Telewell vai Zyxel ADSL WLAN purkki

Langaton

Moi

Onko kokemuksia tai tietoa seuraavista ADSL WLAN purkeista:

Telewell 510 ja Zyxel 660 HW-61.

Käyttökokemuksia tomivuuden suhteen...
Mikä on oleellisimat erot käytössä em purkeilla?

Ja tietty kaikkea muuta Risuja ja Ruusuja...

Esim. kantomatka, siirtonopeuus, yhteyden "ylhäällä" pysyminen jne jne...

5

4898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auramies

      Tw 510 v2, ei ihan ongelmatonta asentaa.
      Käyttis / manu vilisee mitä ihmeellisempiä koukeroita laitteen ja verkon ominaisuuksista yms. mutta selviä ohjeita sieltä ei löydä. Esim se että laittaa asetuksissa laitteen hakeen itse ip:nsä ei auta yhtään siinä tapauksessa ettei laitteella saa sen enempää yhteyttä nettiin kuin kotiverkkonkaan.

      • HenKKaZzZ

        ZyXelillä parempi sopivuus useampiin liittymiin mutta TW:eessä parempi tuki uudempiin adsl2 yhteyksiin jota esim, nebula alkanut tuoda... mutta jos kyseessä normaali elisa/sonera tai vastaava niin ZyXel on ainakin itseni valinta.


      • WLANSSI
        HenKKaZzZ kirjoitti:

        ZyXelillä parempi sopivuus useampiin liittymiin mutta TW:eessä parempi tuki uudempiin adsl2 yhteyksiin jota esim, nebula alkanut tuoda... mutta jos kyseessä normaali elisa/sonera tai vastaava niin ZyXel on ainakin itseni valinta.

        W-Lan käyttöön ehdottomasti Telewell 510 Edition 3 tai uusin Edition 4:n, oli ISP:si sitten mikä tahansa.....


      • game over
        WLANSSI kirjoitti:

        W-Lan käyttöön ehdottomasti Telewell 510 Edition 3 tai uusin Edition 4:n, oli ISP:si sitten mikä tahansa.....

        tuo wlan tossa telewellissä. Ei toimi.


    • hgklhljh

      Itselläni ei saatu Zyxelliä, eikä D-Linkiä pelittämään. Oli kyllä puhelinpistorasiassakin vikaa sekoittamassa. Operaattorin tukipalvelu testasi linjan, jonka jälkeen asennettiin TW EA510 v4.

      Se toimii isommassakin asunnossa betoniseinien läpi, toisin kuin Zykkeli. Ja tukee myös WPA-2 salausta. Suomenkielinen käyttis on mielestäni selkeä ja ainakin Soneran asetukset purkki haki mallikkaasti. Samoin palomuurin asennus oli vain hiiren klikkauksen takana. Tosin käytin sukulaisnörttä apuna.

      Aiemmin tekemämme WLA-oli Telewellin ja hienosti pelasi. Buffalolla on hyvä maine, mutta ei löytynyt kehittyneempää salausta tukevaa mallia.

      Kun oltiin ensin turattu Zykkelin ja D-Linkin kanssa, niin Telewell oli varman päälle valinta, enkä muita enää viitsi itse ainakaan kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe