moiiii!
Kaikki moikuttaa nykysin, 60-luvulla tervehittiin tsauuuu, joka oli ilimmeisesti ensimmäisten matkamuistoin mukana tullu mannermainen tervehys - italiasta.
Mistäs helekkaristä tuo "moi" lie tänne pessiitynä, tiälläi mualiman perillä vanahat mummottii jo moikuttaa kännykkääsä, moimoi..:/
Mikä ihmmeen,
19
999
Vastaukset
vaihteessa tytöt meilläpäin sanoivat:moi do.
Likkö mitään tekemistä nykyisen "kaa".- Pirre*
moidotus on ollu meilläipäin pitemppään...heihettelyt on jiänä jo historijjaan.
- voin kertoa..
.. että Lahdessa moi on ollut käytössä jo hyvin pitkän aikaa. Heh, ehkä me olemme vihdoinkin valloittaneet maailman tai ainakin Suomen.
- Pirre*
myö sitten aika paljo jälessä suuren mualiman tavoissa, vasta tällä vuostuhannella tuo moikuttelusta on valottana meijjän perukat...mutta kun vanahat mummottii *huokkaus* :)
- kyllä
vaan vieläkin, Lahtelaista.......tottakai!!!
- ilmiö ?
Kiinankieli on niin kaunista ja moni-ilmeistä,että
se on meille suora ja kankeakielisille suomalaisille ehkä vähän liian koukeroista ollut oppia
nyt kuitenkin "loppaalisaation" uhreina ollaan jouduttu
mukauttamaan kielemme ja kulttuurimme kiinalaiseen, että MOI:lla
tulevaisuudessa voidaan ilmaista monta muutakin asiaa
kunhan opitaan ne asiaan kuuluvat nasaalit ( vai mitä ne on?)- Pirre*
Kiinan kielessä puhheen korkeuserottii jo muuta sanan merkityksen ihan toiseksi...oun kuullu huastettavan jottai semmosta..., jotta ei sielä kannata moikutella kovin huolemattomasti..:)
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Kiinan kielessä puhheen korkeuserottii jo muuta sanan merkityksen ihan toiseksi...oun kuullu huastettavan jottai semmosta..., jotta ei sielä kannata moikutella kovin huolemattomasti..:)
tavvuihen painotukset..siis.
- tarkoitinkin
Pirre* kirjoitti:
tavvuihen painotukset..siis.
kun meille jäyhille suomalaislle tuottaa englannin kielikin vaikeutta ääntämisessä,
niin jos opittas kiinaa sen verran että moi
ja sitä käytettäs eri äänen painoilla
esim:
mmmmmoi tai
mmoooooi tai
mmmmoiiiii tai
mmoooooooii tai
moimoimoi! ( valitus)
tai mommmoooi jne
mo.. moi moi moi mo moo mom mom moooi ( hyvä juoru) tarkoitinkin kirjoitti:
kun meille jäyhille suomalaislle tuottaa englannin kielikin vaikeutta ääntämisessä,
esim:
mmmmmoi tai
mmoooooi tai
mmmmoiiiii tai
mmoooooooii tai
moimoimoi! ( valitus)
tai mommmoooi jne
mo.. moi moi moi mo moo mom mom moooi ( hyvä juoru)oli se Afrikkalainen Stalin ja Hitler samassa persoonassa. Koko nimi Daqniel Arab Moi, muistaakseni Kenian presidentti tms.
Käi sillä moilla hänen urotekojaan ylistetään?- Pirre*
tarkoitinkin kirjoitti:
esim:
mmmmmoi tai
mmoooooi tai
mmmmoiiiii tai
mmoooooooii tai
moimoimoi! ( valitus)
tai mommmoooi jne
mo.. moi moi moi mo moo mom mom moooi ( hyvä juoru)... moimoimoi.. sehän on melekkein kun voivoivoi....
Sannookohan tuo kiinalainen valitus enemmän, kun meijjän voivotus..onko sillä laajempi merkitys, selevijjääkö siitä muuttai kun kippee polovi.:)?
Meijjän pittää sannoo monta sannoo sen voivottelun lisäks, ennenkun suahhaan kunnon valitus..:) - moi moi
Pirre* kirjoitti:
... moimoimoi.. sehän on melekkein kun voivoivoi....
Sannookohan tuo kiinalainen valitus enemmän, kun meijjän voivotus..onko sillä laajempi merkitys, selevijjääkö siitä muuttai kun kippee polovi.:)?
