Rypsiöljyä moottoriin?

miten käy

Euroshopperilta saa 2 litran pullon alle 2 eurolla. Lorauttais sekaan vähän motoruppia vaikka jos haluis varmistaa ettei hajoa.

10

3189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilemaan..

      Urbaanilegendan mukaan rättisitikkasafarilaiset, ollessaan etelä-amerikan viidakossa, tunkivat banaaneja moottoriin kun öljy loppui, ja rättärit jatkoivat matkaansa...

      Totuuden nimissä uskon että rypsiöljyn rasvat hapettuvat rikki, koska ne ovat tyydyttymättömiä rasvoja(ei öljyjä).

    • tämmöistä

      PLANTOMOT 5W-40
      Polttoainetta säästävä korkean suorituskyvyn moottoriöljy, SAE 5W-40, nopeasti biologisesti hajoava. Diesel- ja bensiinikoneisiin, turboahdetuille ja normaalikaasuttimilla varustetuille moottoreille.

    • ___>

      Siitä vaan moottoria hajoittamaan. Käyhän se noinkin

      • töötööt

        juu näin just..koittakaa myös teräketjuöljyy...toimii parhaiten uusissa autoissa...


    • voi ajaa

      Käytännössä kuitenkin ei, sillä tarvitaan jatkojalostusta. RME on kylmäpuristettua rypsiöljyä, mikä toimii kesällä,m utta tuppaa saostumaan jo viileällä ilmalla. tarvitaan siis lisäaineita ja jatkojalostus ennenkuin pellolla voi kasvataa polttonestettä.

      • Rapsi rules

        Et tainnut ymmärtää. Tässä ei puhuta polttoaineen korvaajasta vaan voiteluöljystä. RME ei muuten ole mitään "kylmäpuristettua rypsiöljyä" vaan mikä tahansa rypsi- tai rapsiöljy käy prosessiin.


      • oikeassa
        Rapsi rules kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää. Tässä ei puhuta polttoaineen korvaajasta vaan voiteluöljystä. RME ei muuten ole mitään "kylmäpuristettua rypsiöljyä" vaan mikä tahansa rypsi- tai rapsiöljy käy prosessiin.

        Luin kyselijän tekstin todella huolimattomasti .


    • merkittävää säästöä

      jos ajaminen on kiinni siitä että saa 4l öljyä neljällä eurolla kuuden sijaan niin kannattaisi ehkä siirtyä polkupyöräilyyn.

    • Anonyymi

      Tu koko suomaa.

      Mutta mitä on rypsiöljy . Eihän e85 ainekaan ole bensaa vaikka siinä on välillä 15-30% bensaa . Se on etanoolia.

      Pro diesel siinä saa olla maksimissaan 7% ruokaöljyä joten 93% maa dieseliä.

      Joten tankkiin laitetaan 5 tippaa verollista diiseliä ja loput mitä halutaan , lopputulos on verodiesel.

      My neste diesel on heidän mukaansa 100% biotuotetta , mutta ainetta ei lain tulkinta tunne , saattaa olla vaikka mitä "vahingoissa" ja seosprosentit / minkä tahansa kanssa arvoitus. "Jätteistä tehty"

      Meet ravintolaan ja tilaat pihvin , ni vastataan "eläimen lihaa"

      Kysyt tuotteen valmistusmaata , firma vastaa "made in eu"

      Työnantaja kysyy mitä sä tänään teit , vastaappa että "hommia"

      Kannattaa vetää peräkärryä perässä , jossa on rypsipolttomoottori , pyörittää sillä generaattoria joka lataa ajossa akkuauton akkua , pääsee yhellä latauksella lappiin.

    • Anonyymi

      Tunteeko laki peräkärryä joka työntää autoa.....bensa auto ei käy , diiseli käy peräkärryssä joka pyörittää renkaita. Langaton kaasuläppä peräkärryyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe