liiemmin näkyä adventinvietossa? Eikös lapsisompuillekin pitäisi hieman opettaa monikulttuurisuutta ja suvaitsevaisuutta, kun sitä suomalaissyntyisiltä vaaditaan tasapäistämisen nimissä? Tämähän on suoranainen epäkohta ja jättänee heidät paitsi kristinuskon tuntemuksesta. Suomalaisilta kyllä vaaditaan islaminopin tietämystä ja jopa auliisti sitä opetetaankin.
somaleita
6
330
Vastaukset
- ateisti20
on uskonnonvapaus, joten jokaisella on oikeus osallistua tai olla osallistumatta jonkin uskonnon harjoittamiseen.
- on joissakin
lastentarhoissa luovuttu perinteisistä suomalaisista tavoista? Siksikö, ettemme loukkaisi siellä olevia islaminuskoisten lapsia?
Kyllähän Etiopiassakin taitaa toimia peräti vanhin kristillinen yhteisö ja kristityt saavat elää rauhassa, vaan sallitaanko sama Somaliassa, muista islamistisista maista puhumattakaan?
Miksi me annamme heille erioikeuksia asioiden ja kulttuurin suhteen, kun itse pyrkivät meidän omamme kitkemään juurineen omissa maissaan sekä uutena ilmiönä puuttumalla meidän uskonnonhaaroihin omassa maassamme? on joissakin kirjoitti:
lastentarhoissa luovuttu perinteisistä suomalaisista tavoista? Siksikö, ettemme loukkaisi siellä olevia islaminuskoisten lapsia?
Kyllähän Etiopiassakin taitaa toimia peräti vanhin kristillinen yhteisö ja kristityt saavat elää rauhassa, vaan sallitaanko sama Somaliassa, muista islamistisista maista puhumattakaan?
Miksi me annamme heille erioikeuksia asioiden ja kulttuurin suhteen, kun itse pyrkivät meidän omamme kitkemään juurineen omissa maissaan sekä uutena ilmiönä puuttumalla meidän uskonnonhaaroihin omassa maassamme?ei mikään estä veisaamasta hoosiannaa...anna mennä vaan...
- milloin?
on joissakin kirjoitti:
Miksi me annamme heille erioikeuksia asioiden ja kulttuurin suhteen, kun itse pyrkivät meidän omamme kitkemään juurineen omissa maissaan sekä uutena ilmiönä puuttumalla meidän uskonnonhaaroihin omassa maassamme?"Miksi sitten on joissakin lastentarhoissa luovuttu perinteisistä suomalaisista tavoista?"
Onko? Ettet vain toistelisi kaupunkilegendaa... Jos on, niin kerro meillekin missä?
"Miksi me annamme heille erioikeuksia asioiden ja kulttuurin suhteen..."
Mitä ihmeen erioikeuksia? Vapaus valita meneekö adventtikirkkoon vai ei? Haloo!
"...kun itse pyrkivät meidän omamme kitkemään juurineen omissa maissaan..."
Ketkä? Mitä? Missä? Olet siis ollut Somaliassa ja somalialaiset ovat yrittäneet kitkeä sinusta tuota syvää kristillistä vakaumusta?
"...sekä uutena ilmiönä puuttumalla meidän uskonnonhaaroihin omassa maassamme?"
Ketkä? Missä? Miten? Koska? - ateisti20
on joissakin kirjoitti:
Miksi me annamme heille erioikeuksia asioiden ja kulttuurin suhteen, kun itse pyrkivät meidän omamme kitkemään juurineen omissa maissaan sekä uutena ilmiönä puuttumalla meidän uskonnonhaaroihin omassa maassamme?ei vaadi päiväkoteja, kouluja yms. luopumaan mistään uskontoon perustuvista tavoista. Jos jossain on menetelty toisin, syynä ei ole ollut velvollisuus. On tietysti esim. päiväkotien oma asia, miten he juhlansa järjestävät, mutta eiköhän sielläkin olisi mahdollisuuksia järjestää juhlia niin kristityille, muiden uskontokuntien jäsenille kuin kirkkoon kuulumattomillekin.
- ethän_unohda
ateisti20 kirjoitti:
ei vaadi päiväkoteja, kouluja yms. luopumaan mistään uskontoon perustuvista tavoista. Jos jossain on menetelty toisin, syynä ei ole ollut velvollisuus. On tietysti esim. päiväkotien oma asia, miten he juhlansa järjestävät, mutta eiköhän sielläkin olisi mahdollisuuksia järjestää juhlia niin kristityille, muiden uskontokuntien jäsenille kuin kirkkoon kuulumattomillekin.
Pikku muslimien peput pitää virutella, eikä saa piirrellä sitten edes tikku-ukkoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082545
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401684Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431315Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971141Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3151098Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen231053Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571043- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12865Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21843