Meijjän pittää sannoo monta sannoo sen voivottelun lisäks, ennenkun suahhaan kunnon valitus..:)toimisiko:
isot kirjaimet ; möreä, matala ääni
pienet, vähän vokaaleja; keski korkea ääni
pienet, paljon vokaaleja: korkea
pienet, hirveesti vokaaleja: kimeä
isot konsonantit: matala möreä
pienet konsonantit: möreä ja kuuluva
MMMooooiii ( päivää, mitä kuuluu?minulle ei mitään ainakaan hyvää, olen mörrituulella,mutta voisin piristyäkin)
Mooiiiiiiiiii ( ai kävi kipeää,,,XX jäi oven väliin...ai ai nyt meni XX mustaksi...ai ai ja taisi mennä lauluäänikin)
MMMooooiii ( tänään on tylsä ja harmaa arkinen päivä ja töissäkin oli tylsää ja vielä pitäisi jaksaa vääntäytyä kauppaan ja kaikki on niin kallistakin ja eurot ei riitä mihinkään...)
MMMMMMOI !! ( olen hiiirrrrveeen vihanen ) - Pirre*
moi moi kirjoitti:
toimisiko:
isot kirjaimet ; möreä, matala ääni
pienet, vähän vokaaleja; keski korkea ääni
pienet, paljon vokaaleja: korkea
pienet, hirveesti vokaaleja: kimeä
isot konsonantit: matala möreä
pienet konsonantit: möreä ja kuuluva
MMMooooiii ( päivää, mitä kuuluu?minulle ei mitään ainakaan hyvää, olen mörrituulella,mutta voisin piristyäkin)
Mooiiiiiiiiii ( ai kävi kipeää,,,XX jäi oven väliin...ai ai nyt meni XX mustaksi...ai ai ja taisi mennä lauluäänikin)
MMMooooiii ( tänään on tylsä ja harmaa arkinen päivä ja töissäkin oli tylsää ja vielä pitäisi jaksaa vääntäytyä kauppaan ja kaikki on niin kallistakin ja eurot ei riitä mihinkään...)
MMMMMMOI !! ( olen hiiirrrrveeen vihanen )tosi konstailematonta ja yksiselitteistä...:)
- Helga
Pohjois-Saksassa aamupäivisin terveditään "moin" lyhennyksellä Guten Morgen'ista. 70-80-luvulla tuntui kotoisalta kuulla.
- Pirre*
Saksastakohan se tämä moi sitten lie tänne Suommeennii kulukkeutuna - sitä maaliman matkailu tiettää..
Voipi olla joskus tuhanssiin vuossiin piästä, että huastettaan sammoo kieltä kaikki mualiman immeiset..kielet sekoittuvat..onhan ne ennustelleet siinä raamatussaan jottai semmostahhii... - Helga
Pirre* kirjoitti:
Saksastakohan se tämä moi sitten lie tänne Suommeennii kulukkeutuna - sitä maaliman matkailu tiettää..
Voipi olla joskus tuhanssiin vuossiin piästä, että huastettaan sammoo kieltä kaikki mualiman immeiset..kielet sekoittuvat..onhan ne ennustelleet siinä raamatussaan jottai semmostahhii...Oisko se pahasta jos kaikilla ois yks yhteinen kommunikoinikieli, siis sellanen komonlanvidz? Ennen kun menin ostaan jakkua niin kysyttiin: ai bleiseriä haluat. Nyt kun kysyn bleisereitä, mulle näytetään:"jakut ovat täällä".
- Pirre*
Helga kirjoitti:
Oisko se pahasta jos kaikilla ois yks yhteinen kommunikoinikieli, siis sellanen komonlanvidz? Ennen kun menin ostaan jakkua niin kysyttiin: ai bleiseriä haluat. Nyt kun kysyn bleisereitä, mulle näytetään:"jakut ovat täällä".
paha oisi, tietenkään...mutta voihan siihen mennä aikaa..:)
- nitroniisku
Pirre* kirjoitti:
Voipi olla joskus tuhanssiin vuossiin piästä, että huastettaan sammoo kieltä kaikki mualiman immeiset..kielet sekoittuvat..onhan ne ennustelleet siinä raamatussaan jottai semmostahhii...No eihän sitä Saksaan asti tarvi mennä Moin juuria ettimään. Nehän on tuolla meijän entisessä emämaassa. Svennit sanovat aamuisin moss,moss. Morgenistahan se on lyhennetty. Ne entiset heidååtkin ovat sieltä peräisin.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv242385- 1132001
- 1131637
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87935Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35927