksissa on vain "buranalääkäreitä" sairaalaan on pitkät jonot ym. Tulet yllättymään kun saavut tänne paratiisiisi.Maita joissa joudut maksamaan extra veroja auton tuonnista loytyy Suomen lisaksi ainakin Tanska, Hollanti, Englanti ja Itavalta. Suomessa ja Tanskassa tuo vero on tunnetusti EU:n korkeimmat. Ei Suomi ole siis niin kauhean erilainen EU maa tassa mielessa. Arvonlisaveron maksat aina jokaisessa EU massa autoa ostaessasi.
Niin kuin olen jo sanonut on useimmissa muissakin EU maissa tarpeettoman korkea verotus. Turha tasta on jupista kun ollaan samaa mielta.
Mainitsemasi Veronmaksajien keskusliitto teki muuten nyt kevaalla ”Kansainvälinen palkkaverovertailu 2002” –tutkimuksen. Siita kay ilmi seuraavaa: Tuloveroprosentti on Suomessa 25,9% ja muissa EU maissa kesimaarin 25,3% (ero 0.6%), kun tyontekijan vuositulo on 18.000€. Vastaavat lukemat ovat 32,5% ja 30,1 (ero 2.4%) kun ollaan 27.500€ vuositulolla. Tuosta korkeammilla tuloilla ollaan jo tosi kaukana tavallisen duunarin palkoista ja Suomen verotus onkin hyvatuloisille kova.
Mitapa tuohonkaan tutkimukseen voi muuta sanoa kuin etta tuloverotus on Suomessa ihan totta korkeampi kuin muissa EU maissa keskimaarin. Mutta kun ero on 0,6-2,4 prosenttiyksikkoa ei elama kovin erilaista ole muuallakaan ainakaan tuloverotuksen vuoksi.
Ja hyva muistaa etta jokainen veromarkka menee yhteiseen kassaa meille kaikille jaettavaksi. Poliitikot sitten ovat omalta osaltaan vastuussa kuinka tuota yhteista rahaa jaetaan ja kaytetaan. - Ari
Fabio kirjoitti:
Maita joissa joudut maksamaan extra veroja auton tuonnista loytyy Suomen lisaksi ainakin Tanska, Hollanti, Englanti ja Itavalta. Suomessa ja Tanskassa tuo vero on tunnetusti EU:n korkeimmat. Ei Suomi ole siis niin kauhean erilainen EU maa tassa mielessa. Arvonlisaveron maksat aina jokaisessa EU massa autoa ostaessasi.
Niin kuin olen jo sanonut on useimmissa muissakin EU maissa tarpeettoman korkea verotus. Turha tasta on jupista kun ollaan samaa mielta.
Mainitsemasi Veronmaksajien keskusliitto teki muuten nyt kevaalla ”Kansainvälinen palkkaverovertailu 2002” –tutkimuksen. Siita kay ilmi seuraavaa: Tuloveroprosentti on Suomessa 25,9% ja muissa EU maissa kesimaarin 25,3% (ero 0.6%), kun tyontekijan vuositulo on 18.000€. Vastaavat lukemat ovat 32,5% ja 30,1 (ero 2.4%) kun ollaan 27.500€ vuositulolla. Tuosta korkeammilla tuloilla ollaan jo tosi kaukana tavallisen duunarin palkoista ja Suomen verotus onkin hyvatuloisille kova.
Mitapa tuohonkaan tutkimukseen voi muuta sanoa kuin etta tuloverotus on Suomessa ihan totta korkeampi kuin muissa EU maissa keskimaarin. Mutta kun ero on 0,6-2,4 prosenttiyksikkoa ei elama kovin erilaista ole muuallakaan ainakaan tuloverotuksen vuoksi.
Ja hyva muistaa etta jokainen veromarkka menee yhteiseen kassaa meille kaikille jaettavaksi. Poliitikot sitten ovat omalta osaltaan vastuussa kuinka tuota yhteista rahaa jaetaan ja kaytetaan.Älä viitsi enään väärennellä asioita. Tule katsomaan asiat tavallisen ihmisen näkökulmasta.
