Virheitä?

mömmö

Eli oletteko huomannu TSH leffoissa virheitä, jotka on jääny ärsyttävästi kaivertelemaan?

Eniten häiritsee Kahdessa Tornissa kohtaus, jossa Aragorn, Gimli ja Legolas saapuu paikalle missä on rohirrimin polttamien örkkien ruumiit. Takautumissa on ärsyttävä virhe.
Hobittien kädet on sidottuina, mutta siinä kohassa missä Pippin melkein jää hevosen alle sen kädet huitoo ilmaa. Vielä sen jälkee Aragorn sanoo että "Their hands were bound."

9

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animagus

      ...kirjojen ja leffojen välillä on eroavaisuuksia, jotka ärsyttävät, vaikka leffoista (ja tietenkin myös kirjoista) suuresti pidänkin. Leffoissa on amerikkalaisille elokuville tyypillistä mahtipontisuutta ja sentyylistä sankaruutta, mitä kirjoissa ei ole.

      • Yavanna

        toi leffa kyllä kuvattiin Uudessa Seelannissa, mistä ohjaajakin on kotoisin.
        Näyttelijä kaarti sattui olemaan suurelta osin britti näyttelijöitä, joitakin jenkki näyttelijöitä lukuunottamatta ja muistaakseni aika moni jenkki studioista kieltäyty tuon leffan kuvauksista, mikä niitä jenkki studioita sitten otti jälkeenpäin aika raskaasti aivoon.
        Digi- ja tietokone tehosteista vastasi Weta digital ja puvustus/maskeeraus/lavastus kuului Wetalle, joka myös kotoisin samasta paikasta kuin PJ.
        Rahoitusta taisi tulla vähän jenkkilästä, mutta loput tuli ekan leffan tuotoista.

        Korjatkaa jos olen väärässä.
        Niin ja by to way Pippin oli jo aiemmin saanu kätensä vapaaks, mitä Aragon ei välttämättä jäljistä nähnyt.
        Ja pahoitteluni jos satuin muistamaan väärin.

        Mua alkaa jurppii ku joka leffasta pitää ihan hakamalla hakee kaikki mahdolliset virheet. Eikö olis helpompi olla kattomatta sitte leffoja jos virheet kerta häirittee niin paljon.

        Ja mä en tiedä ainuttakaan leffaa joka olisi virheetön, semmosen tekeminen on melko mahdotonta, kun kuvaamis ja leikkaus vaiheissa ja kaikessa muussa mahdollisessa pitää ottaa niin paljon kaikkee huomioon, että ihan varmasti jotain jää huomaamatta ja se sit saattaa näkyä leffassa.


      • animagus
        Yavanna kirjoitti:

        toi leffa kyllä kuvattiin Uudessa Seelannissa, mistä ohjaajakin on kotoisin.
        Näyttelijä kaarti sattui olemaan suurelta osin britti näyttelijöitä, joitakin jenkki näyttelijöitä lukuunottamatta ja muistaakseni aika moni jenkki studioista kieltäyty tuon leffan kuvauksista, mikä niitä jenkki studioita sitten otti jälkeenpäin aika raskaasti aivoon.
        Digi- ja tietokone tehosteista vastasi Weta digital ja puvustus/maskeeraus/lavastus kuului Wetalle, joka myös kotoisin samasta paikasta kuin PJ.
        Rahoitusta taisi tulla vähän jenkkilästä, mutta loput tuli ekan leffan tuotoista.

        Korjatkaa jos olen väärässä.
        Niin ja by to way Pippin oli jo aiemmin saanu kätensä vapaaks, mitä Aragon ei välttämättä jäljistä nähnyt.
        Ja pahoitteluni jos satuin muistamaan väärin.

        Mua alkaa jurppii ku joka leffasta pitää ihan hakamalla hakee kaikki mahdolliset virheet. Eikö olis helpompi olla kattomatta sitte leffoja jos virheet kerta häirittee niin paljon.

        Ja mä en tiedä ainuttakaan leffaa joka olisi virheetön, semmosen tekeminen on melko mahdotonta, kun kuvaamis ja leikkaus vaiheissa ja kaikessa muussa mahdollisessa pitää ottaa niin paljon kaikkee huomioon, että ihan varmasti jotain jää huomaamatta ja se sit saattaa näkyä leffassa.

