Meiltä loppui tila tuolta sivulta, joten jatkan tähän. Taidan soittaa sinne Kelaan, että kiirehtivät sitä käsittelyä. Sinulle Tammetar olen todella onnellinen puolestasi, kun kaikki on nyt hyvin ja toivottavasti saat lääkäriltäsi lisää hyviä uutisia ;)
Neurokirurgiset hoidot
81
5136
Vastaukset
Lukiessani kirjoituksia kohtauksista, niin iski kuin salama kirkkaalta taivaalta tuolta aivojen perukoilta esille tämmöinen kysymys.
Eihän Sinulla vain ole loisteputkivalaisinta kotonasi siten, että altistut jatkuvasti sille?
Kuulemma ko. valaisin värähtelee siten, että aivot mahdollisesti siihen reagoivat.
Tämän on eräs lääkäri minulle ilmoittanut ja en tiedä tämän hetken valaisimien värähtelyherkkyyttä.- Hugo
Ennenkuin lamppu on hajoamassa ja oikeasti välkkyy kunnolla. Loisteputkivalaistus on jostain syystä aivan ok.
Hugo kirjoitti:
Ennenkuin lamppu on hajoamassa ja oikeasti välkkyy kunnolla. Loisteputkivalaistus on jostain syystä aivan ok.
minkäänlaista reagtiota putkista, mutta tunsin erään miehen, joka ei ollut epileptikko vaan tavallisen terve ja ahkera työntekijä.
Hänelle alkoi tulemaan toistuvasti päänsärkyjä, mutta ei koskaan lomalla.
Vaivat alkoivat noin vuosi sen jälkeen, kun hänen työpisteensä valaistus muutettiin loisteputkiksi.
Miestä tutkittiin kauan ja ainut ehdotettu diagnoosi oli mahdollinen herkkyys valon värähtelylle.
Olisi ollut mukava saada selville se ,miten tuohon diagnoosiin päädyttiin.- sauvatar
te miehethän olette fiksuja ;) Onhan noita lamppuja ja muistan, kun olin naapurilla kylässä vuosia sitten ja siellä mies oli ne itse laittanut niin mun silmät alkoi kärsiä heti. Nykyisin niitä on 2 keittiössä ja 1 wc:ssa meillä kotona. Muutenkin on valonarat silmät ja tavarataloissa ym. voisin suosiolla laittaa aurinkolasit päähän. Kotonakin olen mieluummin hämärässä kuin kirkkaissa valoissa.En voi pitää päällä olkkarin kattokruunua, kun siinä on ihan liian kirkkaat valot ja puolet on jo poistettu ja vielä häikäisee. Tää kuvaruutukin on aika hämärä, kun häikäisee silmiin niin etten voi muuten lukea saatikka kirjoittaa mitään teille. Täytyykin jutella neurologin kanssa tästä. Saanko sitten talon puolesta muunlaiset lamput tuonne keittiöön ja wc;n vai täytyykö ensin jokin lausunto taas hommata niille? Tuskin ne noin vain vuokra-asuntoon tulee vaihtamaan lamppuja ??
- sauvatar
Pärre kirjoitti:
minkäänlaista reagtiota putkista, mutta tunsin erään miehen, joka ei ollut epileptikko vaan tavallisen terve ja ahkera työntekijä.
Hänelle alkoi tulemaan toistuvasti päänsärkyjä, mutta ei koskaan lomalla.
Vaivat alkoivat noin vuosi sen jälkeen, kun hänen työpisteensä valaistus muutettiin loisteputkiksi.
Miestä tutkittiin kauan ja ainut ehdotettu diagnoosi oli mahdollinen herkkyys valon värähtelylle.
Olisi ollut mukava saada selville se ,miten tuohon diagnoosiin päädyttiin.aiheuttaa, kun nykyään kohtaukset tulee vain klo: 16-21.00 välisenä aikana ja sitä ennen olen monta tuntia tosi väsynyt ? Onkohan vain aivot ylikuormittuneet? Nyt oli jopa 3 viikkoa taukoa. Historiaa.
sauvatar kirjoitti:
te miehethän olette fiksuja ;) Onhan noita lamppuja ja muistan, kun olin naapurilla kylässä vuosia sitten ja siellä mies oli ne itse laittanut niin mun silmät alkoi kärsiä heti. Nykyisin niitä on 2 keittiössä ja 1 wc:ssa meillä kotona. Muutenkin on valonarat silmät ja tavarataloissa ym. voisin suosiolla laittaa aurinkolasit päähän. Kotonakin olen mieluummin hämärässä kuin kirkkaissa valoissa.En voi pitää päällä olkkarin kattokruunua, kun siinä on ihan liian kirkkaat valot ja puolet on jo poistettu ja vielä häikäisee. Tää kuvaruutukin on aika hämärä, kun häikäisee silmiin niin etten voi muuten lukea saatikka kirjoittaa mitään teille. Täytyykin jutella neurologin kanssa tästä. Saanko sitten talon puolesta muunlaiset lamput tuonne keittiöön ja wc;n vai täytyykö ensin jokin lausunto taas hommata niille? Tuskin ne noin vain vuokra-asuntoon tulee vaihtamaan lamppuja ??
en pysty antamaan, mutta käyhän ensin kyselemässä jostain sähköliikkeestä eri vaihtoehdoista loisteputkelle, jos vaikka löytyisi vähemmän "värähteleviä" -muista ottaa lampun pituusmitta ilman "nastoja".
Oletko harkinnut katkaisimen vaihtoa olkkariin?
Löytyy himmenninkatkaisimia.
Itselläni on pöytävalaisimena loisteputkimalli ja olen asentanut sen siten, että se on näytön päällä ja valaisee minusta poipäin - on mukavampi katsoa ruutua, kun valo ei tule ylhäältä tai takaa.
Epäilen kovasti vuokranantajan halukkuutta vaihtaa valaisimet, mutta mitään et menetä kysyessäsi sitä.
Meillä on kotona oman valaisimen lisäksi myös wc:n puolella ja se on päällä 24/7 sen takia ettei yöllä tarvitse asioille mennessä kärsiä vilkkumisesta joka syntyy lähes aina lampun syttyessä.sauvatar kirjoitti:
aiheuttaa, kun nykyään kohtaukset tulee vain klo: 16-21.00 välisenä aikana ja sitä ennen olen monta tuntia tosi väsynyt ? Onkohan vain aivot ylikuormittuneet? Nyt oli jopa 3 viikkoa taukoa. Historiaa.
mutta varmaan itsekkin tiedät mikä voi aiheuttaa kohtauksen.
Tähän voisi kirjoittaa syitä pitkän litanian, mutta silti ei välttämättä yksikään ole sitä yksinään aiheuttanut vaan saattaa olla useamman syyn keitos.sauvatar kirjoitti:
http://nettitukku.lindell.fi/sitemap fi/4-0113ka.html
Tuossa yksi esimerkki ja näyttääpi olevan suhteellisen arvokas.
Jos saisit neurologisi puoltamaan tuollaisen hankintaa Kelalle.
Kannattaa etsiä muitakin myyjiä.
- tammetar
lisää tiistaina kerron sitten. Täytyy mennä silloin TAYSiin ja yrittää ehtiä toiselta poliklinikalta pois ennen lääkärin soittoa KYSistä;)
- sauvatar
Sain tänään myös uutisia ja helmikuun alussa täytyy mennä verikokeisiin ja sen jälkeen on lääkäri. Ei kyllä kerrottu lääkärin nimeä ? Kait tää on vaan joku jutteluaika ? Iloinen olen tästäkin, kun edes sinne pääsen niin ehkäpä mahdollisuuksia on.
sauvatar kirjoitti:
Sain tänään myös uutisia ja helmikuun alussa täytyy mennä verikokeisiin ja sen jälkeen on lääkäri. Ei kyllä kerrottu lääkärin nimeä ? Kait tää on vaan joku jutteluaika ? Iloinen olen tästäkin, kun edes sinne pääsen niin ehkäpä mahdollisuuksia on.
muu kuin toivoa parasta ja pitää peukkuja pystyssä.
- tammetar
sauvatar kirjoitti:
Tuliko uutiset Kuopiosta vai jostain toisesta sairaalasta? Sillä KYS:stä tiedän lääkärin joka näitä asioita hoitaa. Lääkäri tosiaan soitti tänään olin juuri silloin rautatieasemalla:) No EEG:ssä ei näkynyt mitään epilepsiaan liittyvää. Lääkkeiden purku aloitetaan parin vuoden kuluttua hyvin varovasti. Kahden vuoden päästä taas kontrolli KYS:sissä
- Hugo
tammetar kirjoitti:
Tuliko uutiset Kuopiosta vai jostain toisesta sairaalasta? Sillä KYS:stä tiedän lääkärin joka näitä asioita hoitaa. Lääkäri tosiaan soitti tänään olin juuri silloin rautatieasemalla:) No EEG:ssä ei näkynyt mitään epilepsiaan liittyvää. Lääkkeiden purku aloitetaan parin vuoden kuluttua hyvin varovasti. Kahden vuoden päästä taas kontrolli KYS:sissä
Vauh! Hyvältä siis taitaa ainakin näyttää. Tosin et kyllä sairaanakaan ole vaikuttanut sairaalta. On hienoa!
Hieman tuntuu, että Kuopiossa on parhaat lääkärit epilepsiassa tai sitten me savolaiset olemme vaan niin hyviä tyyppejä muutenkin.
Täytyy myöntää, että on Kuopion lääkäreistä kokemusta ja voi niitä parkoja, kun ovat joutuneet minua hoitamaan, sillä olin varmasti heille painajainen potilaana. Liekkö jopa tarvinneet terapiaa sen jälkeen, kun kävin vastaanotolla, sillä muistan, että en kyllä monestikaan ollut yhtä mieltä tai tunnustanut sairastavani epilepsiaa. Kylläpä hävettää nyt... menköön nuoruuden piikkiin. Tosin en usko, että hirveästi olisin muuttunut. Korkeintaan olen nyt väsynyt tappelemaan, kunnes taas innostun. Masentava keli nyt todellakin ulkona. - Hugo
sauvatar kirjoitti:
Toivottavasti tehdään kaikki voitava ja onnistuvat. Lääkärinä siellä on ainakin epilepsialiiton pj. Kirurgina käsittääkseni nainen. Kyks:n sivuilta löydät heidän tiedot. Itse ainakin aikanaan löysin. Joten eikun kuuklaamaan taas, jos haluat siitä yksiköstä tietoa.
- tammetar
Hugo kirjoitti:
Vauh! Hyvältä siis taitaa ainakin näyttää. Tosin et kyllä sairaanakaan ole vaikuttanut sairaalta. On hienoa!
Hieman tuntuu, että Kuopiossa on parhaat lääkärit epilepsiassa tai sitten me savolaiset olemme vaan niin hyviä tyyppejä muutenkin.
Täytyy myöntää, että on Kuopion lääkäreistä kokemusta ja voi niitä parkoja, kun ovat joutuneet minua hoitamaan, sillä olin varmasti heille painajainen potilaana. Liekkö jopa tarvinneet terapiaa sen jälkeen, kun kävin vastaanotolla, sillä muistan, että en kyllä monestikaan ollut yhtä mieltä tai tunnustanut sairastavani epilepsiaa. Kylläpä hävettää nyt... menköön nuoruuden piikkiin. Tosin en usko, että hirveästi olisin muuttunut. Korkeintaan olen nyt väsynyt tappelemaan, kunnes taas innostun. Masentava keli nyt todellakin ulkona.mutta hyvältä näyttää. Lääkäri meinasi ettei se tästä huonommaksi muuttuisi.
Mitä Kuopion lääkäreihin tulee en tiedä sieltä kuin yhden neurologin, neurokirurgin, neuropsykologin ja neuro psykiatrin. Epilepsia leikkaukset on pääasiassa keskitetty Savon sydämmeen Kuopioon. Kuopion yliopisto on erikoistunut neurokirurgiaan. Sinne ne halusi ne multa poistetut hermosolutkin tutkittavaksi allekirjoitustani vastaan:) TAYS:sta löytyy hyviä lääkäreitä myös:) Ongelmani Kuopiossa käydessä on se että satun joskus kuuntelemaan paremminkin savon murretta kuin sitä mitä lääkäri puhuu. "En mie ossoo sannoo":)
Taidan olla jäävi tällä pastalla - tammetar
Hugo kirjoitti:
Toivottavasti tehdään kaikki voitava ja onnistuvat. Lääkärinä siellä on ainakin epilepsialiiton pj. Kirurgina käsittääkseni nainen. Kyks:n sivuilta löydät heidän tiedot. Itse ainakin aikanaan löysin. Joten eikun kuuklaamaan taas, jos haluat siitä yksiköstä tietoa.
Kuopiossa on lääkärinä nainen, mutta molemmat epilepsialeikkauksia tekevät neurokirurgit on miehiä KYS:ssä. Tiedot löytää kyllä hyviin ja on ne mullakin jossakin epikriisissä mainittu.
- sauvatar
tammetar kirjoitti:
Hus eli entinen HYKS hoitaa tän mun pääni. Kyllä ne hitaasti noita lääkkeitä alkaa purkamaan. Millä ne sitä perustelee, kun noin kauan joudut vielä syömään lääkkeitä siis ihan turhaanko syöt vai onko tämä joku varatoimenpide ?? Onneksi kaikki oli hyvin ;)
- tammetar
sauvatar kirjoitti:
Hus eli entinen HYKS hoitaa tän mun pääni. Kyllä ne hitaasti noita lääkkeitä alkaa purkamaan. Millä ne sitä perustelee, kun noin kauan joudut vielä syömään lääkkeitä siis ihan turhaanko syöt vai onko tämä joku varatoimenpide ?? Onneksi kaikki oli hyvin ;)
tehdään varovasti sillä aivojen hermostoon syntyneet haavat parantuvat vuosi syklillä ei niin kuin iholle tulevat haavat. Aivot ei kestäisi toista shokkia näin pian elimistö kun on tottunut näihin lääkkeisiinkin näiden vuosien saatossa. En siis syö lääkkeitä aivan turhaan.
Kaiken päätteeksi syön kolmea lääkettä eikä niistä ole mulle mitään sivuvaikutuksiakaan, joten kiirettä ei kannata pitää. ottaa pian takapakkia. - Hugo
tammetar kirjoitti:
Kuopiossa on lääkärinä nainen, mutta molemmat epilepsialeikkauksia tekevät neurokirurgit on miehiä KYS:ssä. Tiedot löytää kyllä hyviin ja on ne mullakin jossakin epikriisissä mainittu.
Epilepsiakirurgia:
Erikoislääkäri Leena Jutila
Puh. 173 025
Sähköposti: [email protected]
Onkohan hän sitten jo lopettanut? Ehkä hän ei sitten leikkaakaan, vaikka niin käsitin. - tammetar
Hugo kirjoitti:
Epilepsiakirurgia:
Puh. 173 025
Onkohan hän sitten jo lopettanut? Ehkä hän ei sitten leikkaakaan, vaikka niin käsitin.Leena Jutila on neurologian erikoislääkäri, joka hoitaa epilepsialeikkaukseen meneviä, mutta ei neurokirurgi. Leena Jutila sattumoisin on hoitanut munkin tapauksen ja soitti tiistaina mulle. Ei se niin hirveä virhe ollut:) Mun piti tarkistaa etten itse ollut vaarin laittanut epikriisistä, joita on aikamoinen nippu:)
- Hugo
tammetar kirjoitti:
Leena Jutila on neurologian erikoislääkäri, joka hoitaa epilepsialeikkaukseen meneviä, mutta ei neurokirurgi. Leena Jutila sattumoisin on hoitanut munkin tapauksen ja soitti tiistaina mulle. Ei se niin hirveä virhe ollut:) Mun piti tarkistaa etten itse ollut vaarin laittanut epikriisistä, joita on aikamoinen nippu:)
On tämä maailma pieni. Sitten käsitin tosiaankin väärin. Leenalla ei varmaan ole sitten pahemmin tekemistä, kun kerkeää lääkärinä vastaamaan puhelimeen:).