"Maita joissa joudut maksamaan extra veroja auton tuonnista loytyy Suomen lisaksi ainakin Tanska, Hollanti, Englanti ja Itavalta. Suomessa ja Tanskassa tuo vero on tunnetusti EU:n korkeimmat. Ei Suomi ole siis niin kauhean erilainen EU maa tassa mielessa. Arvonlisaveron maksat aina jokaisessa EU massa autoa ostaessasi."
Ei muuten joudu. Suomi on ainut maa. Ja paljonko tuo vero on Suomessa? Jos tuot 5vuotta vanhan auton tänne niin hinnaksi tulee verojen jälkeen enemmän kuin että ostaisit vastaavan uuden täältä kaupasta. Arvaa mitä maksaa jos tuot Saksasta Suomeen yli 10vuotta vanhan warren minkä saa sieltä melkein ilmaiseksi. Suomessa hinnaksi tulee 80000mk. LUIT AIVAN OIKEIN. Arvonlisävero on kaikissa maissa mutta vain Suomessa se on max 22%. Eikä sitä enään saa periä toisessa maassa jos se on maksettu toiseen eu maahan.
"Mainitsemasi Veronmaksajien keskusliitto teki muuten nyt kevaalla ”Kansainvälinen palkkaverovertailu 2002” –tutkimuksen. Siita kay ilmi seuraavaa: Tuloveroprosentti on Suomessa 25,9% ja muissa EU maissa kesimaarin 25,3% (ero 0.6%), kun tyontekijan vuositulo on 18.000€. Vastaavat lukemat ovat 32,5% ja 30,1 (ero 2.4%) kun ollaan 27.500€ vuositulolla. Tuosta korkeammilla tuloilla ollaan jo tosi kaukana tavallisen duunarin palkoista ja Suomen verotus onkin hyvatuloisille kova. "
Mistä olet saanut Suomelle noin alhaiset verot? Kyllä jo tavallisella duunarillakin lähentelee verotus 50%. Ja ota huomioon että kaikki muutkin verot ovat Suomessa kalliita.
"Ja hyva muistaa etta jokainen veromarkka menee yhteiseen kassaa meille kaikille jaettavaksi. Poliitikot sitten ovat omalta osaltaan vastuussa kuinka tuota yhteista rahaa jaetaan ja kaytetaan."
Totta, mutta Suomessa saa kansalaiset vaan todella vähän vastiketta sille maksamilleen veroille.
Lopeta jo tuo paskan puhuminen ja tule katsomaan meidän todellista elintasoa. Älä viitsi enään valehdella äläkä enään puolustele mitään verohelvettiä. Jos niin haluat niin tule Suomeen tavalliseksi duunariksi ja yritä sillä mitä jää verojen jälkeen käteen niin maksaa maailman kalleimmat asumiskustannukset ja autoilu ja alkoholi ja tupakka ja Elintarvikkeet.
Miksi muuten sinä aina jätät vastaamatta minun kysymyksiini? - '''
Ari kirjoitti:
Älä viitsi enään väärennellä asioita. Tule katsomaan asiat tavallisen ihmisen näkökulmasta.
"Maita joissa joudut maksamaan extra veroja auton tuonnista loytyy Suomen lisaksi ainakin Tanska, Hollanti, Englanti ja Itavalta. Suomessa ja Tanskassa tuo vero on tunnetusti EU:n korkeimmat. Ei Suomi ole siis niin kauhean erilainen EU maa tassa mielessa. Arvonlisaveron maksat aina jokaisessa EU massa autoa ostaessasi."
Ei muuten joudu. Suomi on ainut maa. Ja paljonko tuo vero on Suomessa? Jos tuot 5vuotta vanhan auton tänne niin hinnaksi tulee verojen jälkeen enemmän kuin että ostaisit vastaavan uuden täältä kaupasta. Arvaa mitä maksaa jos tuot Saksasta Suomeen yli 10vuotta vanhan warren minkä saa sieltä melkein ilmaiseksi. Suomessa hinnaksi tulee 80000mk. LUIT AIVAN OIKEIN. Arvonlisävero on kaikissa maissa mutta vain Suomessa se on max 22%. Eikä sitä enään saa periä toisessa maassa jos se on maksettu toiseen eu maahan.