        ...että elokuva on kansainvälinen, mutta hyvin amerikkalaista meininkiä silti vai eikö sinusta? Oletan, että Jackson elää ja vaikuttaa Amerikassa.

        Minustakin elokuvista on turha hakea virheitä. Aika vaikuttaviltahan ne joka tapauksessa näyttävät.


      • Jussi__
        Yavanna kirjoitti:

        toi leffa kyllä kuvattiin Uudessa Seelannissa, mistä ohjaajakin on kotoisin.
        Näyttelijä kaarti sattui olemaan suurelta osin britti näyttelijöitä, joitakin jenkki näyttelijöitä lukuunottamatta ja muistaakseni aika moni jenkki studioista kieltäyty tuon leffan kuvauksista, mikä niitä jenkki studioita sitten otti jälkeenpäin aika raskaasti aivoon.
        Digi- ja tietokone tehosteista vastasi Weta digital ja puvustus/maskeeraus/lavastus kuului Wetalle, joka myös kotoisin samasta paikasta kuin PJ.
        Rahoitusta taisi tulla vähän jenkkilästä, mutta loput tuli ekan leffan tuotoista.

        Korjatkaa jos olen väärässä.
        Niin ja by to way Pippin oli jo aiemmin saanu kätensä vapaaks, mitä Aragon ei välttämättä jäljistä nähnyt.
        Ja pahoitteluni jos satuin muistamaan väärin.

        Mua alkaa jurppii ku joka leffasta pitää ihan hakamalla hakee kaikki mahdolliset virheet. Eikö olis helpompi olla kattomatta sitte leffoja jos virheet kerta häirittee niin paljon.

        Ja mä en tiedä ainuttakaan leffaa joka olisi virheetön, semmosen tekeminen on melko mahdotonta, kun kuvaamis ja leikkaus vaiheissa ja kaikessa muussa mahdollisessa pitää ottaa niin paljon kaikkee huomioon, että ihan varmasti jotain jää huomaamatta ja se sit saattaa näkyä leffassa.

        Pippin sai kätensä vapaaksi...Pippin katkaisi käydet jollain...oisko ollu kirveellä...huomaavaisuutta ystävät ;D


    • jlk

      Hobittien kädet olivat sidottuina. Tämä näkyy aiemmassa kohtauksessa

    • virhe löytyi

      oon löytäny useita, mutten laittanut niitä ylös, ehkä löytäisin ne uudestaan jos katsoisin ne leffat taas läpi... tää jäi kyllä mieleen:

      Warg (elikkä hukkien?) hyökkäys Edoras:laisten kimppuun matkalla Helm's deepiin. Legolas hyppää ratsaille Gimlin TAAKSE, mutta vähän myöhemmin hän istuukin Gimlin EDESSÄ.

      Tietysti hän on vonut siinä välissä heilauttaa itsensä taiturimaisesti siihen eteen, mutta sitä ei vaan näytetä :P

      • Ara

        Joskus erehdyin johonkin "moviemistakes.com" -tyylin sivuille ja sieltä valitettavasti bongasin trilogian leffoissa esiintyneitä mokia. ;) Ne on yllättävän rajuja pikku juttuja, joita en halunnut enempää lukea.

        Esim.

        - Katsokaa hidastettuna sitä kohtaa Sormuksen Ritareissa, jossa Frodo kaatuu vuorella taaksepäin (Boromir poimii sormuksen lumesta). Kun Frodo vierii Aragornin viereen, niin katsokaa Frodon jalkoja. Niissä on sellaiset kelmut jotka estivät näyttelijöitä paleluttamasta jalkojaan lumessa. Näkyy aivan törkeän selvästi!

        - Sormuksen Ritareissa: Moriassa kun Frodo sai seipäästä ja Aragorn menee taisetelun jälkeen hänen luokseen kiireellä ryömien. Katsokaa Aragornin oikealla puolella (kamerasta katsoen) olevaa "kiveä". Aragorn menee sen ohi ja hieman hipaisee sitä ja se heilahtaa todella paljon ja pahasti.

        - Sormuksen Ritareiden lopussa: Aragorn keskustelee kuolevan Boromirin kanssa puun juurella. Kuvakulma vaihtelee Aragornin ja Boromirin selän takaa kuvattuna. Kun kuvataan Aragornin naamaa, Boromirin käsi on jossain maassa, kun kuvakulma vaihtuu Aragorni selän taakse (Boromirin naamaa kohden), Boromirin käsi on Aragornin harteilla. Tämä pieni moka toistuu koko episodin ajan!