- tammetar
Hugo kirjoitti:
On tämä maailma pieni. Sitten käsitin tosiaankin väärin. Leenalla ei varmaan ole sitten pahemmin tekemistä, kun kerkeää lääkärinä vastaamaan puhelimeen:).
tekemistä olla muutenkin, mutta onko leikkaus potilaat sitten eri asia, koska ehtii puhelimeenkin:). Viime reissulla en häntä tavannutkaan. Hän antoi sitten selonteon åuhelimitse tiistaina. Leena Jutila on yksi mukavimpia lääkäreitä joita olen tavannut. Näköjään maailma on pieni:)
- sauvatar
tammetar kirjoitti:
tehdään varovasti sillä aivojen hermostoon syntyneet haavat parantuvat vuosi syklillä ei niin kuin iholle tulevat haavat. Aivot ei kestäisi toista shokkia näin pian elimistö kun on tottunut näihin lääkkeisiinkin näiden vuosien saatossa. En siis syö lääkkeitä aivan turhaan.
Kaiken päätteeksi syön kolmea lääkettä eikä niistä ole mulle mitään sivuvaikutuksiakaan, joten kiirettä ei kannata pitää. ottaa pian takapakkia.lääkkeiden lopetus noin hitaasti ja hyvin perusteltu.. Eilen jaksoin olla pitkästä aikaa ostoksilla lähes koko päivän. Kyllä olin ylpeä lääkkeistäni ja itsestäni, että jaksoin ja iltakin meni ihan kivasti. Ei tullut kohtaustakaan. Ihanaa !
- Hugo
tammetar kirjoitti:
Kaiken päätteeksi syön kolmea lääkettä eikä niistä ole mulle mitään sivuvaikutuksiakaan, joten kiirettä ei kannata pitää. ottaa pian takapakkia.Kolmen lääkkeen yhdistelmän luulisi väsyttävän, mutta eipä näytä menoasi haittaavan.
- sauvatar
Hugo kirjoitti:
Kolmen lääkkeen yhdistelmän luulisi väsyttävän, mutta eipä näytä menoasi haittaavan.
2 epiin ja 1 paniikkiin ja, kun se kolmas epilääke purettiin pois niin huomaa kuinka pikku hiljaa jaksaa nyt paremmin. Mulla ainakin vaikuttaa myös hyvä ystäväni jonka kanssa olen päivittäin tekemisissä ja hän on tuonut uutta sisältöä elämääni. Enään en jaksa istua ja murehtia epiäni, mulla on niin paljon muutakin ajateltavaa ja tekemistä riittää ;)
- tammetar
Hugo kirjoitti:
Kolmen lääkkeen yhdistelmän luulisi väsyttävän, mutta eipä näytä menoasi haittaavan.
Nämä kolme lääkettä ovat
Trileptal 600mg 600mg
Keppra 1000mg 1000mg
Frisium 10mg 20mg
En tiedä miten ne väsyttää. Siitä on niin kauan, kun en ole syönyt lääkkeitä. Ei ne ainakaan liian väsyneeksi ole tehnyt. Unta kyllä tarvii:) - sauvatar
tammetar kirjoitti:
Nämä kolme lääkettä ovat
Trileptal 600mg 600mg
Keppra 1000mg 1000mg
Frisium 10mg 20mg
En tiedä miten ne väsyttää. Siitä on niin kauan, kun en ole syönyt lääkkeitä. Ei ne ainakaan liian väsyneeksi ole tehnyt. Unta kyllä tarvii:)mulla ei ole kolmantena tuota Frisium'ia ?
Mulla menee näin Apydan ( Trileptal )600 600 mg/pv
Keppra 1500 1500 mg/pv
Sullahan oli myös niin, että nuo lääkkeetkään eivät pitäneet kohtauksia poissa, joten siksi kait ne ei laita mullekkaan tuota kolmatta ? Tämä lääkitys pitää pääni kyllä SELVÄNÄ ja muistin paljon parempana, sekä tasapaino on palautunut hyväksi, kun nyt vielä saisi noi kohtaukset pois. - savotar
Hugo kirjoitti:
Epilepsiakirurgia:
Puh. 173 025
Onkohan hän sitten jo lopettanut? Ehkä hän ei sitten leikkaakaan, vaikka niin käsitin.Leena Jutila on neurologi ei siis neurokirurgi.Jutila on tunnettu ja arvostettu neurologi, mun ystäväni on esim.hänen potilaitaan. Itellä ei ole ketään vakituista neurologia annettu vaan mut heitetään aina sille kenellä aikaa on :(
Neorokirurgit ovat puolestaan kirurgeja jotka ovat erikoistuneet esim.epilepsiakirurgiaan (ym.neurokirurgiaan).Yhteistyössähän he töitä tekevät mutta juuri neurokirurgit ovat puukon varressa =) - tammetar
sauvatar kirjoitti:
mulla ei ole kolmantena tuota Frisium'ia ?
Mulla menee näin Apydan ( Trileptal )600 600 mg/pv
Keppra 1500 1500 mg/pv
Sullahan oli myös niin, että nuo lääkkeetkään eivät pitäneet kohtauksia poissa, joten siksi kait ne ei laita mullekkaan tuota kolmatta ? Tämä lääkitys pitää pääni kyllä SELVÄNÄ ja muistin paljon parempana, sekä tasapaino on palautunut hyväksi, kun nyt vielä saisi noi kohtaukset pois.menettää tehonsa nopeasti vaikka onkin tehokas rinnakaislääke pienelläkin annoksella. Luultavasti sulle ei ole juuri sen takia kokeiltu Frisiumia, että se menettää nopeasti tehon. (Ei pelkästään mun tapauksessa. Lääkäri kertoi tämän jo silloin, kun päädyttiin Frisiumiin)
Frisium on ensimmäisenä sitten kun lääkkeitä aletaan purkamaan. - sauvatar
tammetar kirjoitti:
menettää tehonsa nopeasti vaikka onkin tehokas rinnakaislääke pienelläkin annoksella. Luultavasti sulle ei ole juuri sen takia kokeiltu Frisiumia, että se menettää nopeasti tehon. (Ei pelkästään mun tapauksessa. Lääkäri kertoi tämän jo silloin, kun päädyttiin Frisiumiin)
Frisium on ensimmäisenä sitten kun lääkkeitä aletaan purkamaan.olla sitten tuota lääkettä kokeiltu. Odotus jatkuu..
- tammetar
sauvatar kirjoitti:
olla sitten tuota lääkettä kokeiltu. Odotus jatkuu..
syntymäpäiväsi johdosta Sauvatar. Toivottavasti Sinulla on ollut oikein mukava syntymäpäivä:)
Odottavan aika on älyttömän pitkä. Kokemuksesta sen tiedän, mutta toivotaan, että asiat menee parhainpäin=) - sauvatar
tammetar kirjoitti:
syntymäpäiväsi johdosta Sauvatar. Toivottavasti Sinulla on ollut oikein mukava syntymäpäivä:)
Odottavan aika on älyttömän pitkä. Kokemuksesta sen tiedän, mutta toivotaan, että asiat menee parhainpäin=)onnitteluista. Jaksan odottaa, kun en mieti koko leikkausta paljoakaan ja puuhailen kaikkea kiinnostavaa. Otan rennosti ja olen oikeastaan ajatellut näin, että joko pääsen siihen tai en ja sen mukaan sitten eletään.
- tammetar
sauvatar kirjoitti:
onnitteluista. Jaksan odottaa, kun en mieti koko leikkausta paljoakaan ja puuhailen kaikkea kiinnostavaa. Otan rennosti ja olen oikeastaan ajatellut näin, että joko pääsen siihen tai en ja sen mukaan sitten eletään.
Sauvatar! Tuo on just oikea asenne:)
Totta on ettei odottaminen ole niin vaikeaa, kun on jotakin tekemistä ja eikä ajttelee liikaa koko leikkausta. Mulla oli onneksi opinnot viemässä ajatukset muualle.
Nyt pitäis taas jaksaa avata tentti kirjat. - sauvatar
tammetar kirjoitti:
Sauvatar! Tuo on just oikea asenne:)
Totta on ettei odottaminen ole niin vaikeaa, kun on jotakin tekemistä ja eikä ajttelee liikaa koko leikkausta. Mulla oli onneksi opinnot viemässä ajatukset muualle.
Nyt pitäis taas jaksaa avata tentti kirjat.lukea. Saanko kysyä, mitä opiskelet ? Ajattelin mennä ATK-kursseille, mutta maksaa liikaa enkä jaksa tätä tietsikan kuvaruutua. Häikäisee liikaa ja 2h putkeen riittää mulle eli koko tai puol päivää en pysty olemaan. Tarvitsisin paljon taukoja. Mä oon Lähihoitaja.
- tammetar
sauvatar kirjoitti:
lukea. Saanko kysyä, mitä opiskelet ? Ajattelin mennä ATK-kursseille, mutta maksaa liikaa enkä jaksa tätä tietsikan kuvaruutua. Häikäisee liikaa ja 2h putkeen riittää mulle eli koko tai puol päivää en pysty olemaan. Tarvitsisin paljon taukoja. Mä oon Lähihoitaja.
ja saat vastauksenkin:)
Opiskelen liiketaloutta.
Onneksi tentit on ennen joululomaa eikä sen jälkeen. Joten enköhän saa nuo tentti kirjat auki. Eka pitäis avata kirjanpidon tentti kirja. Se on kuitenkin OK sillä pidän laskemisesta.
Riippuu paljon näytöstä kuinka paljon se häikäiseeja rasittaa silmiä. Mulle oli ihan tarpeeksi kun joskus muinoin oli koulussa ATK:ta kolme tuntia peräkkäin ja piilarit kuivu silmissä. - sauvatar
tammetar kirjoitti:
ja saat vastauksenkin:)
Opiskelen liiketaloutta.
Onneksi tentit on ennen joululomaa eikä sen jälkeen. Joten enköhän saa nuo tentti kirjat auki. Eka pitäis avata kirjanpidon tentti kirja. Se on kuitenkin OK sillä pidän laskemisesta.
Riippuu paljon näytöstä kuinka paljon se häikäiseeja rasittaa silmiä. Mulle oli ihan tarpeeksi kun joskus muinoin oli koulussa ATK:ta kolme tuntia peräkkäin ja piilarit kuivu silmissä.tekee työkseen noita liiketalous hommia.
Mullakin ennen kuivui piilarit silmiin ja siksi ostinkin tyylikkäät prillit. Muotihan näissäkin usein vaihtuu ja siksi uusinkin n. 2-3v. välein. Edelliset olivat jo aika kolhuja saaneet, mutta on sitten varalla jos tarvitsee.
Hinta on 75e, joten nyt on pannassa tuo ATK kurssi ja koitan kehitellä jotain edullisempaa. Kaupoissa olen ravannut jouluostoksilla ja kyllä on kallista lystiä, joten olisin jo moneen kertaan maksanut tuon ATK kurssin. Pyrin kyllä ostamaan tarpeellisia lahjoja.
Täytyy mennä puuron laittoon ;) - tammetar
sauvatar kirjoitti:
tekee työkseen noita liiketalous hommia.
Mullakin ennen kuivui piilarit silmiin ja siksi ostinkin tyylikkäät prillit. Muotihan näissäkin usein vaihtuu ja siksi uusinkin n. 2-3v. välein. Edelliset olivat jo aika kolhuja saaneet, mutta on sitten varalla jos tarvitsee.
Hinta on 75e, joten nyt on pannassa tuo ATK kurssi ja koitan kehitellä jotain edullisempaa. Kaupoissa olen ravannut jouluostoksilla ja kyllä on kallista lystiä, joten olisin jo moneen kertaan maksanut tuon ATK kurssin. Pyrin kyllä ostamaan tarpeellisia lahjoja.
Täytyy mennä puuron laittoon ;)että jonain päivänä teen vielä alan töitä. Tilintarkastajan titteli ei olisi hassumpi;)
Äsken tuossa nukahdin tentti kirja kädessä:) hyvin sujuu tää tentteihin lukeminen.
Pitäisi vielä kirjoittaa joulukortit. Eilen tein ne saa nähdä riittääkö ne. Pari joululahjaakin on vielä ostamatta. Täytyy ostaa ne viikonloppuna.
Itse en onneksi tarvi prillejä ainakaan vielä. Piilarikin on mulla vaan toisessa silmässä meinaan sokeassa silmässä. - sauvatar
tammetar kirjoitti:
että jonain päivänä teen vielä alan töitä. Tilintarkastajan titteli ei olisi hassumpi;)
Äsken tuossa nukahdin tentti kirja kädessä:) hyvin sujuu tää tentteihin lukeminen.
Pitäisi vielä kirjoittaa joulukortit. Eilen tein ne saa nähdä riittääkö ne. Pari joululahjaakin on vielä ostamatta. Täytyy ostaa ne viikonloppuna.
Itse en onneksi tarvi prillejä ainakaan vielä. Piilarikin on mulla vaan toisessa silmässä meinaan sokeassa silmässä.sinä niitä alan töitä vielä jonain päivänä tee. Toivottavasti jäi lukemasi muistiin vaikka nukahditkin ja kannattaa kerrata uudelleen ja usein. Mä en kyllä numero ihmisiä ole. Eilen ostin jouluverhot keittiöön ja ompelin ne heti, on ne kyllä kauniit. Pikku hiljaa joulutunnelma lisääntyy ja alkaa pipareiden paistot ym... Ihanan rauhallista aikaa.
- Anonyymi
savotar kirjoitti:
Leena Jutila on neurologi ei siis neurokirurgi.Jutila on tunnettu ja arvostettu neurologi, mun ystäväni on esim.hänen potilaitaan. Itellä ei ole ketään vakituista neurologia annettu vaan mut heitetään aina sille kenellä aikaa on :(
Neorokirurgit ovat puolestaan kirurgeja jotka ovat erikoistuneet esim.epilepsiakirurgiaan (ym.neurokirurgiaan).Yhteistyössähän he töitä tekevät mutta juuri neurokirurgit ovat puukon varressa =)Tykkään ja ja arvostan lääkäriä. Terkut etelä suomesta
- Anonyymi
sauvatar kirjoitti:
olla sitten tuota lääkettä kokeiltu. Odotus jatkuu..
Juuri näin.sitä nostellaan pikku hiljaa
Seikkaillessani googlella osui silmiini seuraava artikkeli:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,2719,5943,6528
Varmaallakin tiesit tämän, mutta toisillekkin tiedoksi.- Hugo
Tuli vain mieleen, että jos poistaisi aivot, niin ei varmaan saisi minkäänlaisia kohtauksia. Sauvattarelle onnea leikkaukseen ja tuossa oli kyllä selkeitä tietoja, että kohtaukset tulisi leikkauksen myötä automaattisesti vähemään ja jopa katoamaan. Siinä myös otettiin tarkka suunnittelu huomioon. Sauvattarelle voimia!
Onko sulla Sauvatar paikannettu alue, mistä kohtaukset lähtevät? Ettei nyt vaan tarvitse koko aivoja poistaa... *huono huumorini kukkiin*. Katso Pärren linkkiä, siinä on varmasti tietoa Sinullekin! Aloin itsekin ajattelemaan oikeasti leikkausta periaatteella aivot pois. Tosin silloin olisin kuollut, joten ei käy minulle, mutta toivottavasti Sinulle käy!
Eli: Tarkka suunittelu ensin, leikkaus ja kokemuksen mukaan leikkaus aina vähentää kohtauksia. Jos tuo pitää paikkansa on todella hienoa. Tammettarelta saat varmati lisätietoa. Tänne on tullut hieno piiri tukemaaan toisia.
Kirjoittele minulle, jos haluat. Kokemusta on minulla Kuopiosta... tosin aika kaukaisia, mutta kuitenkin. - tammetar
Hugo kirjoitti:
Tuli vain mieleen, että jos poistaisi aivot, niin ei varmaan saisi minkäänlaisia kohtauksia. Sauvattarelle onnea leikkaukseen ja tuossa oli kyllä selkeitä tietoja, että kohtaukset tulisi leikkauksen myötä automaattisesti vähemään ja jopa katoamaan. Siinä myös otettiin tarkka suunnittelu huomioon. Sauvattarelle voimia!
Onko sulla Sauvatar paikannettu alue, mistä kohtaukset lähtevät? Ettei nyt vaan tarvitse koko aivoja poistaa... *huono huumorini kukkiin*. Katso Pärren linkkiä, siinä on varmasti tietoa Sinullekin! Aloin itsekin ajattelemaan oikeasti leikkausta periaatteella aivot pois. Tosin silloin olisin kuollut, joten ei käy minulle, mutta toivottavasti Sinulle käy!
Eli: Tarkka suunittelu ensin, leikkaus ja kokemuksen mukaan leikkaus aina vähentää kohtauksia. Jos tuo pitää paikkansa on todella hienoa. Tammettarelta saat varmati lisätietoa. Tänne on tullut hieno piiri tukemaaan toisia.
Kirjoittele minulle, jos haluat. Kokemusta on minulla Kuopiosta... tosin aika kaukaisia, mutta kuitenkin.hyvin tarkka suunnittelu ensin. Mulla kesti noin puolivuotta tuo suunnittelu vaihe. Kohtauspesäkkeen sijainti vaikuttaa tulokseen. Ohimolohkolla leikkauksen tulos on usein niin että se ainakin lieventää kohtauksia, vähentää niitä tai lopettaa kokonaan niin kuin mulle kävi. Leikkauksesta on muistona 3 reikää kallossa ja kysymysmerkin muotoinen arpi päässä:) Osuvampaa arpea ei olisi voitu tehdä.
- sauvatar
uskallanko ton linkin avata ? ;)
- sauvatar
tammetar kirjoitti:
hyvin tarkka suunnittelu ensin. Mulla kesti noin puolivuotta tuo suunnittelu vaihe. Kohtauspesäkkeen sijainti vaikuttaa tulokseen. Ohimolohkolla leikkauksen tulos on usein niin että se ainakin lieventää kohtauksia, vähentää niitä tai lopettaa kokonaan niin kuin mulle kävi. Leikkauksesta on muistona 3 reikää kallossa ja kysymysmerkin muotoinen arpi päässä:) Osuvampaa arpea ei olisi voitu tehdä.
sinun kysymysmerkin muotoinen arpi päässä ;)
- sauvatar
Hugo kirjoitti:
Kirjoittele minulle, jos haluat. Kokemusta on minulla Kuopiosta... tosin aika kaukaisia, mutta kuitenkin.kone alkaa välkkymään niin en nyt viitsi tuota linkkiä avata, joten luen sen myöhemmin. kiitos teille kaikille olette kyllä mahtavia tukijoita. KIITOS ;) Silmät vuotaa..itkettää... ihania olette.
Paikannettu on ohimolohkosta lähtee kohtaukset, joten jonkinlaista toivoa on. sauvatar kirjoitti:
uskallanko ton linkin avata ? ;)
näin, että jos on tavallinen sivu, niin en mainitse mitää ja jos on esim. pdf.-ohjelmaa vaativa niin ilmoitan Sinulle siitä.
Voit huoletta avata.- sauvatar
Pärre kirjoitti:
näin, että jos on tavallinen sivu, niin en mainitse mitää ja jos on esim. pdf.-ohjelmaa vaativa niin ilmoitan Sinulle siitä.
Voit huoletta avata.Miten täällä voi olla Pärre ja Hugo noin ihania miehiä. Sanokoot muut mitä tahansa ;)
Jos siitä ei vaivaa ole niin sovitaan niin.
Pitäisi jollekkin tietokonekurssille mennä, mutta jos tän pääni saisin ensin kuntoon ja enhän tätä työkseni tee, joten kunhan harjoittelen. - sauvatar
selkeästi kirjoitettu tuo leikkaus. Täytyy toivoa, että täytän heidän kriiteerinsä.
- tammetar
sauvatar kirjoitti:
sinun kysymysmerkin muotoinen arpi päässä ;)
ja se vielä kertoo paljon. Eräs terveykeskus lääkäri nimesi mut kiinalaiseksi tapaukseksi, koska mulla ei mee mikään oikein lääketieteen mukaisesti. Tuolloin oli kokeiltu useampaa kuuria keuhkokuumeeseen eikä mikään auttanut. Toinen lääkäri sanoi "ei tämä ole mitään tavallista Lamictalin aiheuttamaa ihottumaa, mutta mikä sussa olisi tavallista?" :) Joku voisi loukkaauntua. Musta on vain hyvä laittaa huumoria sekaan.
tammetar kirjoitti:
ja se vielä kertoo paljon. Eräs terveykeskus lääkäri nimesi mut kiinalaiseksi tapaukseksi, koska mulla ei mee mikään oikein lääketieteen mukaisesti. Tuolloin oli kokeiltu useampaa kuuria keuhkokuumeeseen eikä mikään auttanut. Toinen lääkäri sanoi "ei tämä ole mitään tavallista Lamictalin aiheuttamaa ihottumaa, mutta mikä sussa olisi tavallista?" :) Joku voisi loukkaauntua. Musta on vain hyvä laittaa huumoria sekaan.
sen, että me olemme kaikki yksilöitä -onneksi.
On samalla tavalla minullekin sanottu ja en voinut muuta kuin todeta -Hei mä olen kaksonen horoskoopiltani....
Saihan ainakin lekuri hyvät naurut.sauvatar kirjoitti:
Miten täällä voi olla Pärre ja Hugo noin ihania miehiä. Sanokoot muut mitä tahansa ;)
Jos siitä ei vaivaa ole niin sovitaan niin.
Pitäisi jollekkin tietokonekurssille mennä, mutta jos tän pääni saisin ensin kuntoon ja enhän tätä työkseni tee, joten kunhan harjoittelen.Vantaalla on aikuiopiskelua iltaisin ja uskoisin sieltä löytyvän myös opetusta tietokoneen käytöstä.
Saattaisi olla mukavaa vaihtelua arjen harmauteen.
Joka vuosihan jaetaan kotitalouksille pieni kirjanen, jossa on merkitty opiskelu aiheet.- Hugo
tammetar kirjoitti:
hyvin tarkka suunnittelu ensin. Mulla kesti noin puolivuotta tuo suunnittelu vaihe. Kohtauspesäkkeen sijainti vaikuttaa tulokseen. Ohimolohkolla leikkauksen tulos on usein niin että se ainakin lieventää kohtauksia, vähentää niitä tai lopettaa kokonaan niin kuin mulle kävi. Leikkauksesta on muistona 3 reikää kallossa ja kysymysmerkin muotoinen arpi päässä:) Osuvampaa arpea ei olisi voitu tehdä.
Sullahan oikeasti vastaukset kaikkeen... tai ainakin ehkä melkein kaikkeen. *Savolainen, joka voi tulla tulkiksi tarvittaessa*:). Sauvatar pirulainen soimi savolaisia ja karjalaisia... ei sua.
- tammetar
Hugo kirjoitti:
Sullahan oikeasti vastaukset kaikkeen... tai ainakin ehkä melkein kaikkeen. *Savolainen, joka voi tulla tulkiksi tarvittaessa*:). Sauvatar pirulainen soimi savolaisia ja karjalaisia... ei sua.
ole vastauksia kuin pieneen murto-osaan. Musta oli huvittava kuulla, kun kirurgi kertoi minkä muotoinen haava mun päähän tehdään. Itseironiaa joo:) Mä en osaa savoo muuta kuin sen verran että tajuan kun hoitaja sanoi "Em mie ossoo sannoo" Toivottavasti mä en ole soimannu savolaisia ja karjalaisia. Savolainen kirjotappa joskus oikein leveellä savon murteella. Ainoo hauska puoli KYS:ssä käydessä on se että kuulee taas savon murretta:)
- sauvatar
Pärre kirjoitti:
sen, että me olemme kaikki yksilöitä -onneksi.
On samalla tavalla minullekin sanottu ja en voinut muuta kuin todeta -Hei mä olen kaksonen horoskoopiltani....
Saihan ainakin lekuri hyvät naurut.pitää olla ei sitä muuten jaksa ;)
- sauvatar
Pärre kirjoitti:
Vantaalla on aikuiopiskelua iltaisin ja uskoisin sieltä löytyvän myös opetusta tietokoneen käytöstä.
Saattaisi olla mukavaa vaihtelua arjen harmauteen.
Joka vuosihan jaetaan kotitalouksille pieni kirjanen, jossa on merkitty opiskelu aiheet.maksullisia ja tunnit jos kestää yli 2h niin en jaksa sen enempää koneella olla ainakaan yhtäjaksoisesti ?
sauvatar kirjoitti:
maksullisia ja tunnit jos kestää yli 2h niin en jaksa sen enempää koneella olla ainakaan yhtäjaksoisesti ?
etten tiedä maksuista tai kestoista, mutta jos on tallella esite katso sieltä.
Itse vein esitteen paperinkeräykseen.
Saattaapi löytyä tietoa myös täältä:
http://www.vantaa.fi/i_etusivu.asp?path=1- Hugo
sauvatar kirjoitti:
maksullisia ja tunnit jos kestää yli 2h niin en jaksa sen enempää koneella olla ainakaan yhtäjaksoisesti ?
Tuskin sinulla kuitenkaan modeemi on mutta muistelen, että jotain ihme liittymiä markkinoitiin, joissa on vain 2 tuntia päivässä aikaa. Yleensä laajakaistat on kyllä kiinteämaksuisia ja itselläni on mm. WElhon liittymä, jossa 36 euroa kuukaudessa maksu ja ei todellakaan mitään rajoitusta ja läppärinkin voin yhdistää samaan. Läppäri=kannetta tietokone, jossa on myös välkkymätön näyttö aina... siis nestekidenäyttö. Monet pitävät kannettavasta, jo sen takia, että se ei vie tilaa kuten pöytäkone, joka on tyhjää täynnä tuon kotelon sisällä.
Itse yritin aikoinaan Kelalta saada kannettavaa juuri näytön takia, mutta en onnistunut ja ostin sitten itse. Kapasiteettia kannettavissakin on luultavasti tarpeisiisi aivan tarpeeksi... tosin ne hajoavat hieman helpommin, koska komponetit on niin tiiviissä muodossa koneen sisällä. Hyvänä puolena sillä on sen liikuteltavuus ja siisteys ja välkkymätön näyttö.
Opiskelujani varten olen kerran saanut tietokoneen ostettua... tosin ei maksanut aivan koko konetta, vaan jäi omavastuuta.
*Huomenta taasen*. Miten te pysytte hereillä? - sauvatar
Pärre kirjoitti:
ilman huumoria elämä on kauheata.
ja, kun oikein innostun niin puhun turhan levottomia ja jotkut ystäväni sanovat, että mä en kuullut tuota. Siihen sanon, että hyvä niin kaikkea ei tarvitsekkaan. Nauretaan vaan päälle ja jokainen saa päässään sen sanotun "lipsahduksen" miettiä kuinka tykkää.
- sauvatar
Hugo kirjoitti:
Tuskin sinulla kuitenkaan modeemi on mutta muistelen, että jotain ihme liittymiä markkinoitiin, joissa on vain 2 tuntia päivässä aikaa. Yleensä laajakaistat on kyllä kiinteämaksuisia ja itselläni on mm. WElhon liittymä, jossa 36 euroa kuukaudessa maksu ja ei todellakaan mitään rajoitusta ja läppärinkin voin yhdistää samaan. Läppäri=kannetta tietokone, jossa on myös välkkymätön näyttö aina... siis nestekidenäyttö. Monet pitävät kannettavasta, jo sen takia, että se ei vie tilaa kuten pöytäkone, joka on tyhjää täynnä tuon kotelon sisällä.
Itse yritin aikoinaan Kelalta saada kannettavaa juuri näytön takia, mutta en onnistunut ja ostin sitten itse. Kapasiteettia kannettavissakin on luultavasti tarpeisiisi aivan tarpeeksi... tosin ne hajoavat hieman helpommin, koska komponetit on niin tiiviissä muodossa koneen sisällä. Hyvänä puolena sillä on sen liikuteltavuus ja siisteys ja välkkymätön näyttö.
Opiskelujani varten olen kerran saanut tietokoneen ostettua... tosin ei maksanut aivan koko konetta, vaan jäi omavastuuta.
*Huomenta taasen*. Miten te pysytte hereillä?pysytään, tosin n. 14.30 olin ihan kanttuvei ja lepäsin vähän aikaan. Nyt jaksan vähän tätä konetta naputella. Mulla on Soneran laajakaista ja sä Hugo kyllä maksat liikaa sun Welhosta :( Mulla on kiinteä kk-maksu 19.90e palomuuri ja virussuojat n.6.90e/kk. Edullinen paketti ja hyvin toimii, mut huomatkaa, että vasta harjoittelen. Tosin koulussa ne opetti, mut kaiken oon unohtanut, joten oiskohan nuo kohtaukset tehneet tehtävänsä tai silloinkin söin väärää epilääkettä niin voihan olla, että kaikki tieto ei tänne takaraivoon jäänyt. Sain kuitenkin koulusta kiitettävät paperit! Kuin se oli mahdollista ?
- Hugo
sauvatar kirjoitti:
pysytään, tosin n. 14.30 olin ihan kanttuvei ja lepäsin vähän aikaan. Nyt jaksan vähän tätä konetta naputella. Mulla on Soneran laajakaista ja sä Hugo kyllä maksat liikaa sun Welhosta :( Mulla on kiinteä kk-maksu 19.90e palomuuri ja virussuojat n.6.90e/kk. Edullinen paketti ja hyvin toimii, mut huomatkaa, että vasta harjoittelen. Tosin koulussa ne opetti, mut kaiken oon unohtanut, joten oiskohan nuo kohtaukset tehneet tehtävänsä tai silloinkin söin väärää epilääkettä niin voihan olla, että kaikki tieto ei tänne takaraivoon jäänyt. Sain kuitenkin koulusta kiitettävät paperit! Kuin se oli mahdollista ?
En maksa liikaa, sillä haluan, että sivut avautuvat heti eikä viiden vuoden pasta... tai siis sekunnin viiveellä. Olen niin kärsimätön, että en jaksa käyttää tietokonetta, jos sivut ei heti aukea. Moni on väittänyt samaa, että maksan liikaa, mutta elisa, sonera ja dna on luultavasti paljon epäluotettavampia, sillä ne kaatuilivat ainkin minulla useasti ja siinähän vasta hermot menee. Welhon kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa ja niiden asiakaspalvelu on hienoa.
Lisäkis Welhon oli todellakin ainoa, jossa ei ole omituista n. 6 viikon toimitusaikaa. Welhon sai heti ja polkupyörälähetti toi sen kotiin ja heti pystyi alkaa käyttämään tietokonetta. En itse tulisi toimeen 6 viikkoa ilman tietokonetta. Sula mahdottomuus. Mistä sinä aikana lukisi sähköpostinsa ja etsisi tietoa?
Ok... tuosta hinnasta... saisin sen alemmaksi, jos laittaisin internet-yhteyden hitaammaksi, mutta en vielä ole halunnut hitaampaa yhteyttä ja 36 euroa ei tunnu ainakaan vielä liialta.
Mitä mieltä Pärre on?:) *Onpas taas epilepsia-asiaa*...:). Hugo kirjoitti:
En maksa liikaa, sillä haluan, että sivut avautuvat heti eikä viiden vuoden pasta... tai siis sekunnin viiveellä. Olen niin kärsimätön, että en jaksa käyttää tietokonetta, jos sivut ei heti aukea. Moni on väittänyt samaa, että maksan liikaa, mutta elisa, sonera ja dna on luultavasti paljon epäluotettavampia, sillä ne kaatuilivat ainkin minulla useasti ja siinähän vasta hermot menee. Welhon kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa ja niiden asiakaspalvelu on hienoa.
Lisäkis Welhon oli todellakin ainoa, jossa ei ole omituista n. 6 viikon toimitusaikaa. Welhon sai heti ja polkupyörälähetti toi sen kotiin ja heti pystyi alkaa käyttämään tietokonetta. En itse tulisi toimeen 6 viikkoa ilman tietokonetta. Sula mahdottomuus. Mistä sinä aikana lukisi sähköpostinsa ja etsisi tietoa?
Ok... tuosta hinnasta... saisin sen alemmaksi, jos laittaisin internet-yhteyden hitaammaksi, mutta en vielä ole halunnut hitaampaa yhteyttä ja 36 euroa ei tunnu ainakaan vielä liialta.
Mitä mieltä Pärre on?:) *Onpas taas epilepsia-asiaa*...:).Minulla on Sonera ADSL.
Sonera itse nosti megat suuremmiksi, mutta yhteys heikkeni.
Syynä oli "vanhat piuhat".
Nopeushan ei ole kiinni palveluntarjojan tarjoamasta nopeudesta, vaan siihen vaikuttaa oma kone/verkkotila.
Mitä hyötyä esim. 8Mg nopeudesta, jos linjat/kaapeli on tukossa??
Pyysin Soneraa pudottamaan nopeuteni takaisin 2Mg:een ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.- HugoGrotius
Pärre kirjoitti:
Minulla on Sonera ADSL.
Sonera itse nosti megat suuremmiksi, mutta yhteys heikkeni.
Syynä oli "vanhat piuhat".
Nopeushan ei ole kiinni palveluntarjojan tarjoamasta nopeudesta, vaan siihen vaikuttaa oma kone/verkkotila.
Mitä hyötyä esim. 8Mg nopeudesta, jos linjat/kaapeli on tukossa??
Pyysin Soneraa pudottamaan nopeuteni takaisin 2Mg:een ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.Tuo nopeus minulla on. Tietokoneeseen olen ostanut lisää muistia ja varmaan on noin juuri kuten sanot, että 8 olisi liikaa. Onko 2:sta 36 euroa/kk liikaa? En viitsisi vaihtaakaan, kun ei nuo muut ole toimineet. Sonera oli toiminnassa vain silloin kun huvitti (liioitellen sanottuna). Welho toimii aina ja ilmoittaa päivitysajoista, jotka suorittaa yöllä. Ei ole haitannut.
Welhokin nosteli minulla tuota nopeutta, mutta ei sentään kahdeksaan. HugoGrotius kirjoitti:
Tuo nopeus minulla on. Tietokoneeseen olen ostanut lisää muistia ja varmaan on noin juuri kuten sanot, että 8 olisi liikaa. Onko 2:sta 36 euroa/kk liikaa? En viitsisi vaihtaakaan, kun ei nuo muut ole toimineet. Sonera oli toiminnassa vain silloin kun huvitti (liioitellen sanottuna). Welho toimii aina ja ilmoittaa päivitysajoista, jotka suorittaa yöllä. Ei ole haitannut.
Welhokin nosteli minulla tuota nopeutta, mutta ei sentään kahdeksaan.mikä hinta/kk on liikaa.
En edes tiedä paljonko oma liittymäni maksaa, koska tämä on Poikani nimissä ja hän hoitaa kk-maksun.
Siirrän kuukausittain 50€ hänen tilille, josta hoituu sitten tämän kustannus -pitäkööt loput vaivan palkkana.- sauvatar
Hugo kirjoitti:
Mitä mieltä Pärre on?:) *Onpas taas epilepsia-asiaa*...:).Ajattelin ihan samaa, että kyllä meillä juttuja riittää ja useinkaan ne ei näitä epi asioita ole ja ,kun katselin otsikkoja niin aiheina meillä on paljon muuta kuin se mitä otsikon perusteella luulisi. Hyvä se vaan on ;) Ilmankos muakin aina rassaa nää sivujen aukeamiset, kun kestää ja kestää ja välillä yht'äkkiä sammuu toiminta kokonaan. Nyt saa sitten kelvata tämä ja mul oli toisena vaihtoehtona toi Welho, mut siel oli jonoja ja niin kärsimättömänä sitten lähdin kävelee ja Soneral ei ollut jonoja niin sinne sitten.
- sauvatar
HugoGrotius kirjoitti:
Tuo nopeus minulla on. Tietokoneeseen olen ostanut lisää muistia ja varmaan on noin juuri kuten sanot, että 8 olisi liikaa. Onko 2:sta 36 euroa/kk liikaa? En viitsisi vaihtaakaan, kun ei nuo muut ole toimineet. Sonera oli toiminnassa vain silloin kun huvitti (liioitellen sanottuna). Welho toimii aina ja ilmoittaa päivitysajoista, jotka suorittaa yöllä. Ei ole haitannut.
Welhokin nosteli minulla tuota nopeutta, mutta ei sentään kahdeksaan.Heti kävin kattoo mikä olet miehiäsi ja tulihan sieltä uutta tietoa sinusta ;) Olet kyllä nuorempi kuin miksi sinut ajattelin ;) Se on tuo sinun viisautesi, joka tekee susta vanhemman oloisen ;) Mulla on maanantaina synttärit ja täytän 38v. ja tiedättekö mitä ? No, kerron kuitenkin; Musta tulee helmikuussa MUMMO ! Maanantaina otetaan onnitteluja vastaan, mut mitään juhlia en pidä, katsotaan sitten 2v. kuluttua.
- sauvatar
Pärre kirjoitti:
mikä hinta/kk on liikaa.
En edes tiedä paljonko oma liittymäni maksaa, koska tämä on Poikani nimissä ja hän hoitaa kk-maksun.
Siirrän kuukausittain 50€ hänen tilille, josta hoituu sitten tämän kustannus -pitäkööt loput vaivan palkkana.Hyvä se noinkin on, kun molemmat ovat tyytyväisiä ;)
sauvatar kirjoitti:
Heti kävin kattoo mikä olet miehiäsi ja tulihan sieltä uutta tietoa sinusta ;) Olet kyllä nuorempi kuin miksi sinut ajattelin ;) Se on tuo sinun viisautesi, joka tekee susta vanhemman oloisen ;) Mulla on maanantaina synttärit ja täytän 38v. ja tiedättekö mitä ? No, kerron kuitenkin; Musta tulee helmikuussa MUMMO ! Maanantaina otetaan onnitteluja vastaan, mut mitään juhlia en pidä, katsotaan sitten 2v. kuluttua.
huomaa, että olet ilosella päällä.
Itse olen Pojalleni sanonut ettei ole mitään kiirettä tehdä minusta vaaria.
Vaimo on taas toista mieltä -liekkö sitä naisten logiikkaa.
Minulla on tänään pikkujoulut ja ensin mennään syömään ja sitten katsomaan messu tarjontaa jäähallille loppuillan meno on tällä hetkellä vielä auki eli missälie jatkot.- HugoGrotius
Pärre kirjoitti:
Minulla on tänään pikkujoulut ja ensin mennään syömään ja sitten katsomaan messu tarjontaa jäähallille loppuillan meno on tällä hetkellä vielä auki eli missälie jatkot.Heh... vai erotiikkamessuille jäähalliin. Hauskaa iltaa ja itse ainakin lähden Vilkkumaan konserttiin Tavastialle.
- HugoGrotius
sauvatar kirjoitti:
Ajattelin ihan samaa, että kyllä meillä juttuja riittää ja useinkaan ne ei näitä epi asioita ole ja ,kun katselin otsikkoja niin aiheina meillä on paljon muuta kuin se mitä otsikon perusteella luulisi. Hyvä se vaan on ;) Ilmankos muakin aina rassaa nää sivujen aukeamiset, kun kestää ja kestää ja välillä yht'äkkiä sammuu toiminta kokonaan. Nyt saa sitten kelvata tämä ja mul oli toisena vaihtoehtona toi Welho, mut siel oli jonoja ja niin kärsimättömänä sitten lähdin kävelee ja Soneral ei ollut jonoja niin sinne sitten.
Onpas outoa. Ehkä ihmiset vaan ottavat sen, kun sen saa heti. Käsittääkseni sen voi tilata myös puhelimella ja toimittavat sitten kotiin. Tosin jos ei asu HTV:n alueella, ei sitä voi ottaa.
Pitäisi kyllä varmaan ehkä enemmmän puhua epilepsiasta. Eipä taida nyt meitä haittaavan vai onko se, että siitä ei mielellään kuitenkaan puhu. - HugoGrotius
Pärre kirjoitti:
mikä hinta/kk on liikaa.
Siirrän kuukausittain 50€ hänen tilille, josta hoituu sitten tämän kustannus -pitäkööt loput vaivan palkkana.Kamala, että alkoi naurattaa:). Pitäköön loput vaivan palkkana:))). Hieno suhde teillä poikasi kanssa. Sinä annat rahat ja hän hoitaa maksut:)... hieman luulen, että maksat kyllä tosiaankin "vaivanpalkkaa":).
Mulla on aivan sama periaate, että kun kerta kerrankin tämä Welho toimii, niin sitten pitäköön vaivanpalkkana sen ylimääräisen, että jatkossakin toimii ilman katkoja. Rahoitan täten Welhon toimintaa, kun ei tota poikaa ole:/. HugoGrotius kirjoitti:
Kamala, että alkoi naurattaa:). Pitäköön loput vaivan palkkana:))). Hieno suhde teillä poikasi kanssa. Sinä annat rahat ja hän hoitaa maksut:)... hieman luulen, että maksat kyllä tosiaankin "vaivanpalkkaa":).
Mulla on aivan sama periaate, että kun kerta kerrankin tämä Welho toimii, niin sitten pitäköön vaivanpalkkana sen ylimääräisen, että jatkossakin toimii ilman katkoja. Rahoitan täten Welhon toimintaa, kun ei tota poikaa ole:/.Annan Pojalleni vähäsen extraa, mutta toisaalta minun on sitten helpompi pyytää apua koneeni kanssa.
Tosin Poikani auttaisi ilman tuota "tippiäkin".
Joten meitä on sitten kaksi jotka ovat tyytyväisiä.
Eikö ole helppoa matematiikkaa??HugoGrotius kirjoitti:
Heh... vai erotiikkamessuille jäähalliin. Hauskaa iltaa ja itse ainakin lähden Vilkkumaan konserttiin Tavastialle.
ja vappuaattona uusiksi.
- sauvatar
Pärre kirjoitti:
Annan Pojalleni vähäsen extraa, mutta toisaalta minun on sitten helpompi pyytää apua koneeni kanssa.
Tosin Poikani auttaisi ilman tuota "tippiäkin".
Joten meitä on sitten kaksi jotka ovat tyytyväisiä.
Eikö ole helppoa matematiikkaa??ja munkin ystävä käy laittamassa perheemme päät aina kauniimmiksi niin hurjasti säästämme, kun ei tarvitse kampaajalle mennä. Annan aina 20e ylim. mitä se pyytää, kun sillä summalle hyvä jos saisin oman pääni laitettua kampaajalla.
Reilua peli pitää olla. - sauvatar
HugoGrotius kirjoitti:
Onpas outoa. Ehkä ihmiset vaan ottavat sen, kun sen saa heti. Käsittääkseni sen voi tilata myös puhelimella ja toimittavat sitten kotiin. Tosin jos ei asu HTV:n alueella, ei sitä voi ottaa.
Pitäisi kyllä varmaan ehkä enemmmän puhua epilepsiasta. Eipä taida nyt meitä haittaavan vai onko se, että siitä ei mielellään kuitenkaan puhu.mut välillä tässä tulee mieleen kaikkea muutakin. Nytkin aurinko paistaa ja taitaa olla pientä pakkasen poikasta ilmassa, joten kohta aamulenkille jne... herääppäs Hugo nyt ylös ulkoilemaan ;)
- sauvatar
HugoGrotius kirjoitti:
Heh... vai erotiikkamessuille jäähalliin. Hauskaa iltaa ja itse ainakin lähden Vilkkumaan konserttiin Tavastialle.
ja kyllä siellä paljon on makuuni nähtävää ja koreita vaatteita vai voiko niitä enään edes vaatteiksi sanoa, kun päällä on niin mimimaallisen vähän yhtikäs mitään. Myynniissäkin valikoimaa vaikka millä mitalla ;)
- sauvatar
Pärre kirjoitti:
Minulla on tänään pikkujoulut ja ensin mennään syömään ja sitten katsomaan messu tarjontaa jäähallille loppuillan meno on tällä hetkellä vielä auki eli missälie jatkot.jälleen, musta on kiva tulla mummoksi niin ei tarvii enään sitä " iltatähteä " tehdä ja johan se on muiden aikakin. Johan tässä on 3 omaa tehtynä. Pikkuhiljaa oon niille kaikkea ostellut ettei sitten yht'äkkiä huomaa, et vauva on jo ja mitään ei nuorelleparille ole. Tukeahan ne paljon tarvitsee, mut kivaa se on, kun pääsee hoitamaan jne...
Minkäs ikäinen se sinun poikasi on ? Minkä nuorena aloittaa sen vanhana taitaa, eikö ? Meidän suvussa aina naiset saa nuorena lapset ja se perinne yhä jatkuu ja jatkuu, kait se on jo geeneissä ? Miten lie periytyy, kun veljeni tytärkin teki vielä nuorempana ja olenhan itsekkin ollut nuori ja veljeni oli nuori, kun sai molemmat muksut. sauvatar kirjoitti:
jälleen, musta on kiva tulla mummoksi niin ei tarvii enään sitä " iltatähteä " tehdä ja johan se on muiden aikakin. Johan tässä on 3 omaa tehtynä. Pikkuhiljaa oon niille kaikkea ostellut ettei sitten yht'äkkiä huomaa, et vauva on jo ja mitään ei nuorelleparille ole. Tukeahan ne paljon tarvitsee, mut kivaa se on, kun pääsee hoitamaan jne...
Minkäs ikäinen se sinun poikasi on ? Minkä nuorena aloittaa sen vanhana taitaa, eikö ? Meidän suvussa aina naiset saa nuorena lapset ja se perinne yhä jatkuu ja jatkuu, kait se on jo geeneissä ? Miten lie periytyy, kun veljeni tytärkin teki vielä nuorempana ja olenhan itsekkin ollut nuori ja veljeni oli nuori, kun sai molemmat muksut.mutta itse on sanonut laittavansa perusasiat ensin kuntoon ja sitten vasta on lasten vuoro.
Mielestäni ihan järkevää.- sauvatar
Pärre kirjoitti:
mutta itse on sanonut laittavansa perusasiat ensin kuntoon ja sitten vasta on lasten vuoro.
Mielestäni ihan järkevää.mun on synt.-86 alussa. Sit on noita, jotka opiskelee ja opiskelee ja lasta ne ei saa ikinä tai sit yli 40v. ruvetaa miettimään, et jokohan olisi aika. Mitä myöhemmäksi menee sen hankalempaa se on. En ainakaan itse haluaisi olla 50v , kun oma muksu on vasta 10v. Mikä sitten on paras ikä ei sellaista olekkaan, silloin kuin parisuhde toimii ja rinnalla on se jota rakastaa ja molemmat sitä mieltä, että nyt olisi hyvä aika aloittaa edes " harjoittelemaan " ;)
- HugoGrotius
sauvatar kirjoitti:
mut välillä tässä tulee mieleen kaikkea muutakin. Nytkin aurinko paistaa ja taitaa olla pientä pakkasen poikasta ilmassa, joten kohta aamulenkille jne... herääppäs Hugo nyt ylös ulkoilemaan ;)
Tossa hetki sitten aamiaisen söin ja sen perään lounaan. Tosin eilen meni hieman myöhäseksi erinomaisessa Maija Vilkkumaan konsertissa Tavastialla. Oli niin hieno konsertti, että ei tullut edes krapula. On tuosta viinasta todella hyötyäkin. Jaksaa tanssia ja lähteä ulos.
*Hän on niin kauniskin aina, eikä paljon mitään paina, verrattuna hänen pituuteensa, joka on metri kahdensankuus ja mitkä vaatteet, niin ihanatn vaatteet*. sanat. Maija Vilkkumaa. Vai paistoi siellä aurinko... en kerennyt näkemään kun kotona olin puoli seitsemän ja heräsin viideltä:). Nyt täytyy olla sitten ahkera ensi viikko. Tosin pikkujoulut, jossa PMMP esiintyy torstaina, joten sen jälkeen aherran:). Onnea Sauvatar, sulla on synttärit! Hemmottele itseäsi!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446