"Mainitsemasi Veronmaksajien keskusliitto teki muuten nyt kevaalla ”Kansainvälinen palkkaverovertailu 2002” –tutkimuksen. Siita kay ilmi seuraavaa: Tuloveroprosentti on Suomessa 25,9% ja muissa EU maissa kesimaarin 25,3% (ero 0.6%), kun tyontekijan vuositulo on 18.000€. Vastaavat lukemat ovat 32,5% ja 30,1 (ero 2.4%) kun ollaan 27.500€ vuositulolla. Tuosta korkeammilla tuloilla ollaan jo tosi kaukana tavallisen duunarin palkoista ja Suomen verotus onkin hyvatuloisille kova. "
Mistä olet saanut Suomelle noin alhaiset verot? Kyllä jo tavallisella duunarillakin lähentelee verotus 50%. Ja ota huomioon että kaikki muutkin verot ovat Suomessa kalliita.
"Ja hyva muistaa etta jokainen veromarkka menee yhteiseen kassaa meille kaikille jaettavaksi. Poliitikot sitten ovat omalta osaltaan vastuussa kuinka tuota yhteista rahaa jaetaan ja kaytetaan."
Totta, mutta Suomessa saa kansalaiset vaan todella vähän vastiketta sille maksamilleen veroille.
Lopeta jo tuo paskan puhuminen ja tule katsomaan meidän todellista elintasoa. Älä viitsi enään valehdella äläkä enään puolustele mitään verohelvettiä. Jos niin haluat niin tule Suomeen tavalliseksi duunariksi ja yritä sillä mitä jää verojen jälkeen käteen niin maksaa maailman kalleimmat asumiskustannukset ja autoilu ja alkoholi ja tupakka ja Elintarvikkeet.
Miksi muuten sinä aina jätät vastaamatta minun kysymyksiini?Etkö sinä ole vielä lähtenyt;) Kirjoittele sitten sieltä ulkomailta, vaikka kuinka "upeesti" menee;))
- Ari
''' kirjoitti:
Etkö sinä ole vielä lähtenyt;) Kirjoittele sitten sieltä ulkomailta, vaikka kuinka "upeesti" menee;))
Joo jää vain tänne holhousyhteiskuntaan. Saulin ja muiden sossujen holhottavaksi. Minä kyllä lähden vapaimmille maille kohti veroparatiiseja pois tästä sosiaalidemokratiasta.
- Fabio
Ari kirjoitti:
Älä viitsi enään väärennellä asioita. Tule katsomaan asiat tavallisen ihmisen näkökulmasta.
"Maita joissa joudut maksamaan extra veroja auton tuonnista loytyy Suomen lisaksi ainakin Tanska, Hollanti, Englanti ja Itavalta. Suomessa ja Tanskassa tuo vero on tunnetusti EU:n korkeimmat. Ei Suomi ole siis niin kauhean erilainen EU maa tassa mielessa. Arvonlisaveron maksat aina jokaisessa EU massa autoa ostaessasi."
Ei muuten joudu. Suomi on ainut maa. Ja paljonko tuo vero on Suomessa? Jos tuot 5vuotta vanhan auton tänne niin hinnaksi tulee verojen jälkeen enemmän kuin että ostaisit vastaavan uuden täältä kaupasta. Arvaa mitä maksaa jos tuot Saksasta Suomeen yli 10vuotta vanhan warren minkä saa sieltä melkein ilmaiseksi. Suomessa hinnaksi tulee 80000mk. LUIT AIVAN OIKEIN. Arvonlisävero on kaikissa maissa mutta vain Suomessa se on max 22%. Eikä sitä enään saa periä toisessa maassa jos se on maksettu toiseen eu maahan.
"Mainitsemasi Veronmaksajien keskusliitto teki muuten nyt kevaalla ”Kansainvälinen palkkaverovertailu 2002” –tutkimuksen. Siita kay ilmi seuraavaa: Tuloveroprosentti on Suomessa 25,9% ja muissa EU maissa kesimaarin 25,3% (ero 0.6%), kun tyontekijan vuositulo on 18.000€. Vastaavat lukemat ovat 32,5% ja 30,1 (ero 2.4%) kun ollaan 27.500€ vuositulolla. Tuosta korkeammilla tuloilla ollaan jo tosi kaukana tavallisen duunarin palkoista ja Suomen verotus onkin hyvatuloisille kova. "
Mistä olet saanut Suomelle noin alhaiset verot? Kyllä jo tavallisella duunarillakin lähentelee verotus 50%. Ja ota huomioon että kaikki muutkin verot ovat Suomessa kalliita.
"Ja hyva muistaa etta jokainen veromarkka menee yhteiseen kassaa meille kaikille jaettavaksi. Poliitikot sitten ovat omalta osaltaan vastuussa kuinka tuota yhteista rahaa jaetaan ja kaytetaan."
Totta, mutta Suomessa saa kansalaiset vaan todella vähän vastiketta sille maksamilleen veroille.
Lopeta jo tuo paskan puhuminen ja tule katsomaan meidän todellista elintasoa. Älä viitsi enään valehdella äläkä enään puolustele mitään verohelvettiä. Jos niin haluat niin tule Suomeen tavalliseksi duunariksi ja yritä sillä mitä jää verojen jälkeen käteen niin maksaa maailman kalleimmat asumiskustannukset ja autoilu ja alkoholi ja tupakka ja Elintarvikkeet.
Miksi muuten sinä aina jätät vastaamatta minun kysymyksiini?Niin. Kallista aikaasi haaskaat minun valheiden lukemiseen. Olen imarreltu. Mainitsemani Veronmaksajien keskusliiton tutkimuksen kummiskin voit lukea heidan omilta netisivuiltaan, sikali kun sinne asti joskus loydat.
Euroopan komissio tekee muuten saannollisesti selvitysta autojen hinnoista EU maissa. Voit lukea naistakin valheista lisaa milloin haluat: http://europa.eu.int/comm/competition/car_sector/
Tuolta loytyy mm. komission puolivuosittain paivittamia taulukoita, joita voi olla ihan terveellista lukean monestakin syysta. Suorastaan uskomattomia eroja saman auton verottomissakin hinnoissa eri maissa. Aina tama jaksaa yllattaa, vaikka tasta on puhutta iat ja ajat. Hakellyttavaa myos autojen hinnat Tanskassa!
Esimerkkina Audi A6 2.4 (165hv):
Tanska 65.873€
Suomi 45.723€
Portugali 45.456€
Kreikka 44.837€
Irlanti 41.473€
Hollanti 39.834€
Muut maat sitten reilut 30.000 paitsi Ruotsi jossa ao mallille Euroopan halvin hinta 26.801€! - Ari
Fabio kirjoitti:
Niin. Kallista aikaasi haaskaat minun valheiden lukemiseen. Olen imarreltu. Mainitsemani Veronmaksajien keskusliiton tutkimuksen kummiskin voit lukea heidan omilta netisivuiltaan, sikali kun sinne asti joskus loydat.
Euroopan komissio tekee muuten saannollisesti selvitysta autojen hinnoista EU maissa. Voit lukea naistakin valheista lisaa milloin haluat: http://europa.eu.int/comm/competition/car_sector/
Tuolta loytyy mm. komission puolivuosittain paivittamia taulukoita, joita voi olla ihan terveellista lukean monestakin syysta. Suorastaan uskomattomia eroja saman auton verottomissakin hinnoissa eri maissa. Aina tama jaksaa yllattaa, vaikka tasta on puhutta iat ja ajat. Hakellyttavaa myos autojen hinnat Tanskassa!
Esimerkkina Audi A6 2.4 (165hv):
Tanska 65.873€
Suomi 45.723€
Portugali 45.456€
Kreikka 44.837€
Irlanti 41.473€
Hollanti 39.834€
Muut maat sitten reilut 30.000 paitsi Ruotsi jossa ao mallille Euroopan halvin hinta 26.801€!Että Suomessa on autot kalliita. HEH heh kyllä se sokea kanakin jyvän löytää. Monessako maassa on auto kalliimpi kuin Suomessa?
Mitä olen valehdellut? Itse olet valehdellut. Oletko laskenut kokonaisvero asteen? Et varmasti ole. Se on Suomessa maailman suurin. Eli me elämme todellisessa verohelvetissä. Sitten täällä on paljon sellaisia välillisiä veroja ja maksuja jotka kohdistuvat juuri pien ja keskituloisiin.
Tervetuloa vaan tänne himoverottaja Sauli Niinistön maahan. Kun tulet sanon sinulle yhden hyvän vihjeen. Osta myös paluu lento sinne Italiaan sillä tulet sitä varmasti tarvitsemaan, kun huomaat sen millaiseen helvettiin olet tullut. Ja lentolipun osto on Italiassa huomattavasti halvempaa kuin Suomesta. - Fabio
Ari kirjoitti:
Että Suomessa on autot kalliita. HEH heh kyllä se sokea kanakin jyvän löytää. Monessako maassa on auto kalliimpi kuin Suomessa?
Mitä olen valehdellut? Itse olet valehdellut. Oletko laskenut kokonaisvero asteen? Et varmasti ole. Se on Suomessa maailman suurin. Eli me elämme todellisessa verohelvetissä. Sitten täällä on paljon sellaisia välillisiä veroja ja maksuja jotka kohdistuvat juuri pien ja keskituloisiin.
Tervetuloa vaan tänne himoverottaja Sauli Niinistön maahan. Kun tulet sanon sinulle yhden hyvän vihjeen. Osta myös paluu lento sinne Italiaan sillä tulet sitä varmasti tarvitsemaan, kun huomaat sen millaiseen helvettiin olet tullut. Ja lentolipun osto on Italiassa huomattavasti halvempaa kuin Suomesta.On sulla huvit, Ari. Mitapa tahan voi muutakaan sanoa.
- Ari
IMF suosittaa Suomelle suurta veroalea
15.08.2002, klo:20.17
Kansainvälinen valuuttarahasto IMF suosittaa Suomelle suunniteltua suurempia veronalennuksia. Rahat saataisiin sen mukaan budjettikuria tiukentamalla ja uusia tulonlähteitä löytämällä. Rahasto on huolissaan väestön eläköitymisestä, joka on sen mukaan nopeampaa kuin muualla EU:ssa.
Yle Teksti-TV Sivu 170/1
TALOUS YLE24 TORSTAI
IMF suosittaa Suomelle veroalea
Kansainvälinen valuuttarahasto IMF
suosittaa Suomelle suunniteltua
suurempia veronalennuksia.
Rahat veroaleen saataisiin rahaston
mukaan budjettikuria tiukentamalla ja
uusia tulonlähteitä löytämällä.
Suomen täytyy IMF:n mukaan pitää
julkiset menonsa vähintään tämän vuoden
tasolla, jotta tuloveroa voitaisiin
alentaa prosenttiyksikön verran bkt:stä
vuosina 2003 - 2005. Suosituksena ovat
kuitenkin suuremmat leikkaukset.
IMF on huolissaan Suomen väestön ikään-
tymisestä ja eläköitymisestä, joka on
sen mukaan nopeampaa kuin muussa EU:ssa- luettavaa
Löydät luettavaa, maasta jossa IMF:n ohjeita on noudatettu, kannattaa tutustua, ettei tule mitään harhaluuloja. Linkki on
http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/juttu.asp?id=20020929KU5
Voisi sanoa: Terve menoa, mutta varaa vaippoja tarpeeksi, jos joudut liukuhihnahommiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423068- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271880- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871555Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401445- 391350