        Rasittavia mokia, joita jotkut etsivät aivan tarkoituksella jokaisesta leffasta. Mä en olis ikinä huomannut mitään noista itse! Mä vain nautin elokuvista enkä huomaa mitään tuollaisia. En halua enempää edes tietää. :)


      • plööfg
        Ara kirjoitti:

        Joskus erehdyin johonkin "moviemistakes.com" -tyylin sivuille ja sieltä valitettavasti bongasin trilogian leffoissa esiintyneitä mokia. ;) Ne on yllättävän rajuja pikku juttuja, joita en halunnut enempää lukea.

        Esim.

        - Katsokaa hidastettuna sitä kohtaa Sormuksen Ritareissa, jossa Frodo kaatuu vuorella taaksepäin (Boromir poimii sormuksen lumesta). Kun Frodo vierii Aragornin viereen, niin katsokaa Frodon jalkoja. Niissä on sellaiset kelmut jotka estivät näyttelijöitä paleluttamasta jalkojaan lumessa. Näkyy aivan törkeän selvästi!

        - Sormuksen Ritareissa: Moriassa kun Frodo sai seipäästä ja Aragorn menee taisetelun jälkeen hänen luokseen kiireellä ryömien. Katsokaa Aragornin oikealla puolella (kamerasta katsoen) olevaa "kiveä". Aragorn menee sen ohi ja hieman hipaisee sitä ja se heilahtaa todella paljon ja pahasti.

        - Sormuksen Ritareiden lopussa: Aragorn keskustelee kuolevan Boromirin kanssa puun juurella. Kuvakulma vaihtelee Aragornin ja Boromirin selän takaa kuvattuna. Kun kuvataan Aragornin naamaa, Boromirin käsi on jossain maassa, kun kuvakulma vaihtuu Aragorni selän taakse (Boromirin naamaa kohden), Boromirin käsi on Aragornin harteilla. Tämä pieni moka toistuu koko episodin ajan!

        Rasittavia mokia, joita jotkut etsivät aivan tarkoituksella jokaisesta leffasta. Mä en olis ikinä huomannut mitään noista itse! Mä vain nautin elokuvista enkä huomaa mitään tuollaisia. En halua enempää edes tietää. :)

        siis voi nakki makkara taas tännekkin, mitä järkee on siis oikeesti yrittämällä yrittää etsii nitä mokia, joka leffassa niitä on jonkin verran ja jos niistä kaikista yrittäis irti päästä niin siihen menis ihan saakutisti moneyta. ja jos ne ei heti iske simään niin sitten ne ei häiritte mua.

        se kohta missä legolas hyppää sinne gimlin taakse on kyllä pistäny silmään, ja siinä samasessa kohdassa on kyllä tosi huono trikki. Legolas ei ota mistän kiinni vaan ihan ilman välityksellä pääsee sinne selkään, olipas harvinaisen huono selistys mutta ymmärtänette kyllä.

        mutta ei takerruta...


    • mömmö

      Oon siis tän ensimmäisen viestin kirjoittaja..
      Tää on aika vanha keskustelu, mut ilmeisesti en ollu muistanu käydä lukemassa näitä viestejä.
      En siis tarkoittanut näillä virheillä mitään kirjan ja elokuvan eroavaisuuksia, sillä tiedän kyllä että ne ovat kaksi eri asiaa ja sovellusta välttämättä tapahtuu. Ja hyväksyn tän täysin (kaksi tornia on mun lemppari elokuvista..).
      En myöskään yritä mollata elokuvien tekijöitä, luonnollisesti virheitä sattuu.
      En, en ja vielä kerran en myöskään yritä "etsimällä etsiä" kaikkia pikku mokia.
      Mun mainitsema kohtaus on kuitenkin todella selkeästi virheellinen ja häiritsee aika paljon. Ilmeisesti kuitenkaan kovin moni ei sitä ole huomannut, eikä se siis niin kovin vakavaa ole.
      Kuitenkin vielä näihin Aragorn ei tienny yms. kommentteihin: katsokaa ite se kohta. Pippinin kädet on sidottu, seuraavassa hevoskohtauksessa ei, ja sitten vasta katkoo ne köydet!
      No eipä tästä aiheesta sen enempää, mutta ei näihin keskusteluihin oo pakko osallistua jos ei miellytä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      70
      1008